Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

Ben je niet bang dat deze binnenkort totaal niet meer ondersteunt wordt?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Kurt

Citaat van: brt op juli 31, 2026, 14:54:08Frank, had jij niet eerder goede ervaringen met Cambridge? Ze hebben ook een network bridge (streamer zonder dac): de Cambridge Audio MXN10

Ook de Audiolab 9000N komt er positief uit. Volgens mij heet @sschot deze (gehad?) en kan jou daar vast meer over vertellen.

De Audiolab, net zoals de Quad, Esoteric, TEAC, en mogelijks nog wat andere steamers, hebben allen 't zelfde Lumin bordje als transport.

morca

Citaat van: Kingpin op juli 31, 2026, 15:35:26Ben je niet bang dat deze binnenkort totaal niet meer ondersteunt wordt?
Frank houd van een gokje wagen

sschot

Citaat van: brt op juli 31, 2026, 14:54:08Ook de Audiolab 9000N komt er positief uit. Volgens mij heet @sschot deze (gehad?) en kan jou daar vast meer over vertellen.

Nope, had alleen de VV, de 9000Q.
Maar Audiolab maakt gebruik van Lumin componenten, dus ik denk dat hij op zich interressant kan zijn.
TEAC AP-701 | Holo Audio Senete KTE | DAC | Streamer | Acoustic Energy AE509

brt

Citaat van: Kurt op juli 31, 2026, 16:57:55De Audiolab, net zoals de Quad, Esoteric, TEAC, en mogelijks nog wat andere steamers, hebben allen 't zelfde Lumin bordje als transport.

Ah oké. Dat belooft wat dan :)
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

frank2

Citaat van: Kingpin op juli 31, 2026, 15:35:26Ben je niet bang dat deze binnenkort totaal niet meer ondersteunt wordt?
Mijn eigen muziek kan altijd via de lightning app, maar ook met linn app. Tidal app kan ook gebruikt worden.
Maar dit is/was ook mijn grootste zorg maar karel verzekerd mij dat er geen problemen komen.

Nb ik heb nog steeds de lightning app op de ipad staan.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

AudioLaan

Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Morel | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone |  QED | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

pjotr2701

Citaat van: frank2 op juli 31, 2026, 21:39:00Mijn eigen muziek kan altijd via de lightning app, maar ook met linn app. Tidal app kan ook gebruikt worden.
Maar dit is/was ook mijn grootste zorg maar karel verzekerd mij dat er geen problemen komen.

Nb ik heb nog steeds de lightning app op de ipad staan.

Voor eigen muziek zal de Aurelic wel blijven werken. Maar ik vrees dat je een streamingdienst als Tidal na een update van Tidal weleens niet meer zou kunnen afspelen. Aan de andere kant koop je een Aurelic nu voor minder dan de helft van de nieuwprijs...

Mitch--

Citaat van: frank2 op juli 31, 2026, 15:21:46Na wat overleg komt hier op proef een auralic aries S1 met psu voeding. Nieuw.

Ik denk dat een echte vv meer verschil gaat maken
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

frank2

De vv in de aadac is erg goed wordt vergeleken met een vv van 6000 euro. Heb nu 3 streamers vergeleken, alle 3 klonken ze anders. Maw streamers ja dat maakt verschil, en ja een vv maakt ook verschil.

Rowdy2

Zit het verschil in de streamer zelf óf het gebruikte software in de streamer?

Kingpin

Citaat van: Rowdy2 op augustus  1, 2026, 10:43:07Zit het verschil in de streamer zelf óf het gebruikte software in de streamer?
In de streamer. We hebben afgespeeld van usb stick om een derde (NAS) buiten het vergelijk te houden.
Uiteraard ben je afhankelijk van de eigen app, maar dat is logisch.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Mitch--

Citaat van: frank2 op augustus  1, 2026, 09:44:08De vv in de aadac is erg goed wordt vergeleken met een vv van 6000 euro. Heb nu 3 streamers vergeleken, alle 3 klonken ze anders. Maw streamers ja dat maakt verschil, en ja een vv maakt ook verschil.

Het is en blijft een digitale volume regeling, maw je weet niet wat je mist
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

frank2

Niet juist geen digitale volumeregeling

Kurt

Die maakt gebruik van de digitale volume regeling in de ES9038 chip. Audio Analogue vermeldt dat de uitgangstrap een volledig gebalanceerd discreet analoog ontwerp is, maar nergens wordt gesproken over een analoge volumeregeling, zoals een weerstandsladder (relay ladder), een relaisgestuurde attenuator, een stappenverzwakker of een analoge volumeregel-IC. Fabrikanten benadrukken dergelijke oplossingen doorgaans juist als ze aanwezig zijn.

Kingpin

Klopt volume regeling is digitaal.

brt

De teac ud701n is een analoge voorversterker (dus ook met analoge volumeregeling) en heeft een geweldige ingebouwde dac én streamer. Voor elke aparte functie is er een aparte voeding ingebouwd.

Als je deze tweedehands op de kop kan tikken ben je spekkoper.

Oh ja, en hij werd óók met veel duurdere vergeleken  :D
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Mitch--

Citaat van: brt op augustus  1, 2026, 16:39:30De teac ud701n is een analoge voorversterker (dus ook met analoge volumeregeling) en heeft een geweldige ingebouwde dac én streamer. Voor elke aparte functie is er een aparte voeding ingebouwd.

Als je deze tweedehands op de kop kan tikken ben je spekkoper.

Oh ja, en hij werd óók met veel duurdere vergeleken  :D

Ik denk dat dit echt een heel goed advies is!

morca

Ik heb aan mijn streamer een 33'jaar oude pre hangen.
En daar knapt het al aardig van op.
Je weet niet wat je mist frank.

Minder is niet altijd beter.

Mitch--

Zet er voor de gein maar eens een Lejonklou Kikkin tussen, als deze te koop staat kosten ze max 300 euro, ga je dus niet failliet van... en zijn enorm waardevast, dus ben je ook zo weer kwijt.

speelde toen bij mij de digitale volume regeling van mijn toenmalige linn akurate dsm/3 van 11k volledige naar de maan, alleen kijken naar "hij is duur" of " hij word vergeleken met iets van xx eur" zijn echt een graadmeters van niks

AudioLaan

Wat je vaak ziet is dat de aansturing digitaal is, maar de regeling analoog. Geen idee of dat bij de aadac zo is.
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Morel | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone |  QED | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

SpaceJS

Citaat van: AudioLaan op augustus  1, 2026, 17:57:13Wat je vaak ziet is dat de aansturing digitaal is, maar de regeling analoog. Geen idee of dat bij de aadac zo is.

wat maakt het uit, indien goed uitgevoerd ga je geen verschil horen tussen analoog of digitaal
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub