DVI/COMPONENT TO VGA TRANSCODER voor barco

Gestart door Den Tas, mei 29, 2006, 15:48:54

Vorige topic - Volgende topic

john2910

Hey dat is mischien ook wel iets, inplaats van een moome en nog goedkoper ook.
;) ;)

Den Tas

Citaat van: john2910 op augustus  8, 2006, 18:04:21
Hey dat is mischien ook wel iets, inplaats van een moome en nog goedkoper ook.
;) ;)

Ja, maar de veiling is wel nog niet afgelopen.
De prijs kan nog wat oplopen, maar als je geluk hebt... heb je hem voor een mooi prijsje.
Ik heb vorige week eentje gezien die uiteindelijk 145$ koste, maar er zijn er ook al verkocht voor meer.
Daar moet je juist een beetje geluk mee hebben.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

SpeedyAndré

Lijkt goedkoop, maar worldwide shipping kost $99 (wel incl. insurance)  :-X

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Gullwing

Kost nieuw $349 en waarschijnlijk nog wat porto kosten, hier de link voor liefhebbers....... http://www.digitalconnection.com/products/video/dcda1.asp
Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N

Den Tas

Citaat van: Gullwing op augustus  8, 2006, 20:01:48
Kost nieuw $349 en waarschijnlijk nog wat porto kosten, hier de link voor liefhebbers....... http://www.digitalconnection.com/products/video/dcda1.asp

Zag net nog eens terug op ebay en nu staat hij al op 260$, namiddag op 99$. :o
Ik heb vorige week ofzo dezelfde gezien op ebay en die koste uiteindelijk net geen 150€ excusief verzenden.

Maar als die transcodertjes via Digitalconnections ook worden aangeboden dan zal het wel geen prul zijn, die hebben over het algemeen toch goede spullen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

jowi

Citaat van: Davy.P op augustus  8, 2006, 20:53:07
Maar als die transcodertjes via Digitalconnections ook word aangeboden dan zal het wel geen prul zijn, die hebben over het algemeen toch goede spullen.
Dit is dezelfde transcoder die Rob Dingen vorig jaar al uitvoerig getest heeft. Is nog wel een topic over te vinden hier. Apparaat is verder prima.

Bart_M

Gullwing

Citaat van: jowi op augustus  8, 2006, 20:59:24
Dit is dezelfde transcoder die Rob Dingen vorig jaar al uitvoerig getest heeft. Is nog wel een topic over te vinden hier. Apparaat is verder prima.

Hier de topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=22590.0 net even helemaal doorgelezen maar apparaatje werkt niet helemaal 100% met pal........helaas is de topic een beetje doodgebloed daar en zijn er geen verdere ervaringen met de converter......werkt wel 100% met NTSC

Misschien in de tussentijd toch iemand ervaring met deze converter.......heb hem zelf nu niet direct nodig maar misschien wel een "handige" inverstering voor de toekomst.
Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N

jowi

Citaat van: Gullwing op augustus  8, 2006, 22:42:50
Hier de topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=22590.0 net even helemaal doorgelezen maar apparaatje werkt niet helemaal 100% met pal........helaas is de topic een beetje doodgebloed daar en zijn er geen verdere ervaringen met de converter......werkt wel 100% met NTSC
Ligt niet aan de boxjes maar aan de PAL timings. De moomebox is niet anders. Zie paar berichten terug.

Den Tas

Citaat van: jowi op augustus  8, 2006, 22:48:34
Ligt niet aan de boxjes maar aan de PAL timings. De moomebox is niet anders. Zie paar berichten terug.

dus als je voornamelijk PAL films kijkt heb je niet veel aan zo een transcodertje?
Of je moet dan zo een dure dvd speler hebben die pal dvd's kan uitsturen als ntsc.

Zijn er eigelijk veel dvd spelers die dit kunnen, of zijn dit enkel de spelers van 1000€ en meer?

RCD

Hoi

Jongens lees nu eens beter.
Het kastje van dtronics is prima net zoals het moome kastje.
Het ligt aan de projector of je het voor elkaar krijgt om het beeld goed op het scherm te krijgen.
De rede daarvan zijn de rare timings van de Pal resoluties.

Rob

Robbo

Ja en nee Rob.

Ja, de timings in het kastje zijn volgens HDMI/DVI spec.

Nee, aangezien spec wat betreft de PAL timings verkeerd is (!)    Bijvoorbeeld Meridian heeft dit in hun DVD spelers al aangepast.

Ja, het ligt aan de projector of je het hele beeld weer kunt geven.  Maar je weet zelf dat het met een Barco al bijzonder krap is met de H-size.  Zeker als je je projector al dichter bij het scherm hebt hangen dan Lens opgeeft.

Gullwing

Toch nog even terug resumerend, het ligt aan je projector, in mijn geval een Barco 808 die dus net niet zo'n kastje aan kan op Pal,en laat nu net 99% van mijn verzameling uit PAL DVD's bestaan  ::), de kastjes zijn beide even goed volgens Rob Dingen, dus dat is het probleem niet.

Maar het kan dus wel werken als je zoals hier eerder te lezen was, als je je DVD speler PAL DVD's als NTSC laat uitsturen, dit truukje kan dus alleen op duurdere spelers begrijp ik, en dan slikt je projector het dus wel.......

Ik heb er geen haast bij, maar deze "kastjes" zijn naar mijn bescheiden mening een tussenoplossing die relatief kort te koop zijn, want naar mijn mening zijn ze voor de grote meute die nog een analoge TV hebben staan en niet voor die enkeling die een CRT projector gebruikt  ;D, en een TV gooi je relatief makkelijk bij het grof vuil maar een CRT niet........en dan zijn die kastjes niet meer intresant voor een fabrikant om ze te maken, ik wil toch op korte termijn in ieder geval zo'n kastje in huis halen, en dan over een jaar ofzo een DVD speler aanschaffen die ook HD/Blu Ray aankan.

Maar het komt er dus hier op neer, je moet dus in mijn geval een DVD speler hebben die PAL naar NTSC kan omzetten in combinatie met mijn Barco 808, kastje er tussen en dan ben ik dus gedekt van een volledig beeld.......

Wie weet welke spelers dit kunnen, de hier eerder genoemde Denon 3910 kan het dus blijkbaar wel, maar er word met geen word over gerept op de site van Denon bij de specificaties......wie weet welke het nog meer kunnen, en wie weet misschien of dat truukje ook met HD/Blu Ray spelers kan.

bmateijsen

Citaat van: Gullwing op augustus 10, 2006, 16:48:25
Maar het komt er dus hier op neer, je moet dus in mijn geval een DVD speler hebben die PAL naar NTSC kan omzetten in combinatie met mijn Barco 808, kastje er tussen en dan ben ik dus gedekt van een volledig beeld.......

Truukje werkt niet... en dat wordt alleen maar een hoop stutter.

Groet,

Bjorn

Den Tas

Citaat van: Gullwing op augustus 10, 2006, 16:48:25
Wie weet welke spelers dit kunnen, de hier eerder genoemde Denon 3910 kan het dus blijkbaar wel, maar er word met geen word over gerept op de site van Denon bij de specificaties......wie weet welke het nog meer kunnen, en wie weet misschien of dat truukje ook met HD/Blu Ray spelers kan.

Ik ben ook op zoek geweest naar dvd spelers die pal kunnen uitsturen als ntsc, maar ik heb ook nergens iets gevonden.
Ik ben ook wel benieuwt welke dvd spelers dit allemaal kunnen, en vanaf welke prijsklaase die al verkrijgbaar zijn.
Want als dat enkel bij dvd spelers vanaf 1000€ is dan zal het niets voor mij zijn :'(, zoveel wil ik niet uitgeven aan een dvd speler.

Gullwing

Citaat van: bmateijsen op augustus 10, 2006, 16:53:27
Truukje werkt niet... en dat wordt alleen maar een hoop stutter.

Groet,

Bjorn

Ok Bjorn,  en hoe verklaar je dit verhaal van jowi dan?

"... en ja hoor! Gewoon de Denon 3910 NTSC uit laten sturen en voila! Alles perfect instelbaar op de Barco  Toch vreemd dat die PAL timing settings zo raar zijn..."

Niet dat ik je niet geloof Bjorn maar ben gewoon benieuwd wat ik nu moet kopen op de lange termijn.

BarcoCRT

Zo moeilijk is het niet. Wanneer een PAL DVD (50Hz) op NTSC (60Hz) wordt afgespeelt, dan kom je een aantal frames tekort. Dit betekend dat elk 5e frame twee twee maal wordt weergegeven. Je zal begrijpen dat dit, zeker bij een bewegende scene, in het beeld is terug te zien.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

jowi

Klopt, moet er eigenlijk ook wel bijzeggen dat DVD's nou niet bepaald prioriteit hebben bij mij. Overigens is het me (nog) niet opgevallen verder. Maar 'éen hoop stotter' is denk ik ook wat overdreven.

Overigens moet je met een Barco wel iets kunnen doen door de H-size op de boards gewoon groter af te stellen zodat de PAL timing wel past... Heeft ook wel weer zijn nadelen begreep ik, qua bandbreedte gebruik enz... en al was het maar dat je dan wellicht NTSC timings weer té groot hebt ;)

Maar ik hou ook mijn twijfels bij de (komende?) HD-DVD en Bluray spelers voor PAL-land. Ik hoop dat de producenten dit probleem onderkennen en er iets aan gaan doen.

Gullwing

Citaat van: rbauer op augustus 10, 2006, 17:41:55
Zo moeilijk is het niet. Wanneer een PAL DVD (50Hz) op NTSC (60Hz) wordt afgespeelt, dan kom je een aantal frames tekort. Dit betekend dat elk 5e frame twee twee maal wordt weergegeven. Je zal begrijpen dat dit, zeker bij een bewegende scene, in het beeld is terug te zien.

Ok duidelijke uitleg, ben zelf niet zo van de techno praat.........als het beeld maar mooi is........verdiep me er nu een beetje in omdat je strakjes met je rug tegen de muur staat qua digitaal naar analoog ( Barco/CRT ).

Dus nog maar een vraagje van deze leek  ;D met een Barco 808 is zo'n kastje eigenlijk geen oplossing als je net zoals ik 99% alleen maar PAL materiaal hebt........maar is het misschien beter om een scaler te kopen die het hdmi/dvi signaal omzet naar vga of kan dat niet......zie ff door de bomen het bos niet meer.............

BarcoCRT

Scalers die HDMI (HDCP) naar VGA omzetten zijn er niet want dat mag nou juist niet! De Moome-box en consorten verlenen juist hun bestaansrecht aan het feit dat ze HDMI (incl HDCP) omzetten naar VGA. Dit omzetten is een 1 op 1 proces, er gebeurt niets geavanceerds oid. Zie het als een DAC, dat is het in feite ook. Scaling oid zal altijd buiten de moome-box moeten gebeuren.

Robbo gaf al aan dat de specs van 720p PAL verkeerd zijn. Stuur je je projector op 576p 50Hz of 1080p 50 Hz aan, dan zal het geen enkel probleem zijn. Nog meer keuze heb je wanneer je speler, net zoals meridian al gedaan heeft, ook de 720p PAL timings aanpast zodat 'normale' analoge weergevers (via de moomebox) er geen problemen meer mee hebben. Ik verwacht dat er wel meer spelers komen die 720p PAL goed zullen uitsturen.

Opmerking: 720p PAL is geen juiste term, er moet eigenlijk over 720p 50Hz gesproken worden.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Gullwing

Citaat van: rbauer op augustus 10, 2006, 19:19:41
Scalers die HDMI (HDCP) naar VGA omzetten zijn er niet want dat mag nou juist niet! De Moome-box en consorten verlenen juist hun bestaansrecht aan het feit dat ze HDMI (incl HDCP) omzetten naar VGA. Dit omzetten is een 1 op 1 proces, er gebeurt niets geavanceerds oid. Zie het als een DAC, dat is het in feite ook. Scaling oid zal altijd buiten de moome-box moeten gebeuren.

Robbo gaf al aan dat de specs van 720p PAL verkeerd zijn. Stuur je je projector op 576p 50Hz of 1080p 50 Hz aan, dan zal het geen enkel probleem zijn. Nog meer keuze heb je wanneer je speler, net zoals meridian al gedaan heeft, ook de 720p PAL timings aanpast zodat 'normale' analoge weergevers (via de moomebox) er geen problemen meer mee hebben. Ik verwacht dat er wel meer spelers komen die 720p PAL goed zullen uitsturen.

Opmerking: 720p PAL is geen juiste term, er moet eigenlijk over 720p 50Hz gesproken worden.

Ok bedankt voor je info, het word allemaal wat duidelijker voor mij, ik denk dat ik toch maar zo'n kastje ga kopen beter mee als onverlegen, en met de DVD speler heb ik totaal geen haast dus misschien dat er tegen die tijd inderdaad spelers zijn die net als Meridian de PAL timings aanpassen.

Wil best wat geld uitgeven aan een DVD speler ergens tussen de 1000 en 1500 euro, maar ben bang dat Meridian daar niet in past qua budget......wel mooi spul trouwens Meridian heb er een CD speler van en is na jaren nog steeds genieten......

Maar nogmaals bedankt voor je uitleg is duidelijk, maar kan dus gerust zo'n Moome of de Dtronics aanschaffen, heb die dan maar alvast in huis.....

RCD

Hoi Robbo

Ik heb het kastje op de Cine 9 G808s 1209s gehad en daar ging het prima op de H size is ook nog te wijzigen met een afstelling in de projector het phase (porch settings)probleem is groter daarom lukt het met een 808 bijv niet.
Het kastje doet niets met timings hij vertaalt het digitaal alleen naar analoog en houd de timings aan die het ook binnen krijgt.
Dus het ligt wel degelijk aan de timings van 720p 50Hz dat Meridian er iets aan doet is fijn maar daar hebben de andere niets aan.
De enige oplossing is een projector nemen waar het mee gaat of wachten op spelers met 1080p uit waar het mischien wel mee lukt maar 720p kun je op veel crt's vergeten.

Rob

jowi

Rob, ik had de problemen met 720p en 1080i. Waarom zou 1080p dan wel werken? Of zijn de porch settings daarvan wel weer ok?

Gullwing

Citaat van: Rob_Dingen op augustus 10, 2006, 22:26:34
Hoi Robbo

Ik heb het kastje op de Cine 9 G808s 1209s gehad en daar ging het prima op de H size is ook nog te wijzigen met een afstelling in de projector het phase (porch settings)probleem is groter daarom lukt het met een 808 bijv niet.
Het kastje doet niets met timings hij vertaalt het digitaal alleen naar analoog en houd de timings aan die het ook binnen krijgt.
Dus het ligt wel degelijk aan de timings van 720p 50Hz dat Meridian er iets aan doet is fijn maar daar hebben de andere niets aan.
De enige oplossing is een projector nemen waar het mee gaat of wachten op spelers met 1080p uit waar het mischien wel mee lukt maar 720p kun je op veel crt's vergeten.

Rob

Hoi Rob.....ik weet niet meer wat te doen nu de een zegt ja de ander zegt nee.......maar je verhaal doorlezend hierboven, zegt mijn boerenverstand zoals jij het omschrijft, het kastje "vertaald" alleen het digitale signaal naar analoog verder niks, het doet niks met de timings, maar dat is dus niet helemaal waar, want ergens komt er een kink in de kabel zodat de Barco 808 in dit geval, het beeld niet meer volledig breed kan projecteren........nogmaals ik zie ff door het bos de bomen niet meer  :-\

Is dit nu alleen specifiek met 720p ( met of zonder kastje ) het geval en bv niet met 1080i, ik word er een beetje simpel van O0, maar wat is nu wijsheid wel of niet kopen zo'n kastje gezien de toekomst.

jowi

Citaat van: Gullwing op augustus 10, 2006, 23:08:48
je verhaal doorlezend hierboven, zegt mijn boerenverstand zoals jij het omschrijft, het kastje "vertaald" alleen het digitale signaal naar analoog verder niks, het doet niks met de timings, maar dat is dus niet helemaal waar, want ergens komt er een kink in de kabel zodat de Barco 808 in dit geval, het beeld niet meer volledig breed kan projecteren
Gullwing, even in layman's terms, het 'beeld' bestaat uit lijnen. bijv. 720 lijnen of 1080 lijnen of 576 lijnen etc. Maar daarnaast zit er o.a. ook 'informatie' in het beeld die iets zegt over waar en hoe de lijnen moeten beginnen, waar ze moeten stoppen, dus hoeveel van links af, hoeveel van rechts, hoever van boven en onder, etc.

Die informatie wordt gemaakt door het apparaat wat afspeelt, de DVD speler dus bijvoorbeeld. Dat is dan in dat geval een vast gegeven, waar niets aan te veranderen is. Het probleem is nu dat de meeste dvd spelers dus 'rare' posities hebben voor de lijnen in een PAL signaal, om het zomaar te zeggen. Iemand heeft in zijn onmetelijke wijsheid die waardes zodanig voor iedereen gespecificeerd, en iedereen gebruikt ze dus ook. Ze zijn alleen niet echt handig gekozen.

Dus, de speler stuurt het digitale signaal, met de bijbehorende info, en gecodeerd met HDCP meuk, over dvi naar de moome (of andere soort). De moome sleuteld de HDCP codering eruit, en maakt er analoge VGA van. De moome-achtige kastjes doen verder niets, maar geven het verder door zoals het aangeboden wordt.

(Als ik iets cruciaals vergeet hoor ik het wel ;) )