Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

Struis

Ja, dat geloof ik ook wel. Waarschijnlijk betere onderdelen. Gewoon, omdat het kan voor de prijs. Maar 3250 euro voor een powerplant is zeker nu echt teveel voor mij :) Maar goed, de Premiere is dus vragen om problemen, dus blijft de nieuwe 3 over of de P5. Als jouw inzicht klopt, kan je beter voor een P5 gaan voor de extra power reserves...

Citaat van: Peerless Monster op juli 23, 2024, 19:56:32En blij toe! 😇
Ik denk ook dat ik hem gewoon hou. Ik ben altijd van het upgraden ook. Dus naar een P15. Het klinkt nu gewoon erg goed. Dus waarom zou ik...

De P10 is echt wel beter overigens. Hoe meer reserve hoe lekkerder... maar goed is maar een mening...
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Peerless Monster op juli 23, 2024, 19:56:32En blij toe! 😇
Ik denk ook dat ik hem gewoon hou. Ik ben altijd van het upgraden ook. Dus naar een P15. Het klinkt nu gewoon erg goed. Dus waarom zou ik...

De P10 is echt wel beter overigens. Hoe meer reserve hoe lekkerder... maar goed is maar een mening...

De P5 heeft in principe ook genoeg power maar veel minder aansluitingen.

Zelf ben ik daardoor naar de P10 gegaan i.v.m. meer aansluitingen, mooi negen aansluitingen.
Eindversterker zit er niet op. Wordt eigenlijk afgeraden op de powerplants een eindtrap of geïntegreerde versterker aan te sluiten.
Uiteraard blijft het de keuze van de gebruiker.;)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

RZeemering

2 TPR Grimm XLR kabeltjes.
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

Struis

Ach, ik heb 11 apparaten in mijn set 1, dus het is in principe nooit genoeg 😂 Dus de belangrijkste apparatuur hangt aan de Powerplant dan, en de laatste aansluiting gaat naar de Ludic Kratos waar de rest aan hangt. Eindversterker dus niet? Hmm. Hij heeft iig geen last van het voltage, maar ik weet niet of hij gelukkig wordt rechtstreeks aan de stroom 😅

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 23, 2024, 22:18:39De P5 heeft in principe ook genoeg power maar veel minder aansluitingen.

Zelf ben ik daardoor naar de P10 gegaan i.v.m. meer aansluitingen, mooi negen aansluitingen.
Eindversterker zit er niet op. Wordt eigenlijk afgeraden op de powerplants een eindtrap of geïntegreerde versterker aan te sluiten.
Uiteraard blijft het de keuze van de gebruiker.;)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Struis

Dat kon ook. Ik heb zelf Audioquest omdat de winkel er toevallig een mooi setje gebruikten had liggen. Al heb ik heel veel goeds over die TPR's gehoord.

Citaat van: RZeemering op juli 24, 2024, 09:24:582 TPR Grimm XLR kabeltjes.

simsalabim

IMG_1368.png

Gisteren deze wezen beluisteren, de Grandinote Mach 4, stonden al heel lang op mijn 'droom speaker' lijstje, en prompt kwam er een prachtige demo set vrij.
En dus:
IMG_1354.jpegIMG_1369.jpeg

Ze vervangen mijn Blumenhofer Tempesta 17, voor het formaat prachtige luidsprekers, en op lage luistervolumes net zo mooi als de Mach 4, maar als je het volume wat hoger zet, dan ja, blij mee  8) 
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Pjotr27

Citaat van: simsatit op augustus 10, 2024, 19:59:21IMG_1368.png

Gisteren deze wezen beluisteren, de Grandinote Mach 4, stonden al heel lang op mijn 'droom speaker' lijstje, en prompt kwam er een prachtige demo set vrij.
En dus:
IMG_1354.jpegIMG_1369.jpeg

Ze vervangen mijn Blumenhofer Tempesta 17, voor het formaat prachtige luidsprekers, en op lage luistervolumes net zo mooi als de Mach 4, maar als je het volume wat hoger zet, dan ja, blij mee  8) 

Mooi zeg. Ik ken ze heel goed. Heb je al een Grandinote versterker? De combinatie is magisch...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

simsalabim

Citaat van: Pjotr27 op augustus 10, 2024, 20:24:48Mooi zeg. Ik ken ze heel goed. Heb je al een Grandinote versterker? De combinatie is magisch...

Ben er heel blij mee ja!
Heb de pre van Grandinote, de Domino.
Speel nu met 300b eind trappen.

Struis

Allemachtig, dat ziet er geweldig uit! Ik wil niet weten hoe dat klinkt, anders begint alles weer opnieuw :)

Mediator

Zonder cross-over, interessant. Onder het motto de beste condensator is geen condensator, de beste spoel is geen spoel. Het merk Epos heeft dit tenminste vroeger ook gehad. Ik weet niet of ze dat nu nog doen. Ensemble deed volgens mij zoiets ook. 

August

Synergistic Research Purple zekeringen, om te beginnen voor mijn voor- en eindversterker. Als het bevalt zal de DAC er ook wel aan moeten geloven.

Edit: vandaag binnen gekregen, doet zeker wel iets. Alles klinkt nog lekkerder, intenser.

Struis

Voorlopig geen audio aankopen meer voor mij. Eerder verkopen (Naim ND5XS, NDX, Wiim Pro, Exposure 2010SD gemod, en mogelijk Rel Strata 5 en Harbeth P3ESR 40th met Skylans. Al zijn de laatste twee lastiger... Ik vind ze geweldig namelijk :)

Maar, als ik nog een keer een goede Rel Gibraltar G1 compleet tegen kom voor een goede prijs... Ik ben wel benieuwd hoe die is tov de Rel 212SE :)

fietser

Hana Umami red.

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Xander32

Je bezit ook een waardige dt voor dit element 👌🏻 Veel muziekplezier gewenst 🎶

Citaat van: fietser op augustus 24, 2024, 20:31:46Hana Umani red.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ajbeefde

Citaat van: fietser op augustus 25, 2024, 09:39:36Ik heb de Red :)

Ja zag ik, erg mooi !! Dacht misschien wel een leuk artikel...  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

ajbeefde

Citaat van: eddy135 op augustus 25, 2024, 12:58:51De Red is dan het puntje van de neus van de zalm...?

Als je meer wilt en kan uitgeven wel.... ;)

fietser

Citaat van: ajbeefde op augustus 25, 2024, 13:06:01Als je meer wilt en kan uitgeven wel.... ;)

Of goed zoekt/handeld😜

Henkjan_O

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

simsalabim

Leeuwarden

simsalabim

Citaat van: Leeuwarden op september  5, 2024, 13:27:27Hoe doen ze dat dan met de rest?

De drivers zijn behandeld om niet de hoogste frequenties door te geven, of dat middels magneten is gebeurd weet ik niet.

WilcoD

Heb mijzelf onlangs getrakteerd op een nieuwe versterker.
Deze is in de plaats van de Leema Acoustics Pulse II gekomen, erg blij mee.