High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

jowi

Citaat van: jurjen op oktober 15, 2005, 14:06:01
HD kan je wel degelijk vergelijken met DVD+scaler. Het levert namelijk allebei beeld op
Ja zo lust ik er nog wel een paar...  ::)

Citaat van: jurjen op oktober 15, 2005, 14:06:01
Wat is nou eigenlijk je punt?
Ik had de indruk dat je verbaasd was over het feit dat HD er beter uit ziet als een scaler/dvd combinatie, terwijl dat helemaal niet zo verbazingwekkend is. Daar reageerde ik op.

Het klinkt een beetje alsof je jarenlang naar MP3 hebt geluisterd, en nu ineens een echte CD hebt opgezet, en dan tot de conlusie komt dat die 'cd inderdaad beter klinkt', Nu IS dat ook zo, maar ik verbaas me erover dat JIJ daar zo verbaasd bent... ;D

Blijkbaar hebben jullie nooit een goed idee gehad van hoe veel beter HD kan zijn dan dvd, en zelfs hoeveel beter het is als upscaled dvd, ervanuitgaande dat het goede HD is natuurlijk.

En kom dan niet met vergelijkingen als een goede upscaled dvd is beter dan slechte HD, want alhoewel dat soms waar is, is dat geen manier van vergelijken. Ik kan ook zeggen een goede MP3 is beter dan een slechte CD, is geen speld tussen te krijgen maar het slaat ook nergens op. Als je twee van dit soort dingen wilt vergelijken moet je de beste vorm nemen van beiden, en dan kijken welke er beter is. Dat is wel zo eerlijk.

Starred

Citaat van: jowi op oktober 15, 2005, 14:27:35

En kom dan niet met vergelijkingen als een goede upscaled dvd is beter dan slechte HD, want alhoewel dat soms waar is, is dat geen manier van vergelijken. Ik kan ook zeggen een goede MP3 is beter dan een slechte CD, is geen speld tussen te krijgen maar het slaat ook nergens op. Als je twee van dit soort dingen wilt vergelijken moet je de beste vorm nemen van beiden, en dan kijken welke er beter is. Dat is wel zo eerlijk.

Tuurlijk is dat wel een manier van vergelijken. Mensen vergelijken vaak verschillende soorten medium en niet een specifieke films. Als men dus toevallig een topdvd met een topscaler heeft gezien en vervolgens een hdfilm met butkwaliteit is men snel geneigd om te zeggen 'HDTV is niet veel beter dan dvd'. Jij bent geneigd om voortdurend heel krachtig te roepen dat hdtv altijd beter is (althans, komt soms zo over), wat dus niet altijd zo is. Je lijkt wel een hdtv evangelist  :D
Mijn vrouw denkt trouwens hetzelfde over mij  ;D

jowi

Citaat van: Starred op oktober 15, 2005, 15:54:00
Tuurlijk is dat wel een manier van vergelijken.
Ben ik niet met je eens. Jij zou dus een vergelijking tussen het schermpje van je telefoon en een HDTV zinvol vinden? Nou, ik kan je meteen wel vertellen welke beter zal zijn. Jij zou een Hifi blad serieus nemen als ze de conclusie trekken dat HDTV waardeloos is, omdat op de HDTV een DIVX van een film er slechter uitziet dan een dure DVD speler met een hoge kwaliteit DVD? Nou ja prima hoor. Ik wil graag eerlijke, correcte, en goede vergelijkingen. Anders heeft het geen zin.

Maar goed we dwalen af, een snazio is een leuk ding lijkt me.

Starred

Citaat van: jowi op oktober 15, 2005, 16:09:31
Ben ik niet met je eens. Jij zou dus een vergelijking tussen het schermpje van je telefoon en een HDTV zinvol vinden? Nou, ik kan je meteen wel vertellen welke beter zal zijn. Jij zou een Hifi blad serieus nemen als ze de conclusie trekken dat HDTV waardeloos is, omdat op de HDTV een DIVX van een film er slechter uitziet dan een dure DVD speler met een hoge kwaliteit DVD? Nou ja prima hoor. Ik wil graag eerlijke, correcte, en goede vergelijkingen. Anders heeft het geen zin.

Maar goed we dwalen af, een snazio is een leuk ding lijkt me.

