De set van Caspar en de weg naar audio happinezz

Gestart door cas3100, augustus 20, 2006, 11:30:19

Vorige topic - Volgende topic

advr

mooie site!! ;D

en succes natuurlijk 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

reMC

Citaat van: advr op april 12, 2007, 11:40:21
mooie site!! ;D

en succes natuurlijk 8)

Dankje 8) We zijn erg blij met de website, er moet nog het een en ander gebeuren, maar het is nu al goed :D

bmateijsen

Citaat van: reMC op april 12, 2007, 17:08:34
Dankje 8) We zijn erg blij met de website, er moet nog het een en ander gebeuren, maar het is nu al goed :D
Dan wordt het ook tijd om sponsor te worden van het HTForum. 8)

Groet,

Bjorn

garmtz

Leuk! Allemaal wel al bekend, maar goed opgezet!

phy

Mooie en duidelijke website Caspar !!

Erik van Voorst (in memoriam)

Mooi begin...goed werk Remco.. 8)

Kleine miere%&_!"#$   opmerking.....er staat in de tekst....... de installatie klinkt niet spectaculairder dan het muziekinstrument zelf...... ::)..
.........ik heb nog nooit een muziekinstallatie gehoord wat spectaculairder klinkt dan het muziekinstrument zelf.... ;D :-X

Enfin reageer maar niet want ik plaag en we bedoelen uiteindelijk allebij echt wel hetzelfde.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dazzdax

Caspar schijnt erg ingenomen te zijn met de (Pel modified) 47-Labs/Sun/Musical Affairs combinatie :)
Met welk muziekstuk zou je dit systeem kunnen associëren: Daphnis et Chloë?

Chris

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

cas3100

Citaat van: dazzdax op april 12, 2007, 22:46:17
Caspar schijnt erg ingenomen te zijn met de (Pel modified) 47-Labs/Sun/Musical Affairs combinatie :)
Met welk muziekstuk zou je dit systeem kunnen associëren: Daphnis et Chloë?

Chris

Daphnis et Chloé is balletmuziek van de Franse componist Maurice Ravel (in diens woorden een symphonie choréographique). Ravel schreef het in opdracht van Sergej Diaghilev. Diens Ballets Russes voerden het werk op 8 juni 1912 voor het eerst uit in het Théâtre du Châtelet in Parijs. Ravel had er drie jaar aan gewerkt.

Het stuk is gebaseerd op een liefdesverhaal van de Griekse schrijver Longus uit de vierde eeuw na Christus: Daphnis en Chloë. De choreografie van de eerste uitvoering was van de hand van Michel Fokine, terwijl Vaslav Nijinsky de Daphnis-rol vertolkte.

Ravel schreef het werk voor groot orkest, waaraan een woordloos koor is toegevoegd. Uit de volledige balletmuziek heeft Ravel later twee orkestsuites samengesteld.

Geen slecht vergelijk Chris!

PS Even bellen over de Tamura voeding? Wie weet kunnen we elkaar helpen. Laat even eten wat je precies voor ogen hebt.

dazzdax

phy

Om weer even met beide voeten op de grond te komen  ;D
Wanneer komen de prijzen?

gr Robert

cas3100

Citaat van: phy op april 14, 2007, 11:10:33
Om weer even met beide voeten op de grond te komen  ;D
Wanneer komen de prijzen?

gr Robert

Binnen nu en twee weken. Ik heb nog veel te doen aan de site.

reMC

Citaat van: garmtz op april 12, 2007, 17:16:23
Leuk! Allemaal wel al bekend, maar goed opgezet!

Dank je :) De bedoeling is natuurlijk een beetje dat het bij meer mensen bekend wordt, spread the word ;D

De website is binnen een maand echt af (voor zover een website af kan zijn). Nog even geduld :)

)p(

Citaat van: reMC op april 12, 2007, 10:51:22
Online!

Ziet er goed uit en ik vind dat jullie jullie opvattingen erg helder hebben verwoord. Vooral dat laatste is nooit makkelijk! 8)

peter

phy

Citaat van: cas3100 op april 14, 2007, 23:26:17
Binnen nu en twee weken. Ik heb nog veel te doen aan de site.
het is een hele mooie site en vind hem nu al erg goed
en wat Peter zegt is helemaal waar ,goed verwoord!
dat maakt het interessant om alles te lezen

Gisteren is het audio concert geweest
ik kon er helaas niet bij zijn
staat er ergens al een beschrijving van ik ben erg benieuwd.

gr Robert 

cas3100

Citaat van: )p( op april 15, 2007, 09:23:29
Ziet er goed uit en ik vind dat jullie jullie opvattingen erg helder hebben verwoord. Vooral dat laatste is nooit makkelijk! 8)

peter

Met complimenten aan Remco hij heeft alle teksten geschreven!

cas3100

Citaat van: phy op april 15, 2007, 09:39:12
Gisteren is het audio concert geweest
ik kon er helaas niet bij zijn
staat er ergens al een beschrijving van ik ben erg benieuwd.

gr Robert 

Laat ik het zo zeggen. We hadden 40 mensen uitgenodigd in het Walter Maashuis in Bilthoven. Het was top! Goede opkomst ondanks warme weer. Aan het einde van de middag zaten we met 20 man in de tuin bij mijn ouders. Zo wil ik het ook, klein intiem persoonlijk. Op de website komen foto's en een verslag.

P R O G R A M M A

van het concert op zaterdag 14 april 2007 van 15.00 tot ca. 17.00 uur

in het Walter Maashuis in Bilthoven.

Welkom door Caspar Bunge.

Caroline Kuijpers [piano] en Lucas Bunge [cello] spelen van

Gabriël Fauré Berceuse, Papillon en Élégie.

Hans Kortenbach vertelt over de door Cees Pel en hem ontworpen luidsprekers

en de combinatie met de audioset. Deze worden gedemonstreerd door Cees Pel.

---  pauze ---

Caroline Kuijpers en Lucas Bunge spelen van Joaquin Nin Suite Espagnole

die bestaat uit de delen Vieja Castilla, Murciana, Asturiana en Andaluza.

Cees Pel laat ter afsluiting nog eenmaal de audioset horen.

Na afloop zal de aanwezigen een apéritif worden aangeboden.

FrankB

Gaaf programma! Had er wel bij willen zijn, maar ik wist het niet en eigenlijk was het weer ook te mooi ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

dazzdax

Caspar, heb je de Audiophysic Caldera's wel gehoord met krachtigere versterkers? Audiophysic adviseert minstens 50W voor de Caldera's. De Sun Audio push-pull heeft... 20W. Underpowered speakers kunnen dun/geknepen klinken met weinig bass. Just my two cents.

Chris

Joep

Caspar heeft op zijn Caldera's een 47Labs Gaincard gehad, een 2x25 watt versterker met twee 50 Watt voedingen.

Zijn huidige set laat veel en veel meer EN mooier horen dan bovenstaande combi.

Bovendien is het wattage nietszeggend, in ieder geval minder belangrijk dan een goede voeding (en dat had die Gaincard..)

Two cents back!  ;D ;)

dazzdax

Ok, uiteindelijk heeft het oor voor het zeggen.

Chris

cas3100

Citaat van: dazzdax op april 16, 2007, 00:23:19
Caspar, heb je de Audiophysic Caldera's wel gehoord met krachtigere versterkers? Audiophysic adviseert minstens 50W voor de Caldera's. De Sun Audio push-pull heeft... 20W. Underpowered speakers kunnen dun/geknepen klinken met weinig bass. Just my two cents.

Chris

Ha Chris,

Ja dat is waar. Ik heb inderdaad de gaincard gehad. Maar de Caldera heeft wel wat nodig. Ze kunnen hemels klinken, maar moeten wel heel goed worden neergezet en de match is cruciaal. Ik had meer kunnen expirimenteren maar ja toen kawm Sun Audio voorbij met de speakers van Hans.....