Satelliet TV of Ziggo TV

Gestart door frank2, mei 24, 2013, 13:55:46

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Na een brief te hebben gekregen van KPN dat mijn telefoonabbo weer eens verhoogd wordt heb ik toch maar eens uitgerekend wat mijn totale kosten zijn voor tv, intermet en bellen.
Huidige situatie:
KPN telefoon: (wordt puur gebruikt om gebeld te worden en voor de adsl lijn, internet)
Vodafone internet en bellen; adsl, max. 2,64 MB, zogeloos bellen gehele dag gratis incl. 2 telefoonnrs.
Bij storing houd ik 1 kpn lijn die het altijd doet.
Canal Digitaal: satndaard abbo. dus NL1/2/3 HD rtls ed in SD kwaliteit.
Ben tevreden obver de huidige situatie behalve over het internet wat te traag is (en niet sneller kan waar ik woon)

Ziggo: alles in 1: Humax of samsung HD recorder (welke is beter?)
TV beeld kwaliteit evenaart die de kwaliteit van Canal D?
alle NL zenders in HD, en belgie erbij. en snel internet (30 MB vanaf 1 juli)

nadeel: extra hd ontvanger, alle emails omzetten naar ziggo e.d.

Omdat ik een sat ontvanger heb die niet gecertificeerd is, blijven alle vrije zenders (dus Duitsland en BBC e.d.) vrij te ontvangen, ik houd dus de sat tuner erbij voor het kijken naar al die zenders.

De kosten zijn voor beiden op 40 cent na gelijk.
Ik download regelmatig films. ( 8 GB is 7 uur downloaden, dus 's nachts )

De vraag is doen of niet doen?
De zeer belangrijke vraag is: is de beeldkwaliteit van Ziggo zeker zo goed als van Canal Digitaal.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

_ MarcelloW _

Serieus? Email omzetten naar Ziggo (of*insert provider?)

Dat heb je toch al lang over naar Gmail? (of outlook).

Oh, enne... Kijk hier eens: www.bellen.com

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

frank2

Citaat van: _ MarcelloW _ op mei 24, 2013, 14:06:10
Serieus? Email omzetten naar Ziggo (of*insert provider?)

Dat heb je toch al lang over naar Gmail? (of outlook).

Oh, enne... Kijk hier eens: www.bellen.com

nee wij hebben hier thuis alles of bijna alles op xxxx@vodafone.... staan, dus alle inlogcodes moet je veranderen. Mijn vrouw ziet daar erg tegenop als ik dit plan doorzet, wat nog niet zeker is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

gast2018

Alles in 1 van Ziggo.

Lekker snel internet, goed beeld, veel HD zenders. Humax decoder erbij, al heb je niet te kiezen welke je krijgt.

KPN eruit, CD leuk voor erbij. En emails idd niet provider afhankelijk maken.

chansig

en vragen of ze erbij Ziggo een andere stekker op willen zetten en dat jij die dan wel betaalt.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Automaat

@Chansig: je opmerking over een andere stekker ontgaat me even. Toelichting?
Reden: zit ook in dubio.
Reading the HTForum is learning every day!!

frank2

Citaat van: Automaat op mei 24, 2013, 14:25:44

Er zit bij de ontvanger van Ziggo een vast standaard snoer, bij mijn sat ontvanger heb ik een Furutech alpha 3 aangesloten.

chansig

Citaat van: Automaat op mei 24, 2013, 14:25:44

Flauw grapje..

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Automaat

Reading the HTForum is learning every day!!

Snowmaster

Citaat van: chansig op mei 24, 2013, 14:19:19
en vragen of ze erbij Ziggo een andere stekker op willen zetten en dat jij die dan wel betaalt.

Gr Hans

Verslikte mij zojuist bijna in een slok koffie..... :clapping:.......heerlijk die humor voor diegenen die het direct snappen  :D LOL
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

H B

Frank in je openings-post schrijf je dat alles in 1 van Ziggo per 1 juli naar 30 Mb gaat, dat is niet juist het is 10 en word 20 tenminste als je over basis praat zie onderstaand overzicht.

