Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Citaat van: erik s. op september  3, 2011, 09:32:54
ik heb hier een Audioplan Powerstar G liggen met IEC inlet. die mag je rustig eens proberen, als je de ervaring maar hier post.

Wat zijn de kosten van dat blok?
Die van Frank heeft een advies prijs van rond de €1300,-

S@m

Even een serieus bedoelde vraag. 'Frustreren' (wat vaak perceptie is) van een Showcase topic wordt afgedaan met een ban, maar mag de TS zomaar van alles beweren in zijn Showcase topic...?

Former member 78

Citaat van: S@m op september  3, 2011, 09:53:29
Even een serieus bedoelde vraag. 'Frustreren' (wat vaak perceptie is) van een Showcase topic wordt afgedaan met een ban, maar mag de TS zomaar van alles beweren in zijn Showcase topic...?

Als Frank die verschillen hoort, dan mag hij dat toch in zijn eigen topic zeggen?
Het is niet verplicht óm te reageren :)

erik s.

Citaat van: ArjanR1 op september  3, 2011, 09:46:14
Wat zijn de kosten van dat blok?
Die van Frank heeft een advies prijs van rond de €1300,-
standaard kost dat blok 290 euro. die van mij heeft geen netsnoer, maar een Furutech inlet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

Citaat van: ArjanR1 op september  3, 2011, 10:00:05
Als Frank die verschillen hoort, dan mag hij dat toch in zijn eigen topic zeggen?

Jawel, maar dan moet Frank het niet vreemd vinden dat er op wordt gereageerd en niet altijd met opbouwende kritiek.

Moest ik even kwijt, 'k ga nu weer genieten van geschreven fl**we**l...

Former member 78

Citaat van: erik s. op september  3, 2011, 10:00:38
standaard kost dat blok 290 euro. die van mij heeft geen netsnoer, maar een Furutech inlet.

Ik ben benieuwd hoe die het in zijn set doet.
Het is iig een bedrag wat ik nog acceptabel vind.

Het bedrag van Frank zijn blok, vind ik ''te''

HTip

Ik reageer zelden (zeg maar nooit) op dit soort discussies in iemand anders topic, maar ik maak nu een uitzondering. Ik vind het erg jammer dat de showcase van Frank zo vaak ontspoort. Waarom is het niet mogelijk om Frank zijn persoonlijke (!) waarnemingen in waarde te laten en zijn mening te respecteren?

We zijn niet allemaal gelijk, dus we horen niet allemaal dezelfde dingen. En iedereen die niet bij Frank is geweest heeft naar mijn mening helemaal geen recht van spreken.

Frank heeft een prachtige set staan, die ik zelf heb mogen ervaren. Hij wil gewoon (net als velen op dit forum) het maximale uit zijn set halen. Wat is er daar toch mis mee?

Citaat van: ArjanR1 op september  3, 2011, 10:00:05
Sterker nog. Dat geldt voor iedereen hier. Je hoeft het niet te lezen en te reageren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Dirk

Citaat van: S@m op september  3, 2011, 09:53:29
precies die uitspraken en beweringen van de TS zijn een uiting van zijn perceptie van wat ie meent te horen, dus waarom zou ie in z'n eigen topic daarover niet mogen zeggen wat ie wil en op een manier die hij/zij kiest...?
als ik deze situatie met Frank ff reflecteer op mezelf, wil ik er wel bij vermelden dat ik nooit zo zou reageren in mijn eigen topic dmv het driegen met een ban, maar eerst met desbetreffende poster op een normale manier zou trachten te communiceren (bij voorkeur via PM om m'n eigen topic te onzien) om ervoor te zorgen dat ie ermeee ophoudt.

...maar ieder van ons reageert/denkt/post gelukkig op z'n eigen wijze ;), dus dit is geen kritiek op Frank of z'n manier van posten als dusdanig, enkel een vasttelling mbt hoe ik het in gelijkaardige situatie zou aanpakken.

en zoals al vaker gezegd : we hoeven het niet te lezen, laat staan erop te reageren...dus misschien zouden sommigen dan ook gewoon beter niet meer doen O0
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

erik s.

Citaat van: ArjanR1 op september  3, 2011, 10:02:57
Ik ben benieuwd hoe die het in zijn set doet.
Het is iig een bedrag wat ik nog acceptabel vind.

Het bedrag van Frank zijn blok, vind ik ''te''
als ik het blok ergens heen moet sturen hoor ik het wel. ligt hier maar stof te pakken. is ook zeker geen eyecandy meer.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Former member 78

Citaat van: S@m op september  3, 2011, 10:02:31
Jawel, maar dan moet Frank het niet vreemd vinden dat er op wordt gereageerd en niet altijd met opbouwende kritiek.

Moest ik even kwijt, 'k ga nu weer genieten van geschreven fl**we**l...

Het is logisch dat er mensen anders over denken!
Dat is ook prima, maar bepaalde mensen gooien dát het liefst zo lomp mogelijk hier neer.

Terwijl hij alleen zijn bevindingen hier post. En hij steekt echt ontzettend veel tijd in die
tweaks. Als hij dan verschillen hoort, post hij dat voor bepaalde mensen te overdreven. Maar als
je op bijna 200 pagina's zit, weet je toch hoe iemand zijn bevindingen post?

Als Frank de verschillen had welke in nu heb met de NAT, dan had er een totaal ander verhaal gestaan.
Hij verwoord de verschillen alleen anders, en daar mag men na bijna 200 pagina's nu wel eens rekening mee
houden, ipv steeds te gaan zeiken ;)

S@m

Citaat van: ArjanR1 op september  3, 2011, 10:13:06
Als Frank de verschillen had welke in nu heb met de NAT, dan had er een totaal ander verhaal gestaan.
Hij verwoord de verschillen alleen anders, en daar mag men na bijna 200 pagina's nu wel eens rekening mee
houden, ipv steeds te gaan zeiken ;)

Heb je volledig gelijk in Arjan, en eigenlijk moeten 'dat' soort mensen (lees: mezelf) dit soort topics ook niet lezen. Het is zo tenenkrommend dat een reactie af en toe niet kan uitblijven.

Excuses Frank voor alle reacties die geplaatst zijn en alvast voor die misschien nog volgen  ;)

HTip

Citaat van: S@m op september  3, 2011, 10:25:17
Heb je volledig gelijk in Arjan, en eigenlijk moeten 'dat' soort mensen (lees: mezelf) dit soort topics ook niet lezen. Het is zo tenenkrommend dat een reactie af en toe niet kan uitblijven.

Excuses Frank voor alle reacties die geplaatst zijn en alvast voor die misschien nog volgen  ;)
Heel netjes van je! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kingpin

Sorry dat ik hier even op inhaak, maar als je de laatste pagina's een beetje doorleest vind ik persoonlijk dat het gewoon een discussie is niets meer en minder, het word wat 'grimmiger' nadat er met een ban gedreigt wordt.
Je zit nu eenmaal in een levendige thread en als TS alleen maar positieve feedback verwacht kun je beter niets meer posten, iedereen heeft zo z'n mening (positief en negatief), daar is niets mis mee.
Ik vind het in iedergeval wel leuk zo'n thread die verschillende reacties oproept.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

ik heb hier een Audioplan Powerstar G liggen met IEC inlet. die mag je rustig eens proberen, als je de ervaring maar hier post.

De ervaring wil hier graag posten, dat doe ik meestal. Ik zie op een plaatje dat er een stroomsnoer aanzit, ik heb een contra nodig om mijn stroomkabel hifi tuning op de audioplan mbv. een furutech stekker in te pluggen, kan dat ook?

Overigens is snowmaster net zo benieuwd. Hij zal zo'n blok ook willen testen.

nb: je hebt al geantwoord
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Raphie

Dus een showcase topic moet dan maar een compleet hosanna topic worden, waarin iedereen alleen maar mag reageren als die 100% meegaat met de euforie van TS & sidekick? Zelfs als daar (niet voor de eerste keer) redelijk wereldvreemde vergelijkingen worden gemaakt als de volgorde van stekkers een invloed hebben zo groot als een loudness knop, of een set db's harder gaat spelen van een andere stroomkabel.

Je mag het van me "waarnemen" hoor, want de waarneming blijft "persoonlijk" en hoeft in je topic ook niet verieerbaar te zijn. Ben inmiddels wel wat gewend te lezen.
Maar als het met stelligheid als een waarheid word neergezet, wees dan niet boos als daar wat kritische vragen bij worden gesteld.
Om dan maar te gaan dreigen met een "ban" als niet mod, leest vreemd en gepikeert.

Nog even over het "moeten lezen" onderaan de streep is dit een forum, een opzet die inherent is aan DISCUSSIE en DIALOOG. Wil je een audiofiel narcistische monoloog? begin dan een blog, hoef je ook niet bang te zijn dat mensen als ik er mee geconfronteerd worden op een openbaar forum.

Let op: ik zeg niks over je set, alleen over de manier hoe er in dit topic met een kritische noot word omgegaan.
JBL PRX Power!

frank2

Laten we aub ophouden te discussiëren over wat ik wel en niet hier moet schrijven en het dreigen van een report to mod. Ik heb alle begrip voor mensen die met ongeloof dit topic lezen en denken dit kan niet wat hij schrijft. Dat mag een ieder zo vinden, heb er ook geen bezwaar tegen als iemand duidelijk maakt het er niet eens mee te zijn. Maar om gewoon bot te schrijven onzin e.d. dat doe maar in een ander topic. Ik wil het graag constructief houden.

Overigens sta ik volledig achter wat ik schrijf, en weet ik dat sommigen onder ons denken "dit kan niet" en soms hoor je ook geen verschillen zoals ik dat hier thuis ook niet hoorde toen ik deze set nog niet had. (achteraf toen verkeerd bezig geweest met stroom) Maar nu is het heel gemakkelijk te laten horen.

Door de discussie over het stekkerblok mbt sterbedrading heb ik met snowmaster al weer contact gehad, en het lijkt mij en snowmaster zal het daar mee eens zijn goed om eens een ander blok te proberen van en ander merk dan Furutech, want die heb ik bijna allemaal geprobeerd.

Zal Snowmaster even inlichten en die zal wel contact opnemen met erik s.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Raphie

Citaat van: frank2 op september  3, 2011, 10:49:40
Laten we aub ophouden te discussiëren over wat ik wel en niet hier moet schrijven en het dreigen van een report to mod.
Dat doe je toch echt zelf....
JBL PRX Power!

frank2

Er schijnt verwarring te zijn over mijn uitspraak 8 db, ik bedoelde daarbij niet het luider worden van een set maar meer van de toonregeling van 0 naar -4 of -8 zetten, in die geest dient dat gelezen te worden.

chansig

En wat regel je dan met die toonregelknop..het hoog/laag de balans ?

Ik snap je vergelijk dus even niet.

Voor de rest zou Snowmaster aan Frank vragen of zijn topic gebruikt mocht worden om deze discussie te voeren. Dat Snowmaster hier dan voorwaarden voor neer legt moet hij zelf weten...beetje raar is het wel. Maar goed aangezien ik Frank niet heb zien schrijven dat hij zijn topic hiervoor niet wil gebruiken is het nu enigszins mosterd na de maaltijd om dan van alles te gaan roepen over elkaar.

Gr Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Snowmaster

Citaat van: mtissink op september  3, 2011, 09:18:34
Ik zal vanmiddag eens onbevooroordeeld gaan luisteren als er kleine wisselingen mogelijk zijn.
Maar dat zal lastig zijn aangezien ik de set niet ken.

Daarnaast excuus dat ik in het topic ben begonnen met het noemen van geldbedragen. Maar dat is mijnsinziens de enige manier om sets met elkaar te vergelijken. Hoe exact, geen idee! Een andere manier van vergelijken tussen sets, ook geen idee.

Je moet het ook aan de setwaarde/prestaties afmeten, dus het noemen van een gedbedrag was niet zo verkeed.
Velen hebben echter geen idee van de investering en prestaties. Daarom heb ik het voorbeeld van een goede basismogelijkheid gegeven.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Audiofiel

Jongens, waarom laten jullie Frank niet met rust in zijn eigen topic? Dit is een showcase, geen discussieplek. Sommige posts houden het midden tussen onophoudende ongevraagde meningen en digitale huisvredebreuk.

Citaat van: Raphie op september  3, 2011, 10:47:31
Wil je een audiofiel narcistische monoloog? begin dan een blog, hoef je ook niet bang te zijn dat mensen als ik er mee geconfronteerd worden op een openbaar forum.

Ik denk dat bovenstaande opmerking even goed op jouzelf van toepassing kan zijn, Raphie. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Citaat van: Audiofiel op september  3, 2011, 11:26:48
Sommige posts houden het midden tussen onophoudende ongevraagde meningen en digitale huisvredebreuk.
Het is een forum, geen privé plek dus er valt niks te verbreken, het zou hoogstens "digitale Open Huis" vredebreuk kunnen zijn  :D

Maar goed TS hoort een tot -8db <> +8db (=maximaal 16db!!!) tonaal verschil door het wisselen van stekkers.
Een ieder moet daarbij maar z'n eigen conclusie trekken, ik ga daar verder geen waarde oordeel over geven.
Feit is wel dat voor Frank en SM de impact groter is dan het tonaal bereik van de gemiddelde equalizer
JBL PRX Power!

Audiofiel

Citaat van: Raphie op september  3, 2011, 11:31:46
Het is een forum, geen privé plek dus er valt niks te verbreken, het zou hoogstens "digitale Open Huis" vredebreuk kunnen zijn  :D

Ik heb niet gezegd dat het huisvredebreuk is, is zij dat sommige posts het midden houden tussen.... ;)

CiteerMaar goed TS hoort een tot -8db <> +8db (=maximaal 16db!!!) tonaal verschil door het wisselen van stekkers.
Een ieder moet daarbij maar z'n eigen conclusie trekken, ik ga daar verder geen waarde oordeel over geven.

Het probleem is dat dat juist precies is wat je doet: een waardeoordeel geven. Je laat Frank niet in zijn waarde met zijn waarnemingen en zijn eigen topic.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Snowmaster

Erik, dat is een geweldig voorstel.  
De Powerstar S staat eigenlijk op het wensenlijstje om te testen. Jouw Powerstar G is hetzelfde opgebouwd en zou dezelfde eigenschappen moeten hebben. Ik verwacht dat het prijsverschil alleen in de materiaalkeuze zit, maar dat check ik wel even en daar luisteren wij wel doorheen.
Frank of ik neemt per PM wel contact met je op.  

Citaat van: Raphie op september  3, 2011, 11:31:46

Maar goed TS hoort een tot -8db <> +8db (=maximaal 16db!!!) tonaal verschil door het wisselen van stekkers.
Feit is wel dat voor Frank en SM de impact groter is dan het tonaal bereik van de gemiddelde equalizer

Dit is inderdaad een hardstikke leuk topic om te lezen, want er zit lekker leven in.
Wij weten ook allemaal dat Frank vaak enthousiast zijn waarnemingen post. Het is ook niet aan iedereen gegeven om ietswat tussen de regels door te lezen als hij roept dat het op 8db verschil lijkt.
Waar ik graag naar toe wil, is dat iedereen die erg sceptisch is over de waarnemingen gewoon vraagt om nuancering of uitleg.
Nog leuker is het als de sceptici eens uitleggen waarom zij niets horen in hun set of waarom het hen niet gelukt is om dit soort verbeteringen door te voeren.
Frank stelt zich altijd erg kwetsbaar op door eerlijk en open zijn waarnemingen te posten. Als andere posters dat ook doen, verlevendigt dit de discussie nog meer maar zal er hopelijk ook meer begrip en respect ontstaan voor elkaars waarnemingen.
Natuurlijk zit er geen 8db verschil in, maar de klankkleur e/o dynamische verschillen kun je wel omschrijven als het verschil van een loudnessknop.
Zelf heb ik thuis verschillen gemeten tot ca. 2db en >20% luminantie door stroomwijzigingen. Misschien is het leuk als wij samen met Keyser eens een meettestje doen bij twee uitersten in de aansluiting. Ik ben er ook wel nieuwsgierig naar.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Xander32

Citaat van: Snowmaster op september  3, 2011, 11:24:33
Je moet het ook aan de setwaarde/prestaties afmeten, dus het noemen van een gedbedrag was niet zo verkeed.
Velen hebben echter geen idee van de investering en prestaties. Daarom heb ik het voorbeeld van een goede basismogelijkheid gegeven.
Zou een dedicated stroomgroep voor mijn set (zie signature) een hoorbare positieve aanvulling zijn?

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10