''Ik ben tevreden!''

Started by Former member 78, June 23, 2012, 15:19:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Former member 78

Een ''ik ben tevreden'' topic!
Speciaal voor de 2.0 of 2.1 muziekliefhebber.

Klaar met de tocht der tochten? Alle componenten gematched, al dan niet met de juiste bekabeling.
Post hier een kort verslag van begin tot eind  :pompom:

Graag onderaan jouw verslag de specificaties van de set.

Have fun!

Kingpin

Haha toch Woord bij Daad gehouden, Arjan  :D


Hier een 'kort' verslagje van mijn huidige set (2.1):

Speakers
Het toeval deed voor dat ik al vrij snel tegen een stel (vrij unieke) monitoren aanliep van het merk die ik al had in m'n surround opstelling, de Audio Physic Brilon 2.0 versie.
Deze 'gematched pair' monitoren zijn voorzien van veel betere units, kastconstructie en een filter sectie die bestaan uit foliecondensatoren, luchtspoelen en metaaloxyde weerstanden waardoor over het hele frequentiebereik de speakers niet meer dan een 0.5dB afwijking hebben onderling!
De Brilons zijn eigenlijk de Virgo als Monitor met de units uit de grote Avanti.
Uiteindelijk vond ik een in absoluut nieuwstaat verkerende bijpassende sub, de Audio Physic Luna I.

Versterking
Qua versterking was ik altijd al gecharmeerd van buizenversterkers. Na vele uitvoeringen te hebben vergeleken wist ik uiteindelijk waar ik naar op zoek moest. Uiteindelijk is het de Cayin A-55T geworden geupgrade met Svetlana Winged C KT88 buizen en diy netsnoer.

Bron
Aangezien ik van het begin stadium al stream was de keuze makkelijk. Heb een Touch gekocht en deze geupgrade naar Toolbox 3 (ondertussen alleen een aantal punten van Toolbox 3 gebruikt), gevoed met een DC LiPo voeding om het signaal zo zuiver mogelijk te houden.
Als dac heb ik een Metrum op de gok gekocht wat uiteindelijk heel goed heeft uitgepakt, de combo met de buis is echt hemels omdat de Metrum niets verhullend is en een heel erg groot dynamisch bereik heeft.

Als voordeel heb ik dat ik de speakers zo neer kan zetten zoals de ontwerper het ook heeft bedoelt, ben daar ook zeer lang mee bezig geweest wat z'n vruchten wel heeft afgeworpen.

M'n showtopic voor plaatjes e.d. geeft een uitgebreid overzicht.

Hier een klein film overzichtje. De tv gaat volgende week vervangen worden door een Panasonic ST50 met een bijpassende design dressoir.



Kort overzicht wat er nu staat aan stereo:
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged C
Logitech Squeezebox Touch
Metrum mini nos DAC Quad
Audio Physic Brilon 2.0
Audio Physic Luna I
Apogee Wyde Eye
Canare 4S8

Al met al ben ik, zeker gezien de prijs, meer dan tevreden, wil ik 'beter' dan moet ik heel erg diep in de buidel en dan is het de vraag of het 'beter' is of 'anders'. Voornaamste is dat het mijn smaak is en dat ik letterlijk uren kan luisteren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Former member 78

Bedankt voor de mooie ''Kick-off'' Kingpin!

Ik zal na vandaag natuurlijk ook de mijne in de groep gooien.
Maar kom uit de nachtdienst, en dan kun je om deze tijd beter dat soort zaken even uitstellen :)

Erik van Voorst (in memoriam)

Tocht der Tochten..... :D

Dan moet ik wel fff wat van me laten horen...

Ik ben eigelijk altijd al een tevreden mens  :angel:....maar wordt gewoon getriggerd door
" mooie/goede" componenten of onderdelen....en die verschrikkelijke nieuwsgierigheid.  :devil:
Verbeteringen komen bij mij zelden uit onvrede maar als gevolg van bovenstaande  :-X

Ik moet wel zeggen dat ik de laatse tijd wel zeer tevreden ben... korte uiteenzetting zal ik je besparen, die vindt men wel in de "der"  topics  :hehe:

Leuk topic blijf ik volgen  :D

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!