Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

erik s.

Citaat van: Xander32 op september  3, 2011, 11:49:21
Zou een dedicated stroomgroep voor mijn set (zie signature) een hoorbare positieve aanvulling zijn?

Sander.
die kans lijkt me aanzienlijk.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Xander32

Citaat van: erik s. op september  3, 2011, 11:52:43
die kans lijkt me aanzienlijk.
Welke zijn dan de zaken die in eerste instantie de aandacht behoeven en welke werkzaamheden en kosten gaan daarmee gemoeid?

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Martijn M

Vanmiddag mag ik het allemaal gaan beleven!
Dutch & Dutch

S@m

Citaat van: keyser op september  3, 2011, 12:14:22

Met een nuchtere blik...?!   8) ;)

Snowmaster

Citaat van: keyser op september  3, 2011, 12:14:22

Martijn, het is mogelijk om bij Frank twee uitersten te kiezen. Dit lukt met het stekkerblok natuurlijk maar beperkt.
Helemaal terug naar het begin lukt ook niet meer zonder ingrijpende veranderingen, maar met een los powercord is er bv. wel een bypass te maken.
Wij zouden dan een keer kunnen kiezen voor de best mogelijke aansluiting en een keer voor de slechts mogelijke aansluiting.
Ik ben wel benieuwd wat dit met de diverse frequenties doet, niet voor dit topic, maar gewoon om de samenhang nog beter te leren snappen. Ik kan dan bv. tegelijkertijd een meting uitvoeren op het beeld van zijn plasma. Is dat iets?
Frank en Anita moeten dit zelf natuurlijk ook leuk vinden en hier zin aan hebben.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Keyser kenende die is altijd heel nuchter en heeft goeie oortjes.
@ S@m: anders kom jij toch ook een keer luisteren? Kun je alles zelf beleven.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Snowmaster

Citaat van: Xander32 op september  3, 2011, 12:08:25
Welke zijn dan de zaken die in eerste instantie de aandacht behoeven en welke werkzaamheden en kosten gaan daarmee gemoeid?

Sander.

Erik (of Peter) hebben alle zaken in huis voor een aparte groep.
Een eerste stap moet je ook niet moelijk zien. In de meterkast komt op de rail een aparte zekeringhouder. Van daaruit gaat er een lange stroomdraad naar je stekkerblok. Als je dit zelf kunt of een vriend/kennis hebt die dit kan, kost het je max. € 125,-
Als je een kruipruimte hebt, boor je in de meterkast een gat en eentje achter je set, kabel erdoor en aansluiten.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Perfectionist

Svp hier geen discussie over forumbeleid i.r.t. showcase topics. Mensen weten heel goed waar we op modereren, en dat is dat mensen doelbewust, met meerderen, iemands showcase topic " kapen". Een enkele keer een kritische vraag is geen punt, maar verder respecteren we iemands showcase topic. Eventuele discussies over techniek versus audiofiele beleving kan in het daarvoor bestemde board. Dat board is immers speciaal gecreeerd om te voorkomen dat niet overal op het forum dergelijke discussies ontstaan.

En even persoonlijk naar Raphie, jij bepaalt hier niet het forumbeleid, laat dat helder zijn. Interpreteer dit desnoods als een waarschuwing voor je reacties in dit topic.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

S@m

Citaat van: frank2 op september  3, 2011, 12:25:35
Keyser kenende die is altijd heel nuchter en heeft goeie oortjes.
@ S@m: anders kom jij toch ook een keer luisteren? Kun je alles zelf beleven.

Frank, als ik niet aan de andere kant van NL zou wonen had ik dolgraag je uitnodiging aangenomen... ;)

frank2

begrijpelijk, dan is het een behoorlijk eind rijden naar almelo
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Citaat van: S@m op september  3, 2011, 12:47:31
Frank, als ik niet aan de andere kant van NL zou wonen had ik dolgraag je uitnodiging aangenomen... ;)
Je moet wat voor een M&G over hebben :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

thur

Bericht verwijderd en waarschuwing voor Thur, mijn boodschap was heel helder, discussie over wat wel en niet kan is hier nu gesloten.

P.s. Waarschuwing ingetrokken, bij PB wisseling bleek dat Thur mijn eerdere posting niet had gezien.

Xander32

Citaat van: Snowmaster op september  3, 2011, 12:34:52
Erik (of Peter) hebben alle zaken in huis voor een aparte groep.
Een eerste stap moet je ook niet moelijk zien. In de meterkast komt op de rail een aparte zekeringhouder. Van daaruit gaat er een lange stroomdraad naar je stekkerblok. Als je dit zelf kunt of een vriend/kennis hebt die dit kan, kost het je max. € 125,-
Als je een kruipruimte hebt, boor je in de meterkast een gat en eentje achter je set, kabel erdoor en aansluiten.

Dank je voor de heldere uitleg :thumbs-up:. Betreft arbeid en materiaalkosten m.i. een upgrade (?) die relatief snel te verwezenlijken is.
Ik gun het Peter en Erik netzo maar jij kan zelf toch ook het e.e.a. leveren?

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Xander32

Citaat van: S@m op september  3, 2011, 12:47:31
Leiden - Almelo is toch wel te doen, toch ... Trek je een dagdeel voor uit.

Sander.

S@m

Citaat van: Xander32 op september  3, 2011, 14:46:41
Leiden - Almelo is toch wel te doen, toch ... Trek je een dagdeel voor uit.

Sander.

Xander32

Citaat van: S@m op september  3, 2011, 15:29:06

Haha ...  Je had nu al in Almelo kunnen zijn i.p.v. maar hier rond te hangen op dit forum  :angel:.

Sander.

S@m

Citaat van: Xander32 op september  3, 2011, 15:39:55
Haha ...  Je had nu al in Almelo kunnen zijn i.p.v. maar hier rond te hangen op dit forum  :angel:.

Sander.

Haha ... Jij weet niet wat ik nog meer doe naast af en toe een regel nonsens tikken op dit forum   :sleep:

frank2

Het was gezellig hier thuis, we hebben het verschil laten horen met en zonder Behringer en tevens het verschil laten horen van het stekkerblok, slechts 1 stekker eruit gehaald en het geluid veranderde. (hoorbaar, positie van de stekkers maakt dus verschil)

Mtissink zal zelf nog wel posten.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

S@m

Citaat van: frank2 op september  3, 2011, 17:22:16
Het was gezellig hier thuis, we hebben het verschil laten horen met en zonder Behringer en tevens het verschil laten horen van het stekkerblok, slechts 1 stekker eruit gehaald en het geluid veranderde. (hoorbaar, positie van de stekkers maakt dus verschil)

Wel weer teruggestopt vóór het luisteren..?

:P

Kingpin

Citaat van: frank2 op september  3, 2011, 17:22:16

Mtissink zal zelf nog wel posten.
Welk stekkerblok was het?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Kingpin

Waarschijnlijk hoor je verschillen omdat de 609e geen sterbedrading heeft:

Zie onderste foto voor de aanpassing en hieronder de pdf:
http://www.furutech.com/news/e-TP609E(News)-2006.pdf
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

S@m

Citaat van: Kingpin op september  3, 2011, 18:06:01
Waarschijnlijk hoor je verschillen omdat de 609e geen sterbedrading heeft:

Zie onderste foto voor de aanpassing en hieronder de pdf:
http://www.furutech.com/news/e-TP609E(News)-2006.pdf

Helder, dat zal het zijn...

En voor de knopdrukkers, dit is niet cynisch bedoelt  ;)

Eerder heb ik namelijk opgemerkt dat ik het zeer onwaarschijnlijk vind een verschil te kunnen horen door het verplaatsen van stekkers in een sterbedraad blok. Nu blijkt dat dit een parallelbedraad blok betreft werpt dit mi een ander licht op de zaak.

Cyreg

Sorry, mijn ervaring blijft nog steeds dezelfde  ;D
Theoretisch onverwacht misschien, maar zelf gewoon uitproberen is 'n optie  :o

Maar misschien is het wel deze 609? >
http://www.svalander.se/?ma=get_product_file&id=85405
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)