High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Dergert

Inderdaad zoals Spotmatic al zegt, maar die ingebouwde dvd speler is ook brak, heb hem zelf al vervangen door een andere dvd drive. Hoop gezeik meteen afgelopen...

elkristo

ik krijg een kleine ruis als ik de snazio aansluit op m'n 5.1 muziek installatie, dit bij hoge volume's in divx en dvd films, bij mp3's komt dit niet voor. hoe zou dit komen? anders werkt m'n 5.1 systeem prima

Starred

New Snazio* high bandwidth DVD Drive

As announced a couple days ago, the latest progress with Snazio* players is the FW update which solves the DVD Skipping throughout a movie and the close pending availability of a High Speed DVD-Rom drive to enable better TS streaming, especially for those having high needs of more capacity, using high bandwidth files. Now we are one step further, as we know all the specifications of the drive intended for this purpose, it's the BTC BDV 316G!

The BTC BDV 316G drive features an 85 ms CD-ROM Access Time, 100 ms DVD-ROM access time and has a 512 KB buffer. The normal version has up to 48X CD-ROM read speed and 16X DVD-ROM read speed but expected is the drive has read limitations to limit the noise coming from the unit. The drive is expected to be offered at a low rate for existing Snazio* consumers. Availability is expected in the next few weeks. The "normal version" is already available throughout several shops, though advised, is the use of the tested model from Snazio* due to possible enhancements made in the DVD_Drive FW and / or Snazio* Media players.

Features/Specifications:
BTC BDV 316G 16x DVD-ROM IDE Drive (Beige)
48x CD-ROM read speed
16x DVD-ROM read speed
IDE/ATAPI interface
100 ms DVD access time
85 ms CD access time
512 KB buffer

mpcclub.com

Tube-freak

Weet iemand toevallig wat de snazio 1350 maximaal aankan met bitrates?
Ik heb zelf de snazio maar heb hem even een weekje aan iemand uitgeleend voor te proberen.  En hij zei dat matriaal met 25Mbit/s schokt.  IK heb zelf ooit is matriaal met 19Mbit ofzo afgespeelt en dat ging zonder problemen.

En weet iemand waarom ik de "forward" button niet kan gebruiken met .TS files?   Dan loopt die snazio helemaal vast.  Met dvd ofzo werkt het wel bijvoorbeeld.

Misschien zal ik er binnekort weer even nieuwe firmware opgooien.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

spotmatic

Citaat van: Tube-freak op oktober 17, 2006, 18:50:21
Weet iemand toevallig wat de snazio 1350 maximaal aankan met bitrates?
Ik heb zelf de snazio maar heb hem even een weekje aan iemand uitgeleend voor te proberen.  En hij zei dat matriaal met 25Mbit/s schokt.  IK heb zelf ooit is matriaal met 19Mbit ofzo afgespeelt en dat ging zonder problemen.

En weet iemand waarom ik de "forward" button niet kan gebruiken met .TS files?   Dan loopt die snazio helemaal vast.  Met dvd ofzo werkt het wel bijvoorbeeld.

Misschien zal ik er binnekort weer even nieuwe firmware opgooien.

De Snazio is geen perfect product, helaas... Ik heb ook zo mijn probleempjes maar als-ie werkt, is het genieten geblazen.

Dat met de bitrates zegt niet veel, als je er niet bijzet waar het materiaal vandaan komt. Staat het op DVD? Wordt het gestreamd vanaf het netwerk? Veelal is de bitrate namelijk te hoog voor de ingebouwde DVD speler. Streamen via het netwerk gaat vrijwel altijd probleemloos, ook bij 1080P WMVHD materiaal. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit de bitrates gemeten heb.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

riwi

Als je wilt vooruit of achteruit spoelen in .ts files gebruik ik altijd de cursor (links rechts) toetsen om telkens 1% verder te springen. je kan ook op de cijfer toetsen drukken en zo met bv. de 4 direct naar 40% te skippen.

bitrates heb ik ook nog niet gechecked. Met de wmv file van terminator2 heeft de Snazio wel moeite, maar wmv zal ook zwaarder zijn dan .ts

jaco

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

spotmatic

Citaat van: jaco op oktober 17, 2006, 22:57:12
38 mbps op een MB200  ;D

Zo, jij durft.... een administrator die niet alleen offtopic gaat, maar ook nog eens de MB200 zit te pushen  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Tube-freak

Ja uiteraard bedoelde ik streamen vanaf het netwerk met hoge bit rates.  Ik heb helaas wel eens gehad dat ik dacht laat ik even een stukje skippen van de film en toen liep hij compleet vast.  Ik zal de pijltje/navigatie toetsen is een keer proberen.  Plus ook nieuwe firmware want ik heb die firmware versie van begin dit jaar en sindsdien is hij voor mijn gevoel minder stabiel.  Het is inderdaad geen perfect product de snazio maar als hij het doet geeft hij hele mooie beelden.  Is aleen irritant als hij vast loopt (zolang je nergens aankomt dan gaat het meestal wel goed).

Laatst nog alle 3 de Back to the future films in 1080i gekeken was erg leuk en mooi ondank dat dit lage bitrate files waren (12Mbit/s volgens de hdtv2mpeg tool).  Voor mij is het sowieso een leuke gadget voor erbij totdat de blueray en hddvd spelers de markt overspoelen.

jaco

Citaat van: spotmatic op oktober 17, 2006, 23:00:29
Zo, jij durft.... een administrator die niet alleen offtopic gaat, maar ook nog eens de MB200 zit te pushen  ;D
Ja ik durf commentaar te schrijven: Er zit dezelfde chipset in, dus wellicht met een sneller DVD-rom loopwerk kun je wellicht ook hogere bandbreedtes afspelen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

spotmatic

Citaat van: jaco op oktober 18, 2006, 12:25:59
Ja ik durf commentaar te schrijven: Er zit dezelfde chipset in, dus wellicht met een sneller DVD-rom loopwerk kun je wellicht ook hogere bandbreedtes afspelen.

Op die manier... Het gaat overigens over streamen via het netwerk. Een MB200 bevat toch geen DVD speler?

jaco

Citaat van: spotmatic op oktober 18, 2006, 12:27:24
Op die manier... Het gaat overigens over streamen via het netwerk. Een MB200 bevat toch geen DVD speler?
Nee MB200 heeft een optionele HD, en je kunt streamen via CIFS en NFS. CIFS werkt niet goed bij hogere bitrates, maar ik denk dat genoemde 38 mbps file ook niet streamt. Potentieel kun je er volgens mij wel een USB DVD speler aan hangen, of dit komt binnenkort.

riwi

Ik heb de 38mbit clip geprobeerd op de Snazio (streamend vanaf het wired netwerk)
Hij doet het _net_, maar niet volledig soepel, het geluid hapert en als er een wisseling is van het ene shot naar de volgende (dus totale scherminhoud wijzigd) dan staat het even stil (fractie van seconde), bij normale vloeiende scenes ziet het er wel erg mooi uit deze clip :)

jaco

Die file streamen op een MB200 werkt ook niet soepel..

kobuzz

Ik heb -ofwel in toenemende mate ofwel ik ga er zelf meer op letten- last van lipsync problemen. Afspelen van een dvd gaat prima, tot ie op totaal verschillende momenten in een film even hick-upt en vervolgens achter de feiten aan blijft lopen, dit wordt gaandeweg steeds erger. Pauze zetten helpt niet, stoppen en met de bookmark herstarten wel.

Ik kijk van de SNazio rechtstreeks via DVI-component op mijn BG801s.

Iemand een idee? Ik draai reeds geruime tijd de laatste firmware...

Leuk ding, top potentieel, maar ik ben er nog steeds niet kapot van (sta nog iets te vaak voor paal als er mensen komen kijken en hij niet doet wat ik wil  ;D)
Audio: Yamaha RX-V771, Sony SA-VE705, KEF Q1, KEF Q-9C, SVS 25-31 PC+
Video: Yamaha PDM-4220, BG1208s/2, Projecta electrol 1,90m 16:9, PS3, HDFuryII+Box1020

You you and you...Panic. The rest of you, come with me

spotmatic

Ik snap wat je doormaakt... Vraag het maar aan de HTforum members die bij mij zijn geweest :D

Vanavond heb ik samen met mijn vrouw de film Hidalgo bekeken, en een paar keer versnelde het beeld (het slapstick-idee). Ik heb de indruk dat het komt door het slechte loopwerk. Ik heb vandaag nl. een CRT een duurtest gegeven, en tijdens dit proces is de Snazio een paar keer vastgelopen. Ik zal proberen de DVD drive te vervangen, eens kijken of dit de prestaties verbetert.

riwi

Het geluiod dat uit sync gaat lopen heb ik heel soms en dan alleen als er hickups in het materiaal zitten. bv. slecht geknipte commercials. Ik kijk het dan 1 minuutje aan en doe een cursor-links oftewel -1% (zodat de skip net na de commercial break terug komt) dan is het meestal weer goed.
Met DVD kijken heb ik het ook gemerkt, maar daar gebruik ik de Snzio niet meer voor.

Durk

daar heeft de mb dan weer een handig knopje voor..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Dergert

Citaat van: spotmatic op oktober 29, 2006, 22:30:10
Ik snap wat je doormaakt... Vraag het maar aan de HTforum members die bij mij zijn geweest :D

Vanavond heb ik samen met mijn vrouw de film Hidalgo bekeken, en een paar keer versnelde het beeld (het slapstick-idee). Ik heb de indruk dat het komt door het slechte loopwerk. Ik heb vandaag nl. een CRT een duurtest gegeven, en tijdens dit proces is de Snazio een paar keer vastgelopen. Ik zal proberen de DVD drive te vervangen, eens kijken of dit de prestaties verbetert.

Heb mijn dvd drive al lang vervangen van mijn Snazio, nu is het probleem wel weg. Maar ja, ik gebruik hem nu toch niet meer  >:D

Kjelt

kobuzz

Citaat van: dergert op oktober 30, 2006, 09:14:34
Heb mijn dvd drive al lang vervangen van mijn Snazio, nu is het probleem wel weg. Maar ja, ik gebruik hem nu toch niet meer  >:D

Ik heb het langs zien komen, hier en op mcclub, maar welk type heb jij precies ingebouwd en is dat hier in NL te verkijgen of heb je dat via de Snazio importeur gedaan? (op mcclub heb ik iets gelezen over dat Snazzi ook met een nieuwe drive zou komen)

(grrrr wil hem net weer aanzetten is ie potverdepotver weer vastgelopen! reageert niet meer op de AB, luistert alleen nog naar de harde uit-knop... >:( dit gaat ie ook steeds vaker doen...)
Audio: Yamaha RX-V771, Sony SA-VE705, KEF Q1, KEF Q-9C, SVS 25-31 PC+
Video: Yamaha PDM-4220, BG1208s/2, Projecta electrol 1,90m 16:9, PS3, HDFuryII+Box1020

You you and you...Panic. The rest of you, come with me

Dergert

Heb er een lite-on ingezet, type weet ik zo even niet, maar is een extra stille drive.
Beetje aanpassen en dan past het gewoon.

Starred

Ik heb er nu de 306D ipv de 306A drive inzitten (met dank aan LivingCinema) en de snaz draait zo'n beetje alle content nu zeer soepel af  8)

Tube-freak

Ben even de firmware aan het updaten naar die augustus versie op het moment dat ik dit schrijf.
Weet niet precies wat het doet maar veel slechtere firmware dan ik tot nu toe had kan het toch niet zijn dus ga ff kijken of ik nog wat leuke filmpje kan testen zo.

Tube-freak

Nou ik kan nu in elk geval naar hartelust een paar 1080i .ts films kijken en ook gewoon de FWD en RWD button gebruiken zonder dat de snazio hopeloos crasht en een keiharde power off nodig heeft.

Zal morgen nog eens wat verder gaan testen.  De vorige firmware die ik had (de 4MB versie) die crashte op de meeste vreemde momenten.  Zelfs in het scrollen van menus enzo.

Deze firmware versie (augustus) is voor mijn gevoel veel stabieler maar dat zal de langere termijn moeten bewijzen.