Klok der Klokken .....CD en DAC modificaties

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), september 28, 2005, 10:57:55

Vorige topic - Volgende topic

highend-leap

sander,

vandaar mijn reactie,,
ga voor een complete nieuwe config.. en wel I2S

erik, heeft het al begrepen, alleen hij verkeerd nog in het struisvogelgedrag.

fons

sander.

ik heb alleen maar "audiofiele intentie's"
m.a.w. het is nooit goed en gelukkig maar, want het bezit van de zaak is het einde van het vermaak
en dan komt het aloude principe om de hoek,, moet "men" daar in berusten..NEEN

fons

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: highend-leap op december 25, 2006, 18:45:58
sander,

vandaar mijn reactie,,
ga voor een complete nieuwe config.. en wel I2S

erik, heeft het al begrepen, alleen hij verkeerd nog in het struisvogelgedrag.

fons

sander.

ik heb alleen maar "audiofiele intentie's"
m.a.w. het is nooit goed en gelukkig maar, want het bezit van de zaak is het einde van het vermaak
en dan komt het aloude principe om de hoek,, moet "men" daar in berusten..NEEN

fons

Hahahaha struisvogelgedrag....hoe verzin je het Fons......
Het blijft inderdaad leuk om steeds maar weer hetzelfde enthousiaste advies te lezen terwijl ik ook weer steeds uitvoerig mijn stappenplan uitleg....
enfin je enthousiasme wint het boven de rest.... :D

Ik maak eerst netjes een project af voordat ik weer een andere aanvang....daar zal ik nooit vanaf wijken... ;)

Een gaaf loopwerk maken uiteraard met veel betaalde hulp op het electronica deel staat ook nog op mijn hobbie/lijst....lijkt me geweldig om een one of a kind te bouwen......maaarrrr  eerst straks nog meer genieten als mijn dac terugkomt......

En om Fonds gerust te stellen...uiteraard krijgt zo een loopwerk de IkwadraatS...maar dan zijn we zo weer een jaar verder.... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op december 26, 2006, 00:09:14
En om Fonds gerust te stellen...uiteraard krijgt zo een loopwerk de IkwadraatS...maar dan zijn we zo weer een jaar verder.... :P
Of een ATAPI loopwerk, goedkoop en een mooie betrouwbare bus.
Wordt alleen wat lastiger met de DAC  :D

phy

Is de I2S niet eigenlijk niet bedoeld om de dac chip direct achter het loopwerk te plaatsen?
Ik bedoel alleen voor geintegreerde spelers
je kan de reciever dan weglaten
En als je een digitale kabel van meer dan 10cm gebruikt dat je dan de spdif beter kan gebruiken?
technisch gezien dan ;)
wat overigens niets over de  muzikaliteit zegt
ik schrijf het er maar even bij  :D

Phy...ik heb er werkelijk geen balle verstand van....maar als het aan de beurt is heb ik in ieder geval de
garantie...niet goed geld terug...en wordt het hersteld cq. veranderd.... 8)

Dat is voor mij een prima regeling want dan hoef ik alleen maar de talloze gave cd´tjes weer te beluisteren ipv een PBNA basiscursus electronica aan te vangen in de avonduren..... ;D

Ik bouw dan bv liever een gave behuizing...ach het is maar brainstormen...voorlopig zit ik nu met de laptop op mijn lap te
luisteren naar Cassandra Wilson s  Traveling Miles....kicken...fff..geen keuken bouwen maar een 2e kerst luisterdag...

Prettige dagen

Erik

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Shorty

Citaat van: phy op december 26, 2006, 11:47:29
Is de I2S niet eigenlijk niet bedoeld om de dac chip direct achter het loopwerk te plaatsen?
Ik bedoel alleen voor geintegreerde spelers
je kan de reciever dan weglaten
En als je een digitale kabel van meer dan 10cm gebruikt dat je dan de spdif beter kan gebruiken?
technisch gezien dan ;)
wat overigens niets over de  muzikaliteit zegt
ik schrijf het er maar even bij  :D

Ik heb er ook de balle verstand van, maar ik weet toevallig dat die I2S al járen door Perpetual Technologies wordt toegepast als verbinding tussen hun losse upsampler en dac. Maar da's inderdaad wat anders dan tussen loopwerk en dac, ja....

VrGr,

Bart J.

highend-leap

erik,
even off topic, ik hoop dat de grote boze wolf "sander" niet zich gepikt voelt.
Sorry Sander , maar je maakt het er naar>>>

Analoog, je weet niet wat je mist...

2 lp's gekocht.

Er zijn wereldwijd maar 500 exemplaren van dit album op wit vinyl geperst, en inmiddels out of print. Dit is dus nu al een collecters item! Alle exemplaren zijn individueel genummerd. OP=OP!

Preorder: We verwachten dit album op 29 december

Diana Krall is zonder twijfel een van 's werelds "leading ladies of jazz". Met haar tiende album levert Diana weer een prachtig en volwassen album af. Op deze prachtige CD zingt zij niet alleen maar, zoals wij gewend zijn, speelt zij ook piano Haar geluk in haar huwelijk en het nieuws dat zij en echtgenoot Elvis Costello in december hun eerste kind verwachten reflecteert in haar muziek. 11 liedjes geproduceerd door Tommy LiPuma en Diana Krall zelf.

Muzikanten: Diana Krall-vocals,piano/Anthony Wilson-guitar/John Clayton-bass/Jeff Hamilton-drums. En het Clayton/Hamilton Jazz Orchestra.

Off/topic inderdaad..nou vooruit dan maar....inderdaad mooi..ik heb hem op cd...niet verkeerd.... 8)
Het repertoire op deze cd is wat minder vind ik zelf...ik heb die Jazz evergreens al van zoveel andere en vaak betere dames... ;)

Volgende week vrijdag gaat mijn dac weg....hij komt dan eerst sávonds even luisteren en een werkbespreking voeren.... :D

Marc Heijligers

Citaat van: Erik van Voorst op december 19, 2006, 18:33:37
De draaitafel gaat er gewoon aan !!!!!!...ik zal wel aangevallen worden...maar.....die mensen zal ik nog wel eens uitnodigen... ;D

Bij deze een onnodige aanval uit de zuidoost-zijde van het land! Ik vind het namelijk wel leuk om weer eens met een doos vol met leuke muziek langs te komen (LPs heb ik al lang niet meer)!

Citaat van: Erik van Voorst op december 19, 2006, 18:33:37
Terwijl ik dit type trompettert Wynton Marsalis mij Life Like doof....geweldig .....wat een extreme power kunnen die tweeters en mid aan....

Ik heb er ook net naar geluisterd: "The Magic Hour", en "A Fiddler's Tale". Je gelooft die dynamiek in combinatie met die openheid gewoonweg niet in je huiskamer. Wat een gecontroleerd geweld! Dat gaat met die Thiel-Accuton units inderdaad voorbeeldig!

Grtn,
Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Iedereen nog de beste wensen en dat dit jaar maar veel meer stereo info op het ht forum mag komen...dat maakt dit toch al bijzondere forum nog gaver..... 8)

Natuurlijk gaan we weer afspreken Marc...maar eerst staan Gydotron en Ward geplanned...ze moeten alleen nog een datum terugbevestigen....

Ik heb er weer een boel klassiek in gestopt....zelfs Janine met de Lark...niet verkeerd....

Zoals gezegd vrijdag a.s. komt Peter.....ik weet nu zeker dat ik exact dit geluid wil...volgens hem wordt het beter....

De omlijning van de instrumenten is phenomenaal.......de fluitisten bij Vivaldi for Windinstruments... :o....een oboespeler zie je met je ogen dicht zitten en je hoort de geweldige microdynamiek als hij de noten blaast....dolle pret....wat een extra info.