Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

marcush en 7 gasten bekijken dit topic.

August

Citaat van: fietser op januari 12, 2025, 15:29:41Die Thrax heeft bij mij ook eens op de shortlist gestaan. Veel plezier ermee.
Ik moest inderdaad aan je denken toen ik hem tegenkwam.

D25

Ortofon 8N SPK 8000 luidsprekerkabels afgemonteerd met Furutech cf201 en 202, als vervanging van Purecable Prime welke iets te helder klonken. Deze Ortofon kabels zijn al lang niet meer te koop want commercieel niet interessant, te duur om te produceren etc. Het is 8n, dat betekent geloof ik 99,999999% zuiver koper. Ze zijn 2ehands en in prima staat, per meter zou de kabel op zn minst $500 gekost moeten hebben. Als non-believer is de koop gedaan met de gedachte dat het luidsprekerkabeltje niet de zwakste schakel kan zijn in de set, mocht ik ergens een scherp randje in het geluid bespeuren of wat dan ook.

a36296aa-3c97-484b-953f-ad5a5cd8c3a8.jpg5f6a1a24-8132-4794-aeae-231d848dc403.jpg   

Tabcam

Een Wiim Ultra streamer. De analoge input is beter dan die van de Bluesound en ben de bugs en nukken van BluOS 4 een beetje zat.

De ervaring met de Wiim is gelijk goed, alles werkte in één keer en kan verder alleen zeggen dat het anders is :P.

IMG_2858.jpeg
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vanzomereng

Citaat van: Tabcam op januari 21, 2025, 22:47:06Een Wiim Ultra streamer. De analoge input is beter dan die van de Bluesound en ben de bugs en nukken van BluOS 4 een beetje zat.

De ervaring met de Wiim is gelijk goed, alles werkte in één keer en kan verder alleen zeggen dat het anders is :P.

IMG_2858.jpeg

@Tabcam , veel plezier ermee
Dit is nu echt, wat je noemt, "much value for money"

Vorige week een Streamerbridge van Pink Fauna gehoord van 26.000€
Geen ingebouwde DAC, geen scherm en 65x duurder  :o

By the way, wat zijn jouw klachten m.b.t. de Bluos-app,
bij mij werkt dit (vooralsnog) goed  ???
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Spijkie

Citaat van: dennis_g op januari 18, 2025, 22:23:37Ortofon 8N SPK 8000 luidsprekerkabels afgemonteerd met Furutech cf201 en 202, als vervanging van Purecable Prime welke iets te helder klonken. Deze Ortofon kabels zijn al lang niet meer te koop want commercieel niet interessant, te duur om te produceren etc. Het is 8n, dat betekent geloof ik 99,999999% zuiver koper. Ze zijn 2ehands en in prima staat, per meter zou de kabel op zn minst $500 gekost moeten hebben. Als non-believer is de koop gedaan met de gedachte dat het luidsprekerkabeltje niet de zwakste schakel kan zijn in de set, mocht ik ergens een scherp randje in het geluid bespeuren of wat dan ook.

a36296aa-3c97-484b-953f-ad5a5cd8c3a8.jpg5f6a1a24-8132-4794-aeae-231d848dc403.jpg   

Ziet er mooi uit!
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Tabcam

Citaat van: vanzomereng op januari 22, 2025, 09:08:10@Tabcam , veel plezier ermee
Dit is nu echt, wat je noemt, "much value for money"

Vorige week een Streamerbridge van Pink Fauna gehoord van 26.000€
Geen ingebouwde DAC, geen scherm en 65x duurder  :o

By the way, wat zijn jouw klachten m.b.t. de Bluos-app,
bij mij werkt dit (vooralsnog) goed  ???
Ik had graag de Eversolo gehad, duurder maar beter. Weet het niet qua app en heb de dac niet nodig. Helaas heeft de A6 geen analoge input en is de A8 te breed :nopompom:.

De BluOS Control App geeft vaak "couldn't load content" en wil dan niet reageren. Soms kortstondig, soms veel langer. De app is ook trager geworden bij mij.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

D25

Citaat van: Spijkie op januari 22, 2025, 09:51:05Ziet er mooi uit!

Het was best moeilijk deze uitgave te verantwoorden thuis maar als tegenargument had ik nog wel wat munitie: handtassen, horloges, zonnebrillen etc 😄😉

Spijkie

Citaat van: dennis_g op januari 22, 2025, 15:47:25Het was best moeilijk deze uitgave te verantwoorden thuis maar als tegenargument had ik nog wel wat munitie: handtassen, horloges, zonnebrillen etc 😄😉

Ja dat lukt vaak wel hahahah. Als je er tevreden mee bent is goed toch?

August

CiteerPuur omdat ik het een prachtig mooi apparaat vind om te zien heb ik nu net een Thrax Ares MKI gekocht. Deze heeft ook nog eens geweldige reviews. Leuk om te proberen.
En heel serieus ingepakt door weer een betrouwbare Audio-Markt gebruiker, vanavond uitpakken en luisteren.IMG_4587.jpeg

RZeemering

Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

DofN

Oké, mooi apparaat... Maar het échte verschil in geluidskwaliteit zit hem in luidsprekers en akoestiek.   '

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

brt

Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

RZeemering

Citaat van: brt op januari 23, 2025, 22:04:23Hier ben ik hoor  :pompom:
Wat moet ik doen?
Je hebt vast wel een mening of deze in je zelf geopende topic moet komen, of juist niet :)
Thrax_Hero.jpg
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

brt

Citaat van: RZeemering op januari 24, 2025, 09:43:43Je hebt vast wel een mening of deze in je zelf geopende topic moet komen, of juist niet :)
Thrax_Hero.jpg

Haha, ah zo!

Tja, de voorkant ziet eruit als eenuitgelopen inktvlak. Niet mijn smaak, maar ook weer niet een foeilelijk kreng wat mij betreft. Maar ook verre van mooi.

Twijfelgevalletje, wat jij?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

RZeemering

Het voldoet niet aan de typische looks van een hifi apparaat. Daar scoor je bij mij sowieso punten mee.
Het is een strak design zonder dat het strak is. Het glas wat naar voren steekt vind ik een mooie vondst. Ik ben er nog niet verliefd op maar een goed ontwerp kan ook groeien :)
Ik moet ook wel een beetje denken aan Star Trek. Weet nog niet waarom.
Sowieso een eye catcher en het belangrijkste is natuurlijk dat het ding een mooi geluid naar buiten stuurt. En dat doet het vast!

Spijkie

Ik dacht aan een high-end weegschaal  :P , tis vrijdag.

vanzomereng

Citaat van: Spijkie op januari 24, 2025, 10:59:26Ik dacht aan een high-end weegschaal  :P , tis vrijdag.

Nu je het zegt, bij onze Lidl staan er ook 2 van deze, bij de groente afdeling.
Echter deze is kapot, er ligt niks op en geeft toch al 40 Kg aan  :o

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

P_j_V

Citaat van: RZeemering op januari 24, 2025, 10:20:26...
Ik moet ook wel een beetje denken aan Star Trek. Weet nog niet waarom.
...
Beiden Science Fiction?
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

RZeemering

Er is wel meer Science Fiction dan Star Trek natuurlijk.
Wellicht vanwege de afrondingen in de interface uit Star Trek hoewel het er eigenlijk niet op lijkt:maxresdefault.jpg

August

Maakt blijkbaar toch al een hoop los :) Ik heb hem mede gekocht omdat ik hem erg mooi vind. De afwerking en materialen zijn echt uit de kunst.

En klinkt tot nu toe echt erg goed. Er valt veel voor te zeggen om niet een heel rack vol apparatuur en kabels te hebben maar alleen deze Thrax Ares, een mooi paar speakers en goede speakerkabels, misschien nog een leuke powercord. Jij blij, je vrouw blij :D

Ik weet niet of ik mijn andere spullen weg doe, maar brengt me wel aan het twijfelen en is zonder meer fantastisch om eventueel een tweede set mee te maken waar de rest van het gezin wel mee uit de weg kan. Voorlopig gaat deze niet weg.

Struis

Hm, ik kreeg een Silent Angel switch mee toen ik een set Cardas Golden Reference speaker kabels ging proberen. De Cardas kabels  (4000 euro ooit) klonken saai en weinig beter dan mijn huidige QED Silver Spirals. Dus ofwel ze zijn Chinese kopieen (verwacht ik niet), of het is gewoon ECHT geen match met mijn systeem :)

Die switch ben ik nooit aan gegaan. Misschien een ITer ding, maar hoe kan zo'n switch nou ene moer uitmaken.. Maar ja, ik wil niet een van die mensen zijn die zegt: "Het meet hetzelfde, dus klinkt het hetzelfde, dus hoef ik het niet te proberen", of "Ik heb geen gouden oren", alsof je gouden ogen nodig hebt om OLED te zien bv. Dus geprobeerd. Ah right, dat maakte WEL een flink verschil. Hoe snap ik niet.
Dus via via had men er al op zitten wachten en bood me de switch + Forester voeding + zo'n speciaal kabeltje er tussen aan voor de prijs van alleen de switch. Eh, oke? Wow, that's nice!

Het blijft verbazen wat allemaal blijkbaar uit maakt.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Spijkie

Citaat van: Struis op januari 27, 2025, 09:16:45Hm, ik kreeg een Silent Angel switch mee toen ik een set Cardas Golden Reference speaker kabels ging proberen. De Cardas kabels  (4000 euro ooit) klonken saai en weinig beter dan mijn huidige QED Silver Spirals. Dus ofwel ze zijn Chinese kopieen (verwacht ik niet), of het is gewoon ECHT geen match met mijn systeem :)

Die switch ben ik nooit aan gegaan. Misschien een ITer ding, maar hoe kan zo'n switch nou ene moer uitmaken.. Maar ja, ik wil niet een van die mensen zijn die zegt: "Het meet hetzelfde, dus klinkt het hetzelfde, dus hoef ik het niet te proberen", of "Ik heb geen gouden oren", alsof je gouden ogen nodig hebt om OLED te zien bv. Dus geprobeerd. Ah right, dat maakte WEL een flink verschil. Hoe snap ik niet.
Dus via via had men er al op zitten wachten en bood me de switch + Forester voeding + zo'n speciaal kabeltje er tussen aan voor de prijs van alleen de switch. Eh, oke? Wow, that's nice!

Het blijft verbazen wat allemaal blijkbaar uit maakt.

Misschien verschil tussen zilver en koper? De cardas zal wat warmer klinken en Laid back of idd geen match en de qed kabel is ook niet mis natuurlijk. Wat leuk dat de switch wel goed uitpakt.

Struis

Nou ja, ik geloof met QED eerlijk gezegd dat ALS er zilver in zit, het maar weinig is. Die zijn meer van maximale waar voor je geld zonder flauwekul. Maar het zou zeker kunnen. Het was warmer, maar vooral alsof er een dekbed op gelegd werd in een warme vloeistof.

Ja, echt heel leuk. Nou moet ik zeggen dat er al meerdere winkels (Musifoon, Hanze Hifi en Studio Rispens) zeiden dat ik zo'n ding moest proberen, maar goed :)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Kwabbernoot

Citaat van: RZeemering op januari 24, 2025, 09:43:43Je hebt vast wel een mening of deze in je zelf geopende topic moet komen, of juist niet :)
Thrax_Hero.jpg
Ik vind het een erg fraai apparaat. Die hadden ze zo hier neer mogen zetten. Niet dat ik het kan betalen of nodig heb maar toch... :tounge:

Groeten...

Maximus_Aurelius

Citaat van: August op januari 27, 2025, 08:29:13Maakt blijkbaar toch al een hoop los :) Ik heb hem mede gekocht omdat ik hem erg mooi vind. De afwerking en materialen zijn echt uit de kunst.

En klinkt tot nu toe echt erg goed. Er valt veel voor te zeggen om niet een heel rack vol apparatuur en kabels te hebben maar alleen deze Thrax Ares, een mooi paar speakers en goede speakerkabels, misschien nog een leuke powercord. Jij blij, je vrouw blij :D

Ik weet niet of ik mijn andere spullen weg doe, maar brengt me wel aan het twijfelen en is zonder meer fantastisch om eventueel een tweede set mee te maken waar de rest van het gezin wel mee uit de weg kan. Voorlopig gaat deze niet weg.

Hij is volgens mij upgradeable naar de MK2.

Ik vind Thrax audio erg fraai. In mijn zoektocht had ik de eindversterker(Theres) tussen zitten.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.