Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Citaat van: vik op september  2, 2011, 04:59:36
Dit is de 609 van Furutech

Als dit de Furutech is van Frank dan maakt het toch geen fluit uit in welke volgorde de stekkers geplaatst zijn? Enige verandering in de weergave is dan ook op z'n minst vreemd, of zie ik iets over het hoofd?

Het gemis van de ster in aarde zal het toch niet zijn...

chansig

Die ster van Frank was toch niet volledig ?

Sorry vrijdag ochtend grapje..maar ik meen het wel te hebben gelezen...maar dan anders beschreven.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78

Hans,

Ik ga er van uit, dat iedereen zijn speakers gewoon in een kamer heeft staan.
En dan niet in de bad-kamer :P

Maar ik heb 1x het verschil gehoord tussen ''normaal'' stroom en een audio groep.
En dat verschil was erg groot, de verschillen waren hoor en voelbaar. Dan heb ik het niet
over wat mooier is, maar alleen dat het verschil erg groot kán zijn. De ene set zal er gevoeliger
voor zijn dan de andere.

Ik ga het binnenkort zelf ondervinden wat het hier doet. Heb de kabel al klaar liggen, het moet alleen
´´even´´ aangesloten worden. Kan nog ff duren, maar ik zal het melden in mijn topic.

Ik weet ook zeker dat Snowmaster jouw gedachte deelt mbt de badkamer.
En hij zegt dat de set het wel waard moet zijn, daar zit ook zeker een kern van waarheid in.
Zie bijvoorbeeld dat wat ik zei in mijn vorige post.

Kingpin

Citaat van: S@m op september  2, 2011, 08:49:36
Als dit de Furutech is van Frank dan maakt het toch geen fluit uit in welke volgorde de stekkers geplaatst zijn? Enige verandering in de weergave is dan ook op z'n minst vreemd, of zie ik iets over het hoofd?
Nee
Het is gewoon parallel aangesloten net als een "gewoon" stekkerblok, niets bijzonders alleen de prijs.

Citeer

Het gemis van de ster in aarde zal het toch niet zijn...

-
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

S@m

Citaat van: Kingpin op september  2, 2011, 09:23:41
Nee
Het is gewoon parallel aangesloten net als een "gewoon" stekkerblok, niets bijzonders alleen de prijs.
-

???

Nu ontgaat me iets, is de afbeelding hierboven nou een opengewerkt standaard Furutech 609 stekkerblok? En dan is ie toch sterbedraad (muv aarde) uitgevoerd?

Deleted member

Het is wel anders en beter aangesloten dan in de PDF die ik eerder postte stond getekend; helemaal zuiver sterbedraad zou betekenen dat er 3xzes draden vanaf de IEC inlet naar de outlets lopen maar dat zijn er twee voor zowel de nul als fase. Toch gaan er per kant nog voor de eerste outlet vertakkingen naar de drie outlets. Zuiver elektrisch gezien is dit dus toch sterbedraad. Dit uitgezonderd de aarde overigens, op dat punt klopt de PDF wel.

Kingpin

Citaat van: S@m op september  2, 2011, 09:37:48
???

Nu ontgaat me iets, is de afbeelding hierboven nou een opengewerkt standaard Furutech 609 stekkerblok? En dan is ie toch sterbedraad (muv aarde) uitgevoerd?
Als je goed kijkt zie je volgens mij dat zowel bij fase als de nul gewoon doorverbonden en doorgetrokken zijn alleen bij de vertakking aan de outlet zie je een splitsing.
Dus eigenlijk 2x parallel (1x links en 1x rechts) en die zitten bij de outlet weer op elkaar.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

S@m

Citaat van: Kingpin op september  2, 2011, 09:59:55
Als je goed kijkt zie je volgens mij dat zowel bij fase als de nul gewoon doorverbonden en doorgetrokken zijn alleen bij de vertakking aan de outlet zie je een splitsing.
Dus eigenlijk 2x parallel (1x links en 1x rechts) en die zitten bij de outlet weer op elkaar.

Je zou inderdaad gelijk kunnen hebben...

Deleted member

Even heel slordig is dit 't schema. Oftewel, sterbedraad uitgezonderd aarde.

L(ine), E(arth), N(eutral) zijn de IEC inlet. Elk eindpunt van een draadje is een outlet.

Deleted Member 2

Goede discussie over stroomvoorziening. Wat ik hier nog mis en waar ik maar geen antwoord op krijg is of je de aarde nou aansluit of niet. Er van uitgaande dat je aansluitkabel een aardedraad heeft kan je deze aansluiten of bij het stekkerblok of niet. Sommige componenten hebben wel en andere weer geen aardeaansluiting. waat doe je dan met de aarde na het stekkerblok? Iemand hier ervaring mee?

Deleted member

Citaat van: Onder013 op september  2, 2011, 10:47:07
Goede discussie over stroomvoorziening. Wat ik hier nog mis en waar ik maar geen antwoord op krijg is of je de aarde nou aansluit of niet. Er van uitgaande dat je aansluitkabel een aardedraad heeft kan je deze aansluiten of bij het stekkerblok of niet. Sommige componenten hebben wel en andere weer geen aardeaansluiting. waat doe je dan met de aarde na het stekkerblok? Iemand hier ervaring mee?

Als je 't over een aparte groep hebt dan denk ik dat je de aarde en de eventuele afscherming (meestal een soort metalen vlechtwerk of folie om de kabel heen) van een aanvoerkabel met elkaar verwart. De aarde sluit je altijd aan in zowel meterkast als stekkerblok/wandcontactdoos, de afscherming wordt meestal alleen aan de meterkastzijde aangesloten op aarde.

phy

De Furutech is ster bedraad alleen de aarde niet maar volgens mij maakt dat niets uit.

S@m

Citaat van: phy op september  2, 2011, 12:34:09
De Furutech is ster bedraad alleen de aarde niet maar volgens mij maakt dat niets uit.

Wordt mijn mening dat de 'volgorde' van aansluiting dan niet uit zou moeten maken gedeeld..?

phy

Citaat van: S@m op september  2, 2011, 12:43:25
Wordt mijn mening dat de 'volgorde' van aansluiting dan niet uit zou moeten maken gedeeld..?
Ik ben het volledig met je eens.

Cyreg

Citaat van: Cyreg op augustus 29, 2011, 11:19:21
Ook met 'n sterbedraad blok blijven er verschillen in klank per stopcontactstel (wel minder, maar toch!)  ???
Heb zelf Furutech 60E(niet ster) en 615E(wel ster) gehad en uitgebreid geprobeerd in alle standen  ;)

Tja theoretisch geen verschil, maar praktisch IME jammergenoeg toch nog wel  :o

(Overigens staan op 'n verlengblok de contacten ALTIJD parallel; wel keuze "in line" of  "ster" bedraad)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Kingpin

Citaat van: Cyreg op september  2, 2011, 13:43:58

(Overigens staan op 'n verlengblok de contacten ALTIJD parallel; wel keuze "in line" of  "ster" bedraad)
Als je goed nadenkt dan zou het niets uitmaken in welke volgorde je welk apparaat aansluit bij een Goed Sterblok (mits de interne leidingen even lang zijn, en dat zie ik bij Furutech ook niet).
Diegene die me een goed argument kan geven waarom wel ben ik zeer benieuwd naar.

S@m

Citaat van: Cyreg op september  2, 2011, 13:43:58

Zoals Kingpin hierboven al aangeeft is het imo ook onmogelijk verschil te horen tussen het anders plaatsen van stekkers/apparatuur in een sterbedraad blok.

Ik denk dat de verschillen die je hoort komt doordat je bij het beluisteren van een tweede en/of derde maal hetzelfde muziekstuk altijd verschillen/veranderingen/extra's hoort... ;)

Vik

De Furutech 609 is volgens een Furutech verkoper dus wel volledig ster bedraad:

Het binnenwerk van de Furutech eTP609E is volledig ster bekabeld!! (de fTP615 en eTP60E zijn inderdaad ster bekabeld per 2 uitgangen). De eTP609 is dus 6x afzonderlijk bekabeld

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Raphie

Beetje jammer weer hoor dat jullie twijfelen dat er verschil wordt gehoord in een ster bedraad blok! zijn hier toch wel extremere dingen voorbij gekomen die direct zonder meer werden aangenomen,  :lookaround:
JBL PRX Power!

Cyreg

Citaat van: vik op september  2, 2011, 14:18:42
De Furutech 609 is volgens een Furutech verkoper dus wel volledig ster bedraad:

Het binnenwerk van de Furutech eTP609E is volledig ster bekabeld!! (de fTP615 en eTP60E zijn inderdaad ster bekabeld per 2 uitgangen). De eTP609 is dus 6x afzonderlijk bekabeld
:unsure:

Jammer voor die Furutech expert; toch maar weer even opgezocht > TP615E wel degelijk sterbedraad, zie

http://www.svalander.se/?ma=get_product_file&id=85406

En mijn ervaring blijft echt staan > die 615 heb ik meer als 'n half jaar in mijn toenmalige setup gehad.
Diverse malen in die periode contacten en apparaten verwisseld etc.
Kwam meestal weer uit op poweramp en CDspeler op de 1e twee contacten na de input  ;)
En in de gaten houden dat de bovenste en onderste rij contacten andersom zijn aangesloten!
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Snowmaster

Hier wordt nu een discussie gestart over sterbedrading in de Furutech, daarnaast wordt er iets geroepen wanneer een set het waard is om een audiogroep aan te leggen. Even ontstond een discussie of nu de geldwaarde of de weergavekwaliteit van de set bepalend is. Resoluut wijzen sommigen zaken van de hand en hebben, niet gehinderd door ervaring op dit gebied, hun mening weer klaar.

Lang heb ik mij rustig gehouden met posten over dit soort zaken, want het leverde voor mij geen toegevoegde waarde.
Aangezien nauwelijks iemand op dit forum het onderwerp stroom echt uitdiept, wil ik wil best antwoord geven op deze zaken.  
Ik kan mij voorstellen dat het weer uit de hand gaat lopen, want in tegenstelling tot het verleden zal ik nu geen rekening houden met persoonlijke gevoeligheden. De discussie wil ik alleen aangaan, als iedereen in dit topic ook zijn uitspraken onderbouwt met persoonlijke ervaringen. Dus geen uitspraken doen als je geen ervaring met de materie hebt of gewoon eerlijk posten dat je er geen ervaring mee hebt of dat het slechts een vermoeden of een idee is.

Lurker Raphie heeft zijn mening over anderen alweer gepost en probeert ongemerkt het vuurtje op te stoken. Raphie, je bent een kerel als je eens jouw ervaringen post en deze onderbouwt.  Daarmee neem je constructief deel aan dit topic i.p.v. voortdurend personen te bekritiseren.
Wil je de handsschoen eens opnemen en als eerste antwoord geven op de vraag : waarom zouden er geen verschillen hoorbaar kunnen zijn in de Furutech?  Welke ervaring heb jij met deze materie?

Frank vind je het goed als deze discussie in jouw topic wordt gevoerd of wil je een mod vragen om hem te verplaatsen?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Kingpin

Citaat van: Snowmaster op september  2, 2011, 15:06:45
...Aangezien nauwelijks iemand op dit forum het onderwerp stroom echt uitdiept, wil ik wil best antwoord geven op deze zaken.  
...De discussie wil ik alleen aangaan, als iedereen in dit topic ook zijn uitspraken onderbouwd op persoonlijke ervaringen. Dus geen uitspraken doen als je geen ervaring met de materie hebt of gewoon eerlijk posten dat je er geen ervaring mee hebt of dat het slechts een vermoeden of een idee is.
Jij als stroomkenner kan mijn eerder gestelde vraag misschien beantwoorden:
CiteerAls je goed nadenkt dan zou het niets uitmaken in welke volgorde je welk apparaat aansluit bij een Goed Sterblok (mits de interne leidingen even lang zijn, en dat zie ik bij Furutech ook niet).
Diegene die me een goed argument kan geven waarom wel ben ik zeer benieuwd naar.

Vik

Citaat van: Cyreg op september  2, 2011, 15:00:49
 :unsure:

Jammer voor die Furutech expert; toch maar weer even opgezocht > TP615E wel degelijk sterbedraad, zie

http://www.svalander.se/?ma=get_product_file&id=85406

Lees ff goed.  De Furutech expert schreef juist dat de 615 ster bekabeld is. Alleen per setjes van 2. Net als mijn 60e.

@ Frank en Snowmaster: de reden van mijn posts was omdat ik dacht dat mijn 60E niet sterbekabeld was, en dacht dat ik moest upgraden. Daarom vroeg ik mijn Furutech dealer wat info omdat ik Snowmaster zijn reaktie las.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

S@m

Citaat van: Kingpin op september  2, 2011, 14:14:54
Als je goed nadenkt dan zou het niets uitmaken in welke volgorde je welk apparaat aansluit bij een Goed Sterblok (mits de interne leidingen even lang zijn, en dat zie ik bij Furutech ook niet).

Die paar cm lengteverschil maakt echt niets uit hoor... ;)

Staaled

Even simpel :de aarde is niet sterbedraad, de rest wel.
"Ziet" het eerste gat mogelijk de schoonste aarde?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)