High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Tube-freak

Ik ga de snazio puur voor hd gebruiken.  Denk dat er nog maar een "ECHTE"  dvd speler naast houd.
Snazio gaat dan het WMVHD en TS werk verichten en gewone dvd's dan maar op de dvd speler.

Helaas kan de snzio toch echt niet tippen aan de pioneer 757.  Laat staan een 989 ofzo (Maar gezien het prijsverschil is dit ookk wel beetje logisch misschien).

Groeten
Marc

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Patrick2

Even een vraag.

Hoe installeer ik nieuwe firmware op de Snazio?
Ik heb hier een BIN bestand met de nieuwe firmware.

Tube-freak

Volgens mij kan je die firmware op 2 manieren doen. Via het SNC op de PC (weet niet zeker) en ook op de snazio zelf.
Er van uitgaande dat de snazio op internet is aangesloten druk je op setup button en in het setup menu moet je dan
naar ROM update gaan.    IK weet aleen niet waar die romupdate gaat Zoeken, of ie echt op internet zoekt of dat hij aleen in SNC zoekt.

In het SNC programma zit namelijk ook een functie waarin staat update firmware.
Zal vanavond is even uitproberen.

Groeten
Marc

Patrick2

Citaat van: FieroGT op december 28, 2005, 20:40:27
In het SNC programma zit namelijk ook een functie waarin staat update firmware.

Dan zal ik dat programma eens gaan installeren.
Want via firmware update in het menu kan de pagina niet gevonden worden.

Tube-freak

Waar heb jij die firmware dan vandaan??  IK kon niet vinden hoor op de support website.

Heb overigens gisteren een 1080P filmpje (demo filmpje) in de snazio gestopt.  Dat trok hij ook gewoon aleen hij zet het beeld niet goed neer.   Je krijgt de film in een vierkantje in het midden te zien Dus zeg maar een soort 2.35:1 film maar dan ook met zwarte balken aan de zijkant.

Ook nog ff een 1080i scene van Meet te parents erop gezet.  Alsof Robert de Niro gewoon voor me neus in de kamer stond wat was dat scherp zeg dat beeld.  Nog ff wat experimenteren met DVDtjes upscalen ook maar ik geloof niet dat ie dat goed kan die snazio. 

jaco

handigste is om een url naar de file op het web als favorite in je browser op te slaan.

wordt beschreven in: http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6391

Zonder directe internet connectie zou het als volgt kunnen werken: http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6268
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Tube-freak

Volgens mij heb ik al de laatste firm ware die is van Oktober geloof ik.  Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat er voor het einde van het jaar nog een update zou komen, maar dan zal ik dat wel mis hebben gehad.

Weet iemand nou hoe het zit met de instellingen voor audio.  Ik kan nog steeds alleen maar stereo geluid horen via analoge outputs.  Ik krijg met geen mogelijkheid de keuze stereo of 5.1 te zien in de setup menus.
Aleen raw en pcm.  En zowel met raw als pcm hoor ik stereo geluid.

Starred

Citaat van: FieroGT op december 30, 2005, 00:30:41
Volgens mij heb ik al de laatste firm ware die is van Oktober geloof ik.  Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat er voor het einde van het jaar nog een update zou komen, maar dan zal ik dat wel mis hebben gehad.

Weet iemand nou hoe het zit met de instellingen voor audio.  Ik kan nog steeds alleen maar stereo geluid horen via analoge outputs.  Ik krijg met geen mogelijkheid de keuze stereo of 5.1 te zien in de setup menus.
Aleen raw en pcm.  En zowel met raw als pcm hoor ik stereo geluid.

Daar komt een update voor. Maar waarom niet een digaal/optisch coaxkabeltje? Ben je in 1x van je probleem af

riwi

Citaat van: Starred op december 30, 2005, 10:05:49
Daar komt een update voor. Maar waarom niet een digaal/optisch coaxkabeltje? Ben je in 1x van je probleem af

Waar moet ie die insteken in zijn Pathos zonder digitale ingangen dan?   ;)

Ik heb overigens gisteren de Snazio eens analoog aangesloten om te zien of ik dan wel wma geluid kon horen. En dat werkte wel OK. 6 kanaals (nog) niet geprobeerd.

Tube-freak

Nou waarom niet digitaal. Je ben al geloof de 250e die dat aan me vraagt.
Gewoon simpel omdat de pathos geen prosessor onboard heeft.  Het is gewoon een geintegreerde 5 kanaals buizenversterker.  Niets meer en niets minder.

Hij begrijpt aleen maar tulp plugjes.

Nou zal 99.9% van de forum bezoekers deze uitleg wel begrijpen, maar meeste mensen staan je altijd heel erg vreemd aan te kijken als je zegt dat je een surround versterker hebt waar geen digitale conntectie op zit.

