Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Citaat van: Joris1971 op maart 13, 2012, 20:10:29
Natuurljk niet, zoals altijd als jij geen gelijk krijgt..

Als jij op dat zwart gedrukte een kleine onderbouwing had gegeven, was er
denk ik issue geweest :)

Xander32

Citaat van: B. op maart 13, 2012, 19:49:30
Lijkt me veel werk. Aardpen erin... aardpen eruit..

Daarnaast ook nog een baan?
Citaat van: S@m op maart 13, 2012, 19:13:43
Is dat nou niet net waarom je zo vaak 'aangevallen' wordt Frank?

Omdat je dingen roept die niet waar kunnen zijn en waarvan je met een klein beetje speurwerk jezelf daarvan op de hoogte had kunnen stellen.

Het zijn steevast dezelfde personen die alle stappen van Frank op de voet volgen en deze van feedback voorzien ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

twani

En ook nog naar iets dat je niet zult vinden ;D

Perfectionist

Maar weer even een eerste waarschuwing als schot voor de boeg. Er zitten hier weer een aantal mensen doelbewust te "zuigen" en het moment is nabij dat er gewoon weer bans uitgedeeld gaan worden, en dan sneller dan in andere topics gezien het aanhoudende gezeur. Dus blijf hier weg of, kom voor een opbouwende boodschap of post verder in het technisch- wetenschappelijke board.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

frank2

Citaat van: Xander32 op maart 13, 2012, 20:26:33
Het zijn steevast dezelfde personen die alle stappen van Frank op de voet volgen en deze van feedback voorzien ...

inderdaad en dat vind ik echt jammer, zelfs in dit topic gebeurd dat.

Ik ga in vervolg alleen nog antwoord geven op vragen die opbouwend van aard zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maro

Wat ik me nu al een tijd lang afvraag Frank...waarom gebruik je een Oppo als bron? Ik neem aan dat je die dus ook voor CD spelen gebruikt. Nu twijfel ik niet aan de (relatief) goede audio prestaties van deze multi-player (ik heb zelf de kale uitvoering staan) maar als je op jouw manier (positief bedoeld hoor) met 2 channel bezig bent zou je toch een dedicated speler verwachten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op maart 13, 2012, 21:09:02
Wat ik me nu al een tijd lang afvraag Frank...waarom gebruik je een Oppo als bron? Ik neem aan dat je die dus ook voor CD spelen gebruikt. Nu twijfel ik niet aan de (relatief) goede audio prestaties van deze multi-player (ik heb zelf de kale uitvoering staan) maar als je op jouw manier (positief bedoeld hoor) met 2 channel bezig bent zou je toch een dedicated speler verwachten.
Is iets voor te zeggen ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

dre73

als ik het goed heb heeft ie `m na uitvoerig testen beter bevonden als z`n cp-speler......
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

S@m

chansig

De Oppo is toch helemaal gepimpt en gedaan ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78

Ik heb tijdelijk een Blacknote cd speler thuis staan.
Deze is echt niet beter dan de Oppo, maar ook niet slechter.

Dan doet zo'n allesspeler het echt niet slecht.

chansig

Heb jij ook de gepimpte versie of gewoon standaard ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Snowmaster

Citaat van: frank2 op maart 13, 2012, 19:10:52
Hier in Almelo hebben we in tegenstelling tot Hengelo zandgrond. Dus een eventuele aardpen moet hier dieper, al is het grondwater hier niet al te diep.

Heb je nu ook al verstand van de verschillende grondsoorten....LOL  :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Former member 78

Citaat van: chansig op maart 13, 2012, 22:41:43
Heb jij ook de gepimpte versie of gewoon standaard ?

Gr Hans

Mijn Oppo is ook met TUC upgrade.

Kingpin

Maar nog steeds geen antwoord op de gebruikte kabel ... jammer.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

johnhifi

Dit topic, beide kampen...  ::)

Doet niet veel goeds voor de reputatie van de audiofiel als soort.  :nopompom:
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

chansig

Citaat van: ArjanR1 op maart 13, 2012, 22:49:45
Mijn Oppo is ook met TUC upgrade.

Qua prijs ligt dat dan toch behoorlijk hoog...zo hoog dat je mag verwachten dat de kwaliteit gewoon goed is ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: Maro op maart 13, 2012, 21:09:02

Klopt een dedicated cd speler zou je verwachten en die had ik hier ook, de Bow ZZ8, een top speler volgens velen, koste ooit 8000 euro. Ik heb deze vergeleken met de Oppo+tuc upgrades en de Oppo 83+tuc klonk beter. IK heb hier vele cd spelers thuis gehad zelfs een audioaero prestige van 16000 euro geloof ik, klonk goed maar niet beter dan, koste 2e hands nog 6500 euro. Maar ook andere types zijn hier geweest, alle hadden ze eigenlijk 1 manco; ze klonken (behalve de Bow) te steriel vooral in de middentonen, de astin trew had daar ook last van hoewel die verder erg goed klonk.

Aangezien de Oppo alles zo goed deed en ook nog br's kon afspelen heb ik die toen gekocht. (je schrijft alleen erg snel af op zo'n Oppo en de bouwkwaliteit is bij de 83 ook maar matig, maar ja hij speelt erg goed)

Tijdje geleden was Vik hier met zijn Oppo 95+cinemike upgrade; die klonk hoewel nog niet ingespeeld, amazing.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: chansig op maart 14, 2012, 07:36:08
Qua prijs ligt dat dan toch behoorlijk hoog...zo hoog dat je mag verwachten dat de kwaliteit gewoon goed is ?

Gr Hans

Relatief gezien valt dat mee, nieuwprijs was ongeveer 2500 euro (alle upgrades)

S@m

Citaat van: frank2 op maart 14, 2012, 08:30:02
1 manco; ze klonken (behalve de Bow) te steriel vooral in de middentonen, de astin trew had daar ook last van hoewel die verder erg goed klonk.

Betreffende spelers ken ik ook en steriel (in het middengebied) is Astin Trew nou net niet.

Heb je ooit al een andere luidsprekerkabel dan de Transparent gebruikt Frank? Die kabels met passieve netwerken staan nou niet bekend als neutraal en veel van je 'tekortkomingen' zouden wel eens door betreffende Transparent kabel kunnen komen/versterkt kunnen worden.

(is geen gezuig, maar een serieuze vraag)

frank2

Citaat van: S@m op maart 14, 2012, 08:48:35
Betreffende spelers ken ik ook en steriel (in het middengebied) is Astin Trew nou net niet.

Heb je ooit al een andere luidsprekerkabel dan de Transparent gebruikt Frank? Die kabels met passieve netwerken staan nou niet bekend als neutraal en veel van je 'tekortkomingen' zouden wel eens door betreffende Transparent kabel kunnen komen/versterkt kunnen worden.

Ja ik heb andere LS kabels gehad, de virtual dynamics welke goed waren alleen erg traag in het basgebied. De transparent Ultra biwire die ik nu heb is naar mijn inzicht juist erg neutraal, mijn hele set probeer ik zo neutraal als mogelijk, zonder dat het doods klinkt, te krijgen.

Ik weet echter wel zeker dat die steriliteit v.d. cd spelers bij jouw met de wilsons niet zal optreden, maar bij mijn speakers die berr. middentoners hebben, en dus erg gauw naar analytisch neigen, wordt het gauw teveel. Dit wordt mede veroorzaakt door de neutraliteit van de Belles VV+EV. Vandaar dat ik een zoektocht naar een cd speler een hell vind.

Het is dus mede verantwoordelijk, de set dat ik dat erg gauw hoor. Ik had ooit een Marantz CD17mk2 die had dat echter in z'n geheel niet.(al had die geluidstechnisch weer andere problemen)

S@m

frank2

Ik streef al jaren naar een set die open en transparant klinkt, met een mooi hoog en een volle bas.
Nu eindelijk na al die jaren is dat eindelijk voor elkaar.

Door de openheid die deze Ushers BE10 geven is het ook zo gemakkelijk om verschillen te horen in meer of mindere mate tussen kabels en componenten.

Op dit moment ben ik erg tevreden hoe het nu klinkt. (en heb ik eindelijk geen drang meer om "dingen" te wijzigen)

Is het dan nu perfect? nee dat ook niet maar inherent aan mijn speakers en set blijven er altijd kleine dingen die in de muziek iets minder zijn, ik denk dat je dat altijd wel houd. Deze "dingen" zijn door alle wijzigingen die ik heb doorgevoerd geheel of bijna verdwenen, het kleine beetje wat er nog is is niet meer storend voor het geluidsbeeld.

(bepaalde vrouwenstemmen die fel uithalen, zoals af en toe Kate Melua willen nog wel eens iets te fel neergezet worden)

Kingpin

Citaat van: frank2 op maart 14, 2012, 09:36:54
(bepaalde vrouwenstemmen die fel uithalen, zoals af en toe Kate Melua willen nog wel iets te fel neergezet worden)
Ik had soms een scherp randje hiermee, nu met mijn nieuwe speakerkabels totaal verdwenen.

Maar Frank, zou je mij een plezier willen doen en me het kabeltype door willen geven (mag ook via pm, als je het niet openbaar wilt maken)?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Kingpin

Citaat van: S@m op maart 14, 2012, 09:41:07
Staat in z'n handtekening  ;)
Ik doelde op de Lapp kabel  ;)