Alles-in-1 Basis is 10/1 word 20/2
Alles-in-1 Plus is 60/6 blijft 60/6
Alles-in-1 Extra is 120/10 word 150/15

En voor de rest
Ziggo: alles in 1: Humax of samsung HD recorder (welke is beter?) Uit eigen ervaring de Humax is gebruiksvriendelijker.
TV beeld kwaliteit evenaart die de kwaliteit van Canal D? Denk dat Ziggo een hogere bandbreedte heeft.

frank2

Dat is ook zo, is mij snel genoeg, van 2,6 mb naar 20 mb  ;D

frank2

Wie heeft Canal Digital sat vergeleken met Ziggo tv uitzending ? Vlgs een forummer zou het CD beeld (TV) plastischer zijn....

tayram

Ik heb Ziggo alles in een en ben ik zeer tevreden. Betere beeld dan CD. 60mb internet. Ik gebruik zelf voip om te bellen en ziggo lijn om gebeld te worden.
Marantz PM7004 , Musical Fidelity M1 DAC , Monitor Audio RX8, Mede8er MED600X3D , SYNOLOGY DS213+ , AudioQuest FLX/SLiP 14/4 , Chord CobraPlus ,

Gerard 76

Hier ook CanalDigitaal.
De kwaliteit van het beeld ligt deels ook aan de gebruikte apparatuur.
De ene decoder levert een duidelijk minder mooi beeld dan de andere.
ook de gebruikte TV speelt een rol.
Ikzelf ben voorstander van plasma ipv LCD of LED.
Maar dat is puur persoonlijk.

Hier iig een uitstekend beeld op de HD kanalen van CanalDigitaal.
De SD zenders zien er wel een stuk minder uit.
deze zijn via de kabel absoluut beter om aan te zien.

frank2

Dank je voor het delen van je ervaring.

Als ik ziggo ga nemen wil ik wel perse een Humax 5200.
Ziet er wel naar uit dat dat gaat gebeuren, puur omdat mijn internet zo'n giga slechte verbinding is (max. 2,5 mb)
(we zitten hier 6 km van de telefoocentrale) voor de TV zou het voor mij niet hoeven. Maar het is geruststellend dat de kwaliteit van Ziggo overeenkomt met die van CD.
En de sat tuner kan ik blijven gebruiken heb immers geen gecertificeerde ontvanger, dus kan ik alle vrije zenders blijven ontvangen. (zoals alle BBC zenders en ITV)

Cage

Als je Ziggo telefonisch bested kan je mogelijk aangeven dat je graag de Humax wilt hebben. Bij mij zou ze het er  iig als opmerking bij zettten en ik kreeg idd de Humax, maar het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn, ze gaf namelijk ook aan dat mensen van wie ze het gehoort had op dat moment de Humax uitgeleverd kregen.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

gast2018

Anders verkoop je toch gewoon de Samsung, deze is tenslotte nog nieuw, zijn altijd wel kopers voor. Leg je wat bij en koop je een Humax.

frank2

Vandaag is Ziggo geplaatst, dus telefoon, internet en tv, basisabbo.
Ik heb een Samsung HD ontvanger gekregen en deze natuurlijk meteen vergeleken met mijn sat ontvanger.
Nu heb ik op de sat ontvanger een beter stroomsnoer, en de Samsung heeft een standaard kabeltje.
Dus ja daar zit iets verschil in, maar de HD zenders doen niet onder voorelkaar. Geluid is wel iets minder, maar dat is weer het standaard kabeltje.
Ik ben zo in eerste instantie tevreden met de beeldkwaliteit.

gast2018

Hoe heb je hem op de Anthem aangesloten?

frank2

Precies hetzelfde als de sat tuner; via dezelfde hdmi kabel als de sat ontvanger.
Beeld op 1080 gezet, is beter dan 720.

De sat tuner wint nipt, intensere kleuren, maar puur omdat er een betere voedingskabel aanzit. (en de samsung is nieuw)

Hanky Panky

Citaat van: frank2 op september  3, 2013, 15:33:47
De sat tuner wint nipt, intensere kleuren, maar puur omdat er een betere voedingskabel aanzit. (en de samsung is nieuw)

En hoe kun je dat zeggen zonder dat je de Samsung met een betere voedingskabel hebt gezien??
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

frank2

Citaat van: Hanky Panky op september  3, 2013, 15:58:13
En hoe kun je dat zeggen zonder dat je de Samsung met een betere voedingskabel hebt gezien??

De samsung heeft een vast standaard snoer, kun je dus niet veranderen, bij de sat tuner kan dat wel, heb ik ook wel eens gedaan. En dan heb je inderdaad hetzelfde geluid als nu de Samsung.

Hanky Panky

Citaat van: frank2 op september  3, 2013, 16:13:04
De samsung heeft een vast standaard snoer, kun je dus niet veranderen, bij de sat tuner kan dat wel, heb ik ook wel eens gedaan. En dan heb je inderdaad hetzelfde geluid als nu de Samsung.

Dat is toch een omgekeerde conclusie?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

SpeedyAndré

Het is meer een verwachting dat de Samsung met een ander netsnoer beter zou worden.
Dat maakt de grap van Hans niet minder flauw  :D :D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB