Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Ja...ze moet alleen d'r mond dichthouden als ik muziek aan het luisteren ben.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: ArjanR1 op augustus 24, 2012, 18:10:06
Schreeuwen is iets wat mijn Be10's nog nooit gedaan hebben.

Klopt Arjan, de mijne doen dat ook niet
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Robiwan

Citaat van: frank2 op augustus 24, 2012, 15:27:56
Door een blindtest ben ik wel wat wakkerder geworden; dure high end klinkt meestal wel wat beter, maar je betaald wel aanmerkelijk meer geld voor een beetje meer, al zullen er ook daar wel weer duidelijke verschillen tussen zitten. Ik had de keuze of doorgaan met de Belles 28A waar ik toch al enige tijd niet geheel tevreden over was, hij klonk wel goed hoor, maar de signature van het apparaat zorgde ervoor dat ik moest oppassen dat het geheel niet te schreeuwerig werd, Bovendien vond/vind ik de prijs die ik heb betaald in verhouding veels te veel. Ik had een duurdere dac 800 euro en een hele goede digitale kabel kunnen kopen samen 1000 euro of een Oppo cinemike 2200 euro om weer een beetje beter geluid te krijgen.

En dat werd mij te gortig, dat wilde ik dus niet. Per ongeluk kreeg ik de Anthem hier thuis puur om te kijken of Boxee Box ook via hdmi haperde in het geluid, daarom had ik hem meegenomen. (bleek de netwerkkabel te wezen) Maar ik schrok in positieve zin van het geluid wat de Anthem voortbracht. Na wat heen en weer schakelen was er eigenlijk zo weinig verschil dat mij dat eigenlijk vreselijk ergerde, de Anthem was qua nieuwprijs 50% goedkoper! en had nog paar leuke extra's zoals een aanmerkelijk betere surround dan ik gewend was en streaming mogelijkheden en een HD aansluiten....

Dus de keuze was erg snel gemaakt. Nu heb ik die upgrade drang ook niet meer...  Met dank aan Keyser die al maandenlang vroeg om een blindtest omdat ik dat vorig jaar goed vond.

En ja ook stroomkabels op de set in deze configuratie kan /doet heel veel dat hebben we al getest. Dus dat gaat straks gewoon weer verder.

hoe klinkt de Roksan draaitafel nu in je set?

gr,

robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Kwabbernoot

Citaat van: Snowmaster op augustus 24, 2012, 17:38:43
Volgens mij heeft Frank al op je vraag gereageerd een aantal pagina's terug.
Ik snap best dat als je niet gelooft in kabelverschillen, dat je voor je hoofd wijst als iemand zegt dat hij zaken hoort inspelen.
Wat ik hoor?  Ik hoor verschil in frequenties en met name de wijze waarop het geluidsbeeld wordt neergezet.  Dit kan vooral de eerste uren behoorlijk variëren.
Ondertussen weet ik dat heel veel anderen dit niet horen.
Voor mij is dit net zo gewoon als het niet kunnen zien van bepaalde kleuren bij een kleurenblindtest of een dieptetest. Mijn ogen  kunnen dat niet zien en ik ben dan verbaasd dan anderen dit wel waarnemen. Bij mijn oren is het net andersom. Kan het niet veranderen  ;).

Dat klopt, Frank had al gereageerd. Zijn antwoord is echter nogal verschillend van het jouwe, blijkt nu. Ik vroeg het specifiek aan jou omdat jij beweerde dat je hoorde dat een apparaat dat je nooit eerder had gehoord aan het inspelen was. Dat vond ik een vreemde uitspraak. Nu na je uitleg denk ik het wel een beetje te snappen. Of ik het geloof is punt twee maar dat kunnen wij beiden toch niet veranderen. Hoe dan ook, bedankt voor je antwoord.

Groeten...

Former member 78

Kwabbernoot

:laugh:
Nee, nog niet. Ik heb op een ander forum ook nog een vraag uitstaan die maar niet beantwoord wil worden. Hem kennende gaat dat trouwens ook niet gebeuren.  :-X

Groeten...

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kwabbernoot

Nou, dat was de aanleiding van mijn vraag. Het antwoord zou inderdaad wel eens hetzelfde kunnen zijn.  ::)  :laugh:

Groeten...

frank2

Citaat van: LPlover op augustus 24, 2012, 18:56:10
hoe klinkt de Roksan draaitafel nu in je set?

gr,

robin

De roksan heb ik nu aangesloten via een heel eenvoudige NAD voorversterker, dat kun je wel horen, het is minder briljant, maar er is wel meer rust in de muziek, dus eigenlijk klinkt het wel lekker. Echter er zit een heel lage zachte brom is deze VV die ik niet weg krijg, dus hij moet wel terug.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Pjotr27

Citaat van: frank2 op augustus 24, 2012, 20:07:25

De roksan heb ik nu aangesloten via een heel eenvoudige NAD voorversterker, dat kun je wel horen, het is minder briljant, maar er is wel meer rust in de muziek, dus eigenlijk klinkt het wel lekker. Echter er zit een heel lage zachte brom is deze VV die ik niet weg krijg, dus hij moet wel terug.

Phono bromt bijna altijd wel iets.... vraag me af of dat wel aan de phonotrap ligt...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Robiwan

Citaat van: frank2 op augustus 24, 2012, 20:07:25

met mijn eigen naim stageline hoor ik ook een klein brommetje bij volledig geopend volume. Dat is toch vrij normaal en ik zou me er niet druk over maken uit oogpunt van downgraden :D

frank2

Nou dit is niet zo klein het gaat gelukkig niet hard maar het is wel een zware brom zo ongeveer een 30 hz toon

Robiwan

Citaat van: frank2 op augustus 24, 2012, 22:39:49
Nou dit is niet zo klein het gaat gelukkig niet hard maar het is wel een zware brom zo ongeveer een 30 hz toon

oke dat is wel irritant.

chansig

Citaat van: Pjotr27 op augustus 24, 2012, 22:05:16
Phono bromt bijna altijd wel iets....

???????

Genoeg DT's en phonotrappen gehad om te zeggen dat dit niet waar is.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

chansig

Citaat van: frank2 op augustus 24, 2012, 22:39:49

Zal ws eerder 50Hz brom zijn en die komt dan mogelijk door een aardlus. Verdwijnt de brom als je ergens aan een interlink zit ?

Kan ook nog zijn dat element vervelende storingen oppikt. Ik had ooit een Grado die hier last van had...door de DT verder van de versterker af te zetten verdween de brom.

:devil: (moest van/voor mijn dochter).

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Aan de VV zit een trafo als ik die ergens anders plaats maakt het niet uit, verder nog niet experimenteert, zal vast een telefoontje naar wenw doen, eb morgen even verder proberen.

chansig

Succes ermee..niets vervelender dan een brom.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

Snowmaster

Citaat van: chansig op augustus 25, 2012, 10:17:05
Succes ermee..niets vervelender dan een brom.

Gr. Hans

Juist door dit soort verschijnselen heb ik mijn stroomvoorziening verbeterd of knopen kunnen doorhakken. Elk nadeel heb zijn voordeel. Als je het nl. oplost, heb je weer iets geleerd  ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

B.

LOL, met zoveel hokus pokus nog last hebben van een brom?  :pompom:

frank2

Citaat van: B. op augustus 25, 2012, 12:01:44
LOL, met zoveel hokus pokus nog last hebben van een brom?  :pompom:
Zo ben jij ook weer  terug. ik had je al gemist. not  ;)

chansig

Even een

vraag: Aarde draad van DT naar phono zit vast ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Beide geprobeerd Hans, maakt total geen verschil, aan de VV zit een aparte trafo, deze ook op verschillende plaatsen gezet, geen verschil. Ik heb wenw al gebeld ga vlg. week wel een nieuwe halen of een ander merk.

Ik heb er alleen geen verstand van is Moon VV goed?

chansig

Kan best dat er iets in de phonotrap zit wat maakt dat hij gaat brommen. Het lijkt/klinkt als een aardingsprobleem en mogelijk dat Snow met al zijn kennis over stroom, je daarbij kan helpen.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

chansig

Ik heb nooit heel veel geld uitgegeven aan phonotrappen. Een mooie Project (met buisjes) vond ik persoonlijk een prima combi met mijn DT en element.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Jumping Jack

Zo'n Project tubebox doet het inderdaad erg goed en ziet er nog eens goed uit ook, heb er zelf ook nog eentje gehad...
Hier bromt de DT trouwens absoluut niet, zelfs zonder aardingsdraad naar de phono-pré (Lehmann black cube decade).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs