Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

ik zou niet durven te zeggen dat panasonic daar dit jaar al mee begint, maar het zit er wel in ja. in dat geval gewoon even afwachten..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Snutchz op november 15, 2009, 20:28:50
maart/april zo'n beetje niet?  :unsure:
zou kunnen, maar weet niet of ze ook gelijk de Kuro techniek erin verwerken..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Citaat van: The Vampire op november 15, 2009, 20:37:03
zou kunnen, maar weet niet of ze ook gelijk de Kuro techniek erin verwerken..
weet 't haast wel zeker  :D
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

JohnLocke

Begint nu toch wel te kriebelen om ervoor te gaan (de LX5090H).... Zouden jullie de Pioneer muurbeugel of een universele aanraden?
En zijspeakers of onderspeaker?

Thanks

Geert

Naar mijn idee moet een universele beugel volstaan. Even controleren natuurlijk van te voren of deze voor een Pioneer geschikt is. Zo ja, dan kun je de nodige duiten besparen. Voor een speaker zou ik duidelijk voor een onderspeaker gaan. Deze springt namelijk het minste in het oog.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Panasonic 65Z95BEG

Robbert54

Citaat van: JohnLocke op november 20, 2009, 10:09:15
Begint nu toch wel te kriebelen om ervoor te gaan (de LX5090H).... Zouden jullie de Pioneer muurbeugel of een universele aanraden?
En zijspeakers of onderspeaker?

Thanks
ik zou ook voor een onderspeaker gaan dan. muurbeugel zou ik gewoon voor degene gaan die de tv het dichtst aan de muur zet.

Woonkamer HT
Stereo

donaldk

Citaat van: The Vampire op november 15, 2009, 19:45:44
ik zou niet durven te zeggen dat panasonic daar dit jaar al mee begint, maar het zit er wel in ja. in dat geval gewoon even afwachten..

De nieuwe fabriek komt toch pas volgend jaar zomer online?

Robbert54

Citaat van: donaldk op november 20, 2009, 18:25:38
De nieuwe fabriek komt toch pas volgend jaar zomer online?
dat dacht ik ook, vandaar dat ik ook zei dat ik het niet durf te zeggen.

Woonkamer HT
Stereo

Starred

morca

Citaat van: JohnLocke op november 15, 2009, 19:43:21
Het probleem is dat we nog een tijdje bezig zijn met ons nieuwe huis en pas als we er wonen kijken voor een nieuwe televisie. En ook nog even afwachten of er geen extra rare kosten bij het verbouwen komen kijken.

Er werd mij laatst verteld dat Panasonic in feb-mrt met nieuwe schermen komt en dan misschien met wat extra werk van Pioneer-jongens die overgestapt zijn naar Pana. Klopt dit?

heb ik ook gehoord maar kijk eens op de site van Pana de nieuwe serie is veel duurder als eerst volgens mij zijn dit al de eerste die ze hebben gebouwd met de techniek van Pioneer
ik heb begrepen dat pioneer de techniek aan pana heeft verkocht of een soort samenwerking omdat pana een goedkopere poductielijn heeft
heb trouwens eens een docu gezien op discovery over het maken van een plasma
wat een fabriek prachtig in de bergen was trouwens van hitachi wat ook bij de groep hoort waar pana en techinks en nog wat merken bij horen

tHURTle

Denon AVR 1910 | Philips 47PFL8404/H12 | in order of buy Rest still to come :)

JohnLocke

Leuke actie!

Maar ik ga toch voor de Kuro!!

Nog een vraag..... ik twijfel tussen de blu ray van Pioneer (bdp320) of een Ps3.... Voor hetzelfde geld kun je dan ook nog wat spelletjes spelen...
Maar dan alleen als het verschil beeldkwaliteit niet aanzienlijk is...

Snutchz

wat niet weet, wat niet deert.. zou de PS3 Slim nemen... dikke games op komst  8)

JohnLocke

Doet de ps3 ook het upscalen van dvd's naar behoren?? Of mis ik dat stukje in vergelijking met de 320 pioneer??

Spidey^

Citaat van: JohnLocke op november 24, 2009, 13:37:34
Doet de ps3 ook het upscalen van dvd's naar behoren?? Of mis ik dat stukje in vergelijking met de 320 pioneer??

Ja, aardig goed zelfs. Directe vergelijking met de Pioneer heb ik geen idee van.
Audiolab Cresto II's . Rotel RSX-972 . Rotel RCD-951 . Thorens TD160 . Pioneer DV-656A . SP/DIF X-Fire 1TB v0 Collectie // My Modest Collection

Robbert54

Citaat van: JohnLocke op november 24, 2009, 13:37:34

pioneer is beter. maar als je ook van een spelletje houd, dan zou ik toch voor de PS3 gaan. de PS3 is niet slecht namelijk. maar goed het is ook geen dedicated speler. ook qua geluid zal de pioneer beter uit de bus komen. maar qua laadtijden en updates kan er weinig aan de ps3 tippen.

ik heb mijn PS3 60GB ingeruild voor de slimversie, omdat deze stiller, zuiniger en net iets beter is qua beeld kwaliteit. maar wacht nog wel op een goede losse speler eventueel een CA of een OPPO, heb je dan ook veel meer aan dan een Pioneer

Woonkamer HT
Stereo

RubenV.

Ik ben ook zeer tevreden met de combinatie kuro 5090H en ps3. Ik weet niet of je er een surroundsysteem op aan wil sluiten, zoja, dan zou ik de onderspeakers achterwege laten. Ik vind die het scherm er niet echt mooier op maken...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

8mile

ik vind PLASMAtv's onnatuurlijk,het heeft zo'n mooi zacht onecht aandoend beeld.sinds een jaar heb ik een SONY KDL 40X3500,als je hem goed afsteld lijkt het vaak net alsof iemand echt voor je staat.zoals ik de wereld met mijn ogen zie daar doet het beeld van de 40X3500 mij aan denken.hij heeft veel kleuren en hoge zwartwaarden.er zijn natuurlijk ook nadelen zoals licht flashen/clouding in de linker en rechter boven hoek.om nu nog over PLASMA en LCD gaan zitten praten terwijl OLED er aan komt maar ja oled zal ongetwijfeld ook nog een hoop lijken in de kast blijken te hebben.

donaldk

OLED heeft flinke vertraging opgelopen, eerste bruikbare modellen hoef je niet voor 2012 te verwachten. Tegen serieuze premies, naar alle verwachting.

holco

Citaat van: JohnLocke op november 24, 2009, 11:07:28
Leuke actie!

Maar ik ga toch voor de Kuro!!

Nog een vraag..... ik twijfel tussen de blu ray van Pioneer (bdp320) of een Ps3.... Voor hetzelfde geld kun je dan ook nog wat spelletjes spelen...
Maar dan alleen als het verschil beeldkwaliteit niet aanzienlijk is...

Ik ben overgestapt van de Ps3 naar de BDP51, het upscalen van dvd's en het geluid van de 51 is duidelijk beter als dat van de Ps3 en BRd ziet er ook marginaal beter uit.
My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 - Eversolo T8 / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / LAPP ÖLFLEX CL 110 CY 3G1,5 Power cables.

Snutchz

"it's all in your head boy"  :P

(wetenschappelijk aangetoond)

ruud4

[quote author = Snutchz link = topic = 48260.msg1577928 # msg1577928 date = 1259406932]
"het is allemaal in je hoofd jongen": P

(wetenschappelijk aangetoond)
[/ quote]

Denk je? het is de wetenshap he! misschien blijkt straks wel dat het hoofd toch niet zo'n hele grote rol speelt!

Snutchz

..ken je dat verhaal van da Vinci..? dat ze vonden dat er wat van den neus af moest... splinters is wat ie liet vallen, die zich daar nog in zijn hand bevond... en opééns was 't beeld volmaakt  :clapping:

8mile

'It's all in your head boy' betekent dat je aan waanvoorstellingen leidt .
Dit is de reactie van Snutchz op holco die is overgestapt van de PS3 naar de BDP51 en vind dat ie er op is vooruitgegaan.