Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Joris1971

Ben benieuwd hoe jij de set van Frank ervaart en misschien (hopelijk) sta je er wat nuchteder in dan Frank zelf.
Oftewel een eerlijke review met niet alleen maar overdreven woorden a la Frank  ;D

Maro

Citaat van: Snowmaster op februari  4, 2012, 10:07:34
Even een "" onzinpostje" omdat ik toch achter de koffie zit.... :coffee:

In een ander topic lees ik wel eens M&G bezoekjes.  Vandaag is het ook voor mij zo'n grote dag.
Vannacht mijn wekker gezet en vanmorgen bij -16 graden was ik uit de veren. Een beetje nerveus want er stond mij nog een barre autotocht te wachten door Tukkerland. Ik bedoel.....het is niet niks...zo'n bezoek aan die stad met een stoplicht...soms op rood en soms op groen.
Want vandaag mag ik een bezoek brengen aan heuse referentie set, die van Frank2 !
Wat zou mij te wachten staan?  Alleen de gedachte al aan al die hemelse klanken die beschreven worden...ik voel mijn emoties toenemen.  Onafgebroken lees ik de superlatieven in dit topic en er moet mij welhaast een overweldigende ervaring te wachten staan. Ik voel nu mijn kniën knikken en een brok schiet in mijn keel.
Zou dit bezoek mij als nuchter luisteraar veranderen?  Trillend pak ik mijn autosleutels en open de deur....

:D :D :D

:D
Mooi geschreven..met een 'cliffhanger" er in...ga ik volgen natuurlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Ik denk dat snowmaster zich nu met een kop koffie in de hand zit te verkneukelen met al die serieuze reacties na zijn "onzinpost".  ;D Die is leuk geschreven, dat wel!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Maro op februari  4, 2012, 11:34:37
:D
Mooi geschreven..met een 'cliffhanger" er in...ga ik volgen natuurlijk.

Wel al met het nieuwe blok erachter? ;D

frank2

Hij heeft hier alles gehoord met het Vibex blok, komende week komt de CP Audio er weer achter, zodat ik een beslissing kan maken. Snow en ik zijn het met elkaar eens dat het een moeilijke beslissing wordt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Vik

Citaat van: frank2 op februari  4, 2012, 14:49:57
Hij heeft hier alles gehoord met het Vibex blok, komende week komt de CP Audio er weer achter, zodat ik een beslissing kan maken. Snow en ik zijn het met elkaar eens dat het een moeilijke beslissing wordt.

Ik ben benieuwd Frank.

Misschien voor mij wel een optie als upgrade voor mijn Furutech instap model e-TP60.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

frank2

Ik kan je al zeker zeggen dat beide blokken aanmerkelijk beter "spelen" dan de furutech tp 60.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

B.

Citaat van: frank2 op februari  4, 2012, 15:30:36
Ik kan je al zeker zeggen dat beide blokken aanmerkelijk beter "spelen" dan de furutech tp 60.

Dat valt en staat toch compleet met de match van de set?

frank2

Stekkerblokken die ik hier getest heb, het zijn er meerdere spelen allemaal goed, dus het matchen schijnt bij een stekkerblok minder belangrijk te zijn, met dien verstande dat sommige stekkerblokken goed laten horen welke stroomkabels gebruikt worden, dus is het belang van de stekkers en contra stekkers groter.

Vik

Citaat van: frank2 op februari  4, 2012, 15:30:36

Ik zou dat dan tegen die tijd uiteraard op mijn set willen testen.

Heb jij eigenlijk op zowel bronnen/versterkers dezelfde stekkers zitten? 

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

frank2

Citaat van: vik op februari  4, 2012, 16:18:37
Ik zou dat dan tegen die tijd uiteraard op mijn set willen testen.

Heb jij eigenlijk op zowel bronnen/versterkers dezelfde stekkers zitten? 

voorlopig wel, ben nu bezig met het testen van koperen en rodium stekkers (alleen contra)
Ook kan er nog 1 andere kabel komen van hetzelfde merk tbv. de eindversterker.

Heb nu een koperen iec stekker op de stroomkabel tbv. de Oppo zitten, eerste indruk vind ik zeer goed, erg gloedvol,, gedefinieerd, rust...

Vik

Citaat van: frank2 op februari  4, 2012, 16:26:14
voorlopig wel, ben nu bezig met het testen van koperen en rodium stekkers (alleen contra)
Ook kan er nog 1 andere kabel komen van hetzelfde merk tbv. de eindversterker.

Heb nu een koperen iec stekker op de stroomkabel tbv. de Oppo zitten, eerste indruk vind ik zeer goed, erg gloedvol,, gedefinieerd, rust...

Thanks voor de info.

Snowmaster

Frank, na de geweldige en onbedoelde blinde test van vanmiddag, heb ik zojuist besloten ook over te gaan naar
stage two. De stekkers worden nu verwisseld.
Keep you informed....it were just three split seconds  ;)

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Hifi Addict

frank2

Ik heb via Hifi addict enkele koperen en rodium stekkers en iec stekkers te leen gekregen, ze worden komende weken langzamerhand aan de stroomsnoeren gezet, een voor een om de verschillen goed te kunnen waarnemen in het geluid/sound. De eerste, de koperen zit aan de cd speler. Na alles uitgeprobeerd te hebben in verschillende combinaties kan ik dan een eindconclusie maken mbt. de stroomkabels en haar stekkers. Wel kan ik nu al zeggen dat het wisselen van 1 iec stekker een duidelijk verschil geeft tov. een standaard iec stekker van 6 euro.

frank2

Morgen komt Alex Groningen hier op bezoek, (tezamen met Jaap, Nosferatu ) en waarschijnlijk komt Keyser ook nog even binnenwippen.

Hoewel ik nog niet klaar ben met alle modificaties aan alle kabels kan ik hem zeer gemakkelijk het verschil laten horen tussen met aparte audiogroep en zonder, het verschil van IEC stekker aan dezelfde stroomkabel ( furutech gold en koperen IEC)

Maar als hij hier komt zal het geluid rustig zijn, zacht hoog, volle stemmen, geluid met een warme gloed maar wel helder.
Na verwisseling van een iec stekker zal het geluid dynamischer zijn, meer hoog, iets vetter.

Alles achter het Vibex blok, wat morgen of overmorgen weer verwisseld wordt met het CP Audio blok.

Hifi Addict

Hoe bevallen de stekkers Frank? Ik ga er een beetje vanuit dat de "rood" koperen iec's jou wel bevallen of niet soms ;)

frank2

Ik heb 2 koperen IEC's en 1 rodium enkele dagen laten spelen, de rodium was niet geweldig in mijn set, werd te kil/koud. De koperen is (de witte) zijn wel erg warm, wel lekker maar de gehele sound wordt iets te easy. Ik ga zeer binnenkort een IEGO proberen.
Wel is het zo dat de koperen IEC stekkers het geluid dusdanig beïnvloeden dat ik alle muziek die ik heb klakkeloos kan draaien zonder ergens ook maar iets van irritaties te bespeuren. Dus ik ben nu op zoek naar een middenweg, iets meer sprankeling (wat een furutech gold al voldoende deed, maar deze is ook terughoudend in het middengebied) maar wel een vol midden.
Zit er aan te denken om een Iego koper en furutech gold eens met elkaar te vergelijken.

