Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Rusher

Citaat van: frank2 op november  8, 2013, 12:55:10
Tevens was dit het laatste waar ik nog mee bezig kon gaan en dat is nu dus ook klaar.
Het blijft zeer vreemd voor mij om niets meer te hoeven tweaken, omdat alles nu klopt en goed klinkt naar mijn maatstaven.

Das feitelijk het mooiste einddoel van een set. Nu heb je gelukkig alle tijd om je vrouw in de watten te leggen. Verzorg je vrouw net zo goed als je jouw set hebt verzorgd! Beter kan namelijk niet!

Veel sterkte en goede genezing toegewenst voor je eega!!!

Deleted Member 2

Citaat van: Rusher op november  8, 2013, 13:39:44
Das feitelijk het mooiste einddoel van een set. Nu heb je gelukkig alle tijd om je vrouw in de watten te leggen. Verzorg je vrouw net zo goed als je jouw set hebt verzorgd! Beter kan namelijk niet!

Mooie woorden en daar sluit ik me helemaal bij aan.

Gr
Henk

Robiwan

Citaat van: chansig op november  8, 2013, 13:29:47
Sterkte voor jouw en je vrouw.

Gr Hans

Joh dat valt wel mee hoor zo'n galblaas operatie, dat is zo gepiept!
Lyngdorf TDAI-1120 |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Audiolab CDT 7000 | Neat Motive SX2

JANJWJMC

Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

chansig

Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Syphon

Citaat van: frank2 op november  8, 2013, 12:55:10
De afgelopen weken ben ik bezig geweest met HDMI kabels te testen die ik van Ronald te leen had gekregen, veel muziek beluisteren en veel ziekenhuisbezoek omdat mijn vrouw haar galblaas eruit gehaald moest worden.

Mbt de HDMI kabels; ik kreeg een "namaak" silentwire hdmi kabel mee en deze was gewoonweg goed, (59 euro)echter ik kreeg ook een AlphaCable mee en die was een fractie beter, vooral in beeld en geluid. Deze kabel kon zelfs de beroemde KORDZ evx aan, wat ik een prestatie vond zeker als je zag dat de prijs 69 euro was. Het mooiste vond ik wel dat het geluid zo ontzettend mooi werd weergegeven, vol dynamiekrijk. De namaak Silentwire deed het ook goed ik miste alleen een beetje de dynamiek, de bite.
Als je bovengenoemde kabels echter vergelijkt met bijv. een W&M die ik ook nog heb, dan schrik je toch wel, aanmerkelijk minder grijstinten een minder mooi geluid....

Tevens was dit het laatste waar ik nog mee bezig kon gaan en dat is nu dus ook klaar.
Het blijft zeer vreemd voor mij om niets meer te hoeven tweaken, omdat alles nu klopt en goed klinkt naar mijn maatstaven.

Ga je op korte termijn een nieuwe TV halen?| Zie dat je een dure audio installatie hebt, hoort daar geen ultra HD scherm bij?

frank2

De huidige tv is dermate goed afgesteld (ISF e.d.) dat hij een bijzonder mooi beeld geeft,  misschien niet qua resolutie maar wel qua beeld. Ik zou graag een grotere willen, maar deze tv doet het nog prima dus die wordt pas vervangen als deze de geest geeft. Heb gisteren even bij mediamarkt naar de samsung 5000 serie en de pana st serie gekeken, de pana heeft duidelijk betere zwartwaardes. Jammer dat ze ermee stoppen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Martijn M

Dutch & Dutch

frank2

Dank voor alle info voor mijn vrouw, de operatie is goed geslaagd en nu na 1,5 week loopt ze al weer rond, al doet ze nog wel (erg) rustig aan, wat niet geheel haar stijl is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Bas Akkerman

Beterschap voor Anita en succes voor jullie beiden (Anita's gezondheid en jouw zoektocht naar een baan). Goed om te horen dat je van je set muziek geniet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kingpin

Beterschap aan Anita gewenst en hoop dat de genezing voorspoedig verloopt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Ben jij werkeloos dan Frank? Had ik niets van meegekregen...... Wat is jouw reguliere professie eigenlijk?

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HTip

Citaat van: Rusher op november  8, 2013, 13:39:44

Heel mooi gezegd!

Beterschap en een spoedig herstel voor Anita...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Former member 78

Citaat van: frank2 op november  8, 2013, 16:28:11
Dank voor alle info voor mijn vrouw, de operatie is goed geslaagd en nu na 1,5 week loopt ze al weer rond, al doet ze nog wel (erg) rustig aan, wat niet geheel haar stijl is.

Sterkte voor jou en Anita, Frank!
En geniet er nog maar even van, dat ze zo rustig is :D

frank2

Citaat van: ArjanR1 op november  9, 2013, 21:16:48
Sterkte voor jou en Anita, Frank!
En geniet er nog maar even van, dat ze zo rustig is :D
dank aan allen voor de beterschapjes. :smile:
Anita.

frank2

Sinds de eerste keer dat Snowmaster hier kwam heeft hij destijds mijn stroom- audiogroep aangelegd. Door 2 belden snoeren rechtstreeks op de hoofdstroom (binnenkomst op de rail) te monteren, dus 1 beldendraad rechtstreeks op de hoofdstroom, en deze naar de zekering te leiden en daar vast te zetten.
Ik praat hier dus over het eerste stukje draad van de hoofdaanvoer naar de audio zekeringhouder.
Sindsdien zijn er vele veranderingen geweest, teveel om op te noemen, en alles is ondertussen wel veranderd, de zekeringhouder, diverse zekeringen, aanvoersnoer naar het stekkerblok enz. maar dat ene kabeltje de Belden 4 mm2 is nooit van z'n plaats afgeweest.

Na eergisteren gebeld te hebben met Snow en we het het over allerlei zaken hadden gehad, kwam dat ene kabeltje naar voren. Snowmaster had lang geleden hier eens mee geexperimenteerd maar nooit in mijn huis.
En hoewel ik zeer tevreden over het geluid ben, ben ik altijd benieuwd of het nog beter kan. Dus voor vandaag een afspraak gemaakt en hij was er om 10 uur, en vertrok om 3 uur na vele luistersessies en verwisselingen.

Als eerste hebben wij de Belden kabel niet rechtstreeks op de hoofdstroom aangesloten maar op de rail 1 schroefje verder, wat bijna iedereen heeft. Daarna hebben wij geluisterd; en we schrokken, het vloeiende was een stuk weg, er was aanmerkelijk meer hoog alsof alles een stukje gelifd was. Daarna de Belden weer terug op het andere schroefje waar ook de ader van de hoofdstroom binnenkomt op de rail. Ja dat was weer het oude vertrouwde geluid, de "lifting" was weer weg en het geluid klonk zoals ik gewend ben.

Snowmaster had meerdere kabels meegenomen, o.a. een Lapp, en een Belden 2,5 mm2 en een Draka.
Doordat na luisteren en zoals ik al eerder had aangegeven aan hem ik vond dat het geluid nog meer mocht zakken (niet perse nodig) besloot Snow zijn donkerste kabel te pakken de Draka, die hij eerder had gebruikt als test en waarvan hij vond ik zijn set dat het te donker klonk.
Deze hebben we dan ook aangesloten op de hoofdader en zijn we weer gaan luisteren. ( de andere kabels zouden wel verschil gaan maken maar minder dan het verschil tussen Draka en Belden 4 mm2)

We waren zeer verbaasd, ik geloofde nauwelijks dat een snoertje van 20 cm van de rail naar de zekering uberhaupt een verschil zou maken en als het al een verschil zou geven dat het zeer marginaal zou zijn. Helaas/gelukkig dat was dus niet zo.
Het geluid met stereo en ook surround alsmede de radio (ziggo) veranderde, het werd eerlijker en er kwam meer rust in het geluid, maar ook werd het gehele geluidsbeeld aanmerkelijk voller, meer kracht en toch was er dezelfde definitie. Het midhoog/hoog werd eerlijker alsof er wat afgeschraapt was en alleen het echte hoog overbleef. Bij the dark knight was het zeer opvallend, maar ook bij stereo, er was opeens rust, kracht, moeiteloos druk in de onderste regionen, waar ik altijd bij de Dark Knight bij de aktie scene als de staart van het viegtuig wordt afgeblazen en net daarvoor het geluid zachter zette omdat het te druk werd, iets rommelig, een kakefonie, was dat nu totaal weg, ik hoefde niets aan te passen, de kakefonie was geheel weg en alles klonk net iets strakker.

maw. eerlijker, meer fundament, krachtiger, dynamiekrijker, meer kastkleuring bij o.a. gitaren, rustiger eerlijker hoog, dezelfde definitie. Bij films werd je meteen in de film "gezogen", bij stereo was er meer beleving. Ja een verbetering die ik en Snowmaster niet hadden verwacht.
De andere kabels hebben we niet meer geprobeerd, deze Draka kabel was een schot in de roos in mijn set!

CZ79

frank2

Nee geen gewone Draka maar een van de beste kabels die zij maken, de specs zijn bijzonder goed, maar het type nummer weet ik niet, Snowmaster weet die natuurlijk wel. Het is geen solid kabel, maar stranded al zijn de diverse kabeltjes behoorlijk dik, zelfs nog iets dikker dan bij de Alpha 3 kabel.

CZ79

chansig

Duidelijk ?

Dan ben ik benieuwd wat je nu weet.  :D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

CZ79

AbZ

Citaat van: frank2 op november 16, 2013, 15:51:06De andere kabels hebben we niet meer geprobeerd, deze Draka kabel was een schot in de roos in mijn set!
Heb je 'm wel gemasseerd?  Ik bedoel de kabel; wat je met Snowmaster doet wil ik niet weten.

Volgens Garmt is het toch een serieuze tweak voor stroomkabels,
dus leek me nogal voor de hand liggen in jouw benadering van stroom.

chansig

Citaat van: cz79 op november 16, 2013, 17:19:36
Dat het niet de gewone draka xmvk betreft :D

Duidelijk.. :D

Leuk Frank dat het allemaal nog beter kan.

Gr Hans

frank2

Citaat van: AbZ op november 16, 2013, 17:24:27
Heb je 'm wel gemasseerd?  Ik bedoel de kabel; wat je met Snowmaster doet wil ik niet weten.

Dit soort opmerkingen worden HIER niet gewaardeerd.