Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

vanzomereng

Citaat van: frank2 op augustus 22, 2012, 10:56:51
Net het verlossende telefoontje gehad van wenw audio:
De voorversterker Belles 28A gaat definitief weg, en straks staat hier een Anthem MRX 700.

(maar eerst naar de dierenarts onze hond heeft daar nu een onderzoek.)

Proficiat Frank.... mooi apparaat...
Kan die Belles eindversterker er ook wel uit  ;D

Die Anthem MRX 700 heeft 7 kanalen,
houd je 2 kanalen over, waarmee je jouw Ushers BI-Amping kan aansluiten 
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

frank2

De Belles EV blijft voor aansturing van mijn Ushers, maar ik ga dat wel tzt testen....
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

chansig

Citaat van: frank2 op augustus 22, 2012, 10:34:47
Tsja als hij een CA wegspeelt die ik in vergelijk heb. Het is en nieuw merk in NL en komt uit een zeer bekende "stal" (ben de naam ff kwijt) Als meerdere mensen hetzelfde zeggen en het hier thuis ook al blijkt mogen jullie van een hype spreken, wat de grootste flauwekul is, want Snow en ik kijken niet naar merken, wij kijken puur naar wat ze presteren. Maar wees gerust Sony maakt ook recievers.

Meerdere mensen zeggen het dus zal het wel zo zijn. Dat is een argument wat misschien op een speelplaats nog werkt en in de kerk. Het was ook geen aanval. Het is hoe de mens in elkaar zit...en hoe marketing hier op in weet te spelen. Jij bent daar dus niet vatbaar voor. Nou...mooi toch.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Vik

Citaat van: frank2 op augustus 22, 2012, 11:15:07
De Belles EV blijft voor aansturing van mijn Ushers, maar ik ga dat wel tzt testen....

Hoi Frank.

Niet om de boel af te zeiken met wat ik nu zeg natuurlijk. Ik heb niet alles gelezen betreft jouw keuze voor Anthem.

Maar qua stereo kan ik mij niet voorstellen dat de Anthem versterker jouw Belles voor en eind zal overtreffen. Dat ligt echt aan de bron Oppo.

Zoals ik al aangaf ken ik het topmodel van Anthem. Stereo was top en vergelijkbaar met de Classe Ssp 75 die ik bij Audiofiel heb gehoord.

Straks krijg je spijt van deze keuze om je Belles pre weg te doen.

Ik ga waarschijnlijk ergens in Sept. Okt. Richting Maro en zou bij jou langs kunnen rijden met mijn Oppo.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

frank2

Alleen de Belles 28a gaat weg de EV blijft, en de Anthem is niet beter dan de VV maar gelijkwaardig. al denk ik wel dat een heel goede bron via de pre beter presteert dan via de Anthem. Echter ik heb al enige tijd besloten geen nog duurdere bronnen aan te schaffen voor dat heel kleine beetje meer.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Vik

Citaat van: frank2 op augustus 22, 2012, 11:58:24
Alleen de Belles 28a gaat weg de EV blijft, en de Anthem is niet beter dan de VV maar gelijkwaardig. al denk ik wel dat een heel goede bron via de pre beter presteert dan via de Anthem. Echter ik heb al enige tijd besloten geen nog duurdere bronnen aan te schaffen voor dat heel kleine beetje meer.

Ok duidelijk.

Ik weet natuurlijk niet wat je eventueel bij zou moeten betalen of terug krijgt voor de Belles 28A. Dat zijn ook mijn zaken niet verder.

Mocht je gebruik willen maken van mijn aanbod, die blijft staan.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op augustus 22, 2012, 10:34:47
Tsja als hij een CA wegspeelt die ik in vergelijk heb. Het is en nieuw merk in NL en komt uit een zeer bekende "stal" (ben de naam ff kwijt) Als meerdere mensen hetzelfde zeggen en het hier thuis ook al blijkt mogen jullie van een hype spreken, wat de grootste flauwekul is, want Snow en ik kijken niet naar merken, wij kijken puur naar wat ze presteren. Maar wees gerust Sony maakt ook recievers.

De stal is Sonic Frontiers als ik dat andere draadje mag geloven. Ooit eens een voor- eind combi van gehoord op Avanlon, kon mij niet overtuigen.
Het maakt mij niet uit Frank, wat jij gaat kopen en wegdoen. Iedereen moet lekker dat doen waar hij zich prettig bij voelt. Ik ben slechts verbaasd over het gemak waarmee er over eerder gedane uitspraken wordt heen gestapt dan wel er een andere draai aan wordt gegeven. Daarnaast vind ik het nogal opvallend dat een, naar eigen zeggen, "reference" systeem schijnbaar gemakkelijk wordt geëvenaard door een (7.1?) receiver waarbij het dan ook nog niet uitmaakt of je de ARC wel of niet gebruikt. Ja, beide instellingen klinken anders en toch zijn beide errug goed en vergelijkbaar met je Belles. Ik vind het een bijzonder geheel en wellicht zou er bij jou eens een lampje moeten opgaan dat de verschillen tussen de door jou aangehaalde Sony en je  "Reference" systeem wellicht ook van een veel kleinere orde zijn dan je nu denkt.

