Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Vik

Citaat van: frank2 op juni 15, 2013, 08:06:35
klopt, ik had van te voren een bedrag in mijn hoofd en daar ging Karel nauwelijks overheen. (na onderhandelingen)

Netjes Frank. Ik kom snel een keer luisteren bij je.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

frank2

Citaat van: vik op juni 15, 2013, 08:09:19
Netjes Frank. Ik kom snel een keer luisteren bij je.  ;)

Je bent welkom hier, maar of het verstandig voor je is dat betwijfel ik, moet je weer cinemike spul verkopen want je gaat om.  ;D ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Vik

Citaat van: frank2 op juni 15, 2013, 08:12:13
Je bent welkom hier, maar of het verstandig voor je is dat betwijfel ik, moet je weer cinemike spul verkopen want je gaat om.  ;D ;D

Wat denk je dat ik dan mee neem.  :)

Ik ga  de uitdaging graag met je aan met de MM 8077. Regel maar vast een groepje mensen.  ;D

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

KlipschHT

Citaat van: vik op juni 14, 2013, 22:35:44
Klopt ook wel met  wat ik heb vernomen om mij heen.  Audionet klinkt vrij technisch of clean.

Je zou ook kunnen zeggen dat de audionet wat neutraler is  :D , maar het is maar net wat je zoekt. De Plinius doet het in ieder geval goed bij Frank, geeft een wat voller geluid (meer bas?) t.o.v. de belles. Ik ken alleen de Plinius 9200 en die heeft een zeer goede indruk bij mij achtergelaten.
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

frank2

Citaat van: JeroenGRT op juni 15, 2013, 08:30:39
Je zou ook kunnen zeggen dat de audionet wat neutraler is  :D , maar het is maar net wat je zoekt. De Plinius doet het in ieder geval goed bij Frank, geeft een wat voller geluid (meer bas?) t.o.v. de belles. Ik ken alleen de Plinius 9200 en die heeft een zeer goede indruk bij mij achtergelaten.

Ja de Audionet is zeer neutraal, zelfs ietswat koel, clean, dit heb ik bij Karel gehoord maar ook bij een koper van Audionet waar ik ooit was. Belles is ook neutraal. Met mijn speakers klinkt dat dan te karig. De plinius geeft naast een vollere en diepere bas ook meer kleur aan de stemmen zonder dat dat echt warm wordt. Als je de Plinius 9200 kent, dat geluid en dan een stukje beter, vooral meer diepte, ruimtelijkheid en kracht dan heb je de 103.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Vik

Citaat van: vik op juni 15, 2013, 08:19:02
Wat denk je dat ik dan mee neem.  :)

Ik ga  de uitdaging graag met je aan met de MM 8077. Regel maar vast een groepje mensen.  ;D

Misschien leuk om Martin dan ook te vragen?

We houden contact. Gezellig.  ;)

frank2

Citaat van: vik op juni 15, 2013, 08:59:59
Misschien leuk om Martin dan ook te vragen?

We houden contact. Gezellig.  ;)

prima

Joris1971

Deleted Member 2

Citaat van: vik op juni 15, 2013, 07:55:58
Altijd leuk Frank een vriendin of vrouw die het kan waarderen. Die van mij heeft precies hetzelfde. :)

Ik weet een beetje hoe je vrouw op muziek reageert Frank. en als ze dan plotseling dit soort reacties gaat geven zoals jebeschrijft, moet er wel iets bijzonders aan de hand zijn. ;D
Dat wordt vechten om de sweetspot ;)

frank2

Deleted member

Beetje late reactie, maar hierbij dan toch: Van harte met de mooie aankoop Frank! Zonder meer een mooie bak!  :thumbs-up:

Het lijkt erop dat je nu hebt gevonden wat je zocht. Kan me niet voorstellen dat hiermee de strijd met het upgrade-virus geslecht is, maar we zullen zien!

En dan nu lekker genieten!  :headbanging:
Stereo-fan for life!

Xander32

Citaat van: Onder013 op juni 15, 2013, 09:35:38
Ik weet een beetje hoe je vrouw op muziek reageert Frank. en als ze dan plotseling dit soort reacties gaat geven zoals jebeschrijft, moet er wel iets bijzonders aan de hand zijn. ;D
Dat wordt vechten om de sweetspot ;)
... Bij een EV van 8 mille zou ik ook verwachten dat deze minimaal " iets" brengt 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

frank2

Citaat van: technative op juni 15, 2013, 10:10:36
Kan me niet voorstellen dat hiermee de strijd met het upgrade-virus geslecht is, maar we zullen zien!

Dat zegt mijn vrouw ook steeds... eerlijk gezegd wat zou ik nog moeten upgraden? Ik zou het niet weten....

Xander32

Citaat van: frank2 op juni 15, 2013, 10:15:14
Dat zegt mijn vrouw ook steeds... eerlijk gezegd wat zou ik nog moeten upgraden? Ik zou het niet weten....
Frank, dat is nou het probleem met hifi gear; daar is ALTIJD (iets of in ruime mate) beter voor (heel veel) meer euris.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

chansig

Bron, kabels, subwoofer, akoestiek, nog een eindversterker etc.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Deleted Member 2

Ik wel ;)

Een fraaie streamer.

frank2

Citaat van: Onder013 op juni 15, 2013, 10:30:13
Ik wel ;)

Een fraaie streamer.

Zie het nut daar niet van, kan goed mijn muziek afspelen en dat is voldoende. De ingebouwde DAC schijnt goed te zijn, en het kan vast wel beter maar dan moet ik alles weer separaat gaan maken en daar heb ik geen behoefte aan, zoals het nu klinkt is voor mij ruim voldoende. Gisteren in klasse A een stuk klassiek geluisterd, ik kreeg er kippenvel van... dus nog mooier? Hoeft niet kost een godsvermogen om het nu nog beter te krijgen.
nb: alles moet via de anthem lopen, die decodeerd alles wat binnenkomt en gooit het via zijn arc/dac weer naar de uitgangen....  dus bijvoorbeeld een betere DAC zou kunnen, maar een streamer... nee

chansig

Maar heb je een goede bron of is dat in de digitale wereld van de streamers minder belangrijk ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Pjotr27

Plinius voorversterker...... ;)
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Citaat van: chansig op juni 15, 2013, 10:52:33
Maar heb je een goede bron of is dat in de digitale wereld van de streamers minder belangrijk ?

Gr Hans

Een Hard Disk welke via usb rechtstreeks de Anthem ingaat. De muziek kwaliteit welke ik hiermee bereik is beter dan de Bow ZZ8 of Oppo 83+tuc welke ik had. Spelers die toch rond de 2700 a 5000 euro kosten destijds. En deze digitale muziek via de Anthem gaat verder dan die spelers. Ik heb ooit wel eens een Marantz streamer beluisterd, die was/klonk ook mooi, maar zoals ik het nu heb is gewoon goed vlgs. mij. Verder luister ik via de sat naar de radio. Spotify gebruik ik niet, krijg dat maar niet spelend via de set. Staat wel op de computer, is de gratis versie. Maar kan dit niet doorlinken naar de set. En verder zijn er nog dvd's en BR's die via de Denon worden afgespeeld. En deze doet het ook beter dan de Oppo83+tuc. Verder heb ik wel een streamer de boxee box voor download films. Muziek draai ik daar niet mee, dat klinkt slechter dan via de usb. Al scheelt dat met de Kordz hdmi niet zo heel veel meer. Eigenlijk ongelofelijk dat een streamertje van 150 euro zo'n kwaliteit kan neerzetten.

erik s.

Citaat van: frank2 op juni 15, 2013, 10:38:53
dus bijvoorbeeld een betere DAC zou kunnen, maar een streamer... nee
als de PS Audio NWD terug is van Henk mag je die wel eens uitproberen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Citaat van: Pjotr27 op juni 15, 2013, 10:55:29
Plinius voorversterker...... ;)

Die zou niets te doen hebben, alles gaat hier thuis digitaal. Ik gebruik geen cd speler. Alles is via hdmi of usb aangesloten, bronnen zijn alle digitaal. Ik heb dus niet meer analoog aangesloten dus een Plinius pre daar zou ik niets aan hebben.

frank2

Citaat van: erik s. op juni 15, 2013, 11:02:52
als de PS Audio NWD terug is van Henk mag je die wel eens uitproberen.

Dank je voor het aanbod, maar de kas is weer leeg....

chansig

Citaat van: frank2 op juni 15, 2013, 11:01:28
Een Hard Disk welke via usb rechtstreeks de Anthem ingaat. De muziek kwaliteit welke ik hiermee bereik is beter dan de Bow ZZ8 of Oppo 83+tuc welke ik had. Spelers die toch rond de 2700 a 5000 euro kosten destijds. En deze digitale muziek via de Anthem gaat verder dan die spelers. Ik heb ooit wel eens een Marantz streamer beluisterd, die was/klonk ook mooi, maar zoals ik het nu heb is gewoon goed vlgs. mij. Verder luister ik via de sat naar de radio. Spotify gebruik ik niet, krijg dat maar niet spelend via de set. Staat wel op de computer, is de gratis versie. Maar kan dit niet doorlinken naar de set. En verder zijn er nog dvd's en BR's die via de Denon worden afgespeeld. En deze doet het ook beter dan de Oppo83+tuc. Verder heb ik wel een streamer de boxee box voor download films. Muziek draai ik daar niet mee, dat klinkt slechter dan via de usb. Al scheelt dat met de Kordz hdmi niet zo heel veel meer. Eigenlijk ongelofelijk dat een streamertje van 150 euro zo'n kwaliteit kan neerzetten.

Als ik het zo lees is die Oppo maar een overgewaardeerd apparaat...tenminste dat meen ik uit jouw ervaringen te halen.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

erik s.

Citaat van: frank2 op juni 15, 2013, 11:05:00
Dank je voor het aanbod, maar de kas is weer leeg....
kost je niets. geeft je alleen de wetenschap of upgrade in de toekomst een betere dac zou kunnen zijn.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B