Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

twani

Dus Frank, als ik mijn hele set "afmonteer" met Iego koper kan ik weinig fout doen?  Ik wil namelijk niet het testtraject in, en als jullie roepen dat dit een stekker is, die algemeen en breed inzetbaar is, ben ik al tevreden en er klaar mee.

frank2

Citaat van: twani op oktober  8, 2013, 08:31:25
Dus Frank, als ik mijn hele set "afmonteer" met Iego koper kan ik weinig fout doen?  Ik wil namelijk niet het testtraject in, en als jullie roepen dat dit een stekker is, die algemeen en breed inzetbaar is, ben ik al tevreden en er klaar mee.

Ik denk dat jij niet erg blij gaat worden met Iego koper. Jij hebt Harbeth speakers die van zich zelf al redelijk neutraal cq middentoon-achtig zijn, of zoals Garmt dat noemt beleving hebben. Ze zijn dus redelijk "donker".
Ik weet niet wat er nu achter zit, maar persoonlijk zou ik bij peacock audio paar leenkabels opvragen kost je alleen wat portokosten en je kunt zelf testen wat je er van vind. Vergeet niet dat wij steeds spreken over de furutech alpha 3 kabel een andere kabel kan andere resultaten opleveren, een lapp kabel 891 zal het geluid wat terughoudender weergeven.

Het is dus niet mogelijk om te zeggen die stekker is goed dus die koop ik blind, ja hij is beter dan de furutech koper, maar zoals bij mij, onder13 en yamaha, wij allen hebben redelijk pittige, open speakers, jij hebt het tegenovergestelde. Ik denk dat een Iego gold het bij jouw beter zal doen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Neutraal en donker als beschrijving voor dezelfde speaker....daarnaast nog onpittig en gesloten. Geen fan van Harbeth begrijp ik.  ;D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Deleted member

Het is natuurlijk ook opmerkelijk dat opeens een grote verketteraar om advies gaat vragen aan de verketterde.  ;)

Former member 78

Robiwan

Mooi nu muziek gaan luisteren en stoppen met dat gepruts!
Lyngdorf TDAI-1120 |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Audiolab CDT 7000 | Neat Motive SX2

frank2

Citaat van: LPlover op oktober  8, 2013, 10:17:46
Mooi nu muziek gaan luisteren en stoppen met dat gepruts!

Daar gaat het om, en het is zeker geen straf om dat te doen met de huidige set. Daarnaast kun je ook heerlijk genieten van films of muziekconcerten.

Ik denk dat ik voorlopig wel klaar ben met dat gepruts...  maar het heeft mij wel erg veel gebracht.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Cyreg

Citaat van: Antoine op oktober  7, 2013, 23:29:39
Met de multimeter methode meet ik bij veel van mijn apparaten slechts een lekspanning van 0,2V of zelfs 0,0V. Bij m'n TV daarentegen een dikke 15V maar ook dan is 't verschil tussen beide stekkerorientaties klein (paar tienden van een volt). Beetje zonde ook om zo veel geld uit te geven voor iets dat je eenmalig per apparaat doet. Zou er geen dealer zijn die voor zeg 2 tientjes per klant zo'n apparaat een weekje wil verhuren of zou jij dat niet willen doen Cyreg? Even een topic openen met een inschrijflijst en klaar, (terug)verdienen maar. :) En uiteraard voor de huurder: slopen=kopen. ;)

nou Antoine....ik zou zeggen... >
probeer mijn PDV02 'ns uit op jouw installatie (2x verzendkosten) als proef op de som  ;D
en vermeldt dan je pos/neg resultaat op HTforum?

Kan m.i. nu evt. verder afgehandeld via PB?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

Raymond187

Citaat van: frank2 op oktober  8, 2013, 10:26:05
Daar gaat het om, en het is zeker geen straf om dat te doen met de huidige set. Daarnaast kun je ook heerlijk genieten van films of muziekconcerten.

Ik denk dat ik voorlopig wel klaar ben met dat gepruts...  maar het heeft mij wel erg veel gebracht.
En met de nieuwe muziek ook weer extra genieten.

frank2

Citaat van: Raymond187 op oktober  8, 2013, 11:19:34
En met de nieuwe muziek ook weer extra genieten.

Ja dat zeker, en dan mijn huidige muziek ook even "opnieuw" ontdekken door de juiste fase klinkt het best wel een stuk anders, zeg maar veel beter en dat valt op.

chansig

Zijn altijd de leukste periode's: aanschaf nieuw apparaat, tweak of wat dan ook en dan lekker luisteren.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Cyreg

Citaat van: Onder013 op oktober  7, 2013, 23:21:48
Dank voor je heldere uiteenzetting. Het voordeel is dus dat je niet alles los hoeft te koppelen.
Werkt het ook bij de voeding van een draaitafel? Ik heb eigenlijk geen idee of dat iets uit maakt.

Gr
Henk

Net nog even gechecked met m'n TecnoDec.
Bij 2-polige stekkers zoals hierbij, moet je wel 'n bijgeleverd aarddraadje vd PDV02 connector naar de signaalground van bijv de versterker zetten; ook hier nu eenduidige aanwijzing led  ;)

Gehoormatig weet ik wel van 'n motorPS-je van Heed op m'n Rega P3, waarbij ik wel degelijk verschil kon horen per fase/neutral (nog geen meetapp. beschikbaar).

Tja....ik sta allang nergens meer van te kijken mbt NetPowerManagement  :D

NePoMa is IMO nog steeds het meest onderschatte aandachtsgebied in audio  >:D
Ondanks dat door vastbijten van Frank2 er toch zeker meer aandacht voor is gekomen op zowel positieve als negatieve manier, zal ik maar zeggen ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

LittleNinja

Citaat van: Antoine op oktober  8, 2013, 09:41:32
Het is natuurlijk ook opmerkelijk dat opeens een grote verketteraar om advies gaat vragen aan de verketterde.  ;)

Wat voegt dit toe?
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Deleted member

Citaat van: LittleNinja op oktober  8, 2013, 12:31:21
Wat voegt dit toe?

Het is een vingerwijzing op hypocriet gedrag. Lees Twani zijn posts in ditzelfde topic maar eens terug. Misschien kan daar wat scherper op gemodereerd worden i.p.v. degene die z'n kop boven 't maaiveld uitsteekt, om verantwoording te vragen. >:(

Criterionlover

Citaat van: Antoine op oktober  8, 2013, 12:50:47
Het is een vingerwijzing op hypocriet gedrag. Lees Twani zijn posts in ditzelfde topic maar eens terug. Misschien kan daar wat scherper op gemodereerd worden i.p.v. degene die z'n kop boven 't maaiveld uitsteekt, om verantwoording te vragen. >:(

Gaan we weer..........................zucht
T+A ; Sonos

twani

Citaat van: frank2 op oktober  8, 2013, 09:04:03
Ik denk dat jij niet erg blij gaat worden met Iego koper. Jij hebt Harbeth speakers die van zich zelf al redelijk neutraal cq middentoon-achtig zijn, of zoals Garmt dat noemt beleving hebben. Ze zijn dus redelijk "donker".
Ik weet niet wat er nu achter zit, maar persoonlijk zou ik bij peacock audio paar leenkabels opvragen kost je alleen wat portokosten en je kunt zelf testen wat je er van vind. Vergeet niet dat wij steeds spreken over de furutech alpha 3 kabel een andere kabel kan andere resultaten opleveren, een lapp kabel 891 zal het geluid wat terughoudender weergeven.

Het is dus niet mogelijk om te zeggen die stekker is goed dus die koop ik blind, ja hij is beter dan de furutech koper, maar zoals bij mij, onder13 en yamaha, wij allen hebben redelijk pittige, open speakers, jij hebt het tegenovergestelde. Ik denk dat een Iego gold het bij jouw beter zal doen.

Mmm, oké geen "one for all" oplossing dus helaas :(

Deleted member

Citaat van: Cyreg op oktober  8, 2013, 11:10:13
nou Antoine....ik zou zeggen... >
probeer mijn PDV02 'ns uit op jouw installatie (2x verzendkosten) als proef op de som  ;D
en vermeldt dan je pos/neg resultaat op HTforum?

Kan m.i. nu evt. verder afgehandeld via PB?

Hoi Cyreg, topaanbod waar ik graag op inga!  :thumbs-up: Begrijp me overigens niet verkeerd, ik stel de werking van 't apparaat niet ter discussie noch de waarde van het juist 'polen' van stekkers.

Ik zal je een PB sturen en die 2 tientjes die ik gisteren noemde krijg je ook van me!  :)

frank2

Citaat van: chansig op oktober  8, 2013, 11:31:13
Zijn altijd de leukste periode's: aanschaf nieuw apparaat, tweak of wat dan ook en dan lekker luisteren.

Gr Hans

Hans, zoals je weet zijn we het zelden met elkaar eens, maar nu: ik ben het volledig met je eens ;D ;D

chansig

Ik denk dat we dan maar een feestje moeten gaan vieren... :nopompom: :pompom: :nopompom: :pompom: :nopompom: :pompom: :nopompom: :pompom: :nopompom: :pompom: :nopompom: :pompom: :nopompom: :pompom: :nopompom: :pompom: :nopompom: :pompom:

Gr Hans

Staaled

Oehlbach heeft ook iets dergelijks ,de 17017 Phaser Phasendetector, en vriendelijker geprijsd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cyreg

Citaat van: Antoine op oktober  8, 2013, 12:52:52
Hoi Cyreg, topaanbod waar ik graag op inga!  :thumbs-up: Begrijp me overigens niet verkeerd, ik stel de werking van 't apparaat niet ter discussie noch de waarde van het juist 'polen' van stekkers.

Ik zal je een PB sturen en die 2 tientjes die ik gisteren noemde krijg je ook van me!  :)

Frank2 bedankt voor de ruimte op je topic, maar we zijn hier weer weg mbt uitproberen PDV02
Hier vervolg en evt commentaar van Antoine, ben benieuwd of het bij hem ook zo goed werkt!

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=90812.msg2509784#msg2509784

frank2

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober  8, 2013, 08:31:25

Theo, als ik mij niet vergis gebruik jij voor de DD dac en de Leben CS 300 de Lapp CY 110 Classic netkabel ?
In het algemeen is deze kabel wat voller en donkerder van klank en ik denk (net als Frank) dat de Iego Gold waarschijnlijk een betere optie zijn, alhoewel ik de Leben niet als een echt donker klinkende versterker kan herinneren en ook niet weet hoe de klankkarakteristiek van de DD dac is ?

Ik zou de Iego Gold schuko en IEC connectoren meer als wat levendiger en frisser klinkend willen classificeren en goed inzetbaar als je je set wat dynamischer en meer helder wil laten klinken.
De Iego koper varianten zijn meer muzikaal en warmer klinkend met een minder aangezet hoog.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober  8, 2013, 19:47:53
Theo, als ik mij niet vergis gebruik jij voor de DD dac en de Leben CS 300 de Lapp CY 110 Classic netkabel ?
In het algemeen is deze kabel wat voller en donkerder van klank en ik denk (net als Frank) dat de Iego Gold waarschijnlijk een betere optie zijn, alhoewel ik de Leben niet als een echt donker klinkende versterker kan herinneren en ook niet weet hoe de klankkarakteristiek van de DD dac is ?

Ik zou de Iego Gold schuko en IEC connectoren meer als wat levendiger en frisser klinkend willen classificeren en goed inzetbaar als je je set wat dynamischer en meer helder wil laten klinken.
De Iego koper varianten zijn meer muzikaal en warmer klinkend met een minder aangezet hoog.
Hey Jan, de DDDAC heeft inderdaad 2 :D Lappkabels, de Leben doet het met een "Erik S Jouw Hifi" kabel. Indien de keuze tussen de door jou aangegeven klankverschillen, ga ik altijd voor warmer en muzikaal. Ik ben toch zeker Henk "ODL" niet met z'n notoire "detailfetish" :P

AbZ

Citaat van: chansig op oktober  8, 2013, 11:31:13
Voortaan kunnen mensen dus gewoon aangeven dat ze "in hun periode" zijn als ze weer van alles horen.