Rob's woonkamer set

Gestart door Rob Eric Blank, juli 7, 2006, 09:13:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MLCinema

Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe TV in plaats van andere speakers ;). Mooie set heb je hoor! Ontbreekt alleen nog een DV7001 en een mooie Panasonic Plasma.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Rob Eric Blank

Citaat van: Marc.Visser op oktober 30, 2008, 12:00:57
Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe TV in plaats van andere speakers ;). Mooie set heb je hoor! Ontbreekt alleen nog een DV7001 en een mooie Panasonic Plasma.
Als ik heel eerlijk ben is een nieuwe tv gewest, alleen.......Zijn deze upgrades voor stereo, omdat ik stiekem wel veel cd's luisterer. Ik wil wel surround behouden.
Ik verwacht dat een andere tv over een paar maanden zal volgen, inclusief Blu Ray (met analoog out in HT-DTS en die formaten)

el-jorge

Citaat van: Rob Eric Blank op oktober 29, 2008, 17:34:19
Inmiddels 10 maanden verder en geen upgrades gedaan!!!!! :) UNIEK!!!!
Veel kosten gemaakt voor mijn andere hobby, waardoor ik weinig op HT gebied heb gedaan. Ook een tijd niet op het forum ben geweest (nu al weer een maandje actief).
Het begint weer ter kriebelen. Het is 's avonds donker, waardoor ik minder weg ben en vaker op de bank zit om een filmpje te kijken en/of cd te luisteren. Ik wilde toch weer wat andere speakers.
De definitieve keuze is nog niet gevallen, alleen zijn mijn Elac FS 127 reeds verkocht. Dus nu een 3.1 opstelling aan het luisteren.

Ik denk nu aan de Onix Reference 2, Elac FS 208.2, Elac FS 247, B&W 703

Ik heb zeld de onix reference 1, ik ken de 2 niet. Maar de 1 zijn geweldige speakers imo.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

MLCinema

Citaat van: Rob Eric Blank op oktober 30, 2008, 12:20:56
Als ik heel eerlijk ben is een nieuwe tv gewest, alleen.......Zijn deze upgrades voor stereo, omdat ik stiekem wel veel cd's luisterer. Ik wil wel surround behouden.
Ik verwacht dat een andere tv over een paar maanden zal volgen, inclusief Blu Ray (met analoog out in HT-DTS en die formaten)

Goede TV uitzoeken is bijna net zo lastig als speakers. Groot aanbod, veel verschil in prijzen en kwaliteitsverschil. Ik snap je drang naar betere speakers wel. Ik luister zelf ook veel meer cd's dan dat ik films kijk. En dat is echt lekker vind ik zelf dan op de audiolab combo die ik heb.

Zijn de speakers nog in de kofferbak verdwenen?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

JeKa

Citaat van: Marc.Visser op oktober 31, 2008, 10:49:54
Goede TV uitzoeken is bijna net zo lastig als speakers. Groot aanbod, veel verschil in prijzen en kwaliteitsverschil.

Ach kom, zoveel goeds is er niet op de markt. Qua tv zou ik blind een Panasonic, Pioneer of desnoods een Samsung bij een webshop durven kopen. Speakers zijn veel persoonlijker en afhankelijker van een match en daardoor volgens mij een héél ander verhaal.

MLCinema

Vergis je niet... Kan nog best lastig zijn, want bijv een merk als panasonic heeft een heel divers aanbod. Samsung vind ik niks. Veel te schreeuwerig en glimmend. En bovendien heel hoog plasticgehalte.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

JeKa

Citaat van: Marc.Visser op oktober 31, 2008, 12:21:21
Vergis je niet... Kan nog best lastig zijn, want bijv een merk als panasonic heeft een heel divers aanbod. Samsung vind ik niks. Veel te schreeuwerig en glimmend. En bovendien heel hoog plasticgehalte.

Tuurlijk zitten er verschillen in, maar ik wil er vooral mee zeggen dat het niet te vergelijken is met speakers.

Seth__Gekko

Ik ben ook wel benieuwd Rob, knap die 10 maanden afkicken ;D

MLCinema

Citaat van: JeKa op oktober 31, 2008, 12:25:55
Tuurlijk zitten er verschillen in, maar ik wil er vooral mee zeggen dat het niet te vergelijken is met speakers.
Oke, misschien beetje scheve vergelijking, maar het blijft lastig. Moeilijke keuze, keuze luidspreker is moeilijker, zijn we nu weer vriendjes ;D ;).
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

JeKa

Citaat van: Marc.Visser op oktober 31, 2008, 13:01:05
Oke, misschien beetje scheve vergelijking, maar het blijft lastig. Moeilijke keuze, keuze luidspreker is moeilijker, zijn we nu weer vriendjes ;D ;).
;D :-*


gast2018

Citaat van: Rob Eric Blank op oktober 30, 2008, 10:35:22
Vanavond de FS 208.2 beluisteren, grote kans dat deze ook in de achterbak zal verdwijnen.

en??????

No-ne(e)D

[Denon AVR-3808, DVD-2500BT] [Elac FS247.A (bi-amping), Elac FS207.A (rears), Elac CC201.2, Elac SUB 2040 ESP] [Van den Hul "The Cleartrack"] [Sanyo PLV-Z700] [Projecta ProCinema High Contrast S 102x180]

Rob Eric Blank

Citaat van: ergé op oktober 31, 2008, 17:18:27
en??????
Het zijn de Elac FS208.2 geworden.

Ik wist dat het goede speakers waren, alleen dat ze zoveel beter zijn dan de FS147 wist ik niet.
Alles speelt nu met enorm gemak en zonder stress. De stage....geweldig. Foto's en een uitgebreider verslag zullen volgen, volgende week maar weer eens wat cd's pakken en luisteren.

gast2018

Gefeliciteerd, en geniet ervan!! ;D

No-ne(e)D

Gefeliciteerd Rob!
Ik ben ook benieuwd naar je uitgebreide verslag. Heb je ze misschien vergeleken met de 207.2/A? Ik zit namelijk aan een upgrade van m'n fronts te denken al ben ik zeer te spreken over de 207. Maar het kan wellicht nog een stukje beter  :)

De drang naar beter zullen alle audiofielen hier wel herkennen...
[Denon AVR-3808, DVD-2500BT] [Elac FS247.A (bi-amping), Elac FS207.A (rears), Elac CC201.2, Elac SUB 2040 ESP] [Van den Hul "The Cleartrack"] [Sanyo PLV-Z700] [Projecta ProCinema High Contrast S 102x180]

Rob Eric Blank

Citaat van: No-ne(e)D op november  1, 2008, 19:29:41
Gefeliciteerd Rob!
Ik ben ook benieuwd naar je uitgebreide verslag. Heb je ze misschien vergeleken met de 207.2/A? Ik zit namelijk aan een upgrade van m'n fronts te denken al ben ik zeer te spreken over de 207. Maar het kan wellicht nog een stukje beter  :)

De drang naar beter zullen alle audiofielen hier wel herkennen...

Ik heb ze wel ooit eens vergeleken met de FS207.2 's, toen vond ik de FS208.2's al wel een tik beter.

Rob Eric Blank

Inmiddels hebben de geliefde speakers er de nodige speeluren opzitten. Ik kan simpelweg zeggen dat de verbetering groter is dan ik vooraf had durven hopen. Allereerst ben ik begonnen met het opnieuw afstellen van de subwoofer om de speakers te laten intergreren in de set. Bij stereo weergave laat ik de sub minimaal meespelen, waardoor ik de cross-over nog wat lager heb moeten zetten (ja die FS208.2 gaan serieus laag).

Toch was ik niet helemaal tevreden met de weergave in het laag. Het werd als wat 'boemerig' ervaren. Daarna maar weer eens geexperimenteerd met het dicht stoppen van 1 basreflexpoort (de speakers hebben er 2). Uiteindelijk de onderste dicht gestopt, wat het laag veel gecontroleerder maakte en zeer plezier is om naar te luisteren.

Na alle tweaks kon eindelijk het echte luisteren beginnen. Een stapel cd's erbij van onder andere Coldplay, Norah Jones, Andrea Bocelli, Trentemoller, Muse, Depeche Mode enThe Frames. Zeer diverse muziek, maar ik wilde ook luisteren hoe de speakers zouden presteren met verschillende soorten muziek. En........TOP

Het eerste wat mij opviel was de stage.....deze was breed....homogeen. Ja die JET tweeter is heel wat beter dan de tweeter waarmee de FS127 zijn uitgerust. Vervolgens wat mij opviel was het gemak van weergave. Het is alsof je rijd in een dikke GT bolide, alles gaat rustig totdat je het gas indrukt. Dan ga je er ook zonder morren vandoor en niet veel later rij je weer rustig op je dooie gemak. De weergave kan daar goed mee vergeleken worden, zonder dat deze sloom of lomp aanvoelt.

De rust in de weergave en het gemak waarmee de set speelt is erg groot. Het maakt niet uit met wat voor muziek wordt gespeeld.

Ook is het meerkanaals audio gedeelte verbeterd. De speakers geven een dusdanige stage, dat het de ruimtelijkheid ten goede komt. Natuurlijk zouden eigenlijk alle speakers uit deze lijn moeten komen, dat zal waarschijnlijk een volgende upgrade zijn (of een Full HD tv).

Al met al, ben ik zeer tevreden over wat deze upgrade mij geboden heeft.

-madison-

Mooi Rob!! Maar dit vraagt natuurlijk wel om een foto ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Rob Eric Blank

Citaat van: -madison- op november 13, 2008, 10:40:50
Mooi Rob!! Maar dit vraagt natuurlijk wel om een foto ;)
Zeker omdat ik zoveel foto's maak. Gister wilde ik een foto maken, maar opeens weer andere foto ideen.....

yorkie13

hoi Rob
mooie upgrade je nieuwe luidsprekers, kan de RA 1 sub nog een beetje meekomen met HT en multichannel muziek ?

Rob Eric Blank

Citaat van: RA SUBS op november 13, 2008, 10:55:27
hoi Rob
mooie upgrade je nieuwe luidsprekers, kan de RA 1 sub nog een beetje meekomen met HT en multichannel muziek ?
Bij films zeker. RA Model 1 staat nu op 33 Hz voor muziek en dat is ook zeer goed te doen.

Rob Eric Blank

Even snel wat foto's gemaakt van de speakers in de set-up.
Van het weekend ook weer even beluisterd en was weer een genot. Zo ook maar even wat cd's opzetten








Rob Eric Blank

Inmiddels een Marantz DV7001 besteld.
toch een klein upgradeje

Rob Eric Blank

Eindelijk een update. De Samsung LE37B650 aangeschaft. Is toch wel een enorm groot beeld inplaats van de CRT bak die ik had.

MLCinema

Dat vraagt natuurlijk om plaatjes. Maar je had een DV7001 besteld zei je in de post erboven? Die niet meer doorgegaan omdat je in het andere topic aangaf problemen te hebben icm de philips dvd speler?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |