High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

SiR-ROUND

CiteerSiR-ROUND is your friend in dit geval
Probs goes out to my main man SiR-ROUND!

I googled for him...

;D

Ur welcome.

RuudG

Citeeris aan te raden Videoredo altijd even over een .TS file heen te halen, of alleen in zeer ernstige gevallen?
Ik zou als een film goed af te spelen valt niks doen. Waarom tijd investeren in iets wat werkt met ook nog eens het eventuele risico dat er iets verziekt wordt.

Ik gebruik VRD alleen als ik met mijn favoriete configuratie afspeelproblemen heb. Een tijd terug probeerde ik dan nog wel eens andere decoders/splitters. Maar als ze al werkten, dan was de beeldkwaliteit toch altijd minder dan met mijn favoriet van dit moment. Tegenwoordig haal ik er in zo'n situatie meteen VRD over.

Starred

Citaat van: RuudG op februari 20, 2006, 11:48:43
Ik gebruik VRD alleen als ik met mijn favoriete configuratie afspeelproblemen heb.

Favoriet is nog steeds Dscaler5 (spec. versie voor 1080i)?

RuudG

Yip. De aangepaste versie werkt perfect voor nagenoeg alle films. Bij TT wordt film te vaak in videomode afgehandeld. En los van de meestal perfecte afhandeling van de IVTC vind ik Dscaler een gedetaileerder beeld opleveren dan TT.

Overigens kan de Snazio niet meer dan 1080i materiaal bobben.

jowi

Welke splitter werkt het best met deze DScaler? Ik heb een tijd met dscaler 5 gedraaid ( de versie van zeg maar een jaar terug) en het grootste probleem was in die tijd een splitter/demuxer te vinden die goed samenwerkt, en die fwd en bkw skippen toestaat in de stream. Het beste werkte voor mij toen een verouderde Elecard splitter...

RuudG

Een goede combi van splitter/decoder vinden, is inderdaad altijd weer een hoop gedoe. Ik werk nu met de Nero splitter (NeFSource.ax) die tevens sourcefile reader is. Werkt meestal prima. Kan soms streams die mbv bijv de Elecard splitter wel goed afspelen niet aan, maar Elecard geeft weer snel audiosync problemen.

Dus ik houd het bij Nero in combinatie met de aangepaste Dscaler5 en zonodig met een remux mbv VRDPlus. Let wel dat je de Nerosplitter als sourcefile reader opneemt (via de optie "special purpose source filters") waarbij je de checkbox "This filter is also a splitter filter" aanvinkt.

jaco

Citaat van: RuudG op februari 20, 2006, 12:07:56
Overigens kan de Snazio niet meer dan 1080i materiaal bobben.
Nee, maar dat was ook wel al te veel verwacht voor deze prijs natuurlijk.
Jouw Sony projector heeft toch een redelijk goede de-interlacing voor 1080i ?
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

RuudG

Citaat van: jaco op februari 20, 2006, 13:44:10
Nee, maar dat was ook wel al te veel verwacht voor deze prijs natuurlijk.
Tuurlijk. Maar het is een thread over de Snazio en dus dacht ik laat ik ook eens wat zeggen over de Snazio :)

CiteerJouw Sony projector heeft toch een redelijk goede de-interlacing voor 1080i ?
Goed genoeg voor huis, tuin en keuken toepassingen. Bij video laat hij soms wel wat steekjes vallen. En ik weet niet zeker of de IVTC helemaal goed gedaan wordt. Bij Rob heel kort een .ts gedraaid met een pulldown test en ik dacht dat er wel wat fout ging. Maar ik had geen zin daar verder tijd aan te besteden, want ik wilde liever andere aspecten testen. En ik voer de Ruby zowieso 1080p. En aangezien ik geen 1080i bron heb, heb ik nog niet verder kunnen testen.

jaco

Citaat van: RuudG op februari 20, 2006, 14:00:27
Tuurlijk. Maar het is een thread over de Snazio en dus dacht ik laat ik ook eens wat zeggen over de Snazio :)
Dat is niet iets zeggen, dat is hem afzeiken  ;D ;D ;D

Maar hebt gelijk, er geaffanceerd is de I naar P omzetting niet.
We moeten nog even wachten vrees ik voordat de goedkope oplossingen (hardware matig) er zijn voor echte goede de-interlacing voor 1080i materiaal. De nieuwe scalers zijn allemaal > 3000 Euro.

Even uitzingen met bob dus.. (ik stop de output van de snazio in de Crystalio, maar die doet ook slechts bob en weave.)
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

RuudG

Citaat van: jaco op februari 20, 2006, 17:35:12
Dat is niet iets zeggen, dat is hem afzeiken  ;D ;D ;D
Shit betrapt ;D

Maar de Snazio is een mooie speler hoor. Ik wilde er alleen op wijzen dat als mensen zich afvragen waarom ze weer met een HTPC aan de slag moeten terwijl de Snazio .ts files al goed afhandelt, de beperking tot bobben een goede reden kan zijn. Of natuurlijk een goede standalone scaler kopen. Maar dat kost dan wel veel centjes.

Overigens kunnen de meeste softwarespelers ook niet veel met 1080i materiaal. Bijna altijd raak je de helft van de resolutie kwijt, vandaar dat ik het enthousiasme voor spelers als VLC niet begrijp.

jaco

We moeten het gewoon even uitzingen. Net als bij de DVD. Ik weet niet of je je herinnerd hoe dat ging.
Eerst was het daar alleen interlaced, vervolgens ook bob en weave, daarna kwamen de progressive flag lezers, en pas daarna de fatsoenlijke de-interlacers.
Ik vermoed dat we dat nu weer zo krijgen, als er er genoeg DSP kracht is in een chip zit dan wordt het wel weer betaalbaar in eindproducten.

SiR-ROUND

Ik denk dat met de komst van de BR misschien een einde komt aan dit soort spelers...

jaco

Citaat van: SiR-ROUND op februari 20, 2006, 20:50:02
Ik denk dat met de komst van de BR misschien een einde komt aan dit soort spelers...

Hoe zo, schijfjes van 30+ euro tegen een download voor 0
Dan een player van 300 a 400 Euro ben je er na 10-15 films al uit.

Dan maar een enkel hik in het geluid en beeld af en toe. Beter dan elke paar jaar je (of een deel van de) collectie opnieuw kopen: LD, DVD en nu een HD disc.

SiR-ROUND

Met de ca. 8 Tera die ik heb liggen mag ik niet klagen, maar ik denk dat hooguit 2% daarvan ECHT de moeite waard is.

Dat gezeik met die slechte encoders.

Als de prijs redelijk is voor een koopBR dan ga ik echt weer voor betaalTV. ;D

jaco

Citaat van: SiR-ROUND op februari 20, 2006, 21:42:52
Met de ca. 8 Tera die ik heb liggen mag ik niet klagen
Nee dan ben ik nog een beginner met 4.5
Maar ik kan alles afspelen binnen een paar minuten   >:D

FrankL

Citaat van: SiR-ROUND op februari 20, 2006, 21:42:52
Dat gezeik met die slechte encoders.

Als de prijs redelijk is voor een koopBR dan ga ik echt weer voor betaalTV. ;D

Ik ook. Maar ik koop alleen een speler die ook 1080p kan uitsturen. De eerste HD-DVD spelers kunnen dit bijv. niet, als Blu-Ray dit gezeur ook vertoont wacht ik nog een generatie.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Starred

Citaat van: FrankL op februari 20, 2006, 23:34:36
Ik ook. Maar ik koop alleen een speler die ook 1080p kan uitsturen. De eerste HD-DVD spelers kunnen dit bijv. niet, als Blu-Ray dit gezeur ook vertoont wacht ik nog een generatie.

Blueray specs zeggen dat 1080p wordt uitgestuurd.

)p(

Citaat van: RuudG op februari 20, 2006, 13:15:27
Een goede combi van splitter/decoder vinden, is inderdaad altijd weer een hoop gedoe. Ik werk nu met de Nero splitter (NeFSource.ax) die tevens sourcefile reader is. Werkt meestal prima. Kan soms streams die mbv bijv de Elecard splitter wel goed afspelen niet aan, maar Elecard geeft weer snel audiosync problemen.

Dus ik houd het bij Nero in combinatie met de aangepaste Dscaler5 en zonodig met een remux mbv VRDPlus. Let wel dat je de Nerosplitter als sourcefile reader opneemt (via de optie "special purpose source filters") waarbij je de checkbox "This filter is also a splitter filter" aanvinkt.

De combinatie aangepaste dscaler5 met nero en ac3 filter is echt een uitkomst. Ik ben nu al een hele tijd geen 1080i materiaal meer tegengekomen dat niet met deze combinatie werkt. Wel een enkele keer een 720p stream (bv Lost) waar het geluid niet helemaal synchroon liep. Even stoppen en herstarten en ook dat was verholpen.

Nero is overigens de enige source/splitter waarmee ik in vrijwel elke stream fatsoenlijk met descaler5 kan ffwd en skippen met hd streams.

peter

RuudG

Citaat van: FrankL op februari 20, 2006, 23:34:36

CiteerThe BP-S1 features 1080p full HD video output for brilliant HD imagery and DVD upscaling to 1080p
http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/en/-/USD/SY_DisplayProductInformation-Start;sid=4y8ydlvS1oEyBhgostk4fRTDPycON3M7kp8=?ProductSKU=BDPS1&CategoryName=hav_bluraydiscsub&Dept=tvvideo&INT=sstyle-bluray-heroleft-BDPS1_Bluray_Disc

RuudG

Citaat van: jaco op februari 20, 2006, 19:56:06
We moeten het gewoon even uitzingen. Net als bij de DVD. Ik weet niet of je je herinnerd hoe dat ging.
Ik heb er nog nachtmerries van ;)

SiR-ROUND

CiteerMaar ik kan alles afspelen binnen een paar minuten

Blijft je FF hangend dan? ;D

Ik ook, de MyHD doet het goed en anders VLC wel. Maar ja... De MyHD heeft 'de bug' en de Snazzi niet.

Al met al blijft het tempting om er 1 te nemen, maar ach zolang mn HT toch niet af is...

1080p noodzaak zie ik niet zo. Mn 801 trekt dat toch niet. En wat heeft 1080p voor nut als de framerate niet 60 wordt? Of gaat het puur om het feit dat het op een digitale weergever moet komen? 1080p schermen lijken mij nog niet echt verkrijgbaar.

jaco

Citaat van: SiR-ROUND op februari 21, 2006, 10:48:56
1080p noodzaak zie ik niet zo.
Ik wel, 1080i is het niet voor mij, het lijkt instabiel voor mijn ogen. Vooral 1080i50 is irritant.

SiR-ROUND

Maar de blokkerige beweging bij p ben je niet gevoelig voor, alleen de interlace?

jaco

Citaat van: SiR-ROUND op februari 21, 2006, 13:50:53
Maar de blokkerige beweging bij p ben je niet gevoelig voor, alleen de interlace?
Ja lijkt het wel op.