High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Robert

Voor de mensen die de nieuwe firmware niet in de SnaZio kunnen krijgen heb ik op mijn website de site nagebootst en aangepast zodat het wel werkt (nog geen tijd gehad om te kunnen testen).

Starred

Citaat van: Robert op januari  1, 2006, 14:03:00
Ik zie met de 14th Oct 2005 firmware geen DVI 576p in het lijstje staan, wel 480p. Ik weet niet met welke firmware jij draait?

Een stuk later in de tijd

jaco

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

jurjen

Citaat van: Robert op januari  1, 2006, 14:03:00
Ik zie met de 14th Oct 2005 firmware geen DVI 576p in het lijstje staan, wel 480p. Ik weet niet met welke firmware jij draait?

Heb je de instructies van reply 22 (in deze thread) wel opgevolgd?
Ik heb zelf DVI 576p nooit uitgeprobeerd, maar standaard is scaling van DVD op DVI niet toegestaan maar de instructies uit reply 22 maken het toch mogelijk.

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

papaleo

Citaat van: Robert op januari  1, 2006, 14:07:14
Voor de mensen die de nieuwe firmware niet in de SnaZio kunnen krijgen heb ik op mijn website de site nagebootst en aangepast zodat het wel werkt (nog geen tijd gehad om te kunnen testen).

Thanks....werkt nu wel  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Stoppen jullie nu gewoon die VNE-242 firmware in jullie Snazio 1350 ? Je moet toch de VNE-258 hebben dacht ik.

Volgens mijn info is :
Citeer
VNE-258= SZ1350 Model Europe
VNE-257= SZ1350 Model USA
VNE-243= SZ1310 Model Euro
VNE-242= SZ1310 Model Asia

Ik draai nog met 10-47-051006-01-VNE-258-026, maar ik zal de de nieuwe eens proberen...

papaleo

Citaat van: riwi op januari  1, 2006, 17:36:40
Stoppen jullie nu gewoon die VNE-242 firmware in jullie Snazio 1350 ? Je moet toch de VNE-258 hebben dacht ik.

Volgens mijn info is :
Ik draai nog met 10-47-051006-01-VNE-258-026, maar ik zal de de nieuwe eens proberen...

Wat ik begrepen had maakt dat geen "flaus aus"...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

OK  ;)

Heeft er iemand een usb2 harddisk NTFS geformatteerd rechstreeks aan de Snazio met nieuwe firmware gehangen? En werkt dat ?

Robert

Citaat van: Starred op januari  1, 2006, 14:38:05Een stuk later in de tijd

Kijk, daar hebben we al een verschil ;)
Jij draait zeker met de beta die nu als final beschikbaar is of draai je met een meer recentere beta?

Citaat van: jaco op januari  1, 2006, 14:47:55Die van 31 december wellicht ?

Ik ga vanavond kijken wat het opleverd.

Citaat van: jurjen op januari  1, 2006, 14:50:56Heb je de instructies van reply 22 (in deze thread) wel opgevolgd?
Ik heb zelf DVI 576p nooit uitgeprobeerd, maar standaard is scaling van DVD op DVI niet toegestaan maar de instructies uit reply 22 maken het toch mogelijk.

Yep, CSS License disabled. Want 720p/1080i @ 60 hz werken wel goed (maar die staan ook in het lijstje).

Citaat van: papaleo op januari  1, 2006, 16:08:57Thanks....werkt nu wel  ;)

Hartstikke mooi! 8)

Citaat van: riwi op januari  1, 2006, 17:56:05OK  ;)

Heeft er iemand een usb2 harddisk NTFS geformatteerd rechstreeks aan de Snazio met nieuwe firmware gehangen? En werkt dat ?

Ik hang vanavond wel één van mijn Maxtor OneTouch harddisks eraan om te kijken wat er gebeurd.

Criterionlover

Citaat van: Robert op januari  1, 2006, 18:12:00
Ik hang vanavond wel één van mijn Maxtor OneTouch harddisks eraan om te kijken wat er gebeurd.

De maxtor wordt bij mij niet herkend    :(
T+A ; Sonos

Criterionlover

The NTFS is a experimental release.
Some devices will work, others not... Sure to be improved along the way...   

Bron : MPC

Lacie schijnt te werken, Maxtor niet  :(
T+A ; Sonos

Starred

Citaat van: riwi op januari  1, 2006, 17:56:05
OK  ;)

Ik heb een Lacie. Werkt redelijk goed. Bij mij werkte het niet goed (werd soms niet herkend) toen ik de schijf volledig als ntsf had geformateerd. Nu heb ik een gedeelte weer als fat32 geformateerd (20%) en heb ik geen problemen meer

jurjen

Ik heb die firmware geinstalleerd maar eh ik zie eigenlijk geen verandering in de BTB / WTW. Jullie wel?
Ik gebruik output DVI-Analoog, misschien is dat het.

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

revo

Ik kan met setup ook geen brightness of contrast instellen? Hij stopt met de file die ik afspeel en gaat naar het setup menu?

Bij de anderen ook?
Living Cinema

Starred

Citaat van: revo op januari  2, 2006, 16:04:23
Ik kan met setup ook geen brightness of contrast instellen? Hij stopt met de file die ik afspeel en gaat naar het setup menu?

Bij de anderen ook?

Ja, dit is ook zoals het hoort Revo  ;)

B/C/S zijn nu vastgesteld op de optimale waarden voor het gemiddelde display

Patrick2

Citaat van: Starred op januari  2, 2006, 16:07:43
Ja, dit is ook zoals het hoort Revo  ;)

B/C/S zijn nu vastgesteld op de optimale waarden voor het gemiddelde display

Jammer, ik vond het wel fijn om het contrast wat minder te zetten.

Trouwens deze FW had alleen maar MIN punten voor mij. :(
Heb de oude er weer op staan ;)

Tube-freak

Ik als ICT-er die bang te krijgen is met een unix servert of mainframe krijg het niet voor elkaar om die pokke firmware op een snazzi te uploaden.

Met schaamrood op de kaken vraag ik dan ook aan jullie hoe laat je die firmware?

Als ik gewoon via "Update rom"  ga in het menu en dan "Check for firmware update"   Dan komt ie met de melding No update available.

ALs op de AB de URL knop indruk en ik ga vervolgens een half uur lopen frunikken met die toetjes om er vervolgens uiteindelijk dan een url in te flansen dan zegt ie gewoon "cannot load file"  ofzoiets.

Kan iemand me misschien uitleggen wat ik fout doe.  Ik heb ook al gebrobeert via de bookmarks enzo maar dat werkte ook niet.   Ik kan wel gewoon het internet op met de snazzi 1350.  Aleen die pokke firmware krijg ik niet voor elkaar.

Voor mij part doe ik het via een usb stick of wat dan ook maar ik word er wel een beetje lijp van intussen en URL's intikken via een snazzi afstand bediening is gewoon pure zelfkastijding.

Groeten
Marc
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Criterionlover

Marc,

Plaats deze http://www.mpcclub.com/1350/update.htm in je favorieten lijst en open deze vanuit de snazio (uit menu kiezen internet), dan moet het lukken  ;D
T+A ; Sonos

Tube-freak

Ja dat truukje had ik al 20 keer gedaan ofzo.  URL openen en op file klikken en altijd errors en nu opeens doet ie het.  Ik begrijp er echt helemaal niets van.  Misschien dat het eraan lig van welke site je het doet ofzo.

Ik had het ook al vanaf mijn eigen webserver geprobeert lukte ook niet.
Maar in elk gval nu doet ie het wel.  Thanks.

Tube-freak

Jippie ik heb nu eindelijk mijn audio mode erin zitten nu kan ik wel stereo/surround kiezen.
Aleen DTS dat werkt nog niet over analoog aleen Dolby Digital werkt.

Het geluid is best wel aardig op zich aleen kan geen "Ghost center"  instellen ofzo dus zal wel niet helemaal perfect klinken maar wel leuk genoeg om zo af en toe een HD filmpje te spelen.

Groeten
Marc

trix

Miek

Begrijp ik nou goed, dat de chip die in de Snazio zit (Sigma Designs EM8620L) de H.264 standaard wel aankan, maar dat de snazio zelf het gewoon (nog) niet ondersteund? http://www.sigmadesigns.com/products/em8620Lseries.htm

Want in het begin van het artikel wordt gesproken over H.264 als de grote afwezige, terwijl als je op bovenstaand linkje klikt er wel melding van gemaakt wordt dat de chip zelf het wel gewoon aankan.

Starred

de versie die in de snazio zit kan het niet aan.

Miek

Dan is het toch vreemd dat het hier wel staat dat die chip erin zit?
http://www.snazio.com/Links/Net%20DVD%20Cinema(model).htm

Kijk op deze regel:

Citeer
Media Processor (sz1310 & sz1350)

Sigma Designs EM8620L

Robbo

Nee, de 8620L kan geen H264 of VC9

Enkel de 8622 (pin compatible) of 8624.

Maar de verwarring zit in het feit dat Sigma bovenstaande chips presenteert als '8620 series'