Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2 en 5 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: frank2 op mei 22, 2013, 08:05:35
Hier geldt: voor kwaliteit moet je betalen. En je praat over 90 euro prijsverschil waar je je hele leven plezier van hebt, slijten doet zo'n kabel niet.

(een supra is 90 euro goedkoper)
Ik ben misschien wat negatief geraakt door enkele zogenaamde "highend" ontdekkingen :nopompom:

frank2

Citaat van: twani op mei 22, 2013, 08:15:09
Ik ben misschien wat negatief geraakt door enkele zogenaamde "highend" ontdekkingen :nopompom:

Ik ook Twani, dat is de reden dat ik voor aankoop alles hier thuis uitvoerig beluister en pas tot aankoop overga als het echt beter is. Als het niet beter is gaat het terug. Er zijn genoeg dealers die je graag iets uitlenen, zoals Jouw Hifi, Highendpassion, wenw audio, peacock audio....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Geen flauwe opmerking...maar iets wat in kan spelen kan toch ook slijten ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

lynch1979

Citaat van: chansig op mei 22, 2013, 08:54:40
Geen flauwe opmerking...maar iets wat in kan spelen kan toch ook slijten ?

Gr Hans

Hij is op het randje  ;)

chansig

Dat realiseer ik me ook. Verder ook niet belangrijk..dus eigenlijk een nutteloze bijdrage.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

lynch1979

Citaat van: chansig op mei 22, 2013, 11:38:40
Dat realiseer ik me ook. Verder ook niet belangrijk..dus eigenlijk een nutteloze bijdrage.

Gr Hans

Dan weet ik nu ook hoe dat voelt  :D
Maar ik zal dit topic niet verder vervuilen  ;)

frank2

Frank ik zat net je set te belijken, je hebt best mooi spul staan, grappige ervan vind ik dat jouw versterker hetzelfde aantal watts geeft alleen 1/4 van de prijs van de Belles is.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

frank2

Zal toch ergens in zitten.... (en niet alleen in marketing)

lynch1979

Citaat van: frank2 op mei 22, 2013, 12:05:13
Frank ik zat net je set te belijken, je hebt best mooi spul staan, grappige ervan vind ik dat jouw versterker hetzelfde aantal watts geeft alleen 1/4 van de prijs van de Belles is.....

Dankjewel voor het compliment, ben er ook erg tevreden mee.

NAD maakt (vind ik dan) hele goede producten voor een betaalbare prijs, en het zal inderdaad niet alleen in de marketing zitten.
Waar ik dan wel benieuwd naar ben....waar zit het prijs verschil in, gezien het grote verschil.

Deleted Member 2

Citaat van: lynch1979 op mei 22, 2013, 12:27:01
Dankjewel voor het compliment, ben er ook erg tevreden mee.

NAD maakt (vind ik dan) hele goede producten voor een betaalbare prijs, en het zal inderdaad niet alleen in de marketing zitten.
Waar ik dan wel benieuwd naar ben....waar zit het prijs verschil in, gezien het grote verschil.

Inkoop- en productiekracht door de grote aantallen.

lynch1979

Citaat van: Onder013 op mei 22, 2013, 12:32:23
Inkoop- en productiekracht door de grote aantallen.

Dat drukt de prijs inderdaad, heb er met mijn werk ook mee te maken.
Maar ik geloof niet dat er nou heel veel van verkocht zijn/worden.

frank2

en de waarschijnlijk andere opbouw intern v.d. eindversterker, Belles heeft daar een bepaalde visie op. Aangezien ik de NAD EV niet ken kan ik daar niets over zeggen (qua kwaliteit en klank)

lynch1979

Citaat van: frank2 op mei 22, 2013, 12:34:59
en de waarschijnlijk andere opbouw intern v.d. eindversterker, Belles heeft daar een bepaalde visie op. Aangezien ik de NAD EV niet ken kan ik daar niets over zeggen (qua kwaliteit en klank)

Als ik langs kom neem ik hem niet mee  :D ( beetje onhandig in de trein).

Maar ik denk inderdaad dat de opbouw anders zal zijn, maar dat zal niet alleen bij Belles en NAD anders zijn.

frank2

Nee dat moet je zeker niet doen, ik koop toch geen andere 250W versterker. Misschien ooit een zware classe A Versterker ala plinius 103 of pass lab. Dat geeft meer kracht in het geluid en is een echte upgrade, alleen het geld ontbreekt. Dus ik houd het voorlopig bij de Belles, die klinkt ook echt lekker en is heel neutraal.

lynch1979

Citaat van: frank2 op mei 22, 2013, 12:42:31
Nee dat moet je zeker niet doen, ik koop toch geen andere 250W versterker. Misschien ooit een zware classe A Versterker ala plinius 103 of pass lab. Dat geeft meer kracht in het geluid en is een echte upgrade, alleen het geld ontbreekt. Dus ik houd het voorlopig bij de Belles, die klinkt ook echt lekker en is heel neutraal.

Ik weet waar het prijs verschil inzit.......2 x 150W NAD en 2 x 250W Belles  ;)

frank2

Een nieuw onderwerp: mijn huidige abbo op tv, internet en bellen ( 3 verschillende aanbieders, KPN, CD en vodafone) is door de laatste prijsstijgingen nu net zo duur geworden als Ziggo. Maar mijn internet abbo is vreselijk traag (adsl, 6 km van het verdeelstation)

De belangrijkste vraag: is de beeldkwaliteit van de NL zenders bij Canal Digitaal beter/gelijkwaardig/slechter dan bij de kabel in dit geval Ziggo?
Daartoe heb ik een topic geopend:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=133777.msg2423964#new

Raymond187

Is sataliet geen optie?

Ik heb bij me neef het beeld gezien en dat is zeker NIET minder dan Ziggo. En ik heb een top verbinding.

frank2

Citaat van: Raymond187 op mei 24, 2013, 14:23:26
Is sataliet geen optie?

Ik heb bij me neef het beeld gezien en dat is zeker NIET minder dan Ziggo. En ik heb een top verbinding.

CD biedt abbo's aan via adsl, dus dat is het niet. Over de sat. kwaliteit heb ik geen klagen.

chansig

Ik ben overigens wel tevreden over Telfort..maar ik heb weinig vergelijkingsmateriaal.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Raymond187

Ik heb bij niemand Canal+ beeld kwaliteit gezien, maar thuis heb ik dus Ziggo en qua TV zenders ben ik zeer te spreken. Ik heb via een forum sponser coax spul gekocht en beeld in HD is mooier dan DVD. Zelfs va nRTL4 sta ik soms verbaasd hoe scherp dat is. History / discovery chanel is helemaal uber mooi  :wub:

Maar 1 kanaal is slecht en dat is net5 HD. ontvangst is ook maar 5% en de rest 100%. Beeld is prima, maar af en toe de digitale blokjes die je dan in beeld krijgt.

I-net niks te klagen heb Ziggo A1+ en haal 7.5MB download

frank2

Mijn canal digitaal beeld is zeer goed, maar gelijkwaardig aan een X 264 film. Mijn BR speler is dusdanig goed dat een dvd eigenlijk mooier is dan een X 264 film (download) van +/- 8 gb.
Het beeld van BBC1 HD of ZDF is dermate goed dat dat wel evenaart aan een BR disc. (dat is beter dan NL1 HD van CD)

Raymond187

frank2

Citaat van: Raymond187 op mei 24, 2013, 15:32:31
Zijn dat alle TV kanalen of alleen de HDs?

In dit geval vergelijk ik NL1/2/3HD . De rtl's zijn hier SD kanalen en die zijn minder van kwaliteit.

Raymond187

Waardeloos SD kanalen. Dat moeten ze echt verbieden. I-net lopen we voor op grootste deel van de wereld, maar TV is weer stuk minder.

KOmt er binnenkort geen glas in de grond bij jullie?