Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: Martin!!! op juni 14, 2013, 18:18:41
Moeten nu weer alle netkabels en interlinks tegen het licht gehouden worden nu er zo'n significante wijziging in je setup heeft plaatsgevonden? Of heb je de synergie weten te behouden.

Gefeliciteerd in ieder geval.... maaruhhh heb je hem eigenlijk al gekocht of is het nog slechts een voornemen?

Gelukkig hoeven er geen kabels gewijzigd te worden, dat had ik ook niet verwacht.
Ik heb eerst de Plinius 9200SE hier thuis gehad en sinds dinsdag de 103. na de eerste dag ben ik goed gaan luisteren en ben tot de slotsom gekomen dat dit wel een goede versterker is, na wat onderhandelingen en wat inruil mag ik nu mij de bezitter noemen van deze Plinius. Dus ja sinds vanmiddag is ie van mij.

Ik heb ingeruild de Belles 350a en de Roksan platenspeler met phono voortrap. Dus vanaf vanmiddag heb ik geen platenspeler meer, die mis ik eerlijk gezegd ook niet want die stond al 3 maand werkeloos op de kast. Ik draai eigenlijk nooit platen, al heb ik ze wel. Maar de kwaliteit van die platen hoewel ze schoon zijn is dermate slecht (jaren 70) dat alleen nieuwe persingen goed klonken en ik heb nooit de intentie gehad dat ik nieuwe platen ga kopen.

Ik zal mijn onderschrift aanpassen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

lynch1979

Dat heb je snel gedaan.........gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst  :clapping:

frank2

Het lijkt snel, maar ik had deze Plinius ook al eerder bij wenw gehoord, daarna een 9200 van plinius thuis, wat beter/lekkerder klonk dan de Belles, en toe deze. Nadat ik 'm aangezet had en zelfs mijn vrouw verbaasd was, nadat Arjan die toch 4 subs heeft verbaasd hier luisterde, en nadat ik veel muziek had geluisterd, waarbij de pijnpunten die ik had eindelijk weg waren, en verder dat het geluid mij nog meer beviel dan ik had verwacht en ik een mooie prijs moest betalen heb ik 'm gekocht. Dus voor mijn doen niet zo snel eigenlijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

S@m

Citaat van: Peerless Monster op juni 14, 2013, 18:08:08
Machtig apparaat de Plinius eindversterker!
Ik heet ook niet voor niks Mr. Plinius

Heeft dat betrekking op jouw machtige apparaat..???

;D

Former member 78

Aaah hij is al van jou :D
Gefeliciteerd!

Eindelijk speelt de set van Frank met een flink fundament.

Peerless Monster

Citaat van: S@m op juni 14, 2013, 19:01:57

Heeft dat betrekking op jouw machtige apparaat..???

;D

Eindelijk iemand die hem begrijpt ;D ;D ;D
Nee, het is gewoon een uiting van mijn jaloerse blikken die ik hier toon naar het machtige apparaat dat Frank nu rijker is.

Maar Frank het is je zeer gegund van mijn zijde.
Weer iemand die Plinius kan appreciëren....
Mocht je hem met de tijd weg willen doen... ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

S@m

Mooi Frank, en wat prijzen wij ons gelukkig wel verschillen te horen tussen de diverse (goede) versterkers!  ;D ;)

Jumping Jack

Gefeliciteerd met de nieuwe kachel Frank, wat een beest  :headbanging:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Mooie ''machine'' Frank  :headbanging:  Proficiat met deze nieuwe aanwinst en dat je er maar van mag genieten !
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Vik

Jeetje Frank toch best wel snel beslist of niet?

Gefeliciteerd!  :pompom:

Niks ten nadele van de kwaliteit van het merk, maar het viel mij op dat op de High end in Munchen  Plinius zich zelf niet echt op de kaart heeft gezet op deze beurs. Ze stonden ergens achteraf en er was geen hond te bekennen, ik liep er meerdere keren langs die dag.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

frank2

Ben er erg tevreden mee, nu nog verder inspelen, maar zoals het vanaf de eerste dag al klonk, je kunt alleen superlatieven verzinnen zoals dat klinkt, en ik weet dat heb ik vaker gedaan en geschreven, maar dit is alleen maar overtreffende trap. Ik kan het niet anders verwoorden. Ik zou zeggen; mijn speakers beginnen eindelijk te zingen.

twani

Citaat van: frank2 op juni 14, 2013, 22:14:35
Ben er erg tevreden mee, nu nog verder inspelen, maar zoals het vanaf de eerste dag al klonk, je kunt alleen superlatieven verzinnen zoals dat klinkt, en ik weet dat heb ik vaker gedaan en geschreven, maar dit is alleen maar overtreffende trap. Ik kan het niet anders verwoorden. Ik zou zeggen; mijn speakers beginnen eindelijk te zingen.
Dus 't was "het" toch niet helemaal tot nu toe Frank?

