Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Ralph71

Citaat van: Maro op augustus 23, 2012, 19:04:30
Ik ga niet weer zeggen dat BB&G niet als erg objectief gezien mag worden wat Anthem aangaat.... :angel:

Deze mening heb ik destijds ook gehoord van zowel Garmt als Bjorn toen ze nog dealer van Arcam waren en net waren begonnen met Anthem. In dit geval durf ik wel te stellen dat er geen commercieel verhaal achter zit. Dat Arcam muzikaler is en beter in stereo dan Anthem lees je overigens in meer testen. Dat Anthem iets beter is in surround idem.
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

Maro

Was dan waarschijnlijk in een periode dat ze al wisten dat ze met Arcam zouden breken. Maar goed conclusie; Anthem is de beste receiver op stereo, geen discussie over mogelijk. Dan is dat helder.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Ralph71

Citaat van: Maro op augustus 23, 2012, 19:14:59
Maar goed conclusie; Anthem is de beste receiver op stereo, geen discussie over mogelijk. Dan is dat helder.

Die mening wordt door velen niet en door enkelen wel gedeeld... ;-)
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

Maro

Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vanzomereng

Blad Audio

Klankpunkte  stereo/surr./HD

Audio uitgave 2/2011 : Anhthem  MRX 700  2200 EURO,-   83/98/105
Audio uitgave 2/2011 : Denon  AVR4311  2200 EURO,-   88/93/105
Audio uitgave 2/2012 : Yamaha RX-A-3010  1980 EURO,-   90/98/110
Audio uitgave 2/2012 : Onkyo  NX-NR-3009  1980 EURO,-   90/98/108
Audio uitgave 11/2011 : Arcam AVR-400  2200 EURO,-   83/98/108

vergelijk / gewone stereoversterkers
Audio uitgave 3/2009 : Yamaha A S-700 580 EURO,-   85 (STEREO)
Audio uitgave 4/2011 : Nad C 356 BEE 700 EURO,-   90 (STEREO)

Blijkbaar lees jij andere testen Frank.....
maar neemt niet weg, dat je wel met feiten moet komen en eventueel naar
de bron/herkomst moet kunnen verwijzen.

Maar niettemin, kun je ook gewoon "fuck-off" zeggen, tegen die testen,
immers het zijn jouw oren en speelt "smaak" ook een rol  :butbut:

Niettemin ben ik ervan overtuigd dat de verschillen helemaal niet zo groot zijn en zie het als een zegen,
dat je niet over zulke "superoortjes" beschikt, waarover (blijkbaar?) de meeste hifiredacteuren wel beschikken  ;D

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Maro

Nou verwacht ik ook cijfertjes van Frank natuurlijk.... 8)   Maar ach, luisteren doet iedereen met zijn eigen oren. Zou toch maar saai worden hier als iedereen over ging stappen op 1 merk.

frank2

Geen cijfertjes, ik hoef niet te bewijzen hoe goed ik Anthem vind, als men dat graag wil... ik niet.
Ik heb de Anthem en ben tevreden, ik hoef en wil niets bewijzen. Muziek hoor je dat bewijs je niet.

Waarom altijd alles bewezen moet worden, ik luister liever.
Ik heb mijn research gedaan met het lezen van diverse testen, daarna uitgebreid geluisterd en alles viel op z'n plaats. 
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Citaat van: frank2 op augustus 23, 2012, 18:28:44
Maar door een aantal reciever testen te lezen blijkt wel dat men over het algemeen Yamaha en Onkyo als laagste waarderen, daarna Cambridge daarna Arcam en als beste Anthem...

Dat komt omdat je dit soort dingen schrijft. Mensen gaan dan zoeken en vinden andere testen die anders uitpakken. Dit schrijven ze dan hier op en vervolgens trek jij je terug in je warme hifiholletje en mompelt nog wat na over dat niet alles bewezen en getest hoeft te worden. Ik mompel dan zachtjes: begin er dan niet zelf over.
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Maro

Je hoeft ook niks te bewijzen maar gezien jouw uitspraak betreffende verschillende testen die jij tijdens je research heb gelezen en waarin Anthem over het algemeen als beste en Yamaha en Onkyo over het algemeen als slechtste uitkomen wou ik die zelf ook wel graag eens lezen. Je begint er zelf over.

Dat jij het goed vind klinken geloof ik meteen.

Citaat van: frank2 op augustus 23, 2012, 18:28:44
Nee omdat ik daar geen mogelijkheid toe heb, mijn dealer verkoopt alleen Anthem recievers. En andere dealers hier in de buurt lenen niet uit. Bovendien wil niet iedereen een Belles inruilen.....

Maar door een aantal reciever testen te lezen blijkt wel dat men over het algemeen Yamaha en Onkyo als laagste waarderen, daarna Cambridge daarna Arcam en als beste Anthem...

Snowmaster

Testen zijn ook slechts een leidraad.
Zelf kijk ik op van het hierboven vermelde resultaat. De Arcam 400 presteert net zo goed of beter als de Anthem 700. Vreemd als een dealer en sommige websites de Athem beter vinden presteren dan een Arcam 600.  Ook de lage waardering voor de 4311 in surround verrast mij. Uit leesvoer filterde ik al wel dat men indertijd erg enthousiast was over de 4310, maar dat de 4311 ietswat tegenvallend uit de verf kwam bij introductie.  Tsja, ik zit altijd in mijn maag met die getalletjes. Veel liever lees ik het geschreven commentaar en het onderlinge vergelijk waarbij de hoorbeleving wordt toegelicht.
Elk merk heeft een ietswat eigen karakteristiek en het is dan de vraag of dit matched met je speakers of smaak.  Je kunt helaas nauwelijks receivers proberen en daarin zit dan weer mijn dilemma.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Xander32

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 22, 2012, 20:53:54
Krijgen jullie commissie ofzo?

Kun je mij uitleggen hoe dat klinkt?
En de vroegere Reference VV van Belles klinkt dus net zo goed als een niet ingespeelde Anthem. Echt waar, ik heb mij errug lang in kunnen houden en ik heb errug lang wel kunnen glimlachen om jullie verhalen maar het punt wordt zo langzamerhand bereikt dat ik Sam en Raphie neigingen begin te krijgen.
Al dit gelul hierboven kun je werkelijk niet menen. De luisterresultaten gaan alle kanten op en toch wordt de Anthem als beste getest. Om vervolgens tussendoor nog even flink reclame te maken voor een apparaat waar men net een paar dagen mee bezig is en in een ander topic nog roepen dat de digitale film en filmgeluid-deeltjes doorgegeven moeten worden door een HDMI kabel maar voor de digitale geluidsdeeltjes van een CD kan men het best een coax gebruiken.

En zie je Bassie staan, komt Adriaan eraan... of Toet-toet, boing-boing, Peppie en Kokkie... Kies maar uit.

Bizar...
Dit betreft Frank z`n eigen draadje, alwaar hij vrij is om z`n bevindingen te delen. Hij doet dat op z`n eigen wijze en immer zonder wie dan ook te kwetsen.

Het betreft vervolgens jouw eigen keuze om hier mee te lezen; als je jou dan begint te storen aan Frank z`n bevindingen, dan sla je in het vervolg dit draadje toch gewoon over? Je hoeft hier niet mee te lezen  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

frank2

Ik keek ook op, had deze cijfers niet gezien. Heb wel diverse testen gelezen op het net. Maar luisteren doet toch meer dat is ook vaak geschreven.

@chansig: klopt had het beter niet kunnen vermelden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Peerless Monster

Dit soort getallen is natuurlijk gewoon commercie...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Kwabbernoot

@Snowmaster, deze vraag staat nog open voor jou.

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 22, 2012, 22:16:52
De vraag dus nog maar eens: hoe klinkt een inspelend apparaat? Of wellicht beter, probeer eens te omschrijven hoe je het inspelen herkent?

@Xander32: Frank kan prima voor zichzelf opkomen en hij kan ook best tegen een stootje, dat is vaak genoeg gebleken. Als hij niet meer wil dat ik kritische opmerkingen plaats hoor ik het wel en zal ik inbinden.

Groeten...

frank2

De eerste meting met de ARC, heb 6 stappen genomen (6 posities, 3 op de bank precies op de luisterpositie van 2 mensen, en 3 ervoor, voor de zitbank, ongeveer 1 meter ervanaf)

Kwabbernoot

Waarom lopen de target curves van de front speakers al bij 80Hz zo sterk naar beneden? Ik ben een leek op dit gebied maar het komt op mij wat vreemd over.

Groeten...

frank2

Geen idee, kun je niet instellen, doet Anthem voor je.

Kingpin

Best wel wat verschil wat ie moet corrigeren.
Vind persoonlijk dat je best veel afval hebt zowel in het hoog als in het laag (-3dB). Zo laag gaan de Ushers in je kamer ook niet, maar dat hoog begint al af te vallen bij 10kHz, is dat normaal?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Kingpin

Citaat van: frank2 op augustus 24, 2012, 14:23:26
Pas op de meet microfoon meet maar tot 5 khz!!
Ok, dus na 5kHz corrigeert de sw niet meer?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

klopt, de arc corrigeert tot max. 5 Khz. Je kunt ook minder instellen bijv. tot 1 Khz.
Ik heb hier nog enkele metingen liggen gedaan door Keyser, het laag is hier ruim aanwezig, maw. hij gaat echt diep. Met een test cd is 28 Hz goed hoorbaar, daar beneden is het nog hoorbaar maar minder.

Martijn M

Vorig jaar heb ik metingen bij Frank verricht. Toen hebben we o.m. de positie van de rechter luidspreker verbeterd. De metingen die Frank met de Anthem heeft gemaakt, komen in grote lijnen overeen met de metingen die ik gedaan heb. De Anthem past duidelijk een hogere mate van smoothing toe. Er zijn nog meer verschillen:

Links:
- De dip tussen 60 en 100 hz is in mijn metingen iets dieper.
- De onregelmatigheden tussen 200 en 300 hz zie ik niet zo duidelijk in mijn metingen.
- De piek bij 6,5 khz en het steile afvallen zie ik totaal niet terug in mijn metingen.

Rechts:
- Een aantal pieken en dippen in de metingen door de Anthem lijken op resonanties met een naar verhouding lage Q te lijken, maar waarschijnlijk zijn deze het gevolg van de smoothing. In mijn metingen zie ik de bult bij 40 hz eigenlijk niet terug, maar wel een smalbandige dip bij 30 hz, een smalbandige piek bij 36 hz en het afvallen daarboven.
- Een vergelijkbaar verschil zie ik bij de onregelmatigheid tussen 150 en 300 hz.
- Ook rechts is de afval naar het hoog toe in mijn metingen afwezig, evenals het dipje bij 4 khz.

De afval in het hoog mag je in principe dus gewoon negeren.

EDIT: Ik was met deze post begonnen voordat Frank had gemeld dat de hoogafval door de microfoon wordt veroorzaakt.
Dutch & Dutch

Pjotr

Citaat van: frank2 op augustus 23, 2012, 20:57:01
Ik heb de Anthem en ben tevreden
Frank, hou dit gevoel vast ;) Leuk om te lezen dat je op basis van je eigen luisterervaring hebt gekozen voor een 'downgrade'. Ik denk dat veel audiofielen hun neus ophalen voor mijn stereoversterkertje van "maar 600 euro". Echter i.c.m. met mijn "wel wat duurdere speakers" werkt deze combinatie voor mij fantastisch. Geniet van je set!

Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Kingpin

Citaat van: frank2 op augustus 24, 2012, 14:31:50
klopt, de arc corrigeert tot max. 5 Khz. Je kunt ook minder instellen bijv. tot 1 Khz.
Ik heb hier nog enkele metingen liggen gedaan door Keyser, het laag is hier ruim aanwezig, maw. hij gaat echt diep. Met een test cd is 28 Hz goed hoorbaar, daar beneden is het nog hoorbaar maar minder.
Dat is mooi, vaak als je 'alles' gaat corrigeren zit er geen 'leven' meer in de muziek.
Hoe zit het eigenlijk met het bassmanagement van de Anthem, wordt deze 1x ingesteld voor alle formaten of is het ook mogelijk om per formaat (DD, DTS(HD), stereo) je bassmanegement aan te passen omdat er toch best vaak verschillen zijn heb ik ondervonden.
Is het ook mogelijk dat je als preset bv voor stereo de sub 'uitschakelt en fullrange speelt en bv bij de surround formaten deze weer laat meespelen?

frank2

Kan ik geen antwoord opgeven, de arc doet alles dus ook de sub. e.d.
Je kan per kanaal wel instellen of je de ARC aan wilt hebben of niet, en er zijn 2 modes movie of music

Of je dd of dts per kanaal apart kunt instellen, vlgs mij niet