Rob's woonkamer set

Gestart door Rob Eric Blank, juli 7, 2006, 09:13:28

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rob Eric Blank

De sub moet nog inspelen, maar niet alleen IK vind het geluid erop vooruit gaan maar ook mijn vriendin. De RA heeft gewoon minder te doen, hoeft niet zo hard te werken en daarom komt er meer rust uit de speakers wat zeer aangenaam klinkt.

[email protected]

ja je hebt eigenlijk gewoon een .. sub staan, maar mooi dat de sub bevalt
ik heb net contact gehad met de UK en de sub blijft in productie in kleine aantallen voorlopig
het is ook vooral een muzikale subwoofer, snel en strak laag

Rob Eric Blank

Citaat van: [email protected] op oktober  1, 2007, 14:03:18
ja je hebt eigenlijk gewoon een .. sub staan, maar mooi dat de sub bevalt
ik heb net contact gehad met de UK en de sub blijft in productie in kleine aantallen voorlopig
het is ook vooral een muzikale subwoofer, snel en strak laag
De snelheid is gewoon zoveel beter en daardoor weinig vervorming. Hij staat wel weer enorm subtiel te spelen nu, crossover op 39Hz en dan in stereo erbij laten spelen.
Wat betreft films.....te weinig gezien, wel wat opgezet zoals Saving Private Ryan, Finding Nemo......De bas is niet storend, ik "merk" het laag zonder dat ik direct het volume lager wil draaien. Alleen vind mn vriendin de sub wat groot (went wel).

[email protected]

gewoon lampje of plantje erop, wordt het vanzelf in het interieur opgenomen ;D

Rob Eric Blank

Citaat van: [email protected] op oktober  1, 2007, 16:33:31
gewoon lampje of plantje erop, wordt het vanzelf in het interieur opgenomen ;D
Er wordt niets op de speakers gezet...... ;D

Joris1971

Citaat van: Rob Eric Blank op oktober  1, 2007, 19:06:44
Er wordt niets op de speakers gezet...... ;D

Goede en juiste houding, vind het zo lelijk als mensen van allaes op die speakers gaan zetten! Het is toch geen bijzettafel!

Rob Eric Blank

Citaat van: Joris1971 op oktober  1, 2007, 22:58:05
Goede en juiste houding, vind het zo lelijk als mensen van allaes op die speakers gaan zetten! Het is toch geen bijzettafel!
En geluidstechnisch doorgaans niet JE van HET.

J o e p

Was wel leuk die vergelijking tussen de SR-14 met de PM7001 serie. Ik denk dat dit wel leuk is voor jou.

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,1286.0.html
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Rob Eric Blank

Citaat van: Joep Broos op oktober  3, 2007, 17:13:02
Was wel leuk die vergelijking tussen de SR-14 met de PM7001 serie. Ik denk dat dit wel leuk is voor jou.

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,1286.0.html
Misschien een andere link, dit is een korte vergelijking tussen de PM-11 en SR-14.

Rob Eric Blank

Toch even een foto van de nieuwe sub.
Ik ben er nog steeds meer dan tevreden over, financieel niet duurder dan een Rel Quake II maar zeker vele malen beter. Intergreerd lekker op stereo en heeft werkelijk diepgang tijdens films!

Rob Eric Blank

Inmiddels ook mijn kabels op deze mannier aangesloten en even luisteren of ik verschil kan waarnemen.
http://www.hifi.nl/tip.php?id=57

[email protected]

mooie sub ::), ga je de sub nog op een tegel plaatsen net als je frontspeakers ?
dan wordt het laag net iets strakker is mijn ervaring
voor stereo cross ik zelf op dit moment op 39 hz en heb de poorten van de scanspeak ultimos
dicht zitten , dus een gesloten systeem, laag is dan nog eenvoudiger af te regelen

Rob Eric Blank

Citaat van: [email protected] op oktober  5, 2007, 13:52:52
mooie sub ::), ga je de sub nog op een tegel plaatsen net als je frontspeakers ?
dan wordt het laag net iets strakker is mijn ervaring
voor stereo cross ik zelf op dit moment op 39 hz en heb de poorten van de scanspeak ultimos
dicht zitten , dus een gesloten systeem, laag is dan nog eenvoudiger af te regelen
Er komt nog een tegel onder, moet ik nog even naar het tuincentrum. Zelf zit ik nu dus op 36 Hz bij stereo en dat fungeert naar behoren. Voor de rest lekker laten inspelen die sub. Maar nu ben ik al erg tevreden, is een flinke upgrade!

Rob Eric Blank

Oja mn subje is inmiddels wel wat ingespeeld merk ik. Af en toe moet ik het volume even terug draaien voor de stereo weergave. Werd anders te overheersend. Oja een fase die je traploos van 0 graden tot 180 kunt instellen is erg aangenaam. Maakt de bass veel strakker en daardoor goed subtiel. Still happy with the sub!



Oja en films.....Weer wat testjes gedaan en een korte demo voor een vriend. Het viel hem op dat ik een glazenwand (enkelglas) aan het klapperen kreeg zonder vervorming. Kon mijn Quake II niet, die was storend aan het vervormen en het geluid was daardoor verre van aangenaam.

Rob Eric Blank

Vandaag mijn Xindak FN-01 speakerkabels binnen. Luisteren of dit een verbetering zal geven tov. de SC-03.
het lijkt erop dat deze meer detail weergeven, maar eerst ff lekker laten draaien. Zien er weer indrukwekkend uit!

Rob Eric Blank

Mogelijk dat ik tussen kerst en Oud&Nieuw weer eens naar de audio dealer ga. Wil beluisteren of de Elac FS247 echt zoveel beter is dan de FS127 en of dat de investering waard is.

Ik heb mijn speaker nu toch ook alweer een jaar, dus over een maand of 6 maar weer eens nieuwe ;-)



Eerst alleen maar luisteren.

denoontje

ja...van luisteren komt........€€€

VlisChris

Was dat maar zo, dat van luisteren de euro's komen ;D
@ Rob: ben benieuwd!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Het zou kunnen dat ik dan wil kopen, maar wil het gewoon beluisteren om te ervaren of ik het die extra investering waard vind.

Rob Eric Blank

Inmiddels 10 maanden verder en geen upgrades gedaan!!!!! :) UNIEK!!!!
Veel kosten gemaakt voor mijn andere hobby, waardoor ik weinig op HT gebied heb gedaan. Ook een tijd niet op het forum ben geweest (nu al weer een maandje actief).
Het begint weer ter kriebelen. Het is 's avonds donker, waardoor ik minder weg ben en vaker op de bank zit om een filmpje te kijken en/of cd te luisteren. Ik wilde toch weer wat andere speakers.
De definitieve keuze is nog niet gevallen, alleen zijn mijn Elac FS 127 reeds verkocht. Dus nu een 3.1 opstelling aan het luisteren.

Ik denk nu aan de Onix Reference 2, Elac FS 208.2, Elac FS 247, B&W 703

WickedGame

Citaat van: Rob Eric Blank op oktober 29, 2008, 17:34:19
Inmiddels 10 maanden verder en geen upgrades gedaan!!!!! :) UNIEK!!!!
Veel kosten gemaakt voor mijn andere hobby, waardoor ik weinig op HT gebied heb gedaan. Ook een tijd niet op het forum ben geweest (nu al weer een maandje actief).
Het begint weer ter kriebelen. Het is 's avonds donker, waardoor ik minder weg ben en vaker op de bank zit om een filmpje te kijken en/of cd te luisteren. Ik wilde toch weer wat andere speakers.
De definitieve keuze is nog niet gevallen, alleen zijn mijn Elac FS 127 reeds verkocht. Dus nu een 3.1 opstelling aan het luisteren.

Ik denk nu aan de Onix Reference 2, Elac FS 208.2, Elac FS 247, B&W 703

Vanwaar de B&W 703 daar plots tussen. De B&W 703 vind ik toch wel gezien je andere keuzes wel een hele omzwaai, veel warmer en wolliger.

Rob Eric Blank

B&W zou dan ook een omme zwaai worden. Ik twijfel er nog aan.

WickedGame

Kijk ik zal niet ontkennen dat B&W en Marantz matched, mijn signature verraad al genoeg. Maar gezien je keuze nu viel het me direct op. Maar je zoekt een echte full-range speaker? Zo niet zou je eens kunnen luisteren naar een 805S en heel misschien 804 (al zullen die wel buiten budget vallen).

Rob Eric Blank

Citaat van: WickedGame op oktober 29, 2008, 20:07:35
Kijk ik zal niet ontkennen dat B&W en Marantz matched, mijn signature verraad al genoeg. Maar gezien je keuze nu viel het me direct op. Maar je zoekt een echte full-range speaker? Zo niet zou je eens kunnen luisteren naar een 805S en heel misschien 804 (al zullen die wel buiten budget vallen).
Ik heb ze wel eens beluisterd en zijn above budget....helaas. Wel zeer mooie speakers.

Rob Eric Blank

Vanavond de FS 208.2 beluisteren, grote kans dat deze ook in de achterbak zal verdwijnen.