High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

riwi

@searcher, als het goed is heb ik hem komende week thuis. Kan je hem ook zien als je bij mij bent  :)

riwi

Geweldig. Na 10 minuten setup staat ie op 720p/60 via component, brows't ie over het internet en m'n thuis netwerk en speelt is alles af!!  8)  8)  8)

Momenteel kijkt ie nog naar m'n windows PC (die dus aan moet staan). Ik moet nog aan de slag om hem met linux aan de praat te krijgen. Voor nu geen probleem want mijn linux drives heb ik via samba in m'n windows pc ook zichtbaar.

Revo bedankt!  ;D

jaco

Riwi,
Geen issues met de PC software ? Daar lees je toch nog wel eens problemen over.

Zou mooi zijn als dat allemaal probleemloos werkt, ik hoop die van mij ook snel te hebben.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

riwi

Ik heb niet alles uitvoerig getest hoor. De wifi niet geprobeerd nog. Maar hij haalt via DHCP een IP adres en default gateway. Nadat ik hem het IP adres van m'n windows PC had verteld (waar ik de netcinema software op heb gezet) kan ik de directories die ik in het programma vrij heb gegeven zien.

Gisteren ook even internet radio geprobeerd. Deed het ook.
Ik merk wel dat je 1 output resolutie mag kiezen. Dus ik kies 720p/60-component. Dan geeft ie dus niks af via de s-video aansluiting (naar de TV). Om dan te wisselen moet je tig keer op de TV mode knop drukken totdat je op de TV beeld ziet verschijnen. Misschien kan het makkelijker als ik de handleiding er eens bij pak.

Ik heb ook enkele HD files die hij niet wil spelen. SharkTale doet het niet (blijft zwart, maar je ziet wel de teller lopen). Starred had Sharktale bij zich laatst bij Rob en daar deed ie het perfect?? Ik heb hem uit a.b.h.repost. Mijn wmv "the transporter" 720p heeft rare kleuren. De meeste films doen het echter prima (gladiator, 3x LOTR, mean girls, secretary, Smart travels (4x), kill bill, jurassic park 3, dinosaur, eurotrip, matrix.. en nog wat.)

Heb gisteren een mailtje verstuurd naar snazio support voor de linux software. Misschien maak ik wel een fileserver op basis van XP, dat zou ook moeten kunnen.

Ik zie de snazio wel als hobbyproject hoor. Work in progress..

Starred

Sharktale doet het inderdaad prima. Goed te gebruiken als 'showcase'  8)

riwi

Er schijnt een tooltje te zijn om problemen in .ts files te repareren. tsFix of zo? Heeft iemand dat tooltje of een linkje er naar toe voor mij?

Ik heb in sommige .ts files dat de tijdsaanduiding op de PC niet klopt. Hij zegt dan 17 minuten lang te zijn, ipv de werkelijke 2 uur. ook het progressbalkje (bsplayer) is na 17 minuten vol. Als je dan midden in het balkje klikt zet ie de film wel echt halverwege. De Snazio heeft echter geen last van deze problematische files.

jaco

Timing in TS files wordt meestal veroorzaakt door het verwijderen an 0 packets. Normaal is de ATSC stream volgens mij iets van 19.2 Mbps CBR. Dan kun je dus relatief eenvoudig foreward en backward.
Dit schijn je wel te kunnen herstellen, maar dan krijg je allemaal files die snel 15-25 GB zijn.

Je kunt mpeg2repair gebruiken om te repareren volgens mij.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

RuudG

CiteerJe kunt mpeg2repair gebruiken om te repareren volgens mij.
Als er geen echt dwingende noodzaak is om mpeg2repair te gebruiken (bv een niet af te spelen file) dan liever niet gebruiken. Het wil een enkele keer de stream wel eens verzieken.

De timing problemen zitten inderdaad in de stream, verkeerde info om precies te zijn. De ene splitter kan hier beter mee om gaan dan de andere. Met Videoredo plus (via Quickstream fix) is dit in principe veilig te repareren zonder dat je null packets hoeft toe te voegen. Nadeel is dat Videredo $50 kost.

jaco

Citaat van: RuudG op oktober 12, 2005, 14:52:48
Nadeel is dat Videredo $50 kost.
Dat is nog te doen als het echt goed werkt. Soms zijn de fouten wel hinderlijk, maar ik denk dat als ze echt zichbaar beginnen te worden het wellicht te veel beschadigd is om te repareren.

riwi

Citaat van: jaco op oktober 12, 2005, 15:04:25
Dat is nog te doen als het echt goed werkt. Soms zijn de fouten wel hinderlijk, maar ik denk dat als ze echt zichbaar beginnen te worden het wellicht te veel beschadigd is om te repareren.

