Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Omdat de tweedehands markt werkelijk bijzonder slecht is, is de platenspeler uit de verkoop gehaald. En misschien maar goed ook, de wijzigingen die hier tzt worden doorgevoerd zullen er waarschijnlijk voor zorgen dat ik toch iets meer platen ga draaien. Het is tenslotte best wel een goede platenspeler, die heel aardig in het high end sigment mee kan komen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Jumping Jack

Wijs besluit Frank, je moet de speler ook niet voor een appel en een ei weg doen. Gewoon lekker genieten van plaatjes draaien!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op juni 11, 2012, 18:46:27
Omdat de tweedehands markt werkelijk bijzonder slecht is, is de platenspeler uit de verkoop gehaald. En misschien maar goed ook, de wijzigingen die hier tzt worden doorgevoerd zullen er waarschijnlijk voor zorgen dat ik toch iets meer platen ga draaien. Het is tenslotte best wel een goede platenspeler, die heel aardig in het high end sigment mee kan komen

Ook al komt hij niet mee in het high end circuit...
Plaatjes draaien blijft leuk!!! ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

en daar heb je 100% gelijk in. Ook al had ik 'm verkocht, ik had tzt wel weer een nieuwe gekocht. Dus ben eigenlijk wel blij dat de 2e hands markt zo slecht is
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Former member 78

Citaat van: frank2 op juni 11, 2012, 21:27:44
en daar heb je 100% gelijk in. Ook al had ik 'm verkocht, ik had tzt wel weer een nieuwe gekocht. Dus ben eigenlijk wel blij dat de 2e hands markt zo slecht is

Dus gewoon houden dat ding!
Kost je niks ;)

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op juni 11, 2012, 21:27:44

Kopen om het kopen...
Tsss ;D
Goed dat je er zo achterkomt.
Ik heb hem prachtig horen spelen!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Former member 78

Dat ding doet het idd prima.
Heb hem vergeleken toen hij de BOW nog had.

De draaiert deed het mooier vond ik :)

Lex Groningen

Al sinds de 15e niet meer online. Op vakantie of geen zin meer in het forum, Frank?
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

Oh wel zin in het forum, maar ik meld mij alleen als ik weer iets nieuws heb, en net als jij ben ik zeer tevreden met mijn set. De enige plannen dit jaar zijn iets experimenteren met netsnoeren tezamen met Snowmaster. Ik heb een voorproefje hier gehad met 1 snoer en dat gaf een net iets pittiger, dynamischer geluid, iets wat mij wel aansprak. Verder gaan we nog verder met de Snowmaster 1234567 enz. ook daarin (stekkerblok) verwacht ik nog iets meer muziek in mijn set te brengen. Nu vind ik dit persoonlijk wel iets meer dan gerommel in de marge, maar velen willen of zijn het daar niet mee eens, dus prima, meteen een van de redenen waarom ik weinig post, heb er geen zin meer in om mij steeds te moeten verdedigen.

Maar net als jij kan ik hier heerlijk naar muziek luisteren zonder ergenissen, en dat is mij lang niet gelukt....

Hardware plannen zijn er nog niet, al zou ik wel tzt een keer een Oppo cinemike, een nieuwe pana st50 en een andere classe A EV hier thuis willen horen, maar dat zal dit jaar niet gebeuren.

Dus het blijft erg stil in mijn topic totdat Snowmaster met nieuwe netsnoeren is geweest en hij is erg druk met de verbouwing van zijn huis....

Lex Groningen

Goed om te lezen dat je geniet van je set en de muziek, net als ik.
Ik kan me ook goed voorstellen dat je het soms meer dan beu bent om je iedere keer te moeten verdedigen en dat je het daardoor wel eens gehad hebt hier op het forum. Al heb ik zelf niet zo heel veel met kabels en stekkerblokken, toch ben ik wel weer erg benieuwd naar je bevindingen zodra je weer het een en ander hebt getest.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Xander32

... en nu na Alex Frank ook al te vreden - waar gaat het heen met dit forum :omg:.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Deleted Member 2

Citaat van: Xander32 op juni 23, 2012, 10:54:27
... en nu na Alex Frank ook al te vreden - waar gaat het heen met dit forum :omg:.

wellicht lopen een paar bans binnenkort af...... ;D

frank2

ja als er een paar bans aflopen, dan wordt het wel weer een stuk drukker met allerlei dubieuze posts...

maar wees gerust er moet hier nog wel wat gebeuren, het romige wat trouwens erg lekker luistert, moet toch iets minder worden en daarvoor in de plaats komt meer dynamiek en fijndetaillering. Na de laatste tests met Snowmaster vond ik de kabel die hij toen meenam wel erg goed, maar hij heeft er nu weer een die moeten we nog testen. Alleen de man heeft zo weinig tijd ivm met z'n nieuwbouw. En aangezien ik weer werk heb heb ik nu alleen de weekenden. Dus het duurt allemaal wat langer, maar wordt niet vergeten.

Nahpets

Citaat van: Xander32 op juni 23, 2012, 10:54:27

Je vergeet Joris, ook al een happy camper.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Former member 78

Xander32

Former member 78

Kingpin

Ik durf het haast niet te zeggen ...  :)
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Former member 78

Zal bijna een tevredenheids topic aanmaken :D

Lex Groningen

Is niet nodig, die zijn er al. ;)

Joris1971
Reference stereo & surround system by Frank2
Alex Groningen

En nog even geduld hebben dan schijnt ene ArjanR1 ook een tevredenheids topic te bezitten.

Former member 78

Ook al heb ik kort geleden nog een wissel gedaan qua versterker, ik ben en was al heel lang zeer tevreden :D
Zeker met de streamer, want luisteren momenteel heel erg veel!

Kingpin

Citaat van: ArjanR1 op juni 23, 2012, 15:09:36
Zeker met de streamer, want luisteren momenteel heel erg veel!
Wat een gemak he  :D
Heb zelfs nog een Squeezeradio in de keuken, die de gehele dag zo'n beetje draait (en gek genoeg nog een beetje klinkt ook).
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Former member 78

Snowmaster

Helemaal stil zit ik niet  ;).
Afgelopen weken wel lekker voetbal gekeken, al mijn kabels afgekoppeld en gewoon gespeeld op de WCD.
Waarom?  Vooral om weer te wennen aan een "normale" aansluiting en te kijken of het daadwerkelijk een flink verschil is. 
Na nu drie weken geluisterd te hebben naar de WCD vond ik het geluid wel enigszins afstandelijk en ik miste beleving. 
Gisteravond heb ik de hele groep weer aangesloten en dat was toch wel heel erg lekker kijken.
Niet wereldschokkend, maar het geluid vulde nu de ruimte. De akoestiek van de ruimte in de film was weer duidelijk hoorbaar in mijn huiskamer en er was weer beleving en spanning bij het kijken.
Het filmgeluid begon direct weer te sleuren en precies dat is de beleving die ik toch enorm heb gemist afgelopen weken.
Helaas ontbreekt het mij op dit moment aan tijd om de definitieve keuzes te maken voor bedrading van het stekkerblok en stroombekabeling. 

Wel ben ik hard aan het nadenken over akoestische verbeteringen voor de nieuwbouw.
Wie heeft op dit forum ervaring met akoestische pleister of weet wat functioneert?
Frank, ik open wel een apart topic als er te veel reacties komen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)