Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr27

Citaat van: Struis op juli  9, 2024, 13:46:10Yep inderdaad, de Power Plant zet AC eerst om in DC (en pakt dan dus de DC op de lijn mee), en genereert daar weer AC van. Met een lagere THD en rond 230v. Alleen deze dus niet zo, maar dat is wat anders ;)

Als ik je ervaring leest dan zou ik snel de Powerplant weer verkopen. Je wilt toch geen extra brom in je systeem? Wat is er op tegen om na het luisteren de stekker er gewoon uit te trekken? Heb je ook geen risico met onweer..
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Henkjan_O

als het ding 230V hoort te genereren, maar dat niet doet dan zou mijn eerste reactie zijn om 'm om te ruilen voor een ander exemplaar
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Rob_Dingen

Citaat van: Struis op juli  9, 2024, 13:42:31Da's grappig dat je het zegt. Mijn set 1 heeft helemaal geen schakelende voedingen. Alleen solide trafo's, meest ringkernen. Dus dat is het hem ook niet. overigens heeft Linn ook schakelende voedingen, maar daar merkte ik dan gek genoeg weer niks van..

Dat is toch ook wat ik zeg, ringkernen brommen schakelende voedingen niet.

Rob

Struis

Ah, verkeerd begrepen...

Citaat van: Rob_Dingen op juli  9, 2024, 16:30:03Dat is toch ook wat ik zeg, ringkernen brommen schakelende voedingen niet.

Rob
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Struis

Mja, hij komt van Freakuence. Dat komt wel goed. Die gaat gewoon weer terug, en dan kijken ze maar of ze het willen fixen, of ik geld terug krijg en een ander haal ergens..

Citaat van: Pjotr27 op juli  9, 2024, 14:46:12Als ik je ervaring leest dan zou ik snel de Powerplant weer verkopen. Je wilt toch geen extra brom in je systeem? Wat is er op tegen om na het luisteren de stekker er gewoon uit te trekken? Heb je ook geen risico met onweer..
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Struis

Nou ja, het is een Power Plant Premier. Die zijn (meen ik) van 2006 tot iets van 2012 gemaakt. Dus inruilen wordt lastig :) Maar goed, voor mij lijkt het nog steeds condensatoren oid te zijn. Hoe dan ook, nie goe nie...

Citaat van: Henkjan_O op juli  9, 2024, 15:24:35als het ding 230V hoort te genereren, maar dat niet doet dan zou mijn eerste reactie zijn om 'm om te ruilen voor een ander exemplaar

paaj

Misschien te veel gevraagd vermogen als je alles aansluit?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

Kurt

Afhankelijk van het benodigde vermogen, zie eens naar Torus Power, meer specifiek, deze en deze.
Het kost wel 't een en 't ander, maar wel super goed!

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Kurt

Ik veronderstel dat dit een grap is?

jahtari

Citaat van: Kurt op juli  9, 2024, 20:32:35Ik veronderstel dat dit een grap is?
Ik hoop het niet, heb er zelf geen verstand van.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.

Struis

Nou, hij is tot 1500W. En alles bij elkaar verbruikt mijn set rond de 120W met een piek naar 180W ofzo. Dus hij komt niet in de verste verten in de buurt van zijn limiet..

Citaat van: paaj op juli  9, 2024, 18:32:00Misschien te veel gevraagd vermogen als je alles aansluit?

Struis

Oh, een Veriac. Ja, dat is een oude truc inderdaad. Dat stond nog wel op de lijst om te proberen, maar bij mij is DC waarschijnlijk wel een probleem en de THD die niet opgelost wordt. Maar ja, ik vind die dingen cool ook!

Kurt

En dan kan je zo continu die spanningsmeter in de gaten houden en aan die knop draaien... Tja, een andere vorm van muziekbeleving zeker? :-)

Struis

Nou, niet zo, aangezien hij zou moeten stabiliseren op een bepaald voltage. Het voltage wordt niet hoger als hij onder die ingestelde waarde zit, maar hij druk het voltage wel als die hoger is. Worden vaak gebruikt voor plafond ventilatoren..

Citaat van: Kurt op juli  9, 2024, 20:43:29En dan kan je zo continu die spanningsmeter in de gaten houden en aan die knop draaien... Tja, een andere vorm van muziekbeleving zeker? :-)

Kurt

Nee, dat is niet zo. Een "variac", is gewoon een regelbare weerstand voor groot vermogen.
Maw, heb je een ingangsspanning van 220V en je zet die in 't midden (als de weerstand lineair is) dan heb je 110V.
Stop je er 240V in, dan heb je 120V. Dat is net de reden waarom die spanningsmeter daarin zit.
Zo'n ding heeft als doel de AC spanning te regelen tussen 0 en wat je aansluit, niet om de spanning stabiel te houden.
Zoals ik hierboven heb gepost, die dingen van Torus Power.... Goed gerief! Maar net iets duurder dan 185€...

jahtari

Citaat van: Kurt op juli  9, 2024, 21:13:45Nee, dat is niet zo. Een "variac", is gewoon een regelbare weerstand voor groot vermogen.
Maw, heb je een ingangsspanning van 220V en je zet die in 't midden (als de weerstand lineair is) dan heb je 110V.
Stop je er 240V in, dan heb je 120V. Dat is net de reden waarom die spanningsmeter daarin zit.
Zo'n ding heeft als doel de AC spanning te regelen tussen 0 en wat je aansluit, niet om de spanning stabiel te houden.
Zoals ik hierboven heb gepost, die dingen van Torus Power.... Goed gerief! Maar net iets duurder dan 185€...
Had ook liever zo'n torus, maar die is duurder dan de hele set.

Als zo'n variac er continu een volt of 10 vanaf haalt, dan is het probleem toch bij velen opgelost die last hebben van hoge spanning? Op en neer gaat het in vrijwel elk huis en set, er zijn er maar zeer weinig die zo'n regeneratie unit hebben.

Mijn powergrip laat voltages zien tussen de 211 en 255 volt, en bij 255 slaat hij uit als bescherming.

Kwabbernoot

Citaat van: jahtari op juli  9, 2024, 19:42:53Een vriend raadde mij deze aan om de spanning te verlagen:

https://www.soldeerbout-shop.nl/voedingen/1180-variac-tdgc2-3kva-regelbare-transformator-12a-3000w.html?gclid=Cj0KCQjw7JOpBhCfARIsAL3bobeVSdHjl-LEHmRz2OEZqBiAQkUvvq02dd75j3Tzt_7dniR9REiSsgkaAppqEALw_wcB

IMG_1520.jpeg

IMG_1519.jpeg
Een variac is wellicht een idee maar deze Chinese rommel kan ik iig niet aanraden. We hadden er een paar op het werk. Wat een troep.

Groeten...

jahtari

Citaat van: Kwabbernoot op juli  9, 2024, 21:38:20Een variac is wellicht een idee maar deze Chinese rommel kan ik iig niet aanraden. We hadden er een paar op het werk. Wat een troep.

Groeten...
Wat dan wel?

Kurt

jahtari

Kurt

Een variac is gewoon geen oplossing voor dit probleem...

Mediator

Citaat van: fietser op juli  8, 2024, 19:27:29Ik heb jaren zo'n PPP gehad. Weet nog dat bij veel exemplaren problemen waren met het functioneren. Er zijn legio boards (weet niet meer precies hoe en wat) onder garantie vervangen. Mijn exemplaar is naar een opkoper gestuurd. Hij wilde hem niet hebben zonder bewijs van reparatie. Ik heb er overigens jaren probleemloos mee gespeeld. Ook hier geen enkele invloed van zonnepanelen in combinatie met een 45 jaar oude meterkast in een huurwoning.

+1

Dit was de slechtste tijd van PSAudio waarin intern Chinese rommel werd gebruikt. Condensatoren van het merk 'fuckwa', slechte relais die het begeven, etc. Door de bank genomen haalde geen enkel apparaat een hogere leeftijd dan vijf jaar. Ik heb er in een paar jaar twee versleten. Op een bepaalt moment voor een klein bedrag een nieuwe gehad van de importeur. Maar die tweede ging ook kapot. In die tijd zocht ik ook op internet en kwam dit soort verhalen tegen. De importeur was ook duidelijk trouwens. 

Struis

Hmm. Ook een oude meterkast. Maar een Power Plant is gewoon een versterker. En als hij bromt op de voeding bij 0 load, meer bij wat load etc, maar ook de brom over brengt naar de apparatuur, en ook nog eens bij hogere load 'door slaat' en zijn thd niet meer haalt, en zijn voltage kan stabiliseren is de kans dat de condensatoren op zijn enorm groot. Dat was ook de mening van een vriend die electro heeft gestudeerd in Delft.

De verkoper wilde eerst een DC blocker proberen (ondanks dat ik er al eentje van Hanze Hifi had geprobeerd met 0 succes. Al kan ik het me van hun standpunt voorstellen), maar dat deed dus ook niks.

Qua geluid, als je hard genoeg speelt om over het gebrom heen te komen is het echt heel leuk.

Maar goed, wat jullie vertellen onderbouwt mijn verhaal ook. Ben ik blij dat ik hem gewoon terug kan sturen en mijn geld terug krijgen. Dan maar een modernere variant. 300W is voor mij ook zat, dus misschien een PP3 ofzo.

Citaat van: Mediator op juli 10, 2024, 08:50:48+1

Dit was de slechtste tijd van PSAudio waarin intern Chinese rommel werd gebruikt. Condensatoren van het merk 'fuckwa', slechte relais die het begeven, etc. Door de bank genomen haalde geen enkel apparaat een hogere leeftijd dan vijf jaar. Ik heb er in een paar jaar twee versleten. Op een bepaalt moment voor een klein bedrag een nieuwe gehad van de importeur. Maar die tweede ging ook kapot. In die tijd zocht ik ook op internet en kwam dit soort verhalen tegen. De importeur was ook duidelijk trouwens. 

Struis

Linksom of rechtsom, de Power Plant gaat terug. Wel jammer, hij klonk dus goed, lijkt solide gebouwd, heeft een cool display en werkt eenvoudig. Dus hij beviel wel...