In principe is het niet zichtbaar. De .ts file speelt gewoon af. Alleen de tijdsindicatie is niet correct, en je kan niet makkelijk voor of achteruit springen. Ik zal eens spelen met mpegrepair.

Bedankt, Richard

RuudG

CiteerIk zal eens spelen met mpegrepair.
Ik meen me te herinneren dat mpeg2repair geen timestamp errors repareert.

revo

Ik gebruik de laatste tijd altijd eerst mpeg2repair, en soms nog DVDPatcher_v106.exe om de 1088  grijze balk onderin weg te halen.  Eerst met gspot even de complete gegevens checken en die in DVDpatch invoeren.

Hier vind je de open soure wizd server voor linux en windows.

Hier is de discussie.

WMV 1080 krijg ik geen beeld, wie wel?

Living Cinema

jowi

Sinds ik de NVidia decoders gebruik, heb ik geen behoefte meer aan mpeg2repair. Dat grijze balkje onderin heb ik nooit last van gehad, goede players negeren dat.

riwi

Maar je hebt dus geen last van verkeerde tijdsaanduiding (met mce)?
Ik heb dat met sommige .ts files die ik gewoon als rar gedownload heb (en dus geen enkele video bewerking op heb los gelaten). Soms ook met files die als ts parts gedownload zijn (en dus aan elkaar geplakt met HDTVtompeg2 v1.10.5. Ik zie dat in bsplayer, vlc, maar ook mediaplayer.
Of ligt het soms aan de elecard codec die ik gebruik?

jowi

Citaat van: riwi op oktober 12, 2005, 22:14:09
Maar je hebt dus geen last van verkeerde tijdsaanduiding (met mce)?
Ik heb dat met sommige .ts files die ik gewoon als rar gedownload heb (en dus geen enkele video bewerking op heb los gelaten). Soms ook met files die als ts parts gedownload zijn (en dus aan elkaar geplakt met HDTVtompeg2 v1.10.5. Ik zie dat in bsplayer, vlc, maar ook mediaplayer.
Of ligt het soms aan de elecard codec die ik gebruik?
Die tijdsaanduiding toestand heb ik ook regelmatig. Komt volgens mij ook door het strippen van de nullpackets, al klopt het met deze nvidia codec wel vaak. Vreemd. Ik heb ook een file waar ik met elecard netjes per 30 seconden doorheen kon skippen, en met de nvidia 1 stap, tot het einde :( dus niet alles is koek en ei ;D

riwi

OK dan.

videredo heeft erg veel nag screens als je niet registreert. Quickstream gaat ook niet zonder te kopen. mpegrepair heb ik maar niet geprobeert als dat toch niet helpt.

Gewoon mee leren leven dus ;)

)p(

Citaat van: riwi op oktober 12, 2005, 22:23:46
OK dan.

videredo heeft erg veel nag screens als je niet registreert. Quickstream gaat ook niet zonder te kopen. mpegrepair heb ik maar niet geprobeert als dat toch niet helpt.

lijkt ook meer op de echte bios ervaring als je niet kunt skippen  ;D

peter

revo

Citaat van: riwi op oktober 12, 2005, 22:23:46
OK dan.

Wie zegt dat de laatste versie van mpeg2repair niet werkt?  :-[

En jowi, goede source heeft geen grijze balk, dat kan je natuurlijk ook zeggen. Ik kan wel een SUV kopen voor al die drempels, maar die haal ik liever weg.
Living Cinema

jowi

Citaat van: revo op oktober 14, 2005, 14:54:00
goede source heeft geen grijze balk, dat kan je natuurlijk ook zeggen. Ik kan wel een SUV kopen voor al die drempels, maar die haal ik liever weg.
Nou het heeft geloof ik iets te maken met een onhebbelijkheidje van (sommige?) MPEG2 encoders wat in blokken van 32 lijnen gaat. Dan kom je dus op 1088 lijnen. De laatste 8 zijn dan grijs... dus een goede decoder/player zou dat moeten begrijpen en in dat geval de 8 lijnen weglaten, maar in de source zou met marking inderdaad ook aangegeven moeten worden dat er 'maar' 1080 lijnen inzitten, wat weleens vergeten wordt. Dus het zou zowel aan de source als aan de weergever kant gechecked moeten worden.

jurjen

Yo, ik heb de Snazio nu ook in m'n rack staan en voor mij is het de beste HT upgrade die ik ooit gedaan heb. Uit de Powerbuy (sorry Revo, maar ik kom al jaren bij Frank, z'n winkel is hier zowat aan de overkant van de straat, dus dat was gewoon een logische stap).

Setup ging gewoon helemaal vanzelf, out of the box in 1 keer goed. Misschien mede dankzij de DHCP server annex transparante proxy die ik hier ergens in m'n huisnetwerkje heb staan.
Aan de user interface kan je je ergeren, maar als de film is begonnen vergeet je dat meteen weer. Wat een prachtig beeld, en dat voor een prijsje van 1 tiende van m'n DVD speler + scaler  :o

Ik heb twijfel over het geluid. Het lijkt wel stereo in plaats van 5.1 maar ik weet het niet helemaal zeker bij gebrek aan een stukje TS waarvan ik echt absoluut zeker weet dat er surround effect in zit. Ik heb de speler met een optische kabel aan de voorversterker gebonden, de meerkanaals output is helaas geen optie omdat m'n Parasound geen meerkanaals input ondersteunt. Die optische draad had ik toevallig nog in de kast liggen uit het pre-transparent tijdperk, vandaar.

IMAX filmpjes zijn helemaal fantastisch qua scherpte diepte en resolutie. Maar de pans vond ik onverwacht schokkerig. Mischien heb ik de verkeerde frequentie gekozen: 720p60 heb ik gekozen maar misschien moest het 720p50 zijn (niet uitgeprobeerd nog). Hoe kan je aan een file zien welke frequentie het is?

Ik vraag me nog steeds af wat de PC nou eigenlijk precies doet. Publiseert het gewoon een directory share, of streamt het de video zodat de kwaliteit van de PC/drivers/hardware nog invloed heeft op het beeld?

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Starred

jurjen

Citaat van: Starred op oktober 15, 2005, 13:16:17
Geluid op raw gezet?

tuurlijk  ;D
Het zal wel goed zijn, de Parasound geeft met z'n controle-leds aan dat er Dolby Digital signaal binnenkomt. Maar ik vond het opvallend dat er bar weinig aktie is op de achterkanalen. Nou kan dat natuurlijk ook komen omdat ik van die keurige praatfilms heb gedownload en van die jaren 90 dingen ;)  Ik zal eens op zoek naar zo'n Bruckheimer gooi en smijt blockbuster.

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

jowi

Citaat van: jurjen op oktober 15, 2005, 12:59:20
de beste HT upgrade die ik ooit gedaan heb (...) voor een prijsje van 1 tiende van m'n DVD speler + scaler 
Dit is appels met peren vergelijken. Je DVD speler met scaler is nu eenmaal GEEN vergelijk voor goed HD materiaal. Toch raar dat een hoop mensen hier blijkbaar het idee hebben dat een upscaled DVD gelijk is aan HD.

Starred

Citaat van: jowi op oktober 15, 2005, 13:42:32
Dit is appels met peren vergelijken. Je DVD speler met scaler is nu eenmaal GEEN vergelijk voor goed HD materiaal. Toch raar dat een hoop mensen hier blijkbaar het idee hebben dat een upscaled DVD gelijk is aan HD.

Inderdaad, maar met kleine nuance. Goed HD materiaal blaast het allerbeste DVD materiaal met gemak weg. Maar de allerbeste DVD's winnen upscaled (imho) wel van slecht HD materiaal.

jurjen

Citaat van: jowi op oktober 15, 2005, 13:42:32

Ik weet niet goed welke boodschap ik in je bericht moet lezen  ??? Ik heb nooit gedacht dat geschaalde DVD gelijk is aan HD (hoewel sommige HDTV uitzendingen in de praktijk misschien wel upconverts zijn, maar dan toch niet dat de zender een gewoon DVD'tje aan het afspelen is met een goeie scaler erachter. Maar dit terzijde).

HD kan je wel degelijk vergelijken met DVD+scaler. Het levert namelijk allebei beeld op, en die beelden kan je met elkaar vergelijken (waarbij vanzelfsprekend de conclusie is dat ze niet identiek zijn). Als de ene prettiger oogt dan de andere, terwijl de andere veel duurder was in aanschaf, dan vind ik dat best een vermelding waard.

Strikt genomen kan je zelfs appels en peren met elkaar vergelijken. De ene is ronder dan de andere, de andere is sappiger dan de ene.  En de voedingswaarde tabelletjes kan je ook naast elkaar leggen en vergelijken. Wat is nou eigenlijk je punt? Ik heb gewoon een Snazio en ik vind het een leuk ding, het beeld is meer WOW dan de dvd speler.