High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

JJ-san

Ik heb er ook een besteld bij Frank en hij is binnen!  ;D
Nou word die morgen wel opgehaald in Emmeloord maar ik krijg hem pas woensdag in handen   :-\
Kan iemand de exacte afmetingen doorgeven en indien mogelijk de handleiding als die electronisch voorhanden is?
Dan kan ik vast wat voorwerk verrichten.  :P

JeroenK

Robert

Vergeten te vertellen, maar in de 11-95-051227-01-VNE-242-000 firmware (30th Dec, 2005) is zowel 576p, 720 als 1080i @ 50 Hz mogelijk.

Externe harddisk nog steeds niet geprobeerd :P

MvrGr.
Robert

riwi

Citaat van: Robert op januari 15, 2006, 00:29:19
Vergeten te vertellen, maar in de 11-95-051227-01-VNE-242-000 firmware (30th Dec, 2005)

Ook mijn DTS bevattende wmv file speelt met deze firmware nu goed af (met geluid dus  :) )

JJ-san

angel66

dus als ik ts files als data op een dvd speelt hij die af?
wat is de overal kwalteit met afspelen ,ook normale dvds.

jaco

Ik heb nu een tijdje ervaring. Over het algemeen loopt het prima. Soms stopt de stream even, en als hij dan weer verder loopt moet even de 'verloren' tijd ingehaald worden warna even het beeld te snel loopt.

Het lijkt dus dat de Snazio redelijk gevoelig is voor problemen in de TS file. Dat zal denk ik meestal liggen aan niet goede edit acties om reclame's er uit te krijgen. Als je gaat knippen op de verkeerde plaats, midden in een lopende GOP. Weet niet of dat de juiste naam is, maar in ieder geval start je in MPEG-2 met I frames en daarna komt een reeks frames met alleen veranderingen. Als je nu knipt midden in zo's serie en dan niet begint met een I frame werkt het allemaal niet meer zo goed.

Erg vervelend is dat de snazio dan de audio bit stream ook stopt en mijn processor ook in de war raakt.
Ik moet dus op zoek naar een SPDIF de-jitter boxje wat de SPDIF stream opnieuw opbouwt en die dus wel de bit stream actief houdt. Iemand een hint ?
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Rob_Dingen

Hoi

Ik heb heel vaak al ik hem uit standby haal hij niet doorstart en het snazio logo blijft hangen.
Als ik dan de stroom er voledig afhaal heb ik heel veel moeite om het netwerk weer aan de gang te krijgen.
Iemand een hint of zijn er meer die dit meegemaakt hebben?

Rob

Robbo

Citaat van: jaco op januari 16, 2006, 13:29:44

Erg vervelend is dat de snazio dan de audio bit stream ook stopt en mijn processor ook in de war raakt.
Ik moet dus op zoek naar een SPDIF de-jitter boxje wat de SPDIF stream opnieuw opbouwt en die dus wel de bit stream actief houdt. Iemand een hint ?

Even op pauze zetten, helpt bij de MyHD.

Robert

Citaat van: Rob_Dingen op januari 16, 2006, 13:33:41Hoi

Ik heb heel vaak al ik hem uit standby haal hij niet doorstart en het snazio logo blijft hangen.
Als ik dan de stroom er voledig afhaal heb ik heel veel moeite om het netwerk weer aan de gang te krijgen.
Iemand een hint of zijn er meer die dit meegemaakt hebben?

Rob

Hallo Rob,

Het blijven hangen bij het uit stand-by halen heb ik geen last van, maar ik heb wel dezelfde ervaring om het netwerk weer aan de gang te krijgen. Ik kan gerust een half uur wachten voordat de SnaZio weer een geldig IP-adres heeft (ik heb dit met zowel DHCP als met een vast IP-adres).

MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

Geen last van?

Bij mij thuis ging het anders niet soepel...

jaco

Citaat van: Robbo op januari 16, 2006, 14:43:35
Even op pauze zetten, helpt bij de MyHD.
De MyHD lijkt me iets beter om te gaan met de zgn "bad-edits"
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Robbo

Citaat van: jaco op januari 16, 2006, 15:45:38
De MyHD lijkt me iets beter om te gaan met de zgn "bad-edits"

Geen idee, maar ik maak regelmatig mee, dat na een pauze cut, het geluid voor de helft wegvalt.

Het klinkt dan alsof de voorkanalen dezelfde informatie weergeven als de achterkanalen.....   Een simpele pauze-play verhelpt dit.

Robert

Citaat van: SiR-ROUND op januari 16, 2006, 15:09:43Geen last van?

Bij mij thuis ging het anders niet soepel...

Dat was ook de enigste keer dat ik dat mee heb gemaakt, maar dat was ook via een (VGA/DVI?) adapter. Thuis heb ik het nog nooit gehad en aangezien Rob zegt dat hij er "heel vaak" last van heeft kan ik gerust zeggen dat ik er geen last van heb.
Misschien lag het aan de adapter, want ik heb hier zowel Composiet, S-Video, RGB Scart als DVI (met HDMI-DVI kabel) gebruikt en geen hang-ups gehad bij het uit stand-by halen van mijn SnaZio.

MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

Hmmm, strange... Volgens mij doet de adapter niks anders dan de connectoren omzetten (pinnetjes RGBHV DVI analoog naar VGA), niks met het signaal. Tis dus oneway verkeer.

Kjelt

Citaat van: jaco op januari 16, 2006, 13:29:44

Welke processor gebruik je?
Ik heb wel een dejitter box maar die houdt de spdif stream ook niet aktief want wat moet hij dan uitzenden? Allemaal 0'en? Allemaal 1'en? En welke frequentie en bitdiepte? Juist dan heb je de grootste kans dat een processor er niets meer van begrijpt.

Het probleem zit volgens mij dus in je processor, die moet bij geen spdif ontvangst gewoon time-outén en weer opstarten bij nieuwe data of die nu correct is of niet bij een volgende wordsync kan hij weer in de pas gaan lopen. Tot die tijd dat hij correcte data heeft ontvangen moet hij muten.

Robert

Citaat van: SiR-ROUND op januari 16, 2006, 16:16:24Hmmm, strange... Volgens mij doet de adapter niks anders dan de connectoren omzetten (pinnetjes RGBHV DVI analoog naar VGA), niks met het signaal. Tis dus oneway verkeer.

Wel frapant dat het toevallig met die adapter mis ging, vind je ook niet?

jaco

Citaat van: Kjelt op januari 16, 2006, 16:40:10
Welke processor gebruik je?
Ik heb wel een dejitter box maar die houdt de spdif stream ook niet aktief want wat moet hij dan uitzenden? Allemaal 0'en? Allemaal 1'en? En welke frequentie en bitdiepte? Juist dan heb je de grootste kans dat een processor er niets meer van begrijpt.

Het probleem zit volgens mij dus in je processor, die moet bij geen spdif ontvangst gewoon time-outén en weer opstarten bij nieuwe data of die nu correct is of niet bij een volgende wordsync kan hij weer in de pas gaan lopen. Tot die tijd dat hij correcte data heeft ontvangen moet hij muten.
Tja, mijn processor had ok al moeite met PC sound kaarten. Het is een Meridian, en ik kan het wel als klacht melden. Verder zijn er ook wel settings om de gevoeligheid van een ingang aan te passen, maar dat heeft me indertijd met een soundkaart al bijna tweeters gekost (op 80 DB digitale ruis door je speakers is niet fijn)
Ik snap ook wel waar de problemen vandaan komen, en ook het gedrag van mijn processor wel enigszins.

Het ging bij deze post erom dat er bij bad edits in TS files dus wel eens wat mis gaat.

SiR-ROUND

Geef mijn spullen maar weer de schuld... Koop ik helemaal een adaptertje puur om die speler van jou eens HD te laten spelen krijgen we dit?

GEGEGEGEGEGEGE... LOL...

riwi

Als respons op bovenstaande klachten :

Als de .ts wat hapert doordat er iets in de stream mis is of doordat de PC tijdens het afspelen besluit een McAfee update te gaan halen, zie ik inderdaad het beeld even stilstaan en vervolgens versneld een stukje weer inhalen. Gisteren had ik voor het eerst dat daarna het geluid weg was. Met een +1% skip en een -1% skip was het weer OK. De betreffende file was was slecht want het gebeurde 2 keer tijdens de 45 minuten speelduur.

Problemen met netwerk heb ik nooit gehad. Ik heb een vaste(kabel) 100Mbit verbinding en geef de Snazio een vast IP adres ondanks dat er wel DHCP draait op het netwerk, maar ik houd niet van al die vervuiling van de logs door de refresh van dhcp elke 2 uur en zo.

Hangers bij het opstarten heb ik nog nooit gehad. De Snazio staat altijd 'aan' hier (of standby) de power gaat er eigenlijk nooit af. Je hoort hem volgens mij ook niet uit te schakelen (met de power knop) voordat ie op standby staat. Maar ja als ie vast is gelopen dan heb je geen keuze. Ik heb wel eens gehad dat ie niet naar standby wilde (1 of 2 keer).

Rob_Dingen

Hoi

Gisteren weer alles perfect misschien moet ik wat meer geduld hebben.
Ik heb hem altijd standby staan en dan wil hij vaak niet meteen opstarten dan moet ik weer naar standby en opnieuw aanzetten.

Rob

angel66

dus ik kan die files gewoon als data op een dvd branden en afspelen?
ik zie het niet zitten om de pc constant te laten draaien.
kan ik net zo goed mijn dvi/hdmi kabel er weer tussen gooien.

Starred

De laatste tijd loopt de Snazio bij mij regelmatig vast als ik HD-materiaal bekijk met een bitrate > 20Mbps  :-\

Kjelt

Vervelend dat die ts files niet goed zijn, is daar nog geen freeware MPEG2 check&repair programmaatje voor geschreven?

Starred

Citaat van: Kjelt op januari 17, 2006, 23:29:08
Vervelend dat die ts files niet goed zijn, is daar nog geen freeware MPEG2 check&repair programmaatje voor geschreven?

Jawel, maar duurt elke keer best lang, zo'n half uur per film