KlipschHT

Gefeliciteerd met de aanschaf van de Plinius eindversterker. Mooi spul!

Heb je de Audionet AMP1 V2 eigenlijk ook nog beluisterd? Of heeft W&W die niet meer staan?
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

frank2

Of hij audionet heeft staan met dat typenr weet ik niet, er stond wel iets te spelen met audionet erop, ik vind dat merk te clean klinken.

Vik

Citaat van: frank2 op juni 14, 2013, 22:34:02
Of hij audionet heeft staan met dat typenr weet ik niet, er stond wel iets te spelen met audionet erop, ik vind dat merk te clean klinken.

Klopt ook wel met  wat ik heb vernomen om mij heen.  Audionet klinkt vrij technisch of clean.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

VlisChris

Ik moet zeggen dat dit toch wel echt een pracht van een geval is om te zien 8)
Geluid etc kan ik niets over zeggen, maar als dat maar voor de helft overeenkomt met het uiterlijk zit dat wel goed ;)

Deleted Member 2

Hoi Frank,

Dat is een verrassende wending! Van harte met deze fraaie aanwinst en geniet er van. Extra reden voor mij om weer eens af te reizen naar het Verre Oosten.

Groet,

Henk

Xander32

Brute EV Frank :thumbs-up:.

Nu kan je weer het optimaliseren van de bekabeling hervatten :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Former member 78

Ik heb 'm gehoord, en er is niet zo gek veel meer te tweaken denk ik :D
Wel mogen zijn speakers nu weer wat meer de kamer in.

frank2

Citaat van: Xander32 op juni 15, 2013, 07:09:02
Brute EV Frank :thumbs-up:.

Nu kan je weer het optimaliseren van de bekabeling hervatten :D.

Dat heb ik al vaker gelezen, en geloof het of niet, er hoeft niets aan kabels geoptimaliseerd te worden. Wat ik aan kabels al geoptimaliseerd had mbv de Belles, dat blijft, de voordelen gelden nu voor de Plinius.

Als een set in "balans" is en de bekabeling is goed kun je dat bijna als universeel beschouwen.

frank2

Citaat van: Onder013 op juni 15, 2013, 00:54:45
Hoi Frank,

Dat is een verrassende wending! Van harte met deze fraaie aanwinst en geniet er van. Extra reden voor mij om weer eens af te reizen naar het Verre Oosten.

Groet,

Henk

Je bent welkom.
Overigens is het niet zo verrassend hoor, ik loop hier al langer aan te denken, de Belles vond/vind ik mooi klinken, maar hij is ism mijn Ushers te kalig in het geluid. Deze EV stond al langer op mijn lijstje, echter als Karel er een had was die ook meteen verkocht en weg. Nu belde hij mij op dat hij er een had staan voor een klant die peperdure Manley's (buizen EV) ervoor wilde inruilen. Dus ik heb eerst kort bij wenw geluisterd, maar ik kon niet thuis luisteren omdat hij al naar die klant moest. Omdat Karel wist dat ik 'm graag wilde horen, belde hij die klant op na 4 dagen of hij 'm hebben wilde, deze twijfelde nog en bracht 'm terug op dinsdag, net toen ik daar met Anita was. Dus ik kon 'm zo vanuit zijn auto in mijn auto zetten, hij had 40 uur gespeeld....

Hier thuis aangesloten, Anita en ik waren compleet flabbergasted, je weet wel hoe de Belles klonk, maar dit ging een stuk "verder". Ik had zelfs teveel bas!! Iets wat ik hier voor onmogelijk had gehouden, verder waren opeens de gitaren en andere muziek welke altijd ver op de achtergrond stonden een stuk beterte volgen, ze stonden meer op de voorgrond, er zat meer kracht in en er was zoals Snowmaster het altijd noemt meer "hout" in het geluid, de stemmen waren voller en toch opener. Naast deze dingen viel ook meteen op de ruimtelijkheid en het brede stereobeeld. Ik was compleet overdonderd, wat een groot verschil.
Dezelfde dag begon Anita te vragen om bepaalde nummers, die heb ik gedraaid, haar antwoord daarna was dit klinkt veel beter. 's avonds kwam Arjan ook nog langs met zijn test bluray die je hier op het forum kon kopen. Hij kent mijn set wel en hij gaf aan dat hij hier nog nooit zoveel krachtige bas had gehoord, dit viel bij surround nogal op bij War of the Worlds als de machine uit de grond komt, maar ook een promo van THX klonk bijzonder.
De volgende dag na wat meer luisteren wist ik het al, dit klonk zoveel beter dan alles wat ik hier thuis ooit gehoord had... Nadat ik te horen kreeg wat ik na inruil moest bijbetalen wist ik het zeker.....  zodoende staat hij nu definitief hier.
Hij heeft nu 71 uur gespeeld, en je hoort dat het geluid nog beter wordt, meer ruimtelijkheid, meer gemak, wat meer volheid... 

twani

Mooi, je bent duidelijk zeer enthousiast Frank :clapping:  ik zeg "vastspijkeren" dat ding en lekker gaan genieten nu :pompom:

Vik

Altijd leuk Frank een vriendin of vrouw die het kan waarderen. Die van mij heeft precies hetzelfde. :)

Maar wat betreft je aanschaf.. ik heb altijd gedacht : die arme Frank moet het wat rustiger aandoen  financieel en "moet het maar doen met een Anthem "  ;D en dan staat er BAMM ineens een dikke versterker van 8000 euro.  :hehe:  ;)

Citaat van: frank2 op juni 15, 2013, 07:46:57
Je bent welkom.
Overigens is het niet zo verrassend hoor, ik loop hier al langer aan te denken, de Belles vond/vind ik mooi klinken, maar hij is ism mijn Ushers te kalig in het geluid. Deze EV stond al langer op mijn lijstje, echter als Karel er een had was die ook meteen verkocht en weg. Nu belde hij mij op dat hij er een had staan voor een klant die peperdure Manley's (buizen EV) ervoor wilde inruilen. Dus ik heb eerst kort bij wenw geluisterd, maar ik kon niet thuis luisteren omdat hij al naar die klant moest. Omdat Karel wist dat ik 'm graag wilde horen, belde hij die klant op na 4 dagen of hij 'm hebben wilde, deze twijfelde nog en bracht 'm terug op dinsdag, net toen ik daar met Anita was. Dus ik kon 'm zo vanuit zijn auto in mijn auto zetten, hij had 40 uur gespeeld....

Hier thuis aangesloten, Anita en ik waren compleet flabbergasted, je weet wel hoe de Belles klonk, maar dit ging een stuk "verder". Ik had zelfs teveel bas!! Iets wat ik hier voor onmogelijk had gehouden, verder waren opeens de gitaren en andere muziek welke altijd ver op de achtergrond stonden een stuk beterte volgen, ze stonden meer op de voorgrond, er zat meer kracht in en er was zoals Snowmaster het altijd noemt meer "hout" in het geluid, de stemmen waren voller en toch opener. Naast deze dingen viel ook meteen op de ruimtelijkheid en het brede stereobeeld. Ik was compleet overdonderd, wat een groot verschil.
Dezelfde dag begon Anita te vragen om bepaalde nummers, die heb ik gedraaid, haar antwoord daarna was dit klinkt veel beter. 's avonds kwam Arjan ook nog langs met zijn test bluray die je hier op het forum kon kopen. Hij kent mijn set wel en hij gaf aan dat hij hier nog nooit zoveel krachtige bas had gehoord, dit viel bij surround nogal op bij War of the Worlds als de machine uit de grond komt, maar ook een promo van THX klonk bijzonder.
De volgende dag na wat meer luisteren wist ik het al, dit klonk zoveel beter dan alles wat ik hier thuis ooit gehoord had... Nadat ik te horen kreeg wat ik na inruil moest bijbetalen wist ik het zeker.....  zodoende staat hij nu definitief hier.
Hij heeft nu 71 uur gespeeld, en je hoort dat het geluid nog beter wordt, meer ruimtelijkheid, meer gemak, wat meer volheid...

frank2

Citaat van: vik op juni 15, 2013, 07:55:58
Altijd leuk Frank een vriendin of vrouw die het kan waarderen. Die van mij heeft precies hetzelfde. :)

Maar wat betreft je aanschaf.. ik heb altijd gedacht : die arme Frank moet het wat rustiger aandoen  financieel en "moet het maar doen met een Anthem "  ;D en dan staat er BAMM ineens een dikke versterker van 8000 euro.  :hehe:  ;)

klopt, ik had van te voren een bedrag in mijn hoofd en daar ging Karel nauwelijks overheen. (na onderhandelingen)