High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

DVI implementatie is zowel analoog als digitaal, een converter mapt de analoge pins in de DVI connector naar VGA
JBL PRX Power!

JohnB

Citaat van: spotmatic op juli 21, 2006, 12:10:04
Bedoel je een converter die het digitale deel van de DVI aansluiting omzet naar VGA? Zo ja, vertel hier dan eens meer over, het is altijd fijn als je uit meer opties kunt kiezen dan je door Snazio aangeboden krijgt.

Ja, en meteen op Raphie reagerend, niet als je een DVI-I->HDMI en een HDMI->DVI verloopstekker gebruikt.

Toen de Samsung HDTV kabeldecoder eraan kwam (nog vóór het WK voetballen) en ik wist dat die alleen een (analoge) COMPONENT uitgang had naast een digitale HDMI en dus geen analoge RGBHV of iets dergelijks, ben ik gaan googelen naar een (in eerste instantie) YUV->VGA converter.
Toen ik onder de vele mogelijkheden een DVI/YUV naar VGA converter vond, was de koop snel gedaan,
Voor alle duidelijkheid: Ik zou Component OUT van de Snazio kunnen verbinden met de converter en een VGA signaal voor mijn CRT VP kunnen krijgen, maar ik gebruik:
Snazio DVI-I OUT/DVI->HDMI verloopstekker/HDMI kabel/HDMI->DVI verloopstekker/converter/VGA/VP
Groeten,
John.

Raphie

Citaat van: JohnB op juli 21, 2006, 12:38:33
Ja, en meteen op Raphie reagerend, niet als je een DVI-I->HDMI en een HDMI->DVI verloopstekker gebruikt.

Toen de Samsung HDTV kabeldecoder eraan kwam (nog vóór het WK voetballen) en ik wist dat die alleen een (analoge) COMPONENT uitgang had naast een digitale HDMI en dus geen analoge RGBHV of iets dergelijks, ben ik gaan googelen naar een (in eerste instantie) YUV->VGA converter.
Toen ik onder de vele mogelijkheden een DVI/YUV naar VGA converter vond, was de koop snel gedaan,
Voor alle duidelijkheid: Ik zou Component OUT van de Snazio kunnen verbinden met de converter en een VGA signaal voor mijn CRT VP kunnen krijgen, maar ik gebruik:
Snazio DVI-I OUT/DVI->HDMI verloopstekker/HDMI kabel/HDMI->DVI verloopstekker/converter/VGA/VP
Groeten,
John.

Dus als ik het goed begrijp zet jij DVI-D  (HDMI) om naar VGA?!?  ??? ??? ??? ??? zou ik patent op aanvragen want deze kabels ben ik nog niet eerder tegengekomen...
JBL PRX Power!

Durk

daar heb je toch de moome box voor? of vergis ik me.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

JohnB

Citaat van: Raphie op juli 21, 2006, 13:01:11
Dus als ik het goed begrijp zet jij DVI-D  (HDMI) om naar VGA?!?  ??? ??? ??? ??? zou ik patent op aanvragen want deze kabels ben ik nog niet eerder tegengekomen...

Raphie, als je beter gelezen had, dan had je gezien dat de converter dat doet en niet een niet bestaande kabel;
Ik zou het op prijs stellen als je opmerkingen over patent aanvragen voortaan achterwege zou laten.
Groeten,
John.

spotmatic

Citaat van: JohnB op juli 21, 2006, 12:38:33

Dus:

- DVI->HDMI verloopstekker
- HDMI kabel
- HDMI->DVI verloopstekker
- Converter
- VGA-RGBHV kabel

Dat zijn nogal wat tussenstappen voordat het signaal uberhaupt in de projector aankomt. Tot en met de converter is het signaalpad echter digitaal, dus in theorie zou er geen sprake zijn van verlies (in ieder geval niet meer dan via een DVI-I->VGA en VGA-RGBHV kabel)?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Raphie

zoals het beschreven stond begreep ik dat je een mogelijkheid had gevonden om van DVI-D naar VGA te gaan. Heb jij een linkje naar die converter? leek me inderdaad al sterk dat je dat alleen met verlooppluggen voor elkaar kreeg.

JBL PRX Power!

JohnB

Citaat van: spotmatic op juli 21, 2006, 13:20:38
Tot en met de converter is het signaalpad echter digitaal, dus in theorie zou er geen sprake zijn van verlies (in ieder geval niet meer dan via een DVI-I->VGA en VGA-RGBHV kabel)?
Ja inderdaad, Spotmatic, Nu is het analoge gedeelte van de bekabeling nog slecht 1m20 van de converter naar de VP; het resulterend beeld is naar mijn gevoel gelijk aan het beeld dat ik voordien had via het analoge gedeelte van de Snazio's DVI-I output ( met DVI-I -> VGA verloopstekker en 8 meter kabel met aan een kant een VGA stekker en aan de andere kant de 5 BNC RGBHV stekkers) met WMV demo's die zo helder en licht waren, dat de BRI/CON problemen daar niet opvielen, anders dan met gedownload HD .ts materiaal met donkere scenes.
Groeten,
John.

spotmatic

Ondertussen is versie 14-87-060616-01-VNE-242-000 van de firmware vrijgegeven! Deze kun je hier downloaden:

http://www.snazzi.com/support/download/netcinema/update.htm

Ik heb begrepen dat je de brightness/saturation/contrast levels alleen kunt aanpassen wanneer je een bestand/dvd afspeelt en dan op "Setup" op je afstandsbediening drukt.

Ik ga dit weekend maar eens aan het testen ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Woziak

Citaat van: spotmatic op juli 21, 2006, 15:10:20...
Ik heb begrepen dat je de brightness/saturation/contrast levels alleen kunt aanpassen wanneer je een bestand/dvd afspeelt en dan op "Setup" op je afstandsbediening drukt...

Correct. Let op: je past met die settings alle outputs tegelijkertijd aan.  ;)

Robert

Ik heb mijn website ook weer voorzien van deze nieuwe firmware.

riwi

Heel mooi. Ik heb hem er zojuist opgezet. Op de TV doet ie het goed (brightness/contrast/saturation) aanpassen. Straks even een filmpje kijken en op de projector kijken.

Moet je nog iets extra's doen om de flac audio af te spelen? Ik heb een paar CDs in flac, maar de Snazio zegt dat er geen files in die dir staan.  extensie = .flac

Woziak

Hi Riwi,

Heb je de nieuwe server software al geinstalleerd (PC versie 1.7a)?
Dan zal ie de extensie wel herkennen.

Ik moet nog even wachten op de Mac-versie...  ;)

----Quote from MPC------------------------------------
SNC PC Software Version 1.7a:
http://www.vonetech.com/support/netdvd/pc/sncpc1.7a.zip

Changes:
1: Updated themes
2: Checkbox disabled when Windows Media Connect 1/2 not installed
3: Fixed myiHome crashed when iTunes is not installed but selected
4: Fixed Scan for (iTunes) Song Info not take effect when disabled
5: Fixed unable to play background music (subfolder) in Service slideshow
6: Fixed Photo Watch Folder unable to show and play slideshow issue
7: Fixed Artist/Album/Genre not working when sync with iTunes
8: Fixed switching iTunes XML path will not take effect without restart
9: Removed photo album selection in Service
10:Support latest MSP structure
11:Support RMVB video transcoding
12:Support 3GPP video transcoding

riwi

spotmatic

Ik heb zojuist de update uitgevoerd en wat moeilijke clips bekeken op mijn CRT projector (de Leeloo jump scene en Gandalf's gevecht met de Balrog in het begin van LOTr: The Two Towers) en de zwartwaarden zijn zeker verbeterd! Ik zie nu details die ik nog niet eerder heb gezien. Een hele verbetering met alle voorgaande firmwares, die steeds niet deden wat ze beloven. Ik moet de boel nog wel even opnieuw instellen, wat best lastig is omdat ik nu zowel op de Snazio als op mijn projector een brightness en contrast instelling heb. Dat luistert dus nogal nauw, lijkt me...

Robert

Citaat van: riwi op juli 21, 2006, 22:16:22Moet je nog iets extra's doen om de flac audio af te spelen? Ik heb een paar CDs in flac, maar de Snazio zegt dat er geen files in die dir staan.  extensie = .flac

Wat je zou kunnen proberen is om de regel "<ext>flac</ext>" op te nemen in de volgende bestanden:

"C:\Program Files\Snazzi Net Cinema\webapps\ROOT\application\music\xml\audioext.xml"
"C:\Program Files\Snazzi Net Cinema\webapps\ROOT\xml\music.xml"

Dat is volgens mij de simpele reden dat de .flac bestanden niet herkend worden.
Of het daadwerkelijk geluid gaat opleveren is een ander verhaal ;D

riwi

Zeer goed Robert!

Dat werkt. Hij ziet niet alleen de bestanden, maar er komt nog geluid uit de luidsprekers ook  8)

'k heb het ook even op het mpcforum gezet. Met ref naar jouw tip  :)

Woziak

Toch weer een beetje slordig van de Snaz-boys... :-\

1.7b binnenkort online?  ;D

Robert

Citaat van: riwi op juli 23, 2006, 22:54:36Zeer goed Robert!

Dat werkt. Hij ziet niet alleen de bestanden, maar er komt nog geluid uit de luidsprekers ook  8)

'k heb het ook even op het mpcforum gezet. Met ref naar jouw tip  :)

Fantastisch!
Zoals Woziak al zegt, wel een beetje slordig om het te implementeren, maar vergeten om de extensie op te nemen.
Maar als het dan toch zo aan de praat te krijgen is, is altijd nog beter dan het helemaal niet geïmplementeerd te hebben.

Sappien

Met de firmware van 26 Juli werkt mijn dvd speler niet meer. Zet ik die van 21 Juli er in dan wel weer...  ???

riwi

Ik had met de 21 juli firmware (14-87-060616-01-VNE-242-000) af en toe last van vastlopers (bij skippen binnen een .ts stream). Bovendien was het beeld minder goed. Ik had minder diepte en een wat fletser beeld, slechter blacklevel (ook na afstellen van de nieuwe Brightness/Contrast/Saturation controls op de Snazio). Ik wil nog wel een poging doen om de projector beter af te stellen als ik de Snazio op bv 50/50/50 zet.
Maar voorlopig zit er bij mij de 30/12/2005 firmware (11-95-051227-01-VNE-242-000) weer in waar ik absoluut geen problemen mee heb gehad en die dus voor mij het beste beeld levert, en nooit vastlopers.

Woziak

Citaat van: Sappien op augustus  6, 2006, 14:38:06
Met de firmware van 26 Juli werkt mijn dvd speler niet meer. Zet ik die van 21 Juli er in dan wel weer...  ???

Die van 26 juli is voor de 1310, daarom werkt de dvd-speler dan niet meer...  ;)

Woziak

Citaat van: riwi op augustus  6, 2006, 16:16:49
Ik had met de 21 juli firmware (14-87-060616-01-VNE-242-000) af en toe last van vastlopers (bij skippen binnen een .ts stream). Bovendien was het beeld minder goed. Ik had minder diepte en een wat fletser beeld, slechter blacklevel (ook na afstellen van de nieuwe Brightness/Contrast/Saturation controls op de Snazio). Ik wil nog wel een poging doen om de projector beter af te stellen als ik de Snazio op bv 50/50/50 zet.
Maar voorlopig zit er bij mij de 30/12/2005 firmware (11-95-051227-01-VNE-242-000) weer in waar ik absoluut geen problemen mee heb gehad en die dus voor mij het beste beeld levert, en nooit vastlopers.

Probeer het eens met de 13-44 firmware (4 MB full rom firmware) en daarna met de 14-87 updaten (1,5 MB update). Dit komt zeker de stabiliteit ten goede. Ik gebruik deze combi ook en heb geen last van vastlopers of skippen van .ts streams...  ;)

De BCS controls staan default een beetje raar afgesteld vind ik. Ik gebruik zelf de component uitgang en 50/50/50 komt een stuk dichter bij de juiste settings. Let wel op als je een DVD gebruikt dat de settings pas gebruikt worden als de speler gereboot wordt (beetje lastig afregelen dus).

JohnB

Woziak,
Heb jij nog last na de laatste firmware update van het buffering probleem?
http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8180&highlight=
Ik wel namelijk, terwijl het leek alsof dat gefixt zou gaan worden met deze langverwachte firmware.
Groeten,
John.

Woziak

Hi John,

Ik heb ook nog steeds wat probleempjes met de dvd-drive. Streamen gaat perfect, originele dvd's geen probleem maar backups of datadisks doen soms nog vreemde dingen. Ik heb het nog niet geprobeerd met een .ts op een udf disk. Ik zal nog eens wat testen.

Edit: Helaas, nog exact dezelfde problemen met een .ts op een udf disk.