Hifi Addict

Ok dan kan de Iego inderdaad een schot in de roos zijn. Zoniet zou ik kijken naar een "nep vergulde" plug, rood koper is 85% koper, "nep verguld" is 75% koper, dat zijn b.v. de "gold" stekkers die de leverancier van dat cpaudio blok levert, als je nog meer leven wenst moet je gewoon puur messing nemen (65% koper), oyaide 029 b.v. Hoe hoger het koper % hoe "easier" de sound in de regel.

frank2

Nu ik van jouw die 85% koper stekkers heb, ingespeeld, kan ik mooi een vergelijk maken. Overigens is de uitwerking op de EV of VV en de Oppo verschillend zoals je mij al vertelde. Op de Oppo is het effect sterker.

Hifi Addict

Ja digitaal reageert altijd het sterkst, mijn vermoeden is dat het met name wat met vibraties te maken heeft en een cd-speler is vaak wat gevoeliger voor vibraties dan een transistor eindversterker. Hoe hoger het percentage koper hoe zachter het plug materiaal is en ik kan me ook voorstellen dat het dan wat minder sterk vibreert. Nu is het echter niet altijd zo dat minder vibraties als beter klinkend wordt ervaren, messing is veel harder dan koper en klinkt ook heel anders maar messing wordt wel voor een aantal muzieinstrumenten gebruikt dus misschien zijn dit vibraties die wat toevoegen wat jou wel past. Maar goed allemaal vage vermoedens/theorieen ;-)

Citaat van: frank2 op februari  9, 2012, 13:50:02
Nu ik van jouw die 85% koper stekkers heb, ingespeeld, kan ik mooi een vergelijk maken. Overigens is de uitwerking op de EV of VV en de Oppo verschillend zoals je mij al vertelde. Op de Oppo is het effect sterker.

frank2

Ook ben ik benieuwd of deze uitwerking van geluid zoals het nu is ook zo zal zijn als het CP Audio blok er weer achter hangt. Het Vibex blok is wat warmer en geeft de lage tonen anders weer dan wat ik van andere blokken gewend was, dat wil niet zeggen slechter, maar anders, eigenlijk (denk ik) beter dan veel andere blokken.... Maar dat staat straks wel in de review.
In mijn herinnering is het CP blok meer helderder, dus dan kan het effect juist weer positief werken.

Het blijft een interessante bezigheid, ook vind ik het groter dan nuanceverschillen, maar ze zijn natuurlijk wel in perspectief, een grotere versterker kopen zal hoogstwaarschijnlijk meer doen,  maar toch bepaald dit fenomeen met stekkerblokken en stekkers erg veel het geluid, of je het lekker vind klinken of juist niet.

Hifi Addict

Als je nou b.v. de vibex wilt houden maar meer helderheid wenst wat de cp audio biedt dan kun je natuurlijk eventueel ook een oyaide C004 aan je oppo hangen of de inlet vervangen door dezelfde die in het cp audio blok zit, kom je een heel eind mee ;-) Of de cp audio houden en een goede mix van messing en koper opzoeken.

frank2

Dat had Snowmaster mij ook al verteld, maar ik wil in eerste instantie een reële keuze maken tussen de Vibex en de CP Audio. Naast de verschillen in sound doet de CP Audio ook een paar andere dingen zeer goed, zoals bijv. het perfect weergeven van hi-hats op een drumstel. DE Vibex doet dat in mijn set een stuk slechter. (bij martin trad dit verschijnsel niet op) Maar dat vind ik iets minder van belang dan de tonale sound van beide blokken goed evalueren, dat je naderhand gaat fine tunen met koper, messing of andere legeringen is wat anders, eergisteren vertelde Snow mij dat het eigenlijk het beste zou zijn dat alles t/m het stekkerblok zo neutraal mogelijk zou moeten zijn. Daar heeft hij eigenlijk wel gelijk in des te minder hoef je te compenseren met stekkers.
Snowmaster is trouwens erg te spreken over het cp blok. (maar heeft nog niet het vibex blok thuis gehad, al denk ik dat het CP blok bij hem beter zal zijn)

Hifi Addict

als je het cp blok houdt zou ik hem direct slopen en hardwiren aan die hifi tuning kabel ;)