DVI/COMPONENT TO VGA TRANSCODER voor barco

Gestart door Den Tas, mei 29, 2006, 15:48:54

Vorige topic - Volgende topic

Francisco

Ik denk dat Rob Dingen in z'n verhaal ook bedoelt dat een CRT projector met een hogere bandbreedte meer mogelijkheden heeft om de "verkeerde porch settings" te corrigeren.
CiteerIk heb het kastje op de Cine 9 G808s 1209s gehad en daar ging het prima op de H size is ook nog te wijzigen met een afstelling in de projector

Volgens mij bedoelt hij met deze zin:
Citeerdaarom lukt het met een 808 bijv niet
Een Barco Data 808 of Data 808s die hebben minder bandbreedte dan een Graphics 808s.

En Jowi hier kun je toch een nieuw geheugen voor aanmaken, ivm met andere hertz en het aanpassen (op afst. bed.) van de h size? mocht je een G808s hebben zoals ik  ;D
CiteerOverigens moet je met een Barco wel iets kunnen doen door de H-size op de boards gewoon groter af te stellen zodat de PAL timing wel past... Heeft ook wel weer zijn nadelen begreep ik, qua bandbreedte gebruik enz... en al was het maar dat je dan wellicht NTSC timings weer té groot hebt

Waar ik nog wel even benieuwd naar ben is het HDCP verhaal wat is het en waarvoor dient het. Een soort codering begreep ik. Is het nog van belang welke DVI kabel je gebruikt wil je dit kunnen doorsturen? Bij de kabel van Jowi (glasvezel staat het erbij dat het kan) maar kan b.v. deze het ook? http://www.digitalconnection.com/products/cables/eedvid.asp
Verbeter me wanneer ik iets fout zeg.

jowi

Citaat van: Francisco op augustus 11, 2006, 00:30:37
En Jowi hier kun je toch een nieuw geheugen voor aanmaken, ivm met andere hertz en het aanpassen (op afst. bed.) van de h size?
Ja maar de h-size is gewoon niet toereikend genoeg. Natuurlijk maakt ie een nieuw geheugen aan, maar met de h-size op 100% heb je nog steeds geen beeldvullend beeld. Op een scherm van 240cm breed kom je dan echt aan beide kanten 20 cm te kort. En ja ik gebruik maximaal fosfor etc etc.

Arno P

Citaat van: jowi op augustus 11, 2006, 08:18:35
Ja maar de h-size is gewoon niet toereikend genoeg. Natuurlijk maakt ie een nieuw geheugen aan, maar met de h-size op 100% heb je nog steeds geen beeldvullend beeld. Op een scherm van 240cm breed kom je dan echt aan beide kanten 20 cm te kort. En ja ik gebruik maximaal fosfor etc etc.

Pstrip? :-\

Robbo

Citaat van: Arno P op augustus 11, 2006, 08:20:22

Heeft geen zin want met niet standaard porch settings herkent de Moome box het input signaal niet.

jowi

Citaat van: Arno P op augustus 11, 2006, 08:20:22
Hoe installeer ik powerstrip op een dvd speler ::) :o ;D

Nogmaals, met een HTPC is er GEEN PROBLEEM, met standaard apparatuur die PAL-HD@50hz uitstuurt is er WEL een probleem.

jowi

Citaat van: Robbo op augustus 11, 2006, 08:42:28
Heeft geen zin want met niet standaard porch settings herkent de Moome box het input signaal niet.
Heeft wel degelijk zin, ik moest zelfs pstrip gebruiken met de htpc, om de resoluties uit de EDID van de moome te lezen, en die vervolgens toe te voegen als standaard res in Nvidia control panel, en vervolgens die te kiezen. De standaard nvidia timings voldeden niet.

jowi

Citaat van: Rob_Dingen op augustus 10, 2006, 22:26:34
Ik heb het kastje op de Cine 9 G808s 1209s gehad en daar ging het prima op de H size is ook nog te wijzigen met een afstelling in de projector het phase (porch settings)probleem is groter daarom lukt het met een 808 bijv niet.
Ik meen me te herinneren dat Reinier op zijn 1209 er ook last van had, met de HDTV cable box? Daar kreeg hij het ook net niet groot genoeg?

Arno P

Citaat van: jowi op augustus 11, 2006, 08:56:28
Hoe installeer ik powerstrip op een dvd speler ::) :o ;D

Nogmaals, met een HTPC is er GEEN PROBLEEM, met standaard apparatuur die PAL-HD@50hz uitstuurt is er WEL een probleem.

dvd speler...wat ben jij ouderwets.. ;D ;)

jowi

Citaat van: Arno P op augustus 11, 2006, 09:10:51
dvd speler...wat ben jij ouderwets.. ;D ;)
Denon 3910 die DVD upscaled via DVI naar 1080i... ouderwets... ::) ja eigenlijk wel ja ;D

Maar dat is niet het issue, het issue is dat zometeen de mogelijkheid bestaat, dat de nieuwe HD-DVD en Bluray spelers voor ons PAL continent, dus deze rare timings hebben... tenzij de producenten er zelf achterkomen en het aanpassen. Anders houden we gewoon deze problemen.

Ik val een beetje in herhaling geloof ik ::)

Robbo

CiteerHeeft wel degelijk zin, ik moest zelfs pstrip gebruiken met de htpc, om de resoluties uit de EDID van de moome te lezen, en die vervolgens toe te voegen als standaard res in Nvidia control panel, en vervolgens die te kiezen. De standaard nvidia timings voldeden niet.

Zo kan het ook.  Maar handiger is om de Moome als monitor te selecteren.

jowi

Citaat van: Robbo op augustus 11, 2006, 09:18:57
Zo kan het ook.  Maar handiger is om de Moome als monitor te selecteren.
Ja dat doe je dus ook (kan niet eens anders)... maar dan nog probeert het nvidia control panel naar die moome dus zijn eigen timings te sturen. En dat werkt dus niet. Tenminste ik kreeg het niet voor elkaar.

BarcoCRT

Jowi heeft gelijk.

Zou de DVD-speler het signaal analoog (RGBHV) uitsturen, zou je exact dezelfde problemen hebben. Oorzaak is de bron en niet de moome-box. De moome-box stelt als eerste ons in staat om het signaal uit de HDMI-uitgangen weer te geven op onze CRT projectoren, en daarom valt het ons nu pas op.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

RCD

Hoi Jowi

Of het gaat met 1080p wwet ik niet daarom gebruikte ik het woord mischien.
Met het kastje wat ik heb is er geprojecteerd op een Barco 1101 daar werkte 720p niet maar 1080i wel.

Over de andere vragen die er zijn even dit om het wat duidelijker te maken.
Het heeft niets met bandbreedte te maken of het wel of niet lukt maar met de afstel mogelijkheden en range van de projector.
Ik noemde alleen projectors waarvan ik gezien heb dat het wel werkt en ik weet dat een normale 808 er een probleem mee heeft op andere projectoren heb ik het nooit geprobeert.
Dus ik bedoel met mijn opmerkingen niets wat ik weet staat er.
Mijn advies is dus om het van te voren uit te proberen voordat je het koopt door het te lenen van iemand of mischien heeft Frank hier van het forum een regeling dat je hem terug kunt geven als het niet gaat.

Rob

jowi

Ok da's duidelijk. Nu las ik op het forum van Curt Palme dat je het op zou kunnen lossen door simpelweg op een board met een potmeter etc de H-size groter te maken, als je via het menu het met de h-size zelf niet zou redden. Hoe zit dat dan precies? Haal je dan nog wel het maximale uit je projector?

RCD

Hoi

Jawel dat maakt niets uit.
Ik vind het probleem met de phase erger want dat haal je ook niet.

Rob

Gullwing

Citaat van: jowi op augustus 10, 2006, 23:30:25
Gullwing, even in layman's terms, het 'beeld' bestaat uit lijnen. bijv. 720 lijnen of 1080 lijnen of 576 lijnen etc. Maar daarnaast zit er o.a. ook 'informatie' in het beeld die iets zegt over waar en hoe de lijnen moeten beginnen, waar ze moeten stoppen, dus hoeveel van links af, hoeveel van rechts, hoever van boven en onder, etc.

Die informatie wordt gemaakt door het apparaat wat afspeelt, de DVD speler dus bijvoorbeeld. Dat is dan in dat geval een vast gegeven, waar niets aan te veranderen is. Het probleem is nu dat de meeste dvd spelers dus 'rare' posities hebben voor de lijnen in een PAL signaal, om het zomaar te zeggen. Iemand heeft in zijn onmetelijke wijsheid die waardes zodanig voor iedereen gespecificeerd, en iedereen gebruikt ze dus ook. Ze zijn alleen niet echt handig gekozen.

Dus, de speler stuurt het digitale signaal, met de bijbehorende info, en gecodeerd met HDCP meuk, over dvi naar de moome (of andere soort). De moome sleuteld de HDCP codering eruit, en maakt er analoge VGA van. De moome-achtige kastjes doen verder niets, maar geven het verder door zoals het aangeboden wordt.

(Als ik iets cruciaals vergeet hoor ik het wel ;) )

Dank je voor de duidelijke uitleg........ga er steeds iets meer van begrijpen.

Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N

Francisco

Oke Rob duidelijk, ik ben dan eigenlijk wel benieuwd waar het em in zit. Waarom kan de ene pj het wel corigeren en de ander niet? Jij bent de techneut ik probeer het te snappen maar heb HTS elektrotechniek overgeslagen  O0
Het zou wel leuk zijn als we dit probleem op een of andere manier kunnen tackelen. Want inderdaad wat Jowi zegt wanneer straks de Blu Ray spelers de standaard pal timmings aanhouden dan is dat natuurlijk minder wanneer het niet past binnen je scherm.
Als ik het goed begrijp hebben we dit probleem bij pc gebruik niet en kunnen we met een blu ray dvd slave in je HTPC wel uit de voeten toch?  :)

RCD

Hoi

Ik kan niet in de toekomst kijken.
Maar tot nu toe is het probleem alleen bij Pal DVD spelers die DVD kunnen upscalen naar 720p en 1080i.
Daarbij is 1080i bijna altijd nog wel goed te krijgen en 720p op oudere Barco's niet.
Ikzelf heb een DVD speler die naar 1080p kan upscalen maar dat heb ik op een normale 808 nog niet geprobeerd.

Rob

Arno P

Mijn moompje is volgens mij doa (dead on arrival)  :-\

Peppi

CiteerIk kan niet in de toekomst kijken.
Maar tot nu toe is het probleem alleen bij Pal DVD spelers die DVD kunnen upscalen naar 720p en 1080i.
Daarbij is 1080i bijna altijd nog wel goed te krijgen en 720p op oudere Barco's niet.
Ikzelf heb een DVD speler die naar 1080p kan upscalen maar dat heb ik op een normale 808 nog niet geprobeerd.

Zou het ook problemen kunnen opleveren als je de dvi out van een scaler (in mijn geval dvdo) zeg maar 1080p/720p naar de moome en dan vga naar de barco stuurt?

Peter
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

BarcoCRT

Citaat van: Arno P op augustus 15, 2006, 20:10:13
Mijn moompje is volgens mij doa (dead on arrival)  :-\
Oei, dat is lullig.
Zaterdag heb ik nog een Moome in een G70 gestoken. Plug & Play & Jawdrop.
Damn, wat was dat mooi!
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3

Arno P

Citaat van: rbauer op augustus 15, 2006, 20:59:34
Oei, dat is lullig.
Zaterdag heb ik nog een Moome in een G70 gestoken. Plug & Play & Jawdrop.
Damn, wat was dat mooi!

Plug and pray hier....htpc ziet em helemaal niet  :'(

BarcoCRT

Citaat van: Arno P op augustus 15, 2006, 21:00:44
Plug and pray hier....htpc ziet em helemaal niet  :'(
Eerst projector aanzetten, en dan de pc. Dat al gedaan?
Hij meldt zich als DVI-MOOME weergever.

Arno P

Citaat van: rbauer op augustus 15, 2006, 21:08:37
Eerst projector aanzetten, en dan de pc. Dat al gedaan?
Hij meldt zich als DVI-MOOME weergever.

Yep, gedaan...

Zal toch niet iets met andere pj instellingen te maken hebben zoals die switcher/8input jumper..

RGBHV zit er inmiddels maar weer aan vast.. :'(

BarcoCRT

Je kan moome in poort B van je sony steken, dan maakt de stand van de RGBHV switch niet uit.
Je hebt een lange kabel, al eens een korte geprobeerd?