High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Hellbeast

Met belangstelling heb ik dit topic gelezen. De Snazio zou een uitkomst voor me zijn, maar 2 dingen staan me erg tegen. In eerste instantie staat het me tegen dat je geen DVD's kan streamen vanuit het netwerk zonder korte pauzes tussen de chapters. Zoiets stoort mij enorm. Ook bij HD .TS files blijf je een hapering houden als je meerdere bestanden streamt. Voor mij een reden om het apparaat niet te kopen.

Komen hier nog updates voor om dat probleem aan te pakken of moet ik naar andere alternatieven gaan kijken. (Al zijn die er niet, volgens mij. Behalve een HTPC, maar ik wil liever een dedicated speler).
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

Rob_Dingen

Hoi

TS streams kun je gewoon samen voegen tot een file.
DVD kun je branden en afspelen.

Rob

jurjen

Wat de DVD's betreft: dat is meer een kwestie van de streaming software die op je PC draait. Ik gebruik het standaard meegeleverde Snazzi Net Cinema programma niet meer, in plaats daarvan het (gratis opensource) "LinkPlayer Wizd" programma. Die speelt naadloos VIDEO_TS directories af en is ook in allerlei andere opzichten prettiger, behalve bij het afspelen van foto-albums. Het blijft bij VIDEO_TS directories een beetje een gedoe om de juiste ondertiteling te selecteren, maar dat is voor mij geen reden om de Snazio af te schaffen. Er is trouwens volgens mij geen alternatief voor TS als je geen HTPC wilt.

TS parts kan je inderdaad heel gemakkelijk samenvoegen tot 1 file.

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Patrick2

Hoi,

Ik heb de gehele topic doorgelezen.
Erg interessesant deze media speler.

Maar klopt het dat hier ook een 5.1 en DTS decoder in zijn verwerkt??

In afwachting,
Patrick

jaco

Citaat van: Patrick2 op december 26, 2005, 01:08:30
Maar klopt het dat hier ook een 5.1 en DTS decoder in zijn verwerkt??
Ja, die codecs kunnen volgens mij via de analoge output worden doorgegeven.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Tube-freak

Ja analoge uitgangen is een uitkomst voor mij.  xbox enzo heeft dat niet. en HTPC heeft vaak ook weer een of andere duistere niet standaard uitgangen. Daarom voor mij de snazio.

Morgen ga ik hem halen....
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

jowi

Citaat van: FieroGT op december 26, 2005, 10:37:00
Ja analoge uitgangen is een uitkomst voor mij.  xbox enzo heeft dat niet. en HTPC heeft vaak ook weer een of andere duistere niet standaard uitgangen. Daarom voor mij de snazio.
Dat begrijp ik niet... je hebt toch wel ergens een coaxiale of optische digitale input? Zo exotisch en duister is dat toch niet?

Robert

Citaat van: Criterionlover op december 18, 2005, 20:47:36First it was planned for a while but the continuous flow of more things to add to the FW caused delays in Snazio* plans for the next FW update. In our latest conversation we asked Snazio* to consider releasing at least the DVI output (BTB and WTW issue) and the AC3 fix (5.1) before the end of the year, and it's what will be done as a little Christmas Gift for all Snazio* customers and consumers to be. This does not mean it will take a longer time for the next update, which is already planned before the end of January.

On High Priority for the January release is the DVD playback issues and FF/RW improvements while on the other hand, Snazio* is playing with ideas (nothing final) like SMB, FLAC and NTFS. Several other FW fixes are planned during the next few weeks but really depends on how much time they need to fix them to implement more. As you are aware, this is done by Syabas Middleware provider. We as well pointed out that UDF 2.01 would be an option to be fixed in that release and Snazio* will look into the actions needed for that.

Bron: mpcclub

Wordt het nog voor het eind van dit jaar?

MvrGr.
Robert

Erik van Voorst (in memoriam)

Fiero....zit je al in de auto..... ;D

Ben dit net als Paul (en de overige) zeer gedetailleerd aan het volgen....moet er niet te veel aan denken....Dancing with Wolves als HD (30 gig) straks op mijn 1209..... ::)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jaco

Citaat van: Robert op december 26, 2005, 14:02:05

Wordt het nog voor het eind van dit jaar?
Volgens deze thread wel:
CiteerWe called Snazio* today (how much does a phone cost to Singapore these
days?) to see what happenned and after a little chat, we can target the
update to be here end of this week.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

jaco

Citaat van: Erik van Voorst op december 27, 2005, 09:39:35
Ben dit net als Paul (en de overige) zeer gedetailleerd aan het volgen....moet er niet te veel aan denken....Dancing with Wolves als HD (30 gig) straks op mijn 1209..... ::)
Die versie is wel mooi, maar er zijn wel titels die mooier zijn qua beeldkwaliteit.

Erik van Voorst (in memoriam)

Kan ik ergens alle gangbare HD-filmtitels vinden....????

Bij mij is het wel zo dat de ware magie pas ontstaat als de film zelf ook wat te melden heeft....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Hellbeast

Ik ben nog zwaar aan het twijfelen over deze 3 spelers:

Snazio
Avel Linkplayer2
Kiss DP-600

De Kiss heeft meteen een HDMI uitgang en dat trekt me wel, alleen hoor ik van veel mensen dat Kiss spelers de nare eigenschap hebben om nogal vroeg te overlijden.

De snazio is denk ik ook een optie, alleen gaat het spelen van DVD's over het netwerk wat moeizaam. Een voor mij erg belangrijk punt. Al weet ik niet of de andere spelers hier beter in zijn. Ik kan weinig vinden op ons forum of op internet met betrekking tot ervaringen met de Kiss DP-600.

De Avel linkplayer2 ziet er ook best goed uit, maar ik heb nog geen winkel gevonden in Nederland die hem verkoopt.

Wie kan me adviseren? Ik zal in Januari mijn beslissing gaan maken.
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

williams

ik wil zelf ook een  netwerkplayer die  hd af kan spelen
ik vind de zensonic  z500 ook interesant hier kan je geloof ik ook gelijk je harddisc op aan sluiten
deze is volgens mij ook nog niet te koop in nederland en speelt ook geen dvdfiles af
ik maak ook binnenkort een keuze
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Tube-freak

Vandaag mijn snazio opgehaald.  IK had een probleempje aleen wat ik niet verwacht heb.  Ik heb hem analoog aangesloten op de versterker maar ik krijg er geen DTS uit,  Dolby Digital doet het wel maar aleen in stereo.
Volgens het boekje zou ik dus wel de optie stereo of surround moeten kunnen kiezen maar ik zie aleen maar raw of pcm.  Er staat niets of stereo of 5.1.

Ik denk dat ik dan toch vastzit met aleen stereo geluid met de snazio of ik moet nog ergens een surround decoder vandaan halen ofzo.  Want mijn cinemaX die snapt natuurlijk niets van digitale dingen.

2e probleem was dat ik mijn netwerk share niet kan benaderen maar ja daar ga ik nog is mee kloten.
De snazio ziet hem wel maar als ik dan "notebook"  selecteer dan probeert ie het een tijdje en daarna krijg ik een error dat het adres niet bestaat ofzo.

Groeten
Marc

Patrick2

Citaat van: FieroGT op december 27, 2005, 19:50:55
ik zie aleen maar raw of pcm.  Er staat niets of stereo of 5.1.

Ja, dat probleem heb ik dus ook.
Ik zie ook alleen RAW of PCM staan in het audio menu.

In het boekje staat overigens dat ik Stereo en 5.1 zou moeten zien staan?

Weet iemand hier iets over? of moet ik Snazzi ff gaan contacten hoe die nu zit??

Maar ik heb nog een ander probleem:
Als ik Audio stream vanaf mijn PC en dan een CD selecteer en afspeel stopt de Snazio na de geselecteerde track.
Hij pakt niet automatisch de volgende track.
Het is niet echt prettig om na iedere track weer de volgende te moeten selecteren :(

riwi

Ik heb het nog niet geprobeert om hem 6 kanaals analoog aan te sluiten.
De specsheet geeft duidelijk aan dat "RCA x 6 surround 5.1" mogelijk moet zijn.
http://www.snazio.com/Links/Images/Net%20Cinema%20Series%20Datasheet.pdf

Ik zou in ieder geval de audiosetting op RAW zetten, niet PCM want daarmee forceer je downmixen naar 2 kanaals mode. Ik lees inderdaad in de manual dat je DTS aan zou moeten zetten en dat heb ik nog nergens gevonden in de menu's. Ik heb ook een .ts file "12 monkeys/dts" die geen geluid laat horen. Een DTS DVD doet het wel goed (en geeft digitaal DTS door aan de amp).

Patrick2

Nou ik heb alweer een probleem gevonden.

Volgens de specificaties zou de Snazzio ogg bestanden af kunnen spelen.
Helaas, ik zie geen enkele ogg file met deze speler :(

MP3 en WMA werken wel.

revo

Qua ORG en DTS support, met zet het eerst op de doos omdat de chip het ondersteund, dan moet de software nog gereed komen. Zo werkt het nu eenmaal met (b)leading edge technologie? Ze hebben nu eenmaal eerst op .ts en wmv playback gefocussed, de reden waarom mensen dit apparaat kopen, ORG was waarschijnlijk iets minder belangrijk verkoop argument.

Het kan wel, het komt wel, maar is nog niet klaar?

Mijn laatste firmware deed wel .ts met DTS? of WMV met DTS? Starred wat is jouw ervaring?
Living Cinema

Tube-freak

Mijn netwerk verbinding werkt nu.  De windows firewall ging een beetje moeilijk lopen doen.  ALs ik hem uit zet doet ie het wel gewoon.  Zal de setting van de firewall eens onder de loep nemen.

Ik zal snazio wel eens een email sturen waarom ik niet kan kiezen tussen 5.1 en stereo.  DIt staat namelijk wel in het boekje.   Ik voel al weer een firmware update aankomen....

Afspelen over het netwerk gaat overgins wel erg schokkerig terwijl er toch een CAT5 kabel tussenligt.  Nogmaal ga de instelligen nog eens een keer na en dan moet het goedkomen (hoop ik).

Afspelen van ts files via een dvd ging overigens heel goed maar dat waren vrij lage birates films denk ik.    
Ik ben intussen de microsoft site al weer aan het leegtrekken om wat WMDHD te gaan testen.

Voordat ik alles geprobeert heb wat er te proberen valt dan zijn we wel weer een tijdje verder denk.

De eerste indruk van  lage bitrate .TS file die ik heb afgespeelt is toch dat het beeld er wel een stuk mooier en contrastrijker uitziet op een of andere manier.  Gister even Fat Albert (1080i) gekeken,  Elephant (1080i) en Friday the 13th final chapter.  Ook als is deze film al best wel wat ouder verbaase me het toch wel dat het er best wel strak uitzag allemaal. Normal met de wat ouder films is de kwaliteit van het beeld nogal "rottig"  maar deze 1080i TS  was best wel te pruimen hoor.

Ik moet zeggen dat het beeld met DVD's niet echt om over naar huis te schrijven is.  Ook al heb ikde CSS gehacked en disabled gezet zodat ik 720p kan upscalen dan nog is het beeld niet zo geweldig.

Mijn pioneer 757AI, die inmiddels toch al wat langer meegaat doet dit werk toch en stuk beter.
Dat word voorlopig toch dat ik de snazio als "extratje"  neem en ik blijf er een losse "goede"  dvd speler naast houden totdat ze eens klaar zijn met ruzie maken over hddvd/blueray.  Maakt mij niet uit wie er wint als er maar snel een winnaar bekend is.

Brammie

Citaat van: FieroGT op december 28, 2005, 10:34:53
Ik moet zeggen dat het beeld met DVD's niet echt om over naar huis te schrijven is.  Ook al heb ikde CSS gehacked en disabled gezet zodat ik 720p kan upscalen dan nog is het beeld niet zo geweldig.

Snap het niet, hier http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=37537.0 staat wat anders???? Wat is er aan de hand. Ik zou de Snazio juist voor DVD willen gebruiken...
JVC DLA-100
- (Barco 1209 / HTPC /Tommy scherm...)

Patrick2

Citaat van: Bram van der Voet op december 28, 2005, 11:48:10
Snap het niet, hier http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=37537.0 staat wat anders???? Wat is er aan de hand. Ik zou de Snazio juist voor DVD willen gebruiken...

Tsja, ik ben ook niet kapot van het DVD beeld.
Ik vind het beeld niet zo kleurvol, weinig diepte en erg licht.
Aangesloten via S-VHS.
Heb het idee dat mijn 5 jaar oude JVC DVD speler beter beeld gaf, maar kan niet meer vergelijken.
Helaas heb ik deze verkocht!

Patrick2

Citaat van: FieroGT op december 28, 2005, 10:34:53
Ik zal snazio wel eens een email sturen waarom ik niet kan kiezen tussen 5.1 en stereo.  DIt staat namelijk wel in het boekje.   Ik voel al weer een firmware update aankomen....

Sturen maar die mail.
Mijn mailtje is gisterenavond al verstuurd ;)

Patrick2

Citaat van: revo op december 28, 2005, 10:21:51
Qua ORG en DTS support,

Ik bedoel ogg. Dit is audio in een nog kleinere verpakking dan MP3 met betere kwaliteit.

Citaat van: revo op december 28, 2005, 10:21:51met zet het eerst op de doos omdat de chip het ondersteund, dan moet de software nog gereed komen. Zo werkt het nu eenmaal met (b)leading edge technologie?

Ik vind dit toch een slechte zaak.

Starred

@Revo, niet naar gekeken. Gebruik hem vrijwel uitsluitend voor HD materiaal (TS) en daarvan is 99% DD5.1 of DD2.0