Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

KlipschHT

Bij mij klonk de IeGo iets pittiger dan een Furutech FI-11 (G)

IeGo 8055, IEC CU/Cryo! zwart  € 26,00
IeGo 8075, IEC Rhodium/Cryo! zwart  € 52,50
IeGo 8085, IEC 24K goldplated/Cryo! zwart  € 38,50  
IeGo 8095, IEC puur Zilver/Cryo! zwart  € 82,50

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Hifi Addict

okiedokie frank.

P.s. de IeGo 8095 puur zilver die JeroenGRT hierboven noemt heb ik ook een paar setjes van (die van mij zijn blauw) maar die zijn momenteel uitgeleend, denk echter dat die jou toch niet zouden bevallen dus ws tijdsverspilling om te beluisteren.

frank2

Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, zilver zoek ik niet, maar koper en/of rodium tsja dat zou mooi zijn, ik laat me verrassen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

J.S.

Frank, ik ben wel benieuwd welke Lapp kabel je bedoelt; heb dit topic doorgespit, maar zie nergens een type staan. Een goede kabel voor een vriendelijk prijsje is namelijk nooit weg  :)

frank2

Klopt ik heb bewust het type nog niet opgeschreven, dat komt nog aangezien er nog diverse testen gedaan moeten worden met stekkers e.d. De bewuste kabel is in ieder geval een heel stuk beter dan een standaard belden. Moet alleen nog kijken naar een andere versie van deze kabel en de diverse stekkers en IEC stekkers welke goed matchen. Dat komt hier nog te staan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

J.S.

erik s.

Citaat van: J.S. op februari  1, 2012, 09:54:23
Frank, ik ben wel benieuwd welke Lapp kabel je bedoelt; heb dit topic doorgespit, maar zie nergens een type staan. Een goede kabel voor een vriendelijk prijsje is namelijk nooit weg  :)
de oranje Lapp is gewoonlijk de FD781CP. mooie kabel maar match zeker niet in elke set.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Former member 78

De Lapp was niet oranje, Frank had 'm bij zijn laatste bezoek bij mij mee genomen.

En in heb de gewone Belden achter de Oppo, en zijn kabel bracht meer lucht en diepte.
Ik vond het een klein verschil, maar wel hoorbaar. Frank vond het verschil groot. Maar ik heb
dan ook maar 1 goed oor ;D

erik s.

Citaat van: ArjanR1 op februari  1, 2012, 11:06:36
De Lapp was niet oranje, Frank had 'm bij zijn laatste bezoek bij mij mee genomen.

En in heb de gewone Belden achter de Oppo, en zijn kabel bracht meer lucht en diepte.
Ik vond het een klein verschil, maar wel hoorbaar. Frank vond het verschil groot. Maar ik heb
dan ook maar 1 goed oor ;D
my bad, die zag ik in dit topic voorbij komen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Ondertussen begint het Vibex blok ingespeeld te raken. De eerste review heb ik klaar maar dit weekend wordt het Vibex blok omgewisseld voor het CP Audio blok. Snowmaster neemt het Vibex blok mee en ik krijg weer het CP Audioblok, deze zal ik nogmaals aan mijn set aansluiten, door kabelwisselingen en en extra IEC stekker kan het geluid v.h. CP blok anders zijn dan wat mijn geheugen zegt. Vibex wordt door Snowmaster beluisterd. Daarna kan ik de review eventueel aanpassen indien nodig. Dus ik wacht nog met plaatsen v.d. review. Wel wordt dit weekend en de week erna bepaald wel blok in mijn set komt. Het zal een moeilijke beslissing worden, het zijn beide goede blokken maar met duidelijke verschillen. Dus het wordt een smaakkwestie.

Former member 78

Als je wil Frank, kom eens met zo'n mooi blok mijn kant op.
Ben reuze benieuwd wat bijvoorbeeld de Vibex zal doen in mijn set.

frank2

Citaat van: ArjanR1 op februari  2, 2012, 09:13:31

Beide blokken zullen veel doen in jouw set, het is een smaakkwestie welke bij jou het beste klinkt.

frank2

Citaat van: frank2 op februari  2, 2012, 08:58:11
Ondertussen begint het Vibex blok ingespeeld te raken. De eerste review heb ik klaar maar dit weekend wordt het Vibex blok omgewisseld voor het CP Audio blok. Snowmaster neemt het Vibex blok mee en ik krijg weer het CP Audioblok, deze zal ik nogmaals aan mijn set aansluiten, door kabelwisselingen en en extra IEC stekker kan het geluid v.h. CP blok anders zijn dan wat mijn geheugen zegt. Vibex wordt door Snowmaster beluisterd. Daarna kan ik de review eventueel aanpassen indien nodig. Dus ik wacht nog met plaatsen v.d. review. Wel wordt dit weekend en de week erna bepaald wel blok in mijn set komt. Het zal een moeilijke beslissing worden, het zijn beide goede blokken maar met duidelijke verschillen. Dus het wordt een smaakkwestie.

Hoewel ik dacht dat het blok er was, blijkt maar weer dat ik toch meer geduld moet hebben, vandaag kreeg ik de kers op de "speakers" . De sound werd opeens een heel stuk ruimtelijker, dus ik denk dat hij nu pas op enkele outlets is ingespeeld, na 300 uur!!!! Maar wat zet die Vibex een mooi plaatje neer..... (review volgt later, nog even geduld, moet nog eerst alles uitkristalliseren)

Snowmaster

Citaat van: erik s. op februari  1, 2012, 10:51:55
de oranje Lapp is gewoonlijk de FD781CP. mooie kabel maar match zeker niet in elke set.

Klopt, bovendien kun je deze kabel "verkeerd" aansluiten doordat er vier aders zijn. Bij verkeerd aansluiten klinkt hij droog en ietswat kaal. Door het PUR jasje lijkt hij nog ietsje kaler te klinken. Als je de aders anders combineert klinkt hij zonder droogte en speelt hij goed achter digitale bronnen. Hij zorgt voor iets meer uitgesprokenheid en nadruk.
De meeste bekende LAPP's liggen hier wel. Een paar spelen heerlijk ongecompliceert.

Citaat van: ArjanR1 op februari  2, 2012, 09:13:31

Waarom de Vibex?
Het CP blok is ook knettergoed, maar heel anders.
Tot nu toe zijn deze twee de beste blokken die ik ooit gehoord heb samen met Frank. Allebei in prachtige midrange prijsklasse.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Wijx wondere wereld

ooit eens gedacht om zelf een blok te maken? Je hebt alle outlets inmiddels getest, kabels zijn ook bekend terrein, als je dat combineert kom je op het ultieme stekkerblok
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Former member 78

Citaat van: Snowmaster op februari  3, 2012, 19:35:43
Waarom de Vibex?
Het CP blok is ook knettergoed, maar heel anders.
Tot nu toe zijn deze twee de beste blokken die ik ooit gehoord heb samen met Frank. Allebei in prachtige midrange prijsklasse.

Stond ook als voorbeeld ;)
Ik wil die CP ook wel proberen.

Snowmaster

Citaat van: Wijx wondere wereld op februari  3, 2012, 20:57:29
ooit eens gedacht om zelf een blok te maken? Je hebt alle outlets inmiddels getest, kabels zijn ook bekend terrein, als je dat combineert kom je op het ultieme stekkerblok

Yep, dat speelt ook wel in mijn achterhoofd.
Je moet er heel veel moeite voor doen om het goed op klank te krijgen en aan materiaal ben je al snel de nodige euri's kwijt.
Ook een leverancier voor de behuizing ligt niet direct voor het oprapen.
Eigenlijk zou ik een blok willen splitsen in 2x4 zodat ik "vervuilers" apart kan zetten. CD/DVD speler en kabeldecoder gaan bv niet samen op één stekkerblok (tot nu toe) zonder kwaliteit in te leveren.
Een goed blok zoals CP of Vibex kan ik later altijd weer gemakkelijk verkopen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Wijx wondere wereld

Ja dat is waar. Onderdelen zijn niet goedkoop, maar dan kun je wel per component ook nog wisselen in outlets en bekabeling. Ultieme finetuning. Zo zal Vibex ook begonnen zijn.

Digitale apparatuur heb ik op een aparte groep staan. Was voor mij de enigste oplossing om het goed te krijgen

Snowmaster

Citaat van: Wijx wondere wereld op februari  3, 2012, 21:57:07
Ja dat is waar. Onderdelen zijn niet goedkoop, maar dan kun je wel per component ook nog wisselen in outlets en bekabeling. Ultieme finetuning. Zo zal Vibex ook begonnen zijn.

Digitale apparatuur heb ik op een aparte groep staan. Was voor mij de enigste oplossing om het goed te krijgen

Het materiaal heb ik er al een tijd voor liggen, maar die tweede lijn heb ik nog niet geïnstalleerd omdat wij willen verbouwen.
Inderdaad is het beste om twee groepen te hebben.
Heb je ook een aparte fase en aparte aarde ?

Wijx wondere wereld

Nee, ik heb helemaal geen aarde. Ik woon 4 hoog dus zelf wat aanleggen is ook niet makkelijk. Dat ik 2 groepen heb is ook compleet toeval, maar ik ben er wel erg blij mee

Maar ik moet zoiezo nog eens een elektricien laten komen om alles na te kijken en waarschijnlijk te vervangen. De meterkast is pre-historisch en heel soms bromt ie. Niet ideaal dus.

Snowmaster

Citaat van: Wijx wondere wereld op februari  3, 2012, 22:34:01
Nee, ik heb helemaal geen aarde. Ik woon 4 hoog dus zelf wat aanleggen is ook niet makkelijk.

Krijg helemaal van die visioenen over een strak gespannen groen/gele dikke kabel vanaf 4-hoog omlaag.....
...zo'n abseil/tokkelbaan  :D.

Wijx wondere wereld

heb jij dan de hele set aan de aarde hangen?

frank2

Snowmaster

Citaat van: frank2 op februari  4, 2012, 08:26:55
Ja dat heeft hij en heb ik ook.

Is het eerste dat je 's morgens doet op het forum kijken  :D  ?
Citaat van: Wijx wondere wereld op februari  3, 2012, 23:33:11
heb jij dan de hele set aan de aarde hangen?

Met afgeschermde kabels en zeker met een afgeschermde aanvoerkabel vanaf de meterkast ben je haast verplicht om de "rotzooi" de ontstaat op de ommanteling af te voeren.
Meestal verbetert hierdoor de weergave. Als de vervuiling op de aarde van je huis te groot is dan verslechtert de weergave door aansluiting op de aarde. Daarnaast worden de componenten door de aarde in je stekkerblok met elkaar verbonden en ook dat is niet altijd goed voor de weergave als er veel vervuiling is.
Eigenlijk is de beste weg om je set wel te aarden maar op een aparte aardpen.
Sommigen werken met volledig onafgeschermde kabels en ook daarin zitten weer voor- en nadelen voor de weergave.
In hoofdlijnen kun je zeggen : altijd afschermen op langere lengtes en zorgen voor aparte aardpen en aparte fase.
Dit gaat natuurlijk wel ver maar de materiaalkosten zijn gering.  Als je het uurloon hiervoor moet betalen en niemand kent met een zegelrecht dan loopt het in de honderden euro's. Als de verbetering dan in jouw huis toevallig gering is.... :-\.
Bij mij is het een duidelijke verbetering geweest en de aparte aardpen bij een kameraad ook.

Snowmaster

Even een "" onzinpostje" omdat ik toch achter de koffie zit.... :coffee:

In een ander topic lees ik wel eens M&G bezoekjes.  Vandaag is het ook voor mij zo'n grote dag.
Vannacht mijn wekker gezet en vanmorgen bij -16 graden was ik uit de veren. Een beetje nerveus want er stond mij nog een barre autotocht te wachten door Tukkerland. Ik bedoel.....het is niet niks...zo'n bezoek aan die stad met een stoplicht...soms op rood en soms op groen.
Want vandaag mag ik een bezoek brengen aan heuse referentie set, die van Frank2 !
Wat zou mij te wachten staan?  Alleen de gedachte al aan al die hemelse klanken die beschreven worden...ik voel mijn emoties toenemen.  Onafgebroken lees ik de superlatieven in dit topic en er moet mij welhaast een overweldigende ervaring te wachten staan. Ik voel nu mijn kniën knikken en een brok schiet in mijn keel.
Zou dit bezoek mij als nuchter luisteraar veranderen?  Trillend pak ik mijn autosleutels en open de deur....

:D :D :D