Groeten...

frank2

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

frank2

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 22, 2012, 13:05:12
De stal is Sonic Frontiers als ik dat andere draadje mag geloven. Ooit eens een voor- eind combi van gehoord op Avanlon, kon mij niet overtuigen.
Het maakt mij niet uit Frank, wat jij gaat kopen en wegdoen. Iedereen moet lekker dat doen waar hij zich prettig bij voelt. Ik ben slechts verbaasd over het gemak waarmee er over eerder gedane uitspraken wordt heen gestapt dan wel er een andere draai aan wordt gegeven. Daarnaast vind ik het nogal opvallend dat een, naar eigen zeggen, "reference" systeem schijnbaar gemakkelijk wordt geëvenaard door een (7.1?) receiver waarbij het dan ook nog niet uitmaakt of je de ARC wel of niet gebruikt. Ja, beide instellingen klinken anders en toch zijn beide errug goed en vergelijkbaar met je Belles. Ik vind het een bijzonder geheel en wellicht zou er bij jou eens een lampje moeten opgaan dat de verschillen tussen de door jou aangehaalde Sony en je  "Reference" systeem wellicht ook van een veel kleinere orde zijn dan je nu denkt.

Groeten...

De ARC moet ik nog behoorlijk mee stoeien, eerste indruk was een wat vetter geluid en hoewel hier niet verteld door mij miste je een ruimtelijkheid. Voorlopig staat hij op zonder.

Dat deze reciever mijn Belles 28A evenaart zegt iets over Anthem c.q. Belles. of het ligt aan mijn set, dat ik allemaal slechte bronnen heb.

Door de blinde test, hoewel echt wel verschil ben ik wel gaan nadenken, een Oppo met cinemike upgrades zal ik hoogstwaarschijnlijk niet meer zo gauw kopen.  Maar je weet nooit.

frank2

Citaat van: treky22 op augustus 22, 2012, 16:39:06
Wow wat een mooie set heb jij  :headbanging:

En die Ushers  :inlove:

Dank, ik raad je aan als het geluid je bevalt een Anthem MRX 500 en minidancer 1 of 2, en ecentueel surround de Usher 520. Je zult verbaasd zijn over het geluid.

Lex Groningen

Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

Dank, de eerste indrukken zijn goed, al moet de apparatuur nog wel even inspelen, al zegt Anthem dat dat niet hoeft. Het geluid wordt dan vloeiender

Dirk

Citaat van: frank2 op augustus 22, 2012, 17:47:49
Dank, de eerste indrukken zijn goed, al moet de apparatuur nog wel even inspelen, al zegt Anthem dat dat niet hoeft. Het geluid wordt dan vloeiender
ik zou de fabrikant in deze ook niet geloven, wat weten zij er nou van, right ? 
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Criterionlover

Citaat van: Dynky op augustus 22, 2012, 17:56:55

Ontneem de gemiddelde mens zijn (levens)illusie, en ge ontneemt hem terzelfdertijd zijn geluk.

Henrik Ibsen

Noors dramatist1828-1906
T+A ; Sonos

frank2

Citaat van: Dynky op augustus 22, 2012, 17:56:55

Je hebt gelijk hoor! inspelen is onzin .

Maximus_Aurelius

Frank er zijn echt merken waarbij je niet hoeft in te spelen. Ze hebben in de fabriek al heel wat uren gedraaid en bij sommige zoveel uren daar doen wij nog heel veel tijd over ;).
Je zult wel een aanpassing krijgen in de set, de harmonie zullen we maar zeggen ;).

Betreft over de Anthem, merkwaardige keuze en dit bedoel ik niet verkeerd. Werd al eerder geschreven een 7.1 receiver die een vv evenaart in klankbeeld. Nooit meegemaakt en ik zal het ook niet meemaken want i don't believe.Laat ik het zo zeggen zo'n receiver moet nog geboren worden  :tongue2:
De beste 7.1 receiver die ik gehoord heb op stereo gebied is een T+A en hij kwam bij sommige merken dichtbij maar het was over en uit bij versterkers en voorversterkers die de helft of zelfs maar 30 % van de nieuwprijs T+A zaten. T+A koste toendertijd 6000 euro. Ik heb ook wel eens een Arcam AVR 600 tegen mijn Lindemann 832 gehouden. Laat ik het zo zeggen hij mocht er nog niet aan ruiken  :D op stereogebied. werd hij weggeblazen. Zelfs op een vreemde set die we niet kende, dus volledig onbekend legde de Arcam avr 600 het loodje :D
Was de Belles VV zo slecht dan dat de Anthem deze kan evenaren?