IK vind HD stukken beter dan DVD en je hoeft je dus niet af te vragen of ik bovenstaande serieus zou nemen. Je moet je alleen ook in de schoenen van Average Joe kunnen verplaatsen. Je wil de mensen niet de kost geven die mp3 net zo goed als cd, of een divx net zo goed vinden als dvd. Hoe zeer wij dat ook niet snappen, het is wel zo

jowi

Citaat van: Starred op oktober 15, 2005, 16:18:59
Je moet je alleen ook in de schoenen van Average Joe kunnen verplaatsen. Je wil de mensen niet de kost geven die mp3 net zo goed als cd, of een divx net zo goed vinden als dvd.
En precies daarom moet je dus goede, eerlijke vergelijkingen maken ;D Voor je het weet flopt HD omdat Jan met de pet het in de media markt heeft gezien op een waardeloos scherm van 400x300 pixels en die vindt dus zijn gecopieerde dvd thuis mooier, en is er van overtuigd dat HD niets is.

Starred

Citaat van: jowi op oktober 15, 2005, 16:33:11
En precies daarom moet je dus goede, eerlijke vergelijkingen maken ;D Voor je het weet flopt HD omdat Jan met de pet het in de media markt heeft gezien op een waardeloos scherm van 400x300 pixels en die vindt dus zijn gecopieerde dvd thuis mooier, en is er van overtuigd dat HD niets is.

Met je eens.
Ik doe al erg mijn best om mensen ervan te overtuigen dat HD beter is.
Met de laatste versie van LORT ROTK lukt dat beter dan ooit  O0

jurjen

Citaat van: jowi op oktober 15, 2005, 14:27:35
Het klinkt een beetje alsof je jarenlang naar MP3 hebt geluisterd, en nu ineens een echte CD hebt opgezet, en dan tot de conlusie komt dat die 'cd inderdaad beter klinkt', Nu IS dat ook zo, maar ik verbaas me erover dat JIJ daar zo verbaasd bent... ;D

Ok nou snap ik wat je bedoelt.   ;D

Ik kom niet veel bij andere HT'ers thuis en heb alleen nog maar een HDTV demonstratie gezien bij Rob Dingen. Nou is zijn apparatuur een paar klassen hoger dan de mijne en bovendien perfect afgesteld, dus ik heb nooit de illusie gehad dat het bij mij thuis in die richting zou komen. Ook had ik bij aankoop van de Snazio eigenlijk niet 100% vertrouwen in het ding, maar was het vooral nieuwsgierigheid en ook een beetje ordinaire hebzucht  ;)
Over het resultaat ben ik inderdaad verbaasd en zeer tevreden. Het beeld is veel beter dan ik verwachtte, en zelfs beter dan ik dacht dat mogelijk was op mijn Barco exemplaar wat niet 1 van de jongsten is met meer dan 12000 uur op de teller. Het IMAX Wildlife in Alaska filmpje in 720p was gewoon aanstootgevend realistisch en ja, daar heb ik me echt over verbaasd.

Er zijn nog veel meer dingen op HT gebied die ik nog nooit gezien heb. HTPC's, sateliet TV, ik denk dat er nog veel is om me over te verbazen.

Vanavond ga ik Troy kijken in 1080i. Nog bedankt trouwens ;)

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

jowi

Citaat van: jurjen op oktober 15, 2005, 17:17:57
Vanavond ga ik Troy kijken in 1080i. Nog bedankt trouwens ;)
;D
You're welcome!

jantje112

Citaat van: jurjen op oktober 15, 2005, 17:17:57

Er zijn nog veel meer dingen op HT gebied die ik nog nooit gezien heb. HTPC's, sateliet TV, ik denk dat er nog veel is om me over te verbazen.

Ah, binnenkort dus maar eens even een vergleijk doen tussen HTPC en Snazio :)

jaco

Nou de eerste ervaringen met de snazio zijn erg positief. Ik ben niet thuis, dus kan alleen maar kijken op een TV, maar het streamen van materiaal gaat geweldig tot dusver.
Dit belooft veel.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Erik

Klinkt erg positief, maar hoe vinden jullie het beeld vergeleken met een gemiddelde htpc (6600gt+TT of MCE)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jaco

Citaat van: Erik op oktober 16, 2005, 14:35:33
Klinkt erg positief, maar hoe vinden jullie het beeld vergeleken met een gemiddelde htpc (6600gt+TT of MCE)
Geen idee, nooit geprobeerd. Ik heb alleen via media player classic op een 20" monitor gekeken, en kort dat vergeleken met de output van mijn MyHD kaart.
Je hebt geen enhancement mogelijkheden natuurlijk, maar de vraag is of je dat wel wilt.

Vanavond maar aan de projector hangen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

riwi

Jammer genoeg voldoet mijn HTPC niet aan jouw "gemiddelde". 'k heb slechts een 9800se grafische kaart. Next PC upgrade is in progress  :D

Ik heb gisteravond met Searcher wel wat HD gekeken via de Snazio en ook heel even via de HTPC.

Mijn situatie :
1) Snazio via component 720p/60 naar de BenQ8700
2) HTPC (A64/3500+) via DVI-D met 1280x720 naar de BenQ8700
HD materiaal op a) 400G raid-0 2x seagate 7200.7 200G schijven en b) via gigabit ong. 200G via Samba op linux PC (Hitachi T7K250 schijf)

De HTPC/DVI ziet er korreliger uit en minder mooi. De Snazio geeft een mooi strak plaatje via component met soepele pans.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Snazio. Ook vanwege het super lekkere gebruiksgemak.

searcher

Citaat van: riwi op oktober 17, 2005, 17:35:28
Jammer genoeg voldoet mijn HTPC niet aan jouw "gemiddelde". 'k heb slechts een 9800se grafische kaart. Next PC upgrade is in progress  :D

Ik heb gisteravond met Searcher wel wat HD gekeken via de Snazio en ook heel even via de HTPC.

De HTPC/DVI ziet er korreliger uit en minder mooi. De Snazio geeft een mooi strak plaatje via component met soepele pans.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Snazio. Ook vanwege het super lekkere gebruiksgemak.

Het was mijn 1e kennis making met de Snazio en HD materiaal.

Ik vind de Snazio veel value voor money geven , zeker als je nu al HD materiaal wilt bekijken.
Ik merkte op dat er verschil in het aangeboden HD zit.

Soms springt de detaillering eruit soms blijft het achterwegen.
Een goede superbit komt ook heel ver misschien is dit te kort door bocht maar toch,...

Ik was diep onder de indruk van een onderwater opname in HD het leek werkelijk echt,enorm detail,schitterende kleuren,.ect,..

Nogmaals het aangeboden materiaal is zeker van invloed. ::)

HTPC DVI is zeker niet mooi. :-X
Mij lijdt het af een licht gordijn van zeer fijne korrels zoals zwevende stof deeltjes is te zien. :'(
Ik heb dan moeite om me te focussen op dat wat er echt gebeurt binnen het geprojecteerde beeld. :-\

Is je harde schijf groot genoeg,je internet verbinding snel, en heb je genoeg verstand van pc's dan zou ik zeker voor de snazio gaan,...

Richard bedankt voor de hulp en de gezellige middag en avond. :D :D

riwi

Graag gedaan Bob. Lekker met HT bezig geweest de hele dag  ;D
Is een van mijn favoriete bezigheden ;)

jowi

Niet dat ik jullie onderschat of niet geloof, integendeel, maar ik zou toch graag de mening van iemand als Reinier Bauer, of Rob Dingen of Frank Doorhof over de Snazio willen horen, voor ik 100% overtuigd ben. Korreligheid kan bijvoorbeeld ook filmgrain zijn, als je dat dus wél ziet, is het feitelijk beter ;D ik noem maar wat. Ook weet ik uit andere topics dat veel mensen die met dvd-upscaling bezig waren, nepscherpte toevoegden... en dát dus mooier vonden, terwijl dat dus in feite juist een slechter, minder gedetailleerd plaatje gaf... Om dat soort dingen te voorkomen, zou 1 van de genoemde heren eens zo'n Snazio willen onderwerpen aan hun kritische, professionele blik?

searcher

Citaat van: jowi op oktober 17, 2005, 18:33:58
Niet dat ik jullie onderschat of niet geloof, integendeel, maar ik zou toch graag de mening van iemand als Reinier Bauer, of Rob Dingen of Frank Doorhof over de Snazio willen horen, voor ik 100% overtuigd ben.

Om dat soort dingen te voorkomen, zou 1 van de genoemde heren eens zo'n Snazio willen onderwerpen aan hun kritische, professionele blik?

mmmm alleen JIJ als eind beoordeler kunt beslissen of je 100% overtuigd ben door zelf te kijken met je ogen / oren en alles wat er tussen zit. ;)

Dat is niet vervelend bedoelt,.... bovengenoemde met groot respect hebben uiteraard een zeer uitgebreidde kennis/ervaring  in huis maar toch vaar ik niet blind op hun expertise,... ;)

mvg Searcher

Starred

Mijn HTPC geeft iets mooier beeld dan de Snazio, omdat zwart detail door de Snas niet optimaal wordt afgebeeld. Maar de pans daarentegen zijn op de Snas weer erg vloeiend, terwijl ik bij mijn HTPC met TT2.2 af en toe toch last heb van (minale) microstutter, ondanks P4 3.4 / 9800Pro combi

jowi

Citaat van: searcher op oktober 17, 2005, 18:47:58
mmmm alleen JIJ als eind beoordeler kunt beslissen of je 100% overtuigd ben door zelf te kijken met je ogen / oren en alles wat er tussen zit. ;)

Dat is niet vervelend bedoelt,.... bovengenoemde met groot respect hebben uiteraard een zeer uitgebreidde kennis/ervaring  in huis maar toch vaar ik niet blind op hun expertise,... ;)
Nogmaals, ik zeg dit ook niet om vervelend te doen, maar je geeft zelf al aan dat de snazio voor jou je eerste ervaring is met hd. Natuurlijk ben je dan super enthousiast, want hd kan erg overweldigend zijn. Als ik mensen hd voorschotel begin ik altijd met het slechtste stukje wat ik heb, dan zitten ze al kwijlend te kijken... mensen als reinier rob en, frank hebben niet alleen erg veel ervaring met hd, maar ook met beeld in het algemeen, zij weten *precies* waar ze op moeten letten en wat er fout kan gaan, maar ook wat er goed gaat. Niet om te slijmen, maar ze staan bekend als integer en eerlijk, zij zullen elk vooroordeel naast zich neer leggen en het ding beoordelen voor wat het echt is. Persoonlijk vindt ik de snazio te mooi om waar te zijn, en ik heb geleerd dat dat dan vaak ook zo is, dus ik ben erg sceptisch voor een apparaat wat net zo veel kost als mijn videokaart ;D :-X maar goed, de ontwikkelingen gaan snel, en het zou inderdaad een beregoed dingen kunnen zijn. En aangezien we de kennis van de heren toch 'in huis' hebben ;D ... tja...

Starred

Zoals al eerder gezegd: Rob D. vond het ook een uiterst fraai beeld met de snas

riwi

Neem ook even mee in mijn stelling Snazio+component > HTPC+DVI het feit dat de BenQ die ik gebruik niet optimaal om gaat met z'n DVI ingang. Component is softer maar mooier op de BenQ nog ongeacht de speler.

Tevens blacklevel is bij mij op DVI ook niet super perfect. En op component is ie gecalibreerd!

Erik vroeg om een vergelijking. Ik gaf mijn ervaring ermee. Lees het niet als super onafhankelijke referentie test, maar puur zoals ik het bedoeld heb "_mijn_ ervaring_"

Jowi beschermt z'n HTPC als of het z'n vrouw is  ;D Geen slecht woord wil ie horen ;)

jowi

Citaat van: riwi op oktober 17, 2005, 20:06:06
Jowi beschermt z'n HTPC als of het z'n vrouw is  ;D Geen slecht woord wil ie horen ;)
LOL ;D

searcher

Citaat van: jowi op oktober 17, 2005, 19:39:59
Natuurlijk ben je dan super enthousiast, want hd kan erg overweldigend zijn.

;) Dat was ik juist niet,..... :-\ ik dacht dat ik van mijn stoel zou vallen na alle verhalen over HD TV ,...
Zien is geloven is mijn motto.

Nogmaals sommige scenes vielen me mee andere tegen dat kan allerlei oorzaken hebben,..

mvg Searcher

jaco

Snazio aangesloten, en barco geheugen aangemaakt/afgesteld.

Het hangt inderdaad van het materiaal af hoe groot de wow factor van HD is.

Sommige stukken zijn adembenemend mooi, andere vooral de oudere films zien er op het 1e gezicht niet veel beter uit dan upscaled DVD.
Ik zou dan de DVD en de HD eens naast elkaar moeten gaan bekijken.

Al met al wel zeer tevreden over de snazio.

jurjen

Citaat van: jaco op oktober 17, 2005, 22:54:19
Snazio aangesloten, en barco geheugen aangemaakt/afgesteld.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe je de Snazio het beste aan de Barco aansluit. Ikzelf heb een DVI-VGA adaptertje gebruikt en dan een VGA-barco3 kabel, naar poort 3 dus. Als alternatief zie ik nog een VGA breakout naar RGBHV (poort 4/5). Of misschien component naar poort 4, kan dat ook? Wat zou het beste werken, denk je?
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}