High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

spotmatic

Citaat van: Durk! op juli 18, 2006, 16:33:26
mijn mb loopt ook nog wel eens vast  :-\

Het is toch wat met die networkplayers... Ik moet bijv. niet proberen mijn Snazio van beeldmode te veranderen als hij net een DVD aan het lezen is, dan loopt hij onherroepelijk vast. Om nog maar te zwijgen van het feit dat je precies 3x op "Eject" moet drukken als je in de Snazio Browser zit, en je een DVD'tje wilt inleggen. Maar het beeld is perfect (op de BTB/WTW na) en dat is wat telt.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Raphie

Inderdaad, allemaal gebaseerd op dezelfde chipset, maar allemaal weer andere nukken.
Misschien moeten de ontwikkelaars eens bij elkaar gaan zitten zodat er één werkende speler kan komen die alles goed doet!
JBL PRX Power!

riwi

Citaat van: Raphie op juli 18, 2006, 15:04:16
Tevens ondersteund de MB200 nu ook NFS waardoor streaming over het netwerk goed gaat.
Dat de snazio beiden niet heeft begrijp ik :P maar dit is wel de enige manier waarop je dit goed krijgt. (of op de Snazio misschien via USB...)
Op mijn snazio werkt het ook prima, geen USB nodig gelukkig. Met WMC  ;)
De NFS feature van de MB200 ben ik wel erg jaloers op  8) evenals de betere audioperformance van de MB200.

Citeer
Hoe denk je dat dat werkt dan?!? Snazio is toch ook een Linux client of niet? (SIGMA API is allemaal Linux dus reken maar dat er samba op draait
Windows media connect is niks anders dan DRM aan de XPkant voor het "beveligen" van client devices, dus een layer over windows simple networking heen. SMB is de linux manier om aan een pc te kunnen aanloggen ;)
Ik weet niet exact hoe windows media connect werkt. Onderhuids zou er best samba in kunnen schuilgaan. Maar SMB is de _windows_ manier van filesharing die door linux gasten is geporteerd naar de SaMBa applicatie om met windows machines te kunnen filesharen. Je hoeft met de Snazio geen drives te 'sharen' onder windows. Je moet in de Snazio server app. de lokatie van de te streamen bestanden aangeven, en via WMC gaat de rest. WMC heeft volgens mij zijn oorsprong in de apple wereld. In ieder geval moest ik om de Snazio server onder linux werkend te maken een heleboel freeware apple software installeren.

Citeer
Maar goed, ik kan er natuurlijk naast zitten  (zoals met een eerder MCE en TS voorbeeld in een ander topic ::) ::) )

::) Je reageerde inderdaad niet direct op de topic van Kobuzz, dus je kan jouw post ook zien als een ongerelateerde off topic post in de snazio thread  ;D

@kobuzz. Zo'n Speedtouch 546 (i) heb ik ook. Daar had ik in eerste instantie ook de Snazio en de PC op aangesloten (dus als switch gebruikt) en dat werkte prima bij mij.
Misschien staat in de netwerkkaart properties op je PC nog ergens half rate, of 10MB of iets anders dat de performance van je netwerk naar beneden haalt?
Andere netwerk kabels proberen?
PC rechtstreeks met een crosslink kabel op de Snazio aansluiten?
Een andere Snazio uit proberen van iemand die er een heeft die goed werkt?

riwi

Citaat van: kobuzz op juli 18, 2006, 16:15:37
Op mpcclub is er ook bij iemand een netwerkverbinding uitgevallen vanwege overhitting...die van mij wordt ook wel gruwelijk warm...

De mijne wordt wel warm maar niet echt heet.
Probeer hem eens wat vrijer op te stellen ? Blijven blazen tijdens de film  ;D

jurjen

Citaat van: kobuzz op juli 18, 2006, 15:04:06
zou de snazio zelf 10Mbit LAN ingesteld hebben of de router? ik kan dit zo gauw nergens wijzigen...

Ik heb van onze systeembeheerder op kantoor eens gehoord dat networking wel eens terugschakelt naar max 10 Mbit als de 1 of andere handshake niet volledig gelukt is. Het fijne weet ik er niet van, maar hopelijk is het toch een hint in de richting en kan iemand anders de details aanvullen

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

kobuzz

Citaat van: riwi op juli 18, 2006, 16:45:26
Misschien staat in de netwerkkaart properties op je PC nog ergens half rate, of 10MB of iets anders dat de performance van je netwerk naar beneden haalt?
Staat in netwerkkaart properties netjes op 100.00Mbs[/quote]
CiteerAndere netwerk kabels proberen?
Andere (bijgeleverde) kabels geprobeerd, geen effect
CiteerPC rechtstreeks met een crosslink kabel op de Snazio aansluiten?
Heb ik hier niet bij de hand :(
CiteerEen andere Snazio uit proberen van iemand die er een heeft die goed werkt?
Iemand in de buurt van IJsselstein/Schoonhoven?

Citaat van: jurjen op juli 18, 2006, 16:56:51
Ik heb van onze systeembeheerder op kantoor eens gehoord dat networking wel eens terugschakelt naar max 10 Mbit als de 1 of andere handshake niet volledig gelukt is. Het fijne weet ik er niet van, maar hopelijk is het toch een hint in de richting en kan iemand anders de details aanvullen
Moet zeggen dat ik het vreemd blijf vinden dat de router diagnostics bij de 2e device 10Mbps blijf weergeven

Audio: Yamaha RX-V771, Sony SA-VE705, KEF Q1, KEF Q-9C, SVS 25-31 PC+
Video: Yamaha PDM-4220, BG1208s/2, Projecta electrol 1,90m 16:9, PS3, HDFuryII+Box1020

You you and you...Panic. The rest of you, come with me

Woziak

@Raphie & Riwi:
De Snazio (en vele andere) gebruikt uPnP-AV als protocol om media te streamen. Hij maakt verbinding met uPnP-AV-servers op het netwerk (bijv. Net Cinema Software). WMC is een Micro$oft implementatie van een uPnP-AV server.
SMB en NFS zijn beide file-sharing protocollen wat toch wezenlijk anders is dan een streaming protocol. Samba is een SMB fileserver voor Linux/Unix systemen. Om goed te kunnen streamen heb je een constante data-stroom nodig. File-sharing protocollen zijn meer gemaakt om bestanden in stukjes te versturen... :)

@kobuzz
Duidelijk dat je router/switch en de Snazio niet goed met elkaar onderhandelen over de gewenste snelheid (auto-negotiate). Als dat mislukt dan schakelt de kaart naar de laagste waarde (10 mb/s). Je kan proberen om de poort van de router/switch vast op 100 mb te zetten, maar vaak kan dat niet bij simpele routers.
In de Snazio kan je een draadbrugje doorknippen (met behoud van garantie) zodat het onderhandlen beter gaat.
Als dit gedaan hebt en het werkt nog niet dan blijft er maar een mogelijkheid over... een andere switch/hub.  ;)

kobuzz

Nou dan moet dat laatste maar (ook al werkt deze combo bij Riwi kennelijk wel). Ik heb de 546 met laatste FW draaien, en de poort lijkt nu wel op 100Mbit te staan...maar het probleem blijft, al lijkt het of ie iets langere stukjes bewegend beeld laat zien...maar tis nog steeds pet  :-\ Verder valt me op dat met het verbreken van de jumper-verbinding binnenin met name de foto's heel langzamer zijn gaan werken...zomaar 10 seconden of meer voor een map met 5 foto's geladen is...wordt er een beetje moedeloos van...

Lekker, denk je ik neem geen HTPC maar lekker een stand-alone speler voor het bedieningsgemak... >:(

Mijn ouders hebben een Linksys WLAN router hangen...die ga ik maar eens kapen dit weekend  >:D
Video: Yamaha PDM-4220, BG1208s/2, Projecta electrol 1,90m 16:9, PS3, HDFuryII+Box1020

Woziak

Mmm, ondanks dat de snelheid nu goed is, staan de poorten waarschijnlijk nog steeds in verschillende modi (half duplex vs. Full duplex). Als dat gebeurt dan is de communicatie nog steeds zeer slecht.
Ik heb mijn Snazio gebruikt met een Linksys en nu een Sitecom en beide werkten prima.

Als je communicatie probleempje is opgelost dan wil je geen HTPC meer hoor...  ;)

kobuzz

Nou, linksys wezen kapen en daar tevens cross cable gevonden:

met de cross cable wil de snazio niet eens meer opstarten, hij blijft hangen bij het boot-scherm Snazio huppeldepup HD.

met de linksys (WAG54-G) sprong ik zowat tegen het plafond toen ie over de magische 4 seconden-grens liep, met maar een kleine geluidsstotter op dat punt....helaas... op 1min20 liep ie alsnog vast  >:( Het gekke is, dat ie als ik op stop druk, wel netjes naar het menu gaat, maar een nieuwe film loopt op een ander punt (meestal iets later, soms iets eerder) vastloopt...en soms kan ik een film wel selecteren, maar blijft het scherm zwart en start de film dus niet. De 1080p demo van de STS121 space shutlle launch loopt nog steeds in de eerste seconde vast...

Nu zinkt de moed echt een beetje in mn schoenen...

spotmatic

Kobuzz,

Ik ben van Ede, wat via de snelweg makkelijk te bereiken is vanaf Utrecht. Mocht de afstand geen probleem zijn, dan mag je je Snazio bij mij thuis wel uitproberen. Ik heb TOTAAL geen probleem met het streamen van HD materiaal op mijn niet gemodificeerde Snazio (vanaf de Snazio loopt de UTP Cat. 5 netwerkkabel naar een hubje en dan naar mijn PC)... Ik heb geen problemen met 720P WMVHD trailers en ook niet bij 1080i. Ik heb wel een 1080p WMVHD geprobeerd en dat ging goed, maar de Snazio maakt het getoonde beeld dan kleiner, dus die mogelijkheid gebruik ik niet.

Afijn, zie maar.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

riwi

Citaat van: Woziak op juli 18, 2006, 23:31:34
De Snazio (en vele andere) gebruikt uPnP-AV als protocol om media te streamen. Hij maakt verbinding met uPnP-AV-servers op het netwerk (bijv. Net Cinema Software). WMC is een Micro$oft implementatie van een uPnP-AV server.

Bedankt voor de info.
Hier staat veel info over uPnP-AV http://www.upnp.org./standardizeddcps/mediaserver.asp met name de Mediaserver, AVtransport en de Upnp AV architecture zijn wel interessante documenten.

Ik heb net met ethereal wat zitten tracen tussen de server en de Snazio en zie dat er standaard TCP wordt gebruikt tussen server en client. Binnen de TCP stream zie je HTTP:Get als mechanisme voor de verbinding:
Citeer
GET /action/playvideo.jsp?id=6&ext=.mpg HTTP/1.0
User-agent: Syabas/11-95-051227-01-VNE-242-000/01-VNE (uCOS-II v2.05;NOS;KA9Q; Res1280x720-HiColor; TV Res720x576; Browser Res1104x656-8bits; www.syabas.com)
Accept: */*
Host: 192.168.1.2:8000
Cookie: JSESSIONID=A99AB642E9E40197BB798D8CAA1055C5
Range: bytes=0-

HTTP/1.1 200 OK
Server: Apache-Coyote/1.1
Content-Type: video/mpeg
Content-Length: 1378197544
Date: Wed, 19 Jul 2006 11:36:40 GMT
Connection: close

en daarna een heleboel stream content data.

@kobuzz : raar dat de crosskabel niet werkt.
Als tip voor de 546 : Laat je de 546 via DHCP ip adressen toekennen aan de Snazio en de PC? Ik zag bij Reza laatst dat zijn wifirouter (met 4 vaste poorten waarop de PC en de Snazio zitten) alleen data wilde doorgeven (dus functioneren als switch) als de router zelf de IP adressen had uitgegeven. Als ik handmatig IP adressen toekende aan de Snazio en de PC dan was er geen communicatie mogelijk (zelfs geen ping). Ik heb bij mijn 546 niet zoiets gemerkt, maar je weet maar nooit. Mijn 546i zit op firmware 5.3.3.4.
Het is een erg vaag probleem dat je hebt  :-\

kobuzz

Yup, alles staat op auto, heb de Linksys losgehaald en de ST546 weer aangesloten, alles op auto gezet, poort vd PC op 100Mb full duplex gezet. Hij loopt nu ook weer netjes na 4 sec vast.... >:( >:( >:(

Ping naar snazio gaat ineens wel beter 0% loss (was eerst tussen 75 en 100%), nu average 6ms, was eerst dikke 1000ms (maar die tijd wijd ik aan de later FW versie van de snazio, die is een stuk sneller gaan reageren op de afstandsbediening.

anyways, auto Ip staat aan op de ST, auto IP en DNS op de PC staat aan, auto IP config op de snazio....meer weet ik niet....jullie?

Woziak

Als je goed kan pingen dan zou de verbinding toch goed moeten zijn.

Ik heb ook wel eens vage problemen gehad met een virusscanner die het pakketten versturen vreselijk vertraagde.

spotmatic

Ondertussen heeft Kobuzz zijn Snazio in mijn netwerk getest. Eerst hebben we mijn Snazio geprobeerd, maar die deed het foutloos. Vervolgens hebben we Kobuzz' Snazio aangesloten. Die herkende mijn netwerk en de bron-PC direct. In eerste instantie leek het perfect te gaan, maar helaas: alle films die wij probeerden te streamen (720p WMVHD en een 1080i .TS) liepen vast. Het lijkt ons een probleem met het netwerkgedeelte van de Snazio.
Weliswaar draaide mijn exemplaar op een oudere firmware (van december '05), maar ik heb begrepen dat de Snazio van Kobuzz met die firmware ook vastliep, dus daar kan het niet aan liggen.

Gevalletje garantie?

kobuzz

Peter, I think inderdaad that we dr een beetje out zijn nu, het zit in de Snazio. Aan de ene kant lekker dat ik weet waar het in zit, aan de andere kant weer zwaar  >:( omdat ik het dus zelf vanavond niet meer opgelost krijg... Maar wel onwijs bedankt dat ik meteen even bij je terecht kon!

Vreemd, tijdens het afspelen gaat ie een soort staat bufferen om vervolgens weer verder te spelen. Echter, bij de ene file duurt het langer voordat het verschijnsel optreedt dan bij de andere en ook duurt de pauze de ene keer langer dan de andere.

Hij mag wat mij betreft terug naar de winkel en ze mogen het daar verder uitzoeken. Een apparaat dat 370 EUR kost en je moet meteen al draadjes doorknippen, firmware updaten en het halve land doorcrossen om te kijken of ie uberhaupt werkt...

riwi

Goed werk spotmatic & kobuzz  8)

Inderdaad jammer dat de Snazio dus stuk is. Slechte kwaliteits controle bij de aflevering, jammer..

Staat tegenover dat als ie het eenmaal doet hij wel een mooi plaatje neerzet  8)

spotmatic

Citaat van: kobuzz op juli 19, 2006, 19:40:25
Peter, I think inderdaad that we dr een beetje out zijn nu, het zit in de Snazio. Aan de ene kant lekker dat ik weet waar het in zit, aan de andere kant weer zwaar  >:( omdat ik het dus zelf vanavond niet meer opgelost krijg... Maar wel onwijs bedankt dat ik meteen even bij je terecht kon!

No problem... Altijd prettig om iemand uit de brand te helpen. Ook al hebben we geen oplossing gevonden zodat je vanavond meteen met het ding aan de slag had gekund. Maar ik onderschrijf Riwi's conclusie dat er beslist een mooi plaatje uit komt (als hij werkt  8) )! De huidige mediaplayers hebben volgens mij toch nog een lange weg te gaan. Alle functionaliteit die het gewone afspelen van DVD's te boven gaat (zoals netwerk streaming) is blijkbaar te moeilijk, of te foutgevoelig. Of het gaat inderdaad om een gebrekkige eindcontrole.

Woziak

Gebrekkige eindcontrole...  :(

@Kobuzz lekker omruilen voor een nieuwe! Reparatie zou ik niet accepteren dit is tenslotte een DOA.

Ik sluit me bij Spotmatic en Riwi aan: Als ie goed werkt is het een apparaat met goede prestaties.  :D

kobuzz

Dan gaan we dat doen  ;)

Allemaal hartelijk dank voor de hulp en suggesties (Woziak jij zelfs op 2 fora  :D)

Ik hou jullie op de hoogte

Jacob

Roeland

Citaat van: kobuzz op juli 19, 2006, 19:40:25

Vreemd, tijdens het afspelen gaat ie een soort staat bufferen om vervolgens weer verder te spelen. Echter, bij de ene file duurt het langer voordat het verschijnsel optreedt dan bij de andere en ook duurt de pauze de ene keer langer dan de andere.

Hij mag wat mij betreft terug naar de winkel en ze mogen het daar verder uitzoeken. Een apparaat dat 370 EUR kost en je moet meteen al draadjes doorknippen, firmware updaten en het halve land doorcrossen om te kijken of ie uberhaupt werkt...

Hallo, ik eerder een probleem gehad dat de snazio geen 100mb handshake wilde maken.
Heb je de snazzio al direct op je netwerkkaart van de pc aangesloten dmv een crosskabel en dan naar de snelheid gekeken van de communicatie?
Op dit moment communiceerd de pc met de router op 100mb > dat wil nog niet zeggen dat de router met 100mb met de snazzio communiceerd.
De snazzio van mij had een probleem in zijn interne netwerkkaart > Snazzio naar de importeur gebracht en moederbord vervangen, daarna deed ie het weer heerlijk

spotmatic

Goed nieuws voor de Snazio bezitters: vandaag zou de langverwachte Firmware Update voor de SZ-1350 uitkomen! Voor mensen met een CRT is het daarnaast prettig om te weten dat deze firmware met de brightness/contrast controls komt, dus in principe zou het probleem met de slechte zwart- en witwaarden (Blacker than Black/Whiter than White oftewel BTB/WTW) voorbij moeten zijn.

Hou www.mpcclub.com in de gaten voor de nieuwe firmware!

JohnB

Hi all!
Ik ben blij dat er nieuws is op het gebied van een FW, die de problemen met BRI/CON (van het analoge deel van de DVI-I uitgang) zou oplossen.
Ikzelf heb ondertussen een geheel andere oplossing gekozen met het aanschaffen van een goede DVI/HDMI naar VGA (15 pins Dsub) converter.
Wat een mooi plaatje heeft de Snazio 1350 dan!
Veel succes iedereen met de nieuwe F/W!
Groeten,
John.

spotmatic

Citaat van: JohnB op juli 21, 2006, 12:06:27
Ikzelf heb ondertussen een geheel andere oplossing gekozen met het aanschaffen van een goede DVI/HDMI naar VGA (15 pins Dsub) converter.

Bedoel je een converter die het digitale deel van de DVI aansluiting omzet naar VGA? Zo ja, vertel hier dan eens meer over, het is altijd fijn als je uit meer opties kunt kiezen dan je door Snazio aangeboden krijgt.