Rob's woonkamer set

Started by Rob Eric Blank, July 7, 2006, 09:13:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob Eric Blank

Voor mij toch ook even een set in vogelvlucht

Specs
Speakers
Luidspreker voor Elac FS208.2
Luidspreker achter Elac BS203.2
Luidspreker center Elac CC200.2
Subwoofer BK XXLS400

Versterker/Receiver
Receiver Marantz SR-14

Processor
Marantz AV7005

Bron
Marantz SA-7001
Pioneer BP-51
MP3 speler Apple Video (5G) 30gb

Bekabeling
Luidsprekerkabels (Front & Center) Xindak FN-01
Interlink Xindak FA-01
Coax interlink Oehlbach NF 113 Digital Set (5.0 m)
Interlink Monster Cable iPod interlink
Netsnoer Lapp Offlex
Netsnoer Pirrelli kabel oxidant free 2x6 6 mm2 Wattgate 320i en shukostekker Gold II

Diverse
Stands Atacama Tannoy Nexus 6














Rob Eric Blank

#1
Een overzicht van de set.


De Elac FS-208




Natuurlijke een foto van de componenten, zoals de versterker. De SR-14, een beest van een apparaat.


Een vol audio meubel.


Zonder afstandbediening kom je ook niet zo ver


De Nintendo Wii, leuk speelgoed


Er is ook ruimte voor de sub.


Definitieve set-up zal er zijn als mijn meubel klaar is.

TearS

#2
.

Rob Eric Blank

De rechter is precies hetzelfde ingedraaid, alleen mijn groothoek lens van mijn camera vertekend wat.
Ook een stukje optisch bedrog. Deze Elac's moet je met mijn huidige Xindak SC-03 bekabeling ook behoorlijk indraaien!

)p(

Ziet er goed uit...de combinatie groen en oranje was lange tijd erg not done maar werkt wat mij betreft vaak toch erg goed zonder al te overdreven jaren 70 over te komen  :)

peter

Rob Eric Blank

Quote from: )p( on July  7, 2006, 09:58:58
Ziet er goed uit...de combinatie groen en oranje was lange tijd erg not done maar werkt wat mij betreft vaak toch erg goed zonder al te overdreven jaren 70 over te komen  :)

peter
Zorgen dat het voor de rest redelijk licht is in huis. Niet de combinatie met veel bruin en donkere kleuren, dat is in mijn optiek een beetje de "foute" 70's look. Het moet een beetje fris zijn, daarom ook de zilver kleurige Elac's. Helaas was de Rel Quake II niet meer in het zilver, maar zwart was nog voorradig. Andere kleuren passen stukken minder. En zwarte componenten steken lekker af tegen die witte kast, alleen mn Philips de deur uit doen en een zwarte Marantz DVD speler aanschaffen.

maartenvd

Mooie set!

Maar wat me opvalt is dat je versterker wel erg weinig 'ademruimte' krijgt? Heb je geen problemen met koeling?

mradem

Het ziet er uit alsof de achterkant open is. Dus niet echt een probleem denk ik. Het frontje van de Marantz komt geloof ik ook iets hoger als de behuizing zelf. Dus er zit een kleine ruimte tussen. Correct me if I am wrong ;) .

Ziet er top uit Rob. Leuke klok heb je ook hangen 8) .

Rob Eric Blank

Koeling is een probleem. De pootjes zijn van de reciever gehaald anders pastte deze niet. Er is nu een milimeter of 3 ademruimte boven mijn receiver. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik 2 Ma500 monoblokken heb aangeschaft, zodat deze de versterking op hun rekening kunnen nemen.
De achterkant staat wel geheel vrij en ik heb daar dus wat koel ruimte, maar misschien bouw ik er nog een keer een fan in. Een Silent PC cooler. Mijn versterker is nooit uitgeslagen door de warmte, ook niet met het weer van de afgelopen tijd, dus dat is wel fijn.

maartenvd

Quote from: Rob Eric Blank on July  7, 2006, 12:50:05
Koeling is een probleem. De pootjes zijn van de reciever gehaald anders pastte deze niet. Er is nu een milimeter of 3 ademruimte boven mijn receiver. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik 2 Ma500 monoblokken heb aangeschaft, zodat deze de versterking op hun rekening kunnen nemen.
De achterkant staat wel geheel vrij en ik heb daar dus wat koel ruimte, maar misschien bouw ik er nog een keer een fan in. Een Silent PC cooler. Mijn versterker is nooit uitgeslagen door de warmte, ook niet met het weer van de afgelopen tijd, dus dat is wel fijn.

Aha, ok dan.

Rob Eric Blank

Inmiddels ook een single wire Xindak SC-03 besteld, dus mijn v.d. Hul Royal Jade gaat binnenkort van mijn center af.
Voor de rest even weinig upgrades op de agenda staan, vanwege budgetaire redenen. Denk er wel over om mogelijk Elac FS 208.2 speakers te gaan aanschaffen.

S. Versteeg

Mooie kamer! Die aan de muur hangende kast komt toch van de Ikea? Zit te twijfelen om die ook te kopen.
Audio:  Receiver: Denon 1705 Dvd-player: Denon 1400 Fronts:Monitor Audio Bronze B4 Rears:Monitor Audio Bronze B4 Center:Monitor Audio Bronze Center
Video: Projector: Hitachi PJ-TX100 HD-Ready Screen: Beamax High Contrast 72 " Cables and Interlinks by: Oehlbach, Monster, Microsoft and Profigold

Nelisje

Er wordt hier stiekem nogal wat bij de ikea gekocht dan ;) (groot gelijk het is maar een kastje en meer budget voor mooi spul waarmee je wel verschil merkt).

TearS

#13
.

Rob Eric Blank

Quote from: S. Versteeg on July 10, 2006, 11:17:45
Mooie kamer! Die aan de muur hangende kast komt toch van de Ikea? Zit te twijfelen om die ook te kopen.
In mijn kamer staat idd veel Ikea spul. Dit was student technisch voor een verantwoorde prijs. Nu ik een baan heb kan ik makkelijker wat aanschaffen bij wat andere zaken, maar Ikea ziet er ook best goed uit.
Die kast aan de muur is erg fijn, mijn tweede cd kast.
Er komt binnenkort wel een andere vloerbedekking in en 2 andere stoelen bij de salon tafel.

Nelisje

Ik heb persoonlijk altijd volgehouden dat de mensen bij mij thuis op een kratje bier konden zitten zolang het geluid en beeld maar goed was ;) Maar nu ben ik toch wel iets bijgedraaid, een bank moet goed zitten en niet lelijk zijn maar ik ga niet 500euro extra betalen voor een bank die net een beetje mooier is. Een tafel mag van mij van mdf met fineer of folie zijn, het is een tafel daar leg je dingen op het ligt echt niet beter als het massief eiken is.

Bij zulk soort dingen resulteert 100euro meer niet in een hogere kwaliteit dus waarom zou ik 100euro extra aan een tafel besteden, daar kan ik andere leuke dingen mee doen.

Als ik de jackpot win zal ik ook niet snel belachelijk geld uitgeven aan meubels dan zal het nog een bank zijn van de trendhopper of de piet klerkx al kijk ik dan misschien niet op de 100euro, wat boeit mij zo'n bank nou :)

Rob Eric Blank

Ik begin mijn interieur wel belangrijk te vinden. Ik vind dat het er ook mooi uit zou moeten zien, dus daar wordt wel geld aan besteed.
Laatst nieuwe eetkamer stoelen gekocht en deze waren niet zo heel goedkoop, maar zitten lekker en zien er goed uit.

Wimpie007

Voor mij is goed zitten het belangrijkst.  M'n derdehandse sofa begint ondertussen toch een beetje te verslijten.  Zoals Rob al zei is het soms beetje afwegen tussen budget en (noodzakelijke) luxe.
Mooie set in ieder geval, uiteindelijk is hoe jij er van geniet het belangrijkste!
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

TheSpeedSkater

Leuke set en kamer!

Misschien je tv upgraden naar een mooie plasma/LCD?  Zal mooi staan aan je muur!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Rob Eric Blank

Dank je voor de complimenten. Een LCD komt er wel, volgend jaar ofzo. Audio heeft mijn voorkeur, misschien wel meer Stereo dan HT.
Toevallig wel een upgrade gedaan, deze powercable

TheSpeedSkater

Ziet er goed uit, merk je verschil??
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Rob Eric Blank

Quote from: TheSpeedSkater on July 11, 2006, 14:06:50
Ziet er goed uit, merk je verschil??
Nog niet mee gedraaid, alleen binnen en ik ben nu aan het werk (en op mijn werk) dus dit zal ik later testen

TheSpeedSkater

Ben benieuwd naar je ervaringen...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Movievault

Die kabel komt me heeeeeel bekend voor.
;D

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Rody

Quote from: FrankG on July 11, 2006, 14:20:21
Die kabel komt me heeeeeel bekend voor.
;D



Dat dacht ik al ;D