Krijg je meestal antwoorden van "Ow wat een bagger ding dan" of "betaal je zoveel geld dan zit er niet eens een digitale connectie op dus dan heb je niet eens goed geluid".

Zucht.......

Dan ga ik meestal maar weer uitleggen dat een dvd speler digitaal is en een versterker analoog, waarop ik altijd weer het antwoord krijg ja maar de mijne is wel digitaal hoor. 

Dan moet ik weer uit gaan leggen dat er dan een DAC in zit die alles naar analoge signalen omzet maar dat ditr ook al meteen in de dvd speler kan gebeuren enzo....  Maar goed.

Okee ik geef toe dat het niet altijd handig is.  Ik heb al eens zitten kijken naar een losse DAC voor 5.1 maar dat is schijnbaar nergens te krijgen.  Geloof aleen bij Theta dat ze dat hebben maar dat is onbetaalbaar.

Maar goed om een lang verhaal kort te maken.  Ik MOET dus 5.1 analoog aansluiten.   Tenzij ik dan weer een losse processor erbij ga nemen maar ja dat is dan ook weer een hoop geld dat er bij moet.

Starred

aha, had het niet gelezen. Ik kan ook niet van iedereen bijhouden welke receiver hij heeft en wat de mogelijkheden daarvan zijn  ;D

jurjen

Citaat van: Starred op december 30, 2005, 13:01:10
aha, had het niet gelezen. Ik kan ook niet van iedereen bijhouden welke receiver hij heeft en wat de mogelijkheden daarvan zijn  ;D

Weet je niet eens uit je hoofd wat een pathos is  ;D
Ik ook niet hoor, dus ik vroeg me ook al af waarom de Snazio op een trekpleister-setje aangesloten moest worden, ben blij dat ik het niet gevraagd heb  :-X

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Kjelt

Citaat van: FieroGT op december 30, 2005, 12:57:00
Het is gewoon een geintegreerde 5 kanaals buizenversterker.  Niets meer en niets minder.
.............
Nou zal 99.9% van de forum bezoekers deze uitleg wel begrijpen, maar meeste mensen staan je altijd heel erg vreemd aan te kijken als je zegt dat je een surround versterker hebt waar geen digitale conntectie op zit.

Het is dan ook geen surroundsound versterker! Je zegt het zelf al: het is een gewone (5 kanaals) versterker. De term surround of dolby of dts of whatever moet je niet gebruiken als je die versterker omschrijft  want dat staat er los van ;D
Wedden dat iedereen het dan begrijpt? (uh ik zet niet te hoog in want je hebt sommige mensen......  ;D )

Tube-freak

Nou ja voor de meeste mensen (die niet op dit forum zitten) is surround gelijk aan digitaal.  Surround is meerder kanalen en omdat ze dat zelf thuis digitaal hebben aangesloten denken ze dat alles wat meerkanaals is dan ook per definitie digitaal is.  Zo dacht ik bijvoorbeeld dat iedereen wel wist wat een DAC was, maar dat weten heleboel mensen ook niet echt.

Nou ja maakt verder ook niet echt uit, ik ga hem denk toch maar gewoon stereo aansluiten dan ofzo.  Het is meer een leuke gadget voor erbij.  Zo een snazio is eigelijk ook niet echt kwalitatief in verhouding met een Pathos.  Ik wilde al een tijdje een Arcam dvd speler ook hebben, maar met de blueray in aantocht dacht ik ik wacht nog ff.  Maar het gaat nu wel erg lang duren dus misschien nog ff een Arcampje op de kop tikken ergens 2e hands.

Starred

+++GOED NIEUWS+++

Snazio* has released a new update towards MPC for Beta Testing. The
good news is that it includes much more fixes then expected and is
probably the reason why the Public Release took longer.

After testing and verification now, the release will be done on Monday
unless something unforeseen comes up. For Beta Testers, the release is
availble in the Beta Test Forums. For all others, here's the change list:

1. 1.5MB code release
2. Fixed BTB and WTW by adjusting recommended values for Brightness/Contrast/Saturation as default
3. Support 5.1 AC3 Dolby Digital
4. Fix Volume Up/Down key issues
5. Fixed 50 Hz settings issue of not saving the values for 50 Hz DVI/HDTV Component 720P/1080i
6. Fixed FF/RW issues for DivX
7. Fixed DVD Pause/Resume jump issues
8. Stabilize code base for inconsistent behavior while video streaming
9. Fixed VFD text messy issue
10. Added NTFS Read Support for attached USB media
11. Added and Fixed Time Search features. It does apply to Avi, Mov and Wmv only.
12. Introduced True Color Browser for Firmware to eliminate background overlapping. Unlike 256 color scheme, this firmware provides improved thumbnails and possible faster performance

NOTE: NTFS support is experimental and there is no official support.