Veel plezier met je nieuwe apparaat en veel luister plezier want al met al gaat het uit eindelijk daarom. :headbanging:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Snowmaster

Leuk, die verschillende gedachten van mensen hierboven.
Blijkbaar zijn er twee stromen. De ene stroming denkt dat er maar weinig verschil zit in highend en instappertjes.  De andere stroming vindt dat highend receivers nog niet mogen ruiken aan separate componenten.
Toch hebben imo beiden gelijk. De nieuwe generatie receivers is gewoonweg knettergoed geworden. Maar als er veel en stabiele power nodig is, word je natuurlijk nog steeds blij van een flinke eindbak.
Bovendien heb ik afgelopen jaren al verschrikkelijk veel tegenvallende preprosets gehoord.
De Belles vv was een prachtig apparaat, maar in Frank's set up niet hoorbaar beter dan de vv in de Anthem.
Sterker nog, de Anthem klonk naar gebrek aan speeluren, maar deed toch niet onder voor de Belles bij stereoweergave.  Bij multichannel maakte de Anthem gehakt van de Cambridge en dan is een keuze snel gemaakt.
Frank, je hebt een beredeal gedaan, maar ook knap werk van W&W !
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Kwabbernoot

Krijgen jullie commissie ofzo?

Citaat van: Snowmaster op augustus 22, 2012, 20:37:36
Leuk, die verschillende gedachten van mensen hierboven.
Blijkbaar zijn er twee stromen. De ene stroming denkt dat er maar weinig verschil zit in highend en instappertjes.  De andere stroming vindt dat highend receivers nog niet mogen ruiken aan separate componenten.
Toch hebben imo beiden gelijk. De nieuwe generatie receivers is gewoonweg knettergoed geworden. Maar als er veel en stabiele power nodig is, word je natuurlijk nog steeds blij van een flinke eindbak.
Bovendien heb ik afgelopen jaren al verschrikkelijk veel tegenvallende preprosets gehoord.
De Belles vv was een prachtig apparaat, maar in Frank's set up niet hoorbaar beter dan de vv in de Anthem.
Sterker nog, de Anthem klonk naar gebrek aan speeluren, maar deed toch niet onder voor de Belles bij stereoweergave.  Bij multichannel maakte de Anthem gehakt van de Cambridge en dan is een keuze snel gemaakt.
Frank, je hebt een beredeal gedaan, maar ook knap werk van W&W !

Kun je mij uitleggen hoe dat klinkt?
En de vroegere Reference VV van Belles klinkt dus net zo goed als een niet ingespeelde Anthem. Echt waar, ik heb mij errug lang in kunnen houden en ik heb errug lang wel kunnen glimlachen om jullie verhalen maar het punt wordt zo langzamerhand bereikt dat ik Sam en Raphie neigingen begin te krijgen.
Al dit gelul hierboven kun je werkelijk niet menen. De luisterresultaten gaan alle kanten op en toch wordt de Anthem als beste getest. Om vervolgens tussendoor nog even flink reclame te maken voor een apparaat waar men net een paar dagen mee bezig is en in een ander topic nog roepen dat de digitale film en filmgeluid-deeltjes doorgegeven moeten worden door een HDMI kabel maar voor de digitale geluidsdeeltjes van een CD kan men het best een coax gebruiken.

En zie je Bassie staan, komt Adriaan eraan... of Toet-toet, boing-boing, Peppie en Kokkie... Kies maar uit.

Bizar...

MarkD

Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre AX-5 Twenty||VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs

AbZ

Citaat van: MarkD op augustus 22, 2012, 21:10:30
Relax, het is maar hobby! :)
De hobby lijkt me leuk genoeg voor frank2 zonder de tenenkrommende kapsones van zijn dominante snowmeesteres.  Ben het helemaal eens met Kwabbernoot en wens frank2 ook veel plezier.

Snowmaster

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 22, 2012, 20:53:54
Krijgen jullie commissie ofzo?

Kun je mij uitleggen hoe dat klinkt?
het punt wordt zo langzamerhand bereikt dat ik Sam en Raphie neigingen begin te krijgen.
Al dit gelul hierboven kun je werkelijk niet menen.

En zie je Bassie staan, komt Adriaan eraan... of Toet-toet, boing-boing, Peppie en Kokkie... Kies maar uit.

Bizar...

