Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Deleted Member 2

Citaat van: twani op oktober  8, 2013, 19:53:26
Hey Jan, de DDDAC heeft inderdaad 2 :D Lappkabels, de Leben doet het met een "Erik S Jouw Hifi" kabel. Indien de keuze tussen de door jou aangegeven klankverschillen, ga ik altijd voor warmer en muzikaal. Ik ben toch zeker Henk "ODL" niet met z'n notoire "detailfetish" :P

Theo, geniet jij eigenlijk wel eens van muziek? ik hoor je daar eigenlijk nooit over.

Laat me raden: dames uit warme landen. Zoiets dus:

PS
Dit is een fantastische zangeres uit Cabo Verde: Cesaria Evora

twani

Lees jij wel eens "welke muziek luister jij vandaag" ;D. Ik ga haar "doen" vanavond :P

Deleted Member 2

Citaat van: twani op oktober  8, 2013, 21:08:21
Lees jij wel eens "welke muziek luister jij vandaag" ;D. Ik ga haar "doen" vanavond :P

zeker lees ik dat. Doe haar maar vanavond.  :thumbs-up:

Snowmaster

Citaat van: Antoine op oktober  8, 2013, 09:41:32
Het is natuurlijk ook opmerkelijk dat opeens een grote verketteraar om advies gaat vragen aan de verketterde.  ;)

:P
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Former member 78

chansig

Kleine Ninja is passief agressief begrijp ik.

Ik denk dat het een verkapte waarschuwing is....

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op oktober  8, 2013, 20:05:31
Voortaan kunnen mensen dus gewoon aangeven dat ze "in hun periode" zijn als ze weer van alles horen.
Eén van de symptomen van Audiophilia Nervosa: mannelijke menstruatie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

De laatste stand van zaken: sinds de Iego Koper IEC stekkers op het vibex blok en de Anthem zitten is de sound behoorlijk anders geworden, zeker nadat de fase goed staat.
De overall sound die ik nu heb, is i.p.v. helder en af en toe veel hoog veranderd naar een niveau dat mij bijzonder bevalt. Het is aanmerkelijk voller van klank, met een lekkere diepe bas en een mooi rustig hoog waardoor luistermoeheid wat vroeger zeker voorkwam geheel verdwenen is. Je kunt uren luisteren zonder dat er ergens ergernissen ontstaan. Toch is het geluid zeker niet saai of donker te noemen. De dynamiek blijft volledig bestaan zoals hij altijd al bestaan heeft, is zelfs iets toegenomen door de fase verandering. De klankkleur van instrumenten is ook verbeterd zoals je dat goed kunt horen bij violen, je hoort de klankkast.

Ik blijf bij mijn mening dat ik geen upgrades meer nodig heb, en ik heb ook totaal niet de behoefte om weer iets te gaan testen omdat dat dan weer beter/anders zou klinken. Vind het goed zo. Blijft wel vreemd voor mij, niets meer tweaken, dat heb ik nog nooit langer dan 1 week volgehouden..  maar ja wat is er nog te tweaken... 
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Kingpin

Citaat van: frank2 op oktober  9, 2013, 15:39:03
Blijft wel vreemd voor mij, niets meer tweaken, dat heb ik nog nooit langer dan 1 week volgehouden..  maar ja wat is er nog te tweaken...
Bij mij al precies een jaar ;D
De "sound" waar ik al 20 jaar naar op zoek was ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted member

De laatste stand van zaken: sinds de Iego Koper IEC stekkers op het vibex blok en de Anthem zitten is de sound behoorlijk anders geworden, zeker nadat de fase goed staat.
De overall sound die ik nu heb, is i.p.v. helder en af en toe veel hoog veranderd naar een niveau dat mij bijzonder bevalt. Het is aanmerkelijk voller van klank, met een lekkere diepe bas en een mooi rustig hoog waardoor luistermoeheid wat vroeger zeker voorkwam geheel verdwenen is. Je kunt uren luisteren zonder dat er ergens ergernissen ontstaan. Toch is het geluid zeker niet saai of donker te noemen. De dynamiek blijft volledig bestaan zoals hij altijd al bestaan heeft, is zelfs iets toegenomen door de fase verandering. De klankkleur van instrumenten is ook verbeterd zoals je dat goed kunt horen bij violen, je hoort de klankkast.

Ik blijf bij mijn mening dat ik geen upgrades meer nodig heb, en ik heb ook totaal niet de behoefte om weer iets te gaan testen omdat dat dan weer beter/anders zou klinken. Vind het goed zo. Blijft wel vreemd voor mij, niets meer tweaken, dat heb ik nog nooit langer dan 1 week volgehouden..  maar ja wat is er nog te tweaken...

Mooi Frank, lekker genieten!! En iets zegt me dat Snowmaster binnenkort weer eens bij je op de stoep staat met 't een of 't ander en zegt "dit móét je echt horen Frank"!  :D ;)

twani

Citaat van: Kingpin op oktober  9, 2013, 16:08:35
Bij mij al precies een jaar ;D
De "sound" waar ik al 20 jaar naar op zoek was ...
Because you are "on tubes" ;)

YamahaRXV

Goede zaak Frank, dat je nu helemaal happy ben met de sound zoals die nu bij je is  :clapping:
Hopelijk blijft de voldoening (en daardoor een stukje rust) nu een tijdje hangen  ::)

Volgens mij kan jij wel een stukje provisie gaan eisen bij IeGo, want overal zijn de IEC koper varianten van ze uitverkocht.... :withstupid:  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Snowmaster

Citaat van: YamahaRXV op oktober  9, 2013, 23:35:17
Volgens mij kan jij wel een stukje provisie gaan eisen bij IeGo, want overal zijn de IEC koper varianten van ze uitverkocht.... :withstupid:  :D

Ja, met de enige twee IECs die er op voorraad waren spreken ze nu bij Iego ineens van een omzetverdubbeling voor de Nederlandse markt  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

YamahaRXV

Citaat van: Snowmaster op oktober 12, 2013, 12:02:47
Ja, met de enige twee IECs die er op voorraad waren spreken ze nu bij Iego ineens van een omzetverdubbeling voor de Nederlandse markt  ;)

;D  Toch is het merk erg populair geworden door de goede prijs/kwaliteit verhouding en als ik de mannen van Tweaks4U mag geloven gaan ze als zoete broodjes over de toonbank... ;)
Qua degelijkheid en afwerking zit Furutech beter in mekaar, maar is m.i. klankmatig gezien zeker niet (altijd) beter dan de IeGo,s.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Gisteren kwam de meest kritische (audio) persoon die ik ken op bezoek. Snowmaster kwam luisteren.
Mbt. de stereo weergave waren er geen kritische woorden meer nodig, net als Onder13 en Kingpin vond hij de sound goed.
Mbt. surround weergave via de mediaplayer waren er nog wel enkele kritische noten. Ook dat geluid moest nog wat zakken. Maw. minder helderheid. Nu zat daar een Lapp kabel aan met furutech koper shuko en Furutech gold stekkers. Na verwisseling van dit stroomsnoer voor een Furutech alpha3 met Iego gold werd het al een stuk beter. Helemaal perfect zal het zijn met een Iego koper, dat is mijn voorspelling.
Maar hij nam ook zijn Kordz EVX weer mee, dus heb ik tijdelijk de Atlas hdmi eraan gehangen. En dat is toch echt wat minder. De definitie in het geluid is lang niet meer zo mooi en ook het beeld is iets minder.

Dus daar ga ik nu mee bezig. Even straks naar Ronald kijken of hij een goed HDMI snoer heeft. Ik vind Kordz bijzonder goed maar ook erg duur. Kijken of Ronald een goed alternatief heeft, deze testen en vergelijken met een Kordz, welke ik tijdelijk weer terug krijg.

De mediaplayer wordt hier bijna dagelijks gebruikt, om films te bekijken. De BR speler sporadisch. Dus zal ik mij concentreren op de mediaplayer. Deze nog iets optimaliseren dmv. stroomsnoeren en hdmi kabel en dan is dat gedeelte ook weer klaar.

Voor stereo is het al geheel klaar, nu dit (nog) even en dan is de gehele set klaar.

Verder zeker voor stereo is het gewoon genieten.... het blijft bijzonder dat ik mij nergens aan kan ergeren wat ik jarenlang bij bepaalde nrs wel deed, maar zelfs die nrs spelen nu gewoon goed.

Martijn M

Leuk om te lezen dat je na al die jaren eindelijk bijna daar bent aangekomen waar je wilt zijn  :) .
Dutch & Dutch

frank2

Citaat van: Martijn - Synergy Acoustics op oktober 14, 2013, 10:10:42
Leuk om te lezen dat je na al die jaren eindelijk bijna daar bent aangekomen waar je wilt zijn  :) .

Klopt Martijn, maar ik heb net als velen een vreemd pad bewandeld. En ik zie dat velen precies datzelfde pad bewandelen. Een pad waar onnodig veel geld wordt uitgegeven.
Als ik nu het weer opnieuw zou moeten doen, gaat het zeker anders.

Maar goed heb er wel veel van geleerd, ken mijn set nu goed, ken de mogelijkheden weet wat er gebeurd met wisseling van een stroomsnoer of stekker of interlink.

Maar het was een klus, die zeer veel tijd koste, maar uiteindelijk bracht wat ik wilde en zocht. Een eerlijk  geluid, full range met dynamiek. Maar vooral ook een geluid dat natuurgetrouw overkomt, een sax moet klinken als een sax, net als een base drum. Binnen de mogelijkheden v.d. set is dat eindelijk gelukt.

Martijn M

Iedereen betaalt z'n leergeld, de een simpelweg wat meer dan de ander ;) . Dat is niet erg, want de weg is voor de meeste mensen minstens zo interessant als het doel  :coffee:.
Dutch & Dutch

frank2

De afgelopen weken ben ik bezig geweest met HDMI kabels te testen die ik van Ronald te leen had gekregen, veel muziek beluisteren en veel ziekenhuisbezoek omdat mijn vrouw haar galblaas eruit gehaald moest worden.

Mbt de HDMI kabels; ik kreeg een "namaak" silentwire hdmi kabel mee en deze was gewoonweg goed, (59 euro)echter ik kreeg ook een AlphaCable mee en die was een fractie beter, vooral in beeld en geluid. Deze kabel kon zelfs de beroemde KORDZ evx aan, wat ik een prestatie vond zeker als je zag dat de prijs 69 euro was. Het mooiste vond ik wel dat het geluid zo ontzettend mooi werd weergegeven, vol dynamiekrijk. De namaak Silentwire deed het ook goed ik miste alleen een beetje de dynamiek, de bite.
Als je bovengenoemde kabels echter vergelijkt met bijv. een W&M die ik ook nog heb, dan schrik je toch wel, aanmerkelijk minder grijstinten een minder mooi geluid....

Tevens was dit het laatste waar ik nog mee bezig kon gaan en dat is nu dus ook klaar.
Het blijft zeer vreemd voor mij om niets meer te hoeven tweaken, omdat alles nu klopt en goed klinkt naar mijn maatstaven.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

John Wx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO

chansig

Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Peerless Monster

Oh jeetje Frank! Heftig jongen. Wens Anita maar veel beterschap van me!!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510