De set van Caspar en de weg naar audio happinezz

Gestart door cas3100, augustus 20, 2006, 11:30:19

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Citaat van: dazzdaxDe ICEpower versterkers zijn heel betaalbaar.

En, niet te vergeten: "Made by Bang&Olufsen"!  ;D ;) Verder vind ik het best gewaagd om een diehard buizenliefhebber de richting van klasse D versterking op te sturen, aan de andere kant waarom ook niet, er zitten veel juweeltjes tussen de vele klasse D rommel. Ik heb ze zelf eenmaal mogen horen maar de CI Audio's klinken ook erg natuurlijk en fluweelzacht en de Lyngdorf natuurlijk niet te vergeten.

Citaat van: cas3100Trouwens waarom is dat het laatste wat je zou willen om de klankast te horen in de muziek>?

Volgens mij maakt dit de speakers ongeschikt voor een heleboel soorten muziek, of beter gezegd alleen geschikt voor akoestische/klassieke muziek.

reMC

Citaat van: Antoine op augustus 23, 2006, 23:17:32
Volgens mij maakt dit de speakers ongeschikt voor een heleboel soorten muziek, of beter gezegd alleen geschikt voor akoestische/klassieke muziek.

Ik vermoed dat Garmt hierop gaat reageren en ik denk dat ik ook weet hoe ;D

Deleted member

Ik weet niet precies wat je hier mee bedoelt (ik zal het zo wel merken denk ik  ;D) maar vergeef me dat ik "slechts een product ben van de audiowereld" die juist poogt kastkleuring tot een minimum te beperken.  ;D Ook mijn eigen speakers (Von Scheikert VR4) zijn zelf loodzwaar en zo dood als een pier en voor mid en hoog zelfs "baffleless"/semi-open. Voor mij is het dan ook haast niet meer dan logisch om een speaker zo dood als mogelijk te maken aangezien de resonantie onvoorspelbaar is voor het grootste gedeelte van de beschikbare muziek.

Deleted member

Citaat van: dazzdax op augustus 23, 2006, 22:07:41
De Pure Note Paragon Enhanced kabels waren de ontdekking van 2006.

Off topic in dit topic, maar leuk om te horen voor mij. Een digitale AES/EBU interlink van dit merk is sinds maandag jl. naar me onderweg!  :)

dazzdax

Hoi Antoine, het is zeker niet mijn bedoeling om audiofielen (tube-o-fielen in het bijzonder) te bekeren tot klasse D versterking. Mocht het zo bij jullie overkomen dan bied ik hierbij mijn excuses. Ik heb slechts in een notedop gezegd wat de karakteristiek zijn van de ICEpower versterkers die ik momenteel heb (m.b.t. geluidsreproductie natuurlijk). Iedereen mag wel weten dat ik best wel enthousiast ben over deze versterkers. Over buizen gesproken: natuurlijk heb ik ook zeer mooi geluid gehoord uit buizenversterking, éénmaal bij een demo waarbij de Acoustic Research 600 mono's werden gebruikt en verder bij Wilco (Sun Audio), Audio Note en bij een audiofiele kennis die oude Beveridge electrostaten in huis heeft (met ingebouwde dedicated OTL's).

Chris

vibuthi

Citaat van: reMC op augustus 23, 2006, 14:33:52
Ik onderschrijf het toch niet helemaal... Het 'persoonlijk filter' kan je ook vertalen naar 'smaak', dat hebben we nou eenmaal allemaal. En daarnaast allemaal een idee van wat de werkelijkheid is. Ga met zijn drieën naar hetzelfde concert en iedereen vond iets anders het mooiste, onder andere omdat we allemaal op verschillende dingen letten en die dus ook beter op ons in kunnen laten werken. Maar de tekst van Vibuthi ging vooral over mijn mening betreft 'zware' en 'kleine' versterkers en daar heb ik mijn mening al over gegeven. Ik geloof dat ik WEET wat ik mooi vind en wat ik uiteindelijk wil bereiken en daar mijn apparatuur op uitzoek. Anders zou ik ook niet zo vaak verbaasd zijn geweest over hoe goed bepaalde componenten tegen de verwachting in presteerden...

Wellicht waren ze (of iets anders in de set?) nog niet ingespeeld? Heb je ze bij Audio-Cube beluisterd? Niet bedoeld als excuus voor de Sonatines maar als bendrukking van het feit dat ik dat verschijnsel nog nooit ervaren heb in een goede set. Ok, de Sonatines kunnen niet loei- en loeihard zonder te vervormen maar ik kan mijn hele flat gebouw gek maken zonder dat ze vervormen en dat is hard genoeg ;)

En we hebben het ook gemerkt bij de Pel Shigaraki vs. Opus 21: de een wil liever wat extra kracht en dynamiek en de ander nog meer muzikaliteit.

Mijn verhaal over het "persoonlijke filter" heeft helemaal niets met smaak te maken, het gaat ook niet om jouw (of mijn) set, jouw (of mijn) mening, maar om het pad dat we bewandelen om tot die mening (en die set) te komen.

De Sonatines die ik beluisterd heb, hebben enkele dagen bij een kennis van me ter beoordeling gestaan. (Hij had interesse , en de verkoper , een particulier, was zo vriendelijk hem de tijd te geven)
Ik weet niet hoe oud ze waren, maar iig 2ehands,  dus inspelen lijkt me hier niet de oorzaak.
De rest van de set was dik in orde, de cd speler  was nog maar een week of 2 oud, maar van "inspelen" van electronische apparatuur heb ik nog nooit getuige mogen zijn.
Ik weet dat dit waarschijnlijk  een heet hangijzer is, en dat jij waarschijnlijk al herhaaldelijk  enorme verschillen heb geconstateerd na een paar weekjes inspelen, maar dat is voor mij alleen maar een bevestiging voor mijn "persoonlijk filter":
Wat jij inspelen noemt, noem ik wennen aan een ander geluid.
m.a.w: We ervaren hetzelfde, maar omdat we anders denken, geven we er een andere oorzaak aan.

Groetjes, Gideon

Deleted member

Citaat van: dazzdax op augustus 23, 2006, 23:59:02
Hoi Antoine, het is zeker niet mijn bedoeling om audiofielen (tube-o-fielen in het bijzonder) te bekeren tot klasse D versterking. Mocht het zo bij jullie overkomen dan bied ik hierbij mijn excuses. Ik heb slechts in een notedop gezegd wat de karakteristiek zijn van de ICEpower versterkers die ik momenteel heb (m.b.t. geluidsreproductie natuurlijk). Iedereen mag wel weten dat ik best wel enthousiast ben over deze versterkers. Over buizen gesproken: natuurlijk heb ik ook zeer mooi geluid gehoord uit buizenversterking, éénmaal bij een demo waarbij de Acoustic Research 600 mono's werden gebruikt en verder bij Wilco (Sun Audio), Audio Note en bij een audiofiele kennis die oude Beveridge electrostaten in huis heeft (met ingebouwde dedicated OTL's).

Chris

Hoi Chris, ik heb het niet anders begrepen dan dat jij het bedoelde. Wat ik bedoelde te zeggen was dat de twee technieken (buizen vs. klasse D) in meerdere opzichten zo ongeveer "lijnrecht tegenover" mekaar staan.  :)

dazzdax

Ik begrijp jouw punt Antoine. Toch vraag ik me af of op buizen en op analoge schakeltechniek (ICEpower) gebaseerde versterkers daadwerkelijk zoals je zegt lijnrecht tegenover elkaar staan. Ik heb hieronder enkele punten vermeld waarin ze verschillen en overeenkomen:

Buizen                                                                         ICEpower

Verschillen             Dynamisch, m.n. microdynamiek                                       Dynamischer, micro + macro
                           Zeer ruimtelijk + "aura"                                                   Minder ruimtelijk, geen "aura"
                           Bas minder strak en diep                                                 Bas is strak en diep
                           Midrange soms iets opgeblazen                                        Midrange heeft juiste proporties
                           Soms eufoor gekleurd                                                     Geen hoorbare kleuring en/of vervorming
                           Diepe soundstage                                                          Minder diepe soundstage

Overeenkomsten     Muziek klinkt "live" (dynamiek!)                                         Muziek klinkt "live"
                           Treble klinkt "smooth", loopt ver door                                 Treble ook "smooth", loopt redelijk ver door
                           Midrange klinkt natuurlijk                                                  Midrange klinkt natuurlijk
                           Klankbeeld is coherent, organisch                                      Klankbeeld is coherent, organisch
                           Klinkt niet "kunstmatig" of opgepept                                   idem dito 

Chris

reMC

Citaat van: vibuthi op augustus 24, 2006, 00:26:34
De Sonatines die ik beluisterd heb, hebben enkele dagen bij een kennis van me ter beoordeling gestaan. (Hij had interesse , en de verkoper , een particulier, was zo vriendelijk hem de tijd te geven)
Ik weet niet hoe oud ze waren, maar iig 2ehands,  dus inspelen lijkt me hier niet de oorzaak.
De rest van de set was dik in orde, de cd speler  was nog maar een week of 2 oud, maar van "inspelen" van electronische apparatuur heb ik nog nooit getuige mogen zijn.
Ik weet dat dit waarschijnlijk  een heet hangijzer is, en dat jij waarschijnlijk al herhaaldelijk  enorme verschillen heb geconstateerd na een paar weekjes inspelen, maar dat is voor mij alleen maar een bevestiging voor mijn "persoonlijk filter":
m.a.w: We ervaren hetzelfde, maar omdat we anders denken, geven we er een andere oorzaak aan.

Ok, ik begrijp je mening ;)

Deleted member

Citaat van: dazzdax op augustus 24, 2006, 07:09:26
Ik begrijp jouw punt Antoine. Toch vraag ik me af of op buizen en op analoge schakeltechniek (ICEpower) gebaseerde versterkers daadwerkelijk zoals je zegt lijnrecht tegenover elkaar staan. Ik heb hieronder enkele punten vermeld waarin ze verschillen en overeenkomen:

Mooi lijstje, ik kan je er helemaal in volgen. Het lijnrecht was natuurlijk veels te sterk uitgedrukt aangezien een van beiden dan absoluut iets verkeerd zou moeten doen dat de ander niet doet. Nee het gaat de buizenliefhebber volgens mij juist om de kleinere verschillen die geen enkele andere technologie net zo goed kan bieden en daarom het dag en nacht verschil maken, zoals bijvoorbeeld de ruimtelijkheid (vooral diepte!) en de lucht rond instrumenten. Want idd. die is met buizen magisch!  :o

Ook ik heb voor de keuze gestaan buizen of solid state en heb toch voor de laatste gekozen vanwege de muzieksoorten die ik overwegend draai (grof gezegd pop+rock, dance). Met "klasse D" kwam verder een "droom" uit op vooral het gebied van basweergave, die is zo gigantisch strak en diep daar kan volgens mij geen buis of andere solidstate tegenop. Tenzij je er mogelijk bakken geld tegenaan gooit. En daarnaast heb ik in de Lyngdorf (na NuForce te hebben geprobeerd) uiteindelijk ook nog een fluisterstille (schoon en transparant) en muzikale, maar goudeerlijke, versterker gevonden met een mooi geraffineerd hoog, onbeperkte dynamiek, en behoorlijk wat breedte, hoogte en diepte. Daarnaast de mogelijkheid tot RoomEQ (Roomperfect module) hebben dit voor mij de ideale versterker gemaakt. Maar goed dit gaat op een reclamepraatje lijken en zo is het niet bedoelt, wat ik bedoel te zeggen is dat het uiteindelijk toch vooral aankomt op smaak en muziekvoorkeur. Zelf heb ik heel bewust de keus gemaakt te kiezen voor bovenstaande en in te leveren op diepteweergave, vooral dit heeft bij mij erg veel indruk gemaakt destijds.

