Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: tHURTle op november  7, 2009, 13:20:28
Vallen redelijk binnen budget.redcoon 1075euri
Zijn er geen LCD schermen die het probleem als hierboven oplossen . Bv een 200hz. een LG?

Philips 47PFL8404H is ook nog een  optie,. Heb al veel gelezen over deze.. Valt met zijn 1050 ook net binnen budget.

Grt
dan zou ik toch echt voor panasonic gaan, en idd die snutchz al aangaf.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Spidey^

Dilemma. De LX-6090/KRP-600M voor rond de 4000,- of de 5090 voor zo'n beetje de helft. En eigenlijk vind ik dat toch echt teveel geld voor een nieuwe tv, dus dan maar de 5090 wat nog steeds een prachtige tv is in een mooi formaat om er dan later er nog eens voor +/- 1500 euro een redelijke beamer plus scherm bij te hangen voor het echte 'bioscoop effect'.

Nu wil het feit dat de 5090 nu al aardig dicht naar de 2300-2500 euro gaat inclusief voet en bezorgen, dat wordt dus wel een paar honderd meer dan verwacht (wat opzich wel te doen is gezien de totaalprijs). Maar ben ik nu een KRP-600 tegengekomen die voor 3500,- inclusief voet weg mag, een zeer redelijke prijs voor dit scherm. Nog steeds 1500 boven budget (en met de huidige 5090 prijzen nog 'maar' 1000 dus) zo'n beetje, maar wel van een heerlijke grootte. Alleen dan komt er dus permanent geen beamer maar een 10tal inch aan tv bij.

Heb de 5090 al een paar keer in actie mogen zien, de 6090 echter niet maar ik weet hoe groot een 60" ongeveer is. Ik ga maar even wat karton aan elkaar plakken denk ik om de werkelijke grootte in te schatten in mijn kamer  :sigh:
Audiolab Cresto II's . Rotel RSX-972 . Rotel RCD-951 . Thorens TD160 . Pioneer DV-656A . SP/DIF X-Fire 1TB v0 Collectie // My Modest Collection

Robbert54

Citaat van: Spidey^ op november 12, 2009, 15:23:57
Dilemma. De LX-6090/KRP-600M voor rond de 4000,- of de 5090 voor zo'n beetje de helft. En eigenlijk vind ik dat toch echt teveel geld voor een nieuwe tv, dus dan maar de 5090 wat nog steeds een prachtige tv is in een mooi formaat om er dan later er nog eens voor +/- 1500 euro een redelijke beamer plus scherm bij te hangen voor het echte 'bioscoop effect'.

Nu wil het feit dat de 5090 nu al aardig dicht naar de 2300-2500 euro gaat inclusief voet en bezorgen, dat wordt dus wel een paar honderd meer dan verwacht (wat opzich wel te doen is gezien de totaalprijs). Maar ben ik nu een KRP-600 tegengekomen die voor 3500,- inclusief voet weg mag, een zeer redelijke prijs voor dit scherm. Nog steeds 1500 boven budget (en met de huidige 5090 prijzen nog 'maar' 1000 dus) zo'n beetje, maar wel van een heerlijke grootte. Alleen dan komt er dus permanent geen beamer maar een 10tal inch aan tv bij.

Heb de 5090 al een paar keer in actie mogen zien, de 6090 echter niet maar ik weet hoe groot een 60" ongeveer is. Ik ga maar even wat karton aan elkaar plakken denk ik om de werkelijke grootte in te schatten in mijn kamer  :sigh:
dan zou ik toch een beamer erbij doen.

10" is veel, ook een 60" went erg snel. kijk je tv op 50" en films met een beamer, dan blijft dat toch wat specialer.. denk ik..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Spidey^

Citaat van: The Vampire op november 12, 2009, 15:28:26
dan zou ik toch een beamer erbij doen.

10" is veel, ook een 60" went erg snel. kijk je tv op 50" en films met een beamer, dan blijft dat toch wat specialer.. denk ik..
Tjah dat is ook weer zoiets. Kijk ook nauwelijks tv, op gedownloade series na. Ik zou het dan bijna zonde gaan vinden om m'n 'minderwaardige' beamer aan te zetten voor een dvd (geupscaled) of blu-ray. Maar eigenlijk went elk formaat inderdaad, een 50 inch zou op 2.5 meter al redelijk iets van een indruk moeten achterlaten. Voor die 1000 euro kan ik natuurlijk ook redelijk veel naar de bioscoop ^-^
Audiolab Cresto II's . Rotel RSX-972 . Rotel RCD-951 . Thorens TD160 . Pioneer DV-656A . SP/DIF X-Fire 1TB v0 Collectie // My Modest Collection

Robbert54

Citaat van: Spidey^ op november 12, 2009, 15:38:23
Tjah dat is ook weer zoiets. Kijk ook nauwelijks tv, op gedownloade series na. Ik zou het dan bijna zonde gaan vinden om m'n 'minderwaardige' beamer aan te zetten voor een dvd (geupscaled) of blu-ray. Maar eigenlijk went elk formaat inderdaad, een 50 inch zou op 2.5 meter al redelijk iets van een indruk moeten achterlaten. Voor die 1000 euro kan ik natuurlijk ook redelijk veel naar de bioscoop ^-^
zit je op 2.5 meter? heb ik ook gedaan met 50" en is erg impressive, maar ben toch nog een halve meter verder gaan zitten. is toch beter..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Spidey^

Citaat van: The Vampire op november 12, 2009, 15:57:44
zit je op 2.5 meter? heb ik ook gedaan met 50" en is erg impressive, maar ben toch nog een halve meter verder gaan zitten. is toch beter..
Het is ongeveer 2.5-2.8 meter afhankelijk of ik achterover lig op de bank of er vlak voor sta. Maar ik denk dat ik definitief voor 50" inch ga, +/- 2350,- euro voor een tv kan ik nog net verantwoorden voor mezelf en is in principe gewoon groot genoeg. Want heb ook nog wat nodig voor een PS3 en een klein begin van de blu-ray collectie ;)
Audiolab Cresto II's . Rotel RSX-972 . Rotel RCD-951 . Thorens TD160 . Pioneer DV-656A . SP/DIF X-Fire 1TB v0 Collectie // My Modest Collection

Robbert54

Citaat van: Spidey^ op november 12, 2009, 17:12:56
Het is ongeveer 2.5-2.8 meter afhankelijk of ik achterover lig op de bank of er vlak voor sta. Maar ik denk dat ik definitief voor 50" inch ga, +/- 2350,- euro voor een tv kan ik nog net verantwoorden voor mezelf en is in principe gewoon groot genoeg. Want heb ook nog wat nodig voor een PS3 en een klein begin van de blu-ray collectie ;)
denk dat je dan een goede keuze hebt gemaakt! en voor de 1000 euro kun je een 250GB ps3 halen met alle toeters en bellen, wat spellen en nog zo een 50 BD's ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Donnie


Snutchz

Zojuist Madagascar 2 gekeken op -BRD 1080/24p 'THX' @ 96Hz- ..jóngens wat 'n genot  :inlove:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Snutchz op november 12, 2009, 20:54:59
Zojuist Madagascar 2 gekeken op -BRD 1080/24p 'THX' @ 96Hz- ..jóngens wat 'n genot  :inlove:
ziet ie er zo goed uit op BD dan? moet ik die ook maar eens halen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Gewoon de zoveelste 5-star animatietransfer. ;D
Heb 'm zelf ook, geinige film.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Snutchz

#2836
Hmmm.. m'n nieuwe V10 is lang niet zo sprankelend als den vorige..  :( ..'t lijkt wat op Black Crush ..'t beeld is over het algemeen te donker. Ik weet dat Plasma geen wit kan weergeven.. maar dat op mijn scherm is echt grijs  :crazy: ..verder knallen de kleuren niet echt van het scherm (zélfs niet op -THX-)

Ben alle instellingen bijlangs geweest, alles staat uit.. aan de PS3 ligt het niet, want ook de 360 geeft 'n véél te donker plaatje weer ..aangezien dit 'n "High Luminance" paneel is, zal de lichtintensiteit 'n stuk hoger moeten liggen ..ben bang dat ik wéér naar de zaak moet voor opheldering.. hopelijk weet E-Care 't over de telefoon te fixen..  :unhappy:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

jasjenl

Citaat van: Snutchz op november 15, 2009, 11:50:28
Hmmm.. m'n nieuwe V10 is lang niet zo sprankelend als den vorige..  :( ..'t lijkt wat op Black Crush ..'t beeld is over het algemeen te donker. Ik weet dat Plasma geen wit kan weergeven.. maar dat op mijn scherm is echt grijs  :crazy: ..verder knallen de kleuren niet echt van het scherm (zélfs niet op -THX-)

Ben alle instellingen bijlangs geweest, alles staat uit.. aan de PS3 ligt het niet, want ook de 360 geeft 'n véél te donker plaatje weer ..aangezien dit 'n "High Luminace" paneel is, zal de lichtintensiteit 'n stuk hoger moeten liggen ..ben bang dat ik wéér naar de zaak moet voor opheldering.. hopelijk weet E-Care 't over de telefoon te fixen..  :unhappy:
Heb je nu een hele nieuwe V10 gekregen of hebben ze alleen het paneel gewisseld? Je zou toch verwachten dat als het echt een volledig nieuw scherm is en je gelijke instellingen als bij je vorige gebruikt het scherm eerder helderder zou moeten zijn ipv donkerder (aangezien de nieuwe nog niet ingespeeld is). Ik zou, als je een volledig nieuwe tv hebt gekregen, toch eens even checken of hij niet stiekem al wat uurtjes erop heeft zitten (als dat tenminste te checken valt).
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Snutchz

Hi jasjen,

Ik heb voor de zekerheid de speeluren gechecked ;) deze stond op 0.

En ja, het is 'n volledig nieuw scherm... weet jij of dit uberhaupt te repareren is?

Uncharted 2 ziet er werkelijk niet uit  :( ..en dit zal dan de mooiste console game zijn? Dat zie ik er niet vanaf heur.

Geen nuances/detail in het zwart, kleuren ogen niet mooi... weinig gradatie.... ik kan wel huilen!  :unhappy:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

jasjenl

Citaat van: Snutchz op november 15, 2009, 16:27:53
Hi jasjen,

Ik heb voor de zekerheid de speeluren gechecked ;) deze stond op 0.
Dan zal het inderdaad wel een nieuwe zijn.
CitaatEn ja, het is 'n volledig nieuw scherm... weet jij of dit uberhaupt te repareren is?
Ik heb wel eens verhalen gehoord dat bij mensen alleen het paneel vervangen wordt. Maar ik kan me voorstellen dat het voor een reparatiedienst c.q. fabrikant goedkoper is om maar meteen de hele tv om te ruilen in zo'n geval.
Citaat
Uncharted 2 ziet er werkelijk niet uit  :( ..en dit zal dan de mooiste console game zijn? Dat zie ik er niet vanaf heur.

Geen nuances/detail in het zwart, kleuren ogen niet mooi... weinig gradatie.... ik kan wel huilen!  :unhappy:
Het kán natuurlijk een exemplarische afwijking zijn die eventueel met een calibratie te verhelpen is. Anderzijds zou in ieder geval in de eerste speeluren de THX mode van jouw tv volgens mij juist wel een aardig correct plaatje moeten geven. Als het na een x aantal speeluren nog niet fatsoenlijk eruit ziet, zou ik toch maar weer bij de dealer aan de bel trekken....
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Snutchz

't lijkt alleen maar erger te worden... ben nu dan ook gestopt met UC2... écht zonde om zo verder te gaan... De THX modus geeft nog wel 'n redelijk plaatje weer met BR... maar is ook niet bij lange na optimaal :(

Bij mijn vorige scherm knalde het beeld al bij -contrast/kleur 25, helderheid o- ..dus dit scherm is gwn niet in orde... het lijkt wel 'n LED zonder local dimming aan boord  :dozingoff:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Snutchz op november 15, 2009, 17:13:08
't lijkt alleen maar erger te worden... ben nu dan ook gestopt met UC2... écht zonde om zo verder te gaan... De THX modus geeft nog wel 'n redelijk plaatje weer met BR... maar is ook niet bij lange na optimaal :(

Bij mijn vorige scherm knalde het beeld al bij -contrast/kleur 25, helderheid o- ..dus dit scherm is gwn niet in orde... het lijkt wel 'n LED zonder local dimming aan boord  :dozingoff:
misschien toch nog wat veranderen aan die THX modus.. zal eens even zoeken waar ik dat ook alweer had gelezen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

jasjenl

Citaat van: Snutchz op november 15, 2009, 17:13:08
het lijkt wel 'n LED zonder local dimming aan boord  :dozingoff:
Nou, eigenlijk juist niet, hè  ;)
Aangezien zo'n LED juist wel heel fel wit kan weergeven en jij nu juist het omgekeerde probleem hebt.

Toch maar een mooie LED LCD dan?  ;D ;)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Snutchz

Citaat van: jasjenl op november 15, 2009, 17:55:08
Nou, eigenlijk juist niet, hè  ;)
Aangezien zo'n LED juist wel heel fel wit kan weergeven en jij nu juist het omgekeerde probleem hebt.
ja.. maar 'n LED zonder local dimming heeft last van Black Crush én oerlelijke kleuren/contrasten  :sigh:
Citaat van: The Vampire op november 15, 2009, 17:25:50
custom mode ook geprobeert?
-normal/cinema/game- ..allen geprobeerd... normaal gesproken moet ik 'n zonnebril opzetten bij -dynamisch- .. zó fel... nu dus niet  :hmmm:

Dit scherm is brak! ..en ik báál als 'n stekker!!
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

jasjenl

Citaat van: Snutchz op november 15, 2009, 18:58:55
ja.. maar 'n LED zonder local dimming heeft last van Black Crush én oerlelijke kleuren/contrasten  :sigh:-
Ah ja, da's waar ook: jij hebt nog nooit gezien waar een goed gecalibreerd lcd scherm toe in staat is ::) Mijn uitnodiging staat nog steeds hoor ;)
Citaatnormal/cinema/game- ..allen geprobeerd... normaal gesproken moet ik 'n zonnebril opzetten bij -dynamisch- .. zó fel... nu dus niet  :hmmm:

Dit scherm is brak! ..en ik báál als 'n stekker!!
Omruilen dus, want je mag verwachten dat je er in geen enkel opzicht op achteruitgaat na zo'n vervanging. Je hebt gezien wat zo'n plasma scherm kan presteren en als deze slechter is dan wat je voorheen had, moet je dat zeker niet accepteren.

Wat ik me overigens nog wel zou kunnen voorstellen: wellicht heeft Panasonic iets aangepast in de laatste versies van die schermen waardoor ze nu minder snel inbranden en was dat ook de reden dat jouw eerste scherm ingebrandt is. Dit is pure speculatie van mijn kant, maar het zou kunnen verklaren waarom je nieuwe scherm minder fel is: wellicht was dat wat jouw eerste exemplaar liet zien iets teveel van het goede voor het paneel en hebben ze daar nu wat op aangepast. Zou wel heel flauw zijn, maar het komt wel vaker voor dat fabrikanten na een tijdje wat ongedocumenteerde wijzigingen in een scherm doorvoeren...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Snutchz

Nee maar dit scherm laat echt geen spaan heel van UC2... dus dat lijkt mij niet  :laugh:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

JohnLocke

Geachte forumleden,

Over een aantal maanden wil ik een plasma kopen.
De Pioneer 5090h staat het hoogst op m'n lijstje, maar grote kans dat deze dan niet meer verkrijgbaar is (net zoals waarschijnlijk de overige pioneer-schermen).
Welk scherm zouden jullie dan aanraden??
De Panasonic v10? Of een heel ander scherm?

Alvast bedankt....

Robbert54

Citaat van: JohnLocke op november 15, 2009, 19:25:14
Geachte forumleden,

Over een aantal maanden wil ik een plasma kopen.
De Pioneer 5090h staat het hoogst op m'n lijstje, maar grote kans dat deze dan niet meer verkrijgbaar is (net zoals waarschijnlijk de overige pioneer-schermen).
Welk scherm zouden jullie dan aanraden??
De Panasonic v10? Of een heel ander scherm?

Alvast bedankt....
als u de pio echt graag wilt zou ik even contact opnemen met Smits, kunt u zo via een betalingsregeling doen. is toch nog wel het ultieme scherm.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JohnLocke

Het probleem is dat we nog een tijdje bezig zijn met ons nieuwe huis en pas als we er wonen kijken voor een nieuwe televisie. En ook nog even afwachten of er geen extra rare kosten bij het verbouwen komen kijken.

Er werd mij laatst verteld dat Panasonic in feb-mrt met nieuwe schermen komt en dan misschien met wat extra werk van Pioneer-jongens die overgestapt zijn naar Pana. Klopt dit?