Ja hoor, met droge ogen schrijf ik dat op.   Ik HOOR daadwerkelijk iets inspelen. Kan er niets aan doen, maar dat is echt zo.  Op een forum is zoiets een erg kwetsbare uitspraak en gaat men je niet meer voor vol aanzien. Maar dat is no problem, dat mag. 

Waar ik wel een duidelijke nuancering bij wil plaatsen, is je opmerking dat de Anthem als beste getest is.
Ik zei : De Belles klinkt in Franks set up niet hoorbaar beter dan de vv in de Anthem.
Toen Frank mij een sms stuurde over zijn eerste indruk dacht ik direct : Dit kan niet, Frank maakt een fout. Binnen een paar uur was ik bij hem, want ik was bevreesd voor een domme deal.
Een ander forumlid stond ook direct op de stoep met dezelfde gedachte volgens mij.
Binnen enkele minuten moesten wij ons vooroordeel al bijstellen.

Er lopen hele volksstammen op dit forum die beweren dat basic Sony spelers net zo goed zijn als dure spelers. Onlangs was nog ergens een blinde test en een eye-opener  ;) .
Een Mercedes of BMW uit 1985 waren bijzonder goede auto's, maar waarschijnlijk kiest iedereen de VW Golf uit 2007 als ze op vakantie moeten.  Ik durf wel te beweren dat je waarschijnlijk fitter uit de Golf stapt bij aankomst in Italie met 30 graden. 
Dit is geen goed vergelijk, maar het is natuurlijk wel erg snel gegaan met de platte schermen, BR en HT receivers.  Het is dus niet zo vreemd dat een eerste (niche?) producent aan de deur klopt van de grootmachten. Eigenlijk is er voor forumlezers maar één goede oplossing : gewoon zelf eens proberen.
Ik verwacht wel dat de Belles eindtrap zorgt dat de Anthem overeind blijft, maar dat hebben wij niet geprobeerd.

Misschien moet ik iets anders opbiechten  ;)......al verschillende keren heb ik deelgenomen aan het testen van componenten of een verzoek tot het reviewen van iets.  Bijna elke keer heb ik mij teruggetrokken van het plaatsen van de review. Waarom?   Reden was dat ik dealer of aanbieder niet wilde schaden met eerlijke, negatieve bevindingen of uitspraken over overprijsde artikelen want hij had mij immers fair en eerlijk behandeld.  Je hoort dan een heer te blijven in mijn ogen, want een ander kan best gelukkig zijn met hetzelfde product.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Kwabbernoot

Mooi verhaal met weinig antwoord.

De vraag dus nog maar eens: hoe klinkt een inspelend apparaat? Of wellicht beter, probeer eens te omschrijven hoe je het inspelen herkent?
En hoe zit het dan met de stroomvoorziening? Is het toevallig zo dat de gebruikte kabels exact en perfect matchen met de Anthem? Ik bedoel, jullie zijn maanden bezig geweest om de juiste kabels en stekkerdozen te selecteren/bouwen. En nu komt er een andere voorversterker en deze doet het gelijk zo goed dat er niet meer met kabels gekut hoeft te worden. Of gaat het straks nog beter worden als dit apparaat van de juiste stroomvoorziening is  voorzien.
Kun je begrijpen dat ik er geen touw meer aan vast kan knopen?

Groeten...

PS: Wel mooi dat je zo begaan bent met Frank2. Stel je voor dat hij iets koopt dat jij niet mooi vindt. Ik moet er niet aan denken wat er dan allemaal gaat gebeuren.

frank2

Een inspelend apparaat klinkt in het begin al goed maar nog niet vloeiend genoeg.

Bovendien en daar heb ik al vaker over gehad, dat je mijn aankoop niet erg handig vind dat mag je gerust zeggen, maar laat aub sarcasme buiten de deur. (peppi enz vind ik kwetsend)

En we gaan tzt de stroomkabels nog verbeteren, maar mijn huidge stroomtoevoer heeft al een dusdanige kwaliteit dat hoor je meteen.

Ik speel nu zonder ARC wat al dusdanig goed klinkt dat ik benieuwd ben hoe alles klinkt als alles ingespeeld is.
Wel zal ik de ARC nog inregelen kijken of ik deze nog wat beter krijg als de eerste keer. Kan hem altijd weer uitzetten.

Maro

Als je met de ARC aan de slag gaat zou ik eens contact opnemen met plaatsgenoot Dreesd. Hij heeft al een tijd een Anthem, veel ervaring met ARC inmiddels en ook nog eens de nodige ervaring en kennis van en met akoestiek. Als ik lees hoe je de eerste meting hebt gedaan verwonderd het mij iig dat de surround al zo goed konk. Durf te wedden dat als Andre komt het nog een stuk beter gaat worden. Kunnje daarna weer met de stroomkabels gaan stoeien. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -