DVI/COMPONENT TO VGA TRANSCODER voor barco

Gestart door Den Tas, mei 29, 2006, 15:48:54

Vorige topic - Volgende topic

Den Tas

Als ik zo een transcoder gebruik( http://221.169.10.62/external_dvi.htm) en ik neem een dvd speler met dvi die kan upscalen naar 720p en 1080i, kan dat dan zonder HTPC of scaler?
Of heb ik dan nog een HTPC of scaler nodig?

En is er iemand bekend met deze transcoders, en hoe vallen ze mee?
----------------------------------------------------------------------------------------------------

RCD

Hoi

Dan heb je verder niets meer nodig voor dvd te kijken en afhankelijk van je dvd speler is de kwaliteit super goed.

Rob

Den Tas

Citaat van: Rob_Dingen op mei 29, 2006, 20:01:32
Hoi

Dan heb je verder niets meer nodig voor dvd te kijken en afhankelijk van je dvd speler is de kwaliteit super goed.

Rob

Thanks Rob,

En de beeld kwaliteid van een scaler is die nog beter, of is dit ongeveer vergelijkbaar?

----------------------------------------------------------------------------------------------------

RCD

Hoi

Afhankelijk van de dvd speler vergelijkbaar.

Rob

spotmatic

Davy, de link in je topicstart klopt niet, dus ik weet niet welk apparaat je precies bedoelt. Kan je dit even aanpassen? Ik ben nl. ook geïnteresseerd in zo'n oplossing.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

westham

Arno P

Dat is die van Moome....Ik ben met hem aan het mailen ivm een soortgelijke kaart voor mijn CRTPJ

jowi

Misschien eens een animo check doen voor een soort powerbuy onder CRT bezitters? Denk dat veel mensen wel zo'n kastje willen. Aangezien veel gewoon door hobbyisten met de hand gemaakt wordt, is het misschien wel aardig om dan zo iemand meteen een hele batch te laten maken?

Heb zelf wel interesse. Liefst intern, maar extern mag ook... moeten wel wel even inventariseren wie wat maakt, en waar onze voorkeuren naar uitgaan enzo.

Arno P

jowi

Citaat van: Arno P op mei 30, 2006, 10:25:07
Go ahead  ;D ;)
Jij bent met Moome aan het mailen begrijp ik, ik heb n.a.v. Reinier's kastje een mail gestuurd naar die Fransman, om te vragen of hij nog bouwt. Heb echter nog niks van hem vernomen.

Arno P

Citaat van: jowi op mei 30, 2006, 10:32:47
Jij bent met Moome aan het mailen begrijp ik, ik heb n.a.v. Reinier's kastje een mail gestuurd naar die Fransman, om te vragen of hij nog bouwt. Heb echter nog niks van hem vernomen.

Die Moome gast is ook niet de snelste...

Die Fransman maakte wel een zeer beperkte oplage...check Moome ook eens

http://221.169.10.62

spotmatic

Is de reden dat die oplagen zo beperkt zijn, het feit dat men anders in de problemen kwam in verband met HDCP (d.w.z. dat dit verplicht is voor dergelijke apparaten)?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Arno P

Citaat van: spotmatic op mei 30, 2006, 13:18:06
Is de reden dat die oplagen zo beperkt zijn, het feit dat men anders in de problemen kwam in verband met HDCP (d.w.z. dat dit verplicht is voor dergelijke apparaten)?

Volgens mij hebben die gasten het te druk aangezien ze het "erbij" doen of zelf moeten solderen

jaco

Ik wil er ook wel 1. Die Fransman zie ik niet nog een serie maken.
Het moet ook wel echt hobby zijn, hij had natuurlijk makkelijk meer kunnen vragen voor zijn oplossing.

Ik heb hem ook een PM gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen.

Den Tas

Citaat van: Rob_Dingen op mei 30, 2006, 08:30:13
Hoi

Afhankelijk van de dvd speler vergelijkbaar.

Rob

In welke prijsklasse denk je dan?
En is elke degelijke dvd speler die tot 720p of 1080i kan scalen via dvi geschikt hiervoor?
Want ik heb eens gelezen dat er ook nog verschil is in dvi(analoog of digitaal), en voor crt heb je zeker analoog nodig.

Citaat van: westham op mei 30, 2006, 08:41:54
denk dat ie deze bedoeld.

http://221.169.10.62/external_dvi.htm

Inderdaad die bedoelde ik :)

jaco

Ingebouwde scalers in DVD spelers scalen vaak wel alleen naar 480/576P of 720P of 1080i
Dat is in theorie minder dan scaling naar dubbele DVD oplossing als 1440x960 of 1440x1152.
Verder is 1080P60 wel een temalijk hoge scanrate voor de meeste projectoren. Het werkt overigens wel op een redelijke 8"

jaco

Citaat van: Arno P op mei 30, 2006, 13:24:11
Volgens mij hebben die gasten het te druk aangezien ze het "erbij" doen of zelf moeten solderen
Op de site van moome staan anders wel interne versies voor bijvoorbeeld sony en of dat helemaal handwerk is ? In ieder geval wel een wat grotere serie.

jowi

Net even contact gehad met Moome, hij levert nog steeds, en er komt geen interne variant voor Barco, dus Barco bezitters zijn op de externe aangewezen. Zal nog eens vragen wat de levertijden zijn.

Heeft iemand wellicht een linkje met ervaringen met de Moome-box?

Arno P

Citaat van: jaco op mei 30, 2006, 15:06:32
Op de site van moome staan anders wel interne versies voor bijvoorbeeld sony en of dat helemaal handwerk is ? In ieder geval wel een wat grotere serie.

De Fransman soldeert zelf en Moome laat ze bij een bedrijfje in grotere oplages maken  ;)

jaco

Ik zie het niet goed gaan komen met de devices van die Fransman:
1- hij had dacht ik al eens geschreven dat het de laatste versie was
2- veel mensen springen er nu al op in, dus als wij er dan een aantal willen vissen we vast achter het net. (ik heb me maar wel aangemeld, maar dat zal wel voor niets zijn)

Ik dacht dat Robbo zo'n Moome oplossing heeft. Wellicht kan hij aangeven wat positief/negatief is aan dit product. Er moet ten opzichte van de oplossing van de Fransman een VGA-5BNC kabel tussen i.p.v. een directe stekker verbinding. Met een goede korte kabel zou het verlies ook mee moeten vallen hopenlijk.
Maar dat zouden we dan wellicht met behulp van Reinier kunnen testen.

Dus hopenlijk medewerking Robbo en Reinier.

J.A.F._Doorhof

We zijn er met moome bijna uit.
We zullen binnen nu en een paar weken de eerste samples krijgen, daarna gaan we ze voeren voor wederverkoop.
Powerbuys kunnen dan ook gestart worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Arno P

Citaat van: jaco op mei 30, 2006, 17:10:08
Ik zie het niet goed gaan komen met de devices van die Fransman:
1- hij had dacht ik al eens geschreven dat het de laatste versie was
2- veel mensen springen er nu al op in, dus als wij er dan een aantal willen vissen we vast achter het net. (ik heb me maar wel aangemeld, maar dat zal wel voor niets zijn)

Ik dacht dat Robbo zo'n Moome oplossing heeft. Wellicht kan hij aangeven wat positief/negatief is aan dit product. Er moet ten opzichte van de oplossing van de Fransman een VGA-5BNC kabel tussen i.p.v. een directe stekker verbinding. Met een goede korte kabel zou het verlies ook mee moeten vallen hopenlijk.
Maar dat zouden we dan wellicht met behulp van Reinier kunnen testen.

Dus hopenlijk medewerking Robbo en Reinier.

De Fransman is idd te kleinschalig bezig en ik ben zelf meer gecharmeerd van de moomeversie zodat er geen kastje buiten aan je pj hangt

Moome heeft als enige nadeel.....Slecht Engels  ::)
Ik had em gevraagd waarom de tekst op zijn kaart DVI-D aangeeft terwijl het een DVI-I connector is...
Ik weet dat op die manier dan beide versies connectoren erin passen, maar ik was meer aan het vissen of hij niet "per ongeluk" de analoogpinnen aan het gebruiken was (heb jaren samen met chinezen/jappanners/taiwanezen gewerkt en enige double-check is dan nog niet zo gek... ^-^

Hij antwoorde dat het alleen maar met DVI-D kon... ::)

Anyhow...zal wel goed zitten

SpeedyAndré

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 30, 2006, 17:17:27
We zullen binnen nu en een paar weken de eerste samples krijgen, daarna gaan we ze voeren voor wederverkoop.

Dat zou niet gek wezen, op de Sony kaarten zit nl. ook een component aansluiting :)
Als je een enkele kaart bij Moome bestelt, dan moet je het geluk hebben dat er net een batch gemaakt wordt.
Op avsforum zie je langzamerhand toch wel wat geklaag over de lange levertijd en het feit dat je soms weken lang geen antwoord op mailtjes krijgt van Moome  ::)
Moome is volgens mij een druk baasje die de kaarten ff tussendoor regelt ....

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

jaco

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 30, 2006, 17:17:27
Als in dat jij van moome af gaat nemen ?
Dat zou niet verkeerd zijn.

jowi

... en dus meteen maar even zelf besteld ;) Met de huidige gunstige wisselkoers 175 euro incl. verzendkosten...
(scheelt weer wat toekomstige dealerkosten en overige marges ;D )