Criterionlover

T+A ; Sonos

papaleo

Dat's mooi,maar....

De Snaz pak deze link voor de 1350 niet op...      http://www.snazzi.com/support/download/netcinema/update_01.htm ???

Hij pikt de update link voor de 1310 wel.(ik heb de 1350) dus als ik deze in mijn Snaz stopt heb ik geen DVD funktie's meer.

http://www.snazzi.com/support/download/netcinema/1310update.htm

'n Zalig uiteinden,
Leo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Patrick2

Citaat van: papaleo op december 31, 2005, 18:16:32
Dat's mooi,maar....

De Snaz pak deze link voor de 1350 niet op...      http://www.snazzi.com/support/download/netcinema/update_01.htm ???

Nee, inderdaad.

Er moet dus een andere manier zijn om die firm in de snazzi te krijgen.
Downloaden op de PC lukt namelijk wel!

Tube-freak

Morgen maar meteen ff proberen dan die beta firmware.  Kijken of ik nu wel 5.1 geluid voor elkaar krijg....

Robert

Citaat van: Starred op december 31, 2005, 16:40:35+++GOED NIEUWS+++

Snazio* has released a new update towards MPC for Beta Testing. The
good news is that it includes much more fixes then expected and is
probably the reason why the Public Release took longer.

After testing and verification now, the release will be done on Monday
unless something unforeseen comes up. For Beta Testers, the release is
availble in the Beta Test Forums. For all others, here's the change list:

1. 1.5MB code release
2. Fixed BTB and WTW by adjusting recommended values for Brightness/Contrast/Saturation as default
3. Support 5.1 AC3 Dolby Digital
4. Fix Volume Up/Down key issues
5. Fixed 50 Hz settings issue of not saving the values for 50 Hz DVI/HDTV Component 720P/1080i
6. Fixed FF/RW issues for DivX
7. Fixed DVD Pause/Resume jump issues
8. Stabilize code base for inconsistent behavior while video streaming
9. Fixed VFD text messy issue
10. Added NTFS Read Support for attached USB media
11. Added and Fixed Time Search features. It does apply to Avi, Mov and Wmv only.
12. Introduced True Color Browser for Firmware to eliminate background overlapping. Unlike 256 color scheme, this firmware provides improved thumbnails and possible faster performance

NOTE: NTFS support is experimental and there is no official support.

Blijkbaar nog geen DVI/Component 576p support ???

Starred

Patrick2

Ik heb al een bug gevonden.

De nieuwe FW sorteert alle muziek bestanden in mijn album folders op alfabet!!
En dus niet meer op nr. volgens de originele track lijst.

Patrick is al weer terug naar de oude FW 10-53.
En gelukkig staat alles weer netjes op de goede volgorde  ;)

Tube-freak

Dat is geen bug maar een  "feature".

Je kan natuurlijk ook gewoon je bestanden hernoemen maar als het er een paar 1000 zijn dan schiet dat natuurlijk ook niet op.
"01 - nothing else matters"
"02 - master of puppets"
"03 - Conquest of paradise"

etc...
Volgens mij miet die snazio dan gewoon gaan sorteren op nummer hoor als je ze zo noemt.

Patrick2

Citaat van: FieroGT op januari  1, 2006, 11:53:22
Als het er een paar 1000 zijn dan schiet dat natuurlijk ook niet op.

32.664 ::)

Je kan natuurlijk ook gewoon je bestanden hernoemen maar als het er een paar 1000 zijn dan schiet dat natuurlijk ook niet op.
"01 - nothing else matters"
"02 - master of puppets"
"03 - Conquest of paradise"
etc...

Gedaan met twee albums.
Rename
01 Relax
02 Two Tribes
03 War
etc...

Naar
01 - Relax
02 - Two Tribres
03 - War
etc...

Nieuwe firmware weer ingeladen.
Helaas sorteert wederom meteen op alfabet :(

Ook geprobeerd:
01_Relax -> etc...

en

01-Relax -> etc...

Werkt ook niet!

Volgens mij miet die snazio dan gewoon gaan sorteren op nummer hoor als je ze zo noemt.

Dus niet.
De Snazio ziet helemaal geen nummers meer, enkel nog maar letters :-[

Conclusie:
Dus geen feature maar een Big Bug!!!

Robert

Citaat van: Starred op januari  1, 2006, 00:38:25576p DVI doet ie toch al lang?

Ik zie met de 14th Oct 2005 firmware geen DVI 576p in het lijstje staan, wel 480p. Ik weet niet met welke firmware jij draait?