cas3100

Citaat van: dazzdax op augustus 23, 2006, 22:57:47
Cas, ze waren € 750 per stuk (maar kosten nu het dubbele omdat ze grondig gereviseerd zijn, zeg maar "Mark II plus"). Het zijn monoblokken (type eAR 1001). Ze wegen haast niks (5 kg/stuk), maar leveren 500W/8 Ohm en 1000W/4 Ohm. Hoe ze klinken? Snel, dynamisch, subtiel, afgronddiepe bas, dynamisch (sorry, dat had ik al genoemd), zeer schone en fluwelige treble. Wat je mist is... vervorming!. Ze klinken zeker niet als buizen. Buizen klinken soms mooier dan de werkelijkheid met een soort van "luchtigheid" wat meer bij klassieke muziek (klein ensemble, piano, viool) past dan bij pop of techno. Eén ding durf ik te zeggen over de Acoustic Reality's: ze klinken muzikaler dan de Amerikaanse superversterkers, zoals Mark Levinson of Krell.

Link naar Acoustic Reality website: http://acoustic-reality.com/

Chris

Eerlijk is eerlijk iheb nooit digitaal gehoord, maar ik denk dat ik er heel ongelukkig van zou worden. Maar ik zou het ZEKER eens willlen horen, als is het maar om te weten waar ik nee tegen zeg. Das natuurlijk voor ingenomen, maar digiaal muziek produceren is ZOO moeilijk. Kijk maar naar CD technologie. Ik ken geen speler (op enkele na) die kunnen wat analoog kan. Maar er zijn vast uitzonderingen op de regel, maar ik ken ze niet. en das makkelijk want ik het nooit digitaal gehoord.

cas3100

Citaat van: Antoine op augustus 23, 2006, 23:17:32
En, niet te vergeten: "Made by Bang&Olufsen"!  ;D ;) Verder vind ik het best gewaagd om een diehard buizenliefhebber de richting van klasse D versterking op te sturen, aan de andere kant waarom ook niet, er zitten veel juweeltjes tussen de vele klasse D rommel. Ik heb ze zelf eenmaal mogen horen maar de CI Audio's klinken ook erg natuurlijk en fluweelzacht en de Lyngdorf natuurlijk niet te vergeten.

REMC? Wat is jouw ervaring... Ik ga voor de grote Sonatines wellicht dat dat in mijn voordeel werkt als het om dit punt gaat....

cas3100

Citaat van: Antoine op augustus 23, 2006, 23:39:11
Ik weet niet precies wat je hier mee bedoelt (ik zal het zo wel merken denk ik  ;D) maar vergeef me dat ik "slechts een product ben van de audiowereld" die juist poogt kastkleuring tot een minimum te beperken.  ;D Ook mijn eigen speakers (Von Scheikert VR4) zijn zelf loodzwaar en zo dood als een pier en voor mid en hoog zelfs "baffleless"/semi-open. Voor mij is het dan ook haast niet meer dan logisch om een speaker zo dood als mogelijk te maken aangezien de resonantie onvoorspelbaar is voor het grootste gedeelte van de beschikbare muziek.

Toevallig zijn Von Schweikert en ik goede vrienden  :o Maar de doodsheid van de kast is niet de reden waarom. Sterker nog de kracht van Sonatines is om de kast juist te gebruiken. Meeveren mee kraken mee bewegen met de muziek. Dan krijg je echtheid, live gevoel. Ik denk maar zo een concertzaal is ook niet doods. Integendeel meer reflecties dan je ooit zult kunnen meten.....Het doodmaken van een kast is juist een van de kenmerken waar veel speakerbouwers voor gaan, waanzin... die tijd kunnen ze beter gebruiken om wat met de MUZIKALITEIT te doen. Enfin, weer effe zomaar un mening.

reMC

Dat de Sonatines door hun bouw als klankkast alleen maar voor akoestische muziek goed zouden zijn is gewoon een vooroordeel... Ik heb me echter voorgenomen geen tijd meer te verspillen in het vertellen dat de Sonatine zo veel andere dingen ook goed doet  ::)...laat de mensen eerst maar luisteren ;)

Citaat van: reMC op augustus 23, 2006, 23:33:58
Ik vermoed dat Garmt hierop gaat reageren en ik denk dat ik ook weet hoe ;D

Dit ging over hetzelfde, misschien doet Garmt het alsnog ::)

cas3100

Citaat van: vibuthi op augustus 24, 2006, 00:26:34
Mijn verhaal over het "persoonlijke filter" heeft helemaal niets met smaak te maken, het gaat ook niet om jouw (of mijn) set, jouw (of mijn) mening, maar om het pad dat we bewandelen om tot die mening (en die set) te komen.

Groetjes, Gideon

Hoi Gideon,

Klankmatig zullen er zeker verschillen zijn te contateren. Daar ben ik echt zeker van. Dat is ook nog wel vast te stellen denk ik. De eerste week en na een jaar. Zonder twijfel verschil en hoe meer buizen, goud en rijstpapier, hout, hoe meer tijd het spul nodig heeft om goed te gaan klinken. Maar het gegeven dat van een keus geen sprake (en nooit zal zijn) en aangezien indien de " keus" gemaakt samenhangt met heel veel factoren die wij als mens nooit zullen snappen Daar gelof ik wel in. (de paradox... Dante dacht er anders over  :-X

cas3100

Citaat van: dazzdax op augustus 24, 2006, 07:09:26

Buizen                                                                         ICEpower

Verschillen             Dynamisch, m.n. microdynamiek                                       Dynamischer, micro + macro
                           Zeer ruimtelijk + "aura"                                                   Minder ruimtelijk, geen "aura"
                           Bas minder strak en diep                                                 Bas is strak en diep
                           Midrange soms iets opgeblazen                                        Midrange heeft juiste proporties
                           Soms eufoor gekleurd                                                     Geen hoorbare kleuring en/of vervorming
                           Diepe soundstage                                                          Minder diepe soundstage

Overeenkomsten     Muziek klinkt "live" (dynamiek!)                                         Muziek klinkt "live"
                           Treble klinkt "smooth", loopt ver door                                 Treble ook "smooth", loopt redelijk ver door
                           Midrange klinkt natuurlijk                                                  Midrange klinkt natuurlijk
                           Klankbeeld is coherent, organisch                                      Klankbeeld is coherent, organisch
                           Klinkt niet "kunstmatig" of opgepept                                   idem dito 

Chris

Dit vind ik zeer twijfelachtig hoor. Is mij te makkelijk dit zo te stellen. In mijn optiek kan alles afhankelijk van hetgeen je naar luistert. Buizen en Digitaal en transistor kunnen allemaal klinken zoals jij omschrijft tis maar waar je naar luistert, maar zoals gezegd.. digitaal ken ik niet.

dazzdax

Caspar, de ICEpower versterkers zijn geen "digitale" versterkers in engere zin, maar meer analoog schakelende versterkers. Hoe dat precies in elkaar zit weet ik ook niet en is hier ook eenbeetje "off topic". Ze werken dus niet met die nulletjes en ééntjes, zoals dat wel het geval bij CD-spelers. Dit wil ik allereerst even recht zetten voordat mensen zich te pletter schrikken en denken dat ze te maken hebben met het gevaarlijke "digititis" virus. Hehe. Hoe ze klinken heb ik al even in een notedop verwoord. Als je wilt kun je ook een keer langs komen om te luisteren. Veel audiofielen die voor het eerst naar luisteren denken dat ze iets missen. Het blijkt dan vaak te gaan om het missen van... vervorming! Het geluid is niet te vergelijken met conventionele versterkers omdat het veel zuiverder klinkt, in zekere zin als buizen dus.

Chris 

garmtz

Citaat van: reMC op augustus 24, 2006, 20:59:11
Dit ging over hetzelfde, misschien doet Garmt het alsnog ::)

Sorry, had het even gemist. Wat ik kan zeggen is dat de '(bij-)klank' van de Sonatine me nooit zo erg opvalt. Ik zit namelijk teveel in de muziek... ;)  Mijn afwijking is nou eenmaal dat als het mij muzikaal iets doet, ik weinig tot niet op de technische aspecten let. DAT is de kracht van de Sonatine. Ik heb trouwens ook speakers met VEEL meer kastkleuring gehoord, die toch stijver waren. Op zich zijn speakers met ietwat slappere, maar goed getunede kasten vaak muzikaler dan 'dode' kasten, die vaak ook 'doods' klinken. Vraag me niet waarom, ik ervaar dat gewoon zo.

Maar de Sonatine is dus niet geschikt voor de stereotiepe 'audiofiel' (geen extreme perfecte focus, geen ultra-strak droog laag, etc. etc.), wel voor de hard core 'muzikofiel'. En dat is geen waardeoordeel, iedereen luistert immers gewoon anders en heeft andere voorkeuren/eisen. Ik hoor sommige zaken ook veel sneller dan anderen, terwijl bepaalde technische zaken in de weergave van een bepaalde set mij soms minder opvallen (hoewel ik ze wel hoor als ze worden aangeduidt).

Als je houdt van wat de Sonatine doet, zijn er maar bitter weinig alternatieven, of ze moeten ook op basis zijn van filterloze hoge-efficientie full-range units. Bovendien heeft de Sonatine beperkingen in de grootte van de luisterruimte, gebruikte versterkers en absoluut geluidsniveau. Met de Sonatine KAN gewoon niet alles, maar alles hetgeen hij WEL kan (en dat hangt NIET af van de muzieksoort, de Sonatine is een behoorlijke muzikale alleseter, hoewel ik niet ALLE soorten muziek erop heb gehoord [groot orkestwerk!]), doet hij op een extreem muzikale manier.

Voor mij is de Sonatine ook niet de enige weg naar een muzikaal nirvana, maar één van de wegen. Het is allemaal heel persoonlijk...

reMC

Bedankt Garmt, hoewel ik dat niet bedoelde ;D

Ik verwachtte dat je zou reageren met de melding dat we extreem hebben zitten trippen op jouw elektronische muziek met de Sonatines! Als antwoord op de reactie dat Sonatine alleen akoestisch goed zou doen ;)

Citaat van: garmtz op augustus 24, 2006, 21:26:42
Ik heb trouwens ook speakers met VEEL meer kastkleuring gehoord, die toch stijver waren.

Vind ik ook hoor, het is maar wat men kleuring vindt...

Over groot orkestwerk, ik denk dat dat qua afbeelding een klein beetje gaat dichtlopen maar ook dat de klankkleuren ook extreem los en gescheiden blijven.

En de gemaakte vergelijking Buizen <> ICE geloof ik eerlijk gezegd ook niet zo in. Er zijn zo veel verschillende implentaties mogelijk. Ik ken ook buizenversterkers die extreem saai in het midden klinken of die absoluut niet warm klinken. Ook ' synthesiserachtig'-klinkende buizenversterkers bestaan...

Citaat van: garmtz op augustus 24, 2006, 21:26:42
Als je houdt van wat de Sonatine doet, zijn er maar bitter weinig alternatieven

Daar zal vrijwel iedereen die ze kent het wel mee eens zijn, ja.

FrankB

Ik vond de Sonatine ook erg prettig om naar te luisteren en zou er heel blij mee kunnen zijn in huis. Een speaker dus die klinkt in de richting waar ik naar op zoek ben  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

cas3100

De hele nacht niet geslapen. Gisteren een waanzinnig bezoek gebracht aan mijn vrienden Wilco en Cees. Ik was er al even niet geweest maar gisteren zijn alle stoppen bij mij volledig doorgelsagen. Ik doe niet meer mee, ik ben weg, overompeld geschocked, gefreaked, out, ingehaald door magie, het geestekind, de moraal, de kern de ultime hemel, ik ben gekomen (geestelijk dan). Dit heb ik nog ever never ever never ever never nooit nooit meegemaakt. Het was fucking briljant.

Zo dat moet er even uit. Ik wist het altijd al, maar nu weet ik het voor altijd altijd en altijd. Sonatine is top, Sun audio is top, Cube filosofie is top, Ik houd van ze. Al en al en al alllll alllllll het andere doet voor mij even niet meer mee.

Wat een beleving, wat een echtheid, wat een sublieme perfectie. Er is niets dat zo echt klinkt als deze set. Onbeperkt. Jongens en meisjes dit gaat alleen maar over MUZIEK. De hele discusie rond geluid hoeft niet meer te worden gevoerd. Ik het concertgebouw praat je tenslotte ook niet over geluid, maar over muziek. Geluid is alleen maar een nadeel. Ik heb alleen maar muziek gehoord. En dat wi lik zo houden. Onbeperkt zo noemde ik het gisteren.

Goed weekend alemaal, ik ben nog steeds in trance dus met mijn weekend komt het helemaal goed! Bedankt Cees en Wlco Dit was een van de beste ervaringen ooit!

garmtz

Citaat van: reMC op augustus 25, 2006, 08:49:54
Bedankt Garmt, hoewel ik dat niet bedoelde ;D

Ik verwachtte dat je zou reageren met de melding dat we extreem hebben zitten trippen op jouw elektronische muziek met de Sonatines! Als antwoord op de reactie dat Sonatine alleen akoestisch goed zou doen ;)

Ow, ja...  :)  Maargoed, impliciet zeg ik dat ook al hierboven.

dazzdax

Cave voor een overdosis Caspar, straks moeten we je nog reanimeren! Hehe.

Chris

advr

Citaat van: cas3100 op augustus 26, 2006, 09:11:13
De hele nacht niet geslapen. Gisteren een waanzinnig bezoek gebracht aan mijn vrienden Wilco en Cees. Ik was er al even niet geweest maar gisteren zijn alle stoppen bij mij volledig doorgelsagen. Ik doe niet meer mee, ik ben weg, overompeld geschocked, gefreaked, out, ingehaald door magie, het geestekind, de moraal, de kern de ultime hemel, ik ben gekomen (geestelijk dan). Dit heb ik nog ever never ever never ever never nooit nooit meegemaakt. Het was fucking briljant.

Zo dat moet er even uit. Ik wist het altijd al, maar nu weet ik het voor altijd altijd en altijd. Sonatine is top, Sun audio is top, Cube filosofie is top, Ik houd van ze. Al en al en al alllll alllllll het andere doet voor mij even niet meer mee.

Wat een beleving, wat een echtheid, wat een sublieme perfectie. Er is niets dat zo echt klinkt als deze set. Onbeperkt. Jongens en meisjes dit gaat alleen maar over MUZIEK. De hele discusie rond geluid hoeft niet meer te worden gevoerd. Ik het concertgebouw praat je tenslotte ook niet over geluid, maar over muziek. Geluid is alleen maar een nadeel. Ik heb alleen maar muziek gehoord. En dat wi lik zo houden. Onbeperkt zo noemde ik het gisteren.

Goed weekend alemaal, ik ben nog steeds in trance dus met mijn weekend komt het helemaal goed! Bedankt Cees en Wlco Dit was een van de beste ervaringen ooit!

zo te lezen heb jij het Walhalla gevonden.  :o :o :o

en nu ??  het is wel een totaalplaatje wat he gehoord hebt, lastig te reproduceren op een andere plek of zou het meevallen??

je zoektocht is teneinde, dat is wel lekker toch ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Joep

Better than sex, Caspar?? ;D ;D

Ik heb ook altijd een mega-supergoeie ervaring als ik naar muziek luister bij Wilco! Ik kan je dus helemaal vinden in je reactie. Kicken man! Het is daar geen muziek luisteren meer, ook niet beleven, maar je compleet verliezen in de magie.. :-*