Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Wat het ook is...Frank is er blij mee.

Zou ik ook zijn en als ik het geld zou hebben zou ik hem zelfs zo kopen..zonder dat ik er naar hoef te luisteren en ws zou ik er dan 2 kopen.. :D
Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

chansig

Regel je de Anthem trouwens ook weer opnieuw in naar een bepaalde inspeel periode (van de EV)  ?

Of is dit wat je bedoelde met je post in de Anthem: Een eindversterker doet iets met het geluid waar de anthem geen invloed op heeft. (ik hoop dat ik het zo goed vertaal)

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Martijn M

Citaat van: Raymond187 op juni 14, 2013, 14:23:13
Vermogen zegt niks over de kwaliteit  O0

Dat gaat op mits je voldoende vermogen hebt.

Citaat van: Raymond187 op juni 14, 2013, 14:23:13
Ondanks dat deze de helft van het vermogen geeft speelt hij toch dieper  :thumbs-up:

Waar maak je dat uit op? Volgens metingen gaan beide versterkers vlak door tot op z'n minst 10 hertz, zoals praktisch alle andere fatsoenlijke versterkers.

http://www.stereophile.com/content/plinius-audio-sa-103-power-amplifier-measurements
http://www.soundstagenetwork.com/measurements/amplifiers/belles_350a_reference/
Dutch & Dutch

Raymond187

Citaat van: keyser op juni 14, 2013, 14:27:53

Waar maak je dat uit op? Volgens metingen gaan beide versterkers vlak door tot op z'n minst 10 hertz, zoals praktisch alle andere fatsoenlijke versterkers.

http://www.stereophile.com/content/plinius-audio-sa-103-power-amplifier-measurements
Citaat van: chansig op juni 14, 2013, 14:25:46

Dat zegt Frank zelf dat hij dieper gaat.... correctie Frank zegt dat hij echt diep gaat en niet dieper.

My bad :)
Citeerde THX logo met de bloemen spelend: hij gaat echt diep....

Wat het ook is...Frank is er blij mee.

Zou ik ook zijn en als ik het geld zou hebben zou ik hem zelfs zo kopen..zonder dat ik er naar hoef te luisteren en ws zou ik er dan 2 kopen.. :D
Gr Hans
Kan je voor elke speaker 1 gebruiken   :thumbs-up:

Wat kost zoiets dan? 10K ?

Krijg je nog een goed bedrag terug voor de Belles?

frank2

Prijs staat op de website van wenw audio.

Hij staat nu op proef hier..... vanaf dinsdag....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: keyser op juni 14, 2013, 14:27:53

klopt, dus is er geen verschil? Metingen zeggen niet alles.... Ik heb met deze EV nog nooit zo'n drukvolle bas gehoord, die druk kon de Belles niet geven, trouwen ook niet de Plinius 9200se want die heb ik hier ook al gehad.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Raymond187

frank2

Citaat van: Raymond187 op juni 14, 2013, 14:40:51
Staat ARC aan als je stereo speelt?

Ik heb 2 verschillende modes in gebruik, 1 voor movie en inderdaad 1 voor music (stereo) en de ARC staat gewoon aan. (al is het alleen maar om de bult in het basgebied van +10 db weg te halen. Wel heb ik nu na en eerste meting  de meting laten lopen tot 600 Hz. De roomgain heb ik wel iets verlaagd naar 2,2 ipv 2,8 anders had ik teveel bas. Jaja in dit huis teveel bas.... Xander32 zou er verbaasd bij kijken denk ik.

Kingpin

Erg mooi Frank!
En je gaf nog wel aan dat je geen buizenversterker wilde vanwege de hoge stroomkosten, hahaha nou deze Plinius verstookt meer dan een grote bouwlamp :D
Suc6 ermee.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Citaat van: Kingpin op juni 14, 2013, 15:05:24
Erg mooi Frank!
En je gaf nog wel aan dat je geen buizenversterker wilde vanwege de hoge stroomkosten, hahaha nou deze Plinius verstookt meer dan een grote bouwlamp :D
Suc6 ermee.

In klasse AB is dat slechts 100W, in klasse A 500W, maar ik luister nooit meer dan 1 uur continue muziek, daarna kan hij weer naar AB.  ( 1 knop voorop) Wat trouwens geen straf is, hij klinkt in klasse AB zoveel beter dan alle versterkers die ik hier in huis gehad heb. Toen ik 'm voor het eerst aandeed was ik met stomheid geslagen, trouwens mijn vrouw ook, zo hadden wij onze muziek nog nooit gehoord. Als wij hier nu een film opzetten bijv. Tron tsja ik mis echt geen sub. Een erg mooie bubble, met kracht ... 

Kingpin

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Citaat van: chansig op juni 14, 2013, 14:27:39
Regel je de Anthem trouwens ook weer opnieuw in naar een bepaalde inspeel periode (van de EV)  ?

Of is dit wat je bedoelde met je post in de Anthem: Een eindversterker doet iets met het geluid waar de anthem geen invloed op heeft. (ik hoop dat ik het zo goed vertaal)

Gr Hans

Inderdaad Hans

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op juni 14, 2013, 14:37:42
klopt, dus is er geen verschil? Metingen zeggen niet alles.... Ik heb met deze EV nog nooit zo'n drukvolle bas gehoord, die druk kon de Belles niet geven, trouwen ook niet de Plinius 9200se want die heb ik hier ook al gehad.

Dit komt me bekend voor, een beetje althans ;).
Mijn vorige eindversterker was ik zeer tevreden over en was ook muzikaal. Maar sinds ik een nieuwe eindversterker heb (Lindemann 850) is er best veel veranderd. Laat ik het zo zeggen, persoonlijk vind ik het best een groot verschil. Het laag is veel strakker, meer ruimtelijker, alles komt gewoon veel losser waardoor de weergave en plaatsing beter is geworden.
Dus ik herken wel een beetje wat jij nu schrijft.

Ik schrok toen ik hem aangesloten had en muziek ging luisteren, wat al een groot verschil  :o  ;D.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

twani

Citaat van: frank2 op juni 14, 2013, 13:56:07
Het is een nieuw exemplaar, heeft nu 50 uur gespeeld. De eerste klankindrukken: mijn VROUW roept spontaan wat klinkt dat ding goed, zet dit en dit even op. (normaal heeft ze geen interesse)
ArjanR1 die hier eergisteren was met de test bluray: de THX logo met de bloemen spelend: hij gaat echt diep....

Kort samengevat: compleet andere klasse, in alles overtreffend, lijkt de Belles opeens een klein versterkertje bij.
En nu eindelijk ook de benodigte "diepte" in het geluid?

frank2

ja, het is inderdaad zoals Maximus ook al schrijft.....  en ja ook diepte, ruimtelijkheid e.d.

chansig

Citaat van: frank2 op juni 14, 2013, 15:36:10
Inderdaad Hans

Oke...wil je overigens wel uitkijken dat je niet te vaak antwoord gaat geven op een vraag van mij...straks wen ik er nog aan.

In ieder geval gefeliciteerd met deze prachtige versterker.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: twani op juni 14, 2013, 16:08:20
En nu eindelijk ook de benodigte "diepte" in het geluid?

Ik heb net in klasse A enkele stukken van een klassiek concert beluisterd, waarvan ik weet dat ze zeer goed opgenomen zijn.
Ik kan niet goed omschrijven hoe het klinkt, maar het is net alsof je middenin de concertzaal zit op de juiste plaats. Grote ruimtelijkheid en diepte en alles klinkt erg realistisch.

Ik zal vast zeggen dat je nooit zo'n apparaat op proef bij je thuis moet neerzetten, je bent verkocht....

Ralph71

Citaat van: frank2 op juni 14, 2013, 13:09:30
Het is al weer enige tijd geleden dat ik wat had te melden, maar dat wil niet zeggen dat ik niets aan het doen ben. Zeer binnenkort verwacht ik de topictitel weer in ere te herstellen naar Reference Stereo & Surround Set.

straks meer..... ;D

Referentie lijkt me in ieder geval 4G met bijpassende center en goede subwoofer? Klinkt meer als prima in stereo, voldoende in surround?
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

twani

Citaat van: frank2 op juni 14, 2013, 17:53:00
Ik heb net in klasse A enkele stukken van een klassiek concert beluisterd, waarvan ik weet dat ze zeer goed opgenomen zijn.
Ik kan niet goed omschrijven hoe het klinkt, maar het is net alsof je middenin de concertzaal zit op de juiste plaats. Grote ruimtelijkheid en diepte en alles klinkt erg realistisch.

Ik zal vast zeggen dat je nooit zo'n apparaat op proef bij je thuis moet neerzetten, je bent verkocht....
Wees niet ongerust, geen haar op t hoofd die ooit nog over zo'n "kerncentrale" van een versterker zal nadenken. Harbeth speakers zijn al heel gauw blij met zowat ieder versterker die je ervoor "pleurt"

Wel mooi hoor, begrijp me niet verkeerd... maar sinds ik ervaar hoe "gezellig" het kan klinken met 2x12 watt vind ik het wel best allemaal ;). In de toekomst staat slechts het uitproberen van wat uiteenlopende DAC ontwerpen op de rol, that's it.....

frank2

Citaat van: Ralph71 op juni 14, 2013, 17:57:04
Referentie lijkt me in ieder geval 4G met bijpassende center en goede subwoofer? Klinkt meer als prima in stereo, voldoende in surround?

Vraag ArjanR1 maar, surround is top, zeer goede bubble, geen sub nodig.

chansig

Ik lees regelmatig van mensen dat ze niet wisten dat een sub zoveel zou toevoegen aan het geluid en dan hebben ze het niet over het laag wat dan lager gaat. Het kan toch ook niet zo zijn dat je klaar bent...dus op naar een soepwoofer.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Ralph71

Citaat van: frank2 op juni 14, 2013, 18:00:09
Vraag ArjanR1 maar, surround is top, zeer goede bubble, geen sub nodig.

Het is maar net wat je referentie is. Ik kan me voorstellen dat de surround ruimte bij BB&G toch echt stappen hoger in kwaliteit is. Misschien moet je daar eens gaan luisteren en kijken voordat je je eigen set referentie noemt...
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

Peerless Monster

Machtig apparaat de Plinius eindversterker!
Ik heet ook niet voor niks Mr. Plinius 😜
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Citaat van: Peerless Monster op juni 14, 2013, 18:08:08
Machtig apparaat de Plinius eindversterker!
Ik heet ook niet voor niks Mr. Plinius 😜

zeer zeker een machtig apparaat, in omvang en geluid.

Martin!!!

Moeten nu weer alle netkabels en interlinks tegen het licht gehouden worden nu er zo'n significante wijziging in je setup heeft plaatsgevonden? Of heb je de synergie weten te behouden.

Gefeliciteerd in ieder geval.... maaruhhh heb je hem eigenlijk al gekocht of is het nog slechts een voornemen?
mainly British stuff