De set van Caspar en de weg naar audio happinezz

Gestart door cas3100, augustus 20, 2006, 11:30:19

Vorige topic - Volgende topic

R

Mooie speakers.. Moet ze nog steeds eens aanhoren. Jammer dat remko nog verder weg is gaan wonen ;)

Natuurlijk ontzettend gefeliciteerd...

Joep

Citaat van: Ruben op september  3, 2006, 19:06:02
Mooie speakers.. Moet ze nog steeds eens aanhoren. Jammer dat remko nog verder weg is gaan wonen ;)

Mocht je ooit naar Remko gaan dan ben je al flink wat Sonatines gepasseerd ;) ;D

advr

Citaat van: cas3100 op september  3, 2006, 12:41:33
Gebracht... gister... Mag ze nog niet aansluiten, moeten nog beetje worden gemodificeerd en ook een heel goed worden neergezet. mmmm my babies

da's  ook "gierig"  dat je deze prachtige speakers niet mag aansluiten :o :o

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!!
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

dazzdax

Mundorf silver foil of een NOS paper in oil condensator?

Chris

spencer

Stereo:Ayre AX-7e,Ayre CX-7e,stillpoints
Bekabeling:Netkabels NBS Active 3,Interconects en Ls,NBS Active 3.
Reelbox Lite
Speakers,zelfbouw  I AM CABLE HAPPY

cas3100

Citaat van: dazzdax op september  4, 2006, 18:18:36
Mundorf silver foil of een NOS paper in oil condensator?

Chris

Geen flauw benul... Jij Remco?

reMC

Wat was het gisteren bij Caspar een fantastische dag zeg!

We hebben met de grote Sonatines harder gespeeld, zonder een krimp te horen, dan met de Caldera's ooit mogelijk zal zijn. Ik heb een Push-Pull gehoord die door zijn enorme subtiliteit en rijkheid absoluut niet als een Push-Pull klinkt, we hebben gehoord hoe meesterlijk goed de nieuwe Furutech is (ook ten opzichte van de RD-2) en ENORM van muziek genoten...tijden van stilte en overgave aan de muziek...en dat wil wat zeggen met minstens twee flinke praters als John en Caspar ;D

Bij Wilco thuis is de achtergrond van de muziek nog zwarter en stiller en in het geheel nog IETS subtieler in het middengebied, maar wat was de laagweergave van de set die even bij Caspar stond verslavend zeg :o ZEER diep en gelukkig net zo rijk met al het uitklinken dat contrabassen, cello's, percussieinstrumenten etc. hebben... Ook elke toon in het middengebied loopt helemaal door tot het laag totdat het langzaam wegvloeit, terwijl de scheurend elektrische gitaren van Tool juist erg strak waren, fenomenaal 8)

En o ja: ik heb drie netsnoeren opgehaald!

cas3100

Genoten heb ik van mn vrienden om mij heen. Wat een heerlijke dag was het. John! Wilco, Cees en Remco. Ik heb van jullie genoten. De muziek was geweldig en wat heb ik weer veel geleerd. Met name weer gewezen op mn zwakke punt. " Neem tijd om iedere stap op zich te kunnen waarderen"

Tool was fenomenaal, Strak laag (wat zo lekker ver zingend doorloopt) rijk aan kleur en timbres en ook opnieuw geleerd: Het door lopen van de muziek na de eerste aanslag. Dat is met de Sonatines echt geweldig, dat maakt het live gevoel compleet.  Vivaldi klonk zoals ik het nog nooit heb gehoord, Miles, Sarah, Beethoven, Oscar P mijn helden kwamen opnieuw tot leven. 

Thanks guys.

advr

zo te lezen ben je aardig op de goede weg naar jouw happinezz! ;D

en het gaat dus gewoon om het genieten toch, zeker als je de juiste vriednen om je heen hebt.

werkt wel aanstekelijk zo'n verslag, wanneer heb je een walk-in om eens te luisteren, eigen word ik steeds nieuwsgieriger en de Sonatines heb ik nog nooit, eigenlijk nog geen enkel component uit jouw set ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

FrankB

Je hebt nog niet gereageerd op mijn pm om een afspraak te maken Casper ;). Ik ben ook wel erg nieuwsgierig geworden na je verhaal :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

cas3100

Citaat van: FrankB op september 10, 2006, 14:21:23
Je hebt nog niet gereageerd op mijn pm om een afspraak te maken Casper ;). Ik ben ook wel erg nieuwsgierig geworden na je verhaal :)

PM!

cas3100

Citaat van: advr op september 10, 2006, 13:10:50

zo te lezen ben je aardig op de goede weg naar jouw happinezz! ;D

en het gaat dus gewoon om het genieten toch, zeker als je de juiste vriednen om je heen hebt.

werkt wel aanstekelijk zo'n verslag, wanneer heb je een walk-in om eens te luisteren, eigen word ik steeds nieuwsgieriger en de Sonatines heb ik nog nooit, eigenlijk nog geen enkel component uit jouw set ;D ;D

Ja het gaat goed. Heb behoorlijk wat meters gemaakt en dat terwijl ik al 10 jaar aan het zoeken ben naar de voor mij perfecte set. De weg is duidelijk. en ja er moet ook nog eea worden gedaan maar durf te zeggen dat het nu al beter klonk dan dat ik in ieder geval ken.

Een walk in... leuke gedachte, maar ben ik toch wat heuverig voor. Veel mensen kennen echt live geluid onvoldoende om het te kunnen waarderen zoals het klinkt in mijn set.  Ik ga die strijd niet meer aan en ben bang voor allerlei (onterechte) kritiek. Geen enkel systeem is perfect dit ook niet, maar komt wel zeker heel erg de buurt.

Foto volgt vanavond

reMC

Citaat van: cas3100 op september 10, 2006, 14:51:46
Een walk in... leuke gedachte, maar ben ik toch wat heuverig voor. Veel mensen kennen echt live geluid onvoldoende om het te kunnen waarderen zoals het klinkt in mijn set.  Ik ga die strijd niet meer aan en ben bang voor allerlei (onterechte) kritiek. Geen enkel systeem is perfect dit ook niet, maar komt wel zeker heel erg de buurt.

Zit wat in... en over dat laatste; of men jouw set nou mooi vindt of niet, ik durf te zeggen dat het de enige in zijn soort is (samen met andere varianten die worden aangeboden door Audio-Cube) en dat er geen alternatief bestaat als dat het de 'sound' is die gezocht wordt.

Joep

Gaaf mensen! Dit zijn de krenten uit de pap die dagelijks leven heet! Supertof om te lezen dat jullie het zo mooi hebben beleefd. Ik mocht 15 seconden genieten van een telefoon-registratie van Remko en ik dacht werkelijk dat hij bij een concert aanwezig was, zo hard! ;D

Jammer dat ik hard geld nodig heb en al mijn werkdagen moet benutten, maar anders was ik erbij geweest!  :D

Interessant om te lezen dat de opvolger van de RD-2 een stuk beter is! Dat is koren op de molen van de mensen die vinden dat er veel kan gebeuren aan een cd voordat deze in de speler belandt. De Furutechs, Nespa's, Gläss's en Staedlers ;D zouden we moeten koesteren! Nu de opname-technici onder handen nemen  ;D ;D

reMC

Citaat van: Proprius op september 11, 2006, 11:44:08
Nu de opname-technici onder handen nemen  ;D ;D

:D Het zou nog beter worden als de cd's VOOR opname ook worden gedemagnetiseerd ::)

Joep

Citaat van: reMC op september 11, 2006, 11:47:27
:D Het zou nog beter worden als de cd's VOOR opname ook worden gedemagnetiseerd ::)

Uhuh, uhuh..word  O0

cas3100

Citaat van: reMC op september 11, 2006, 11:47:27

Ja, of even de muzici furutechen.....

lucky luc

De perfecte set bestaat niet volgens mij, maar je
kan hem wel zo goed mogelijk benaderen.

Wat jij op het moment hebt is denk ik het beste
benadert, maar iemand anders gaat hem mss weer
minder goed vinden, of liever weer iets anders beter vinden.

Ik ken mijn vriend al lang, en die heeft al zéér veel gehad, en nu
eindelijk een set die ik (maar wie ben ik) SUPER vind, en wat
gaat hij doen, ze verkopen  ???

Soms toch rare mensen op deze wereld geloof ik  ::)

NAD T-753v2
NAD T-533
B&W LCR600
B&W 802S3 matrix B&W DM 603S2 B&W ASW 500

cas3100

Citaat van: lucky luc op september 11, 2006, 21:11:17

Ik ken mijn vriend al lang, en die heeft al zéér veel gehad, en nu
eindelijk een set die ik (maar wie ben ik) SUPER vind, en wat
gaat hij doen, ze verkopen  ???

Soms toch rare mensen op deze wereld geloof ik  ::)

Zou die toch eens naar de sonatines moeten luisteren... Die verkoop je niet meer.

cas3100

Citaat van: reMC op september 10, 2006, 23:35:27
Zit wat in... en over dat laatste; of men jouw set nou mooi vindt of niet, ik durf te zeggen dat het de enige in zijn soort is (samen met andere varianten die worden aangeboden door Audio-Cube) en dat er geen alternatief bestaat als dat het de 'sound' is die gezocht wordt.

Kijk hier ben ik het mee eens. Maar onze sound Remco, ligt bij het horen van een live uitvoering. Ik snap dan een ding niet... Hoe kan het dan dat niet iedereen valt voor AC? Of zal het zo zijn dat veel mensen live concerten niet kennen? Of vinden ze dat niet mooi of horen wij anders?

reMC

Citaat van: cas3100 op september 12, 2006, 20:00:03
Kijk hier ben ik het mee eens. Maar onze sound Remco, ligt bij het horen van een live uitvoering. Ik snap dan een ding niet... Hoe kan het dan dat niet iedereen valt voor AC? Of zal het zo zijn dat veel mensen live concerten niet kennen? Of vinden ze dat niet mooi of horen wij anders?

Ik ken eerlijk gezegd geen mensen die de muzikaliteit niet top vonden bij de set... Ik heb wel gehoord van mensen die meer plaatsing, druk, soundstage etc. willen, maar nogmaals; die vonden de muzikaliteit meestal wel mooi.

We hebben het zaterdag gehad over hoe live muziek volgens ons klinkt, daar zal ook wel niet iedereen het mee eens zijn...?! De kritiek op bovenstaande kan immers zijn dat die druk ook bij live-muziek klinkt. Dat klopt vaak wel, maar ik vind de muzikaliteit gewoon belangrijker dan een dikke bas zonder natuurlijkheid.

Ik kan me overigens niet goed voorstellen dat mensen live muziek luisteren en dan zeggen dat ze de aanslagen op bijvoorbeeld een bekken zo geweldig vinden, zelfs bij keiharde metal ??? Het is juist het zingen van instrumenten dat ze onder andere zo mooi maakt lijkt mij. Houd je hand eens op de klankkast van een goede gitaar en ga dan spelen, ELKE muzikant zal dat als minder mooi ervaren dan zonder hand op de klankkast, dat weet ik zeker, niet-muzikanten trouwens ook. Want wat missen ze dan? Juist, het uitklinken, het rijke. En ALS je een nadruk wil toekennen aan de sets van Audio-Cube, dan ligt die bij het uitklinken denk ik.

FrankB

Citaat van: cas3100 op september 12, 2006, 20:00:03

Als jij een bepaald iets helemaal geweldig vind, is het moeilijk voor te stellen dat een ander er niet helemaal kapot van is. Dat geld voor audio, auto's, vliegtuigen, VROUWEN ;D en ga zo maar door. Er zijn vele intrinsieke zaken die bijdragen aan het wel of niet mooi vinden van iets. Dat kun je niet veroordelen of bevatten.

Draai het eens om, stel dat iemand helemaal gaat voor Mark Levinson  :-X en vind DAT is helemaal het valhalla. Diegene snapt echt niet dat jij voor Audio-cube rommel gaat, klinkt voor geen meter. Dat snap jij dan weer niet ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

cas3100

Citaat van: FrankB op september 12, 2006, 20:25:50
Als jij een bepaald iets helemaal geweldig vind, is het moeilijk voor te stellen dat een ander er niet helemaal kapot van is. Dat geld voor audio, auto's, vliegtuigen, VROUWEN ;D en ga zo maar door. Er zijn vele intrinsieke zaken die bijdragen aan het wel of niet mooi vinden van iets. Dat kun je niet veroordelen of bevatten.

Draai het eens om, stel dat iemand helemaal gaat voor Mark Levinson  :-X en vind DAT is helemaal het valhalla. Diegene snapt echt niet dat jij voor Audio-cube rommel gaat, klinkt voor geen meter. Dat snap jij dan weer niet ;)

hahaha ja dat is waar natuurlijk. Als iedereen mijn vrouw leuk zo vinden heb ik weer een probleem haha. Toch vrees ik dat ik het niet met jullie eens ben. In feite zeg je dat er meer waarheden zijn. Dat geloof ik zelf niet en noem ik ook wel het grote misverstand van Dante.

Ik denk wel dat er een waarheid is (een live concert 100% live nabootsen dmv een mooei set) Alles wat daarvan af ligt is dan niet de waarheid. De vraag is natuurlijk of de waarheid het mooiste is (de set die het mooiste klinkt) Dat denk ik weer niet. Vanuit dat perspectief hebben jullie weer wel gelijk.

Hier moet ik even over denken. Dank voor input... :-*

cas3100

Citaat van: reMC op september 12, 2006, 20:16:20

Ik kan me overigens niet goed voorstellen dat mensen live muziek luisteren en dan zeggen dat ze de aanslagen op bijvoorbeeld een bekken zo geweldig vinden, zelfs bij keiharde metal ??? Het is juist het zingen van instrumenten dat ze onder andere zo mooi maakt lijkt mij. Houd je hand eens op de klankkast van een goede gitaar en ga dan spelen, ELKE muzikant zal dat als minder mooi ervaren dan zonder hand op de klankkast, dat weet ik zeker, niet-muzikanten trouwens ook. Want wat missen ze dan? Juist, het uitklinken, het rijke. En ALS je een nadruk wil toekennen aan de sets van Audio-Cube, dan ligt die bij het uitklinken denk ik.

! hulde !

spencer

Het belangrijkste is dat een set de muziek bij je over brengt,de emotie enz.Je moet als het ware gepakt worden door de muziek.Als een set dat niet heeft dan ben ik snel uitgeluisterd en word ik door andere dingen afgeleid en ga je naar een instaltie luisteren (technisch luisteren)En de 1 verstaat onder een live concert een concert in de Arena dus versterkt en de ander een onversterkt concert in de Doelen.Ik zelf vind het laatste mooier als je dat met je set kan bereiken maar het bealngrijkste is dat de set je weet te betrekken met de muziek  :D
Stereo:Ayre AX-7e,Ayre CX-7e,stillpoints
Bekabeling:Netkabels NBS Active 3,Interconects en Ls,NBS Active 3.
Reelbox Lite
Speakers,zelfbouw  I AM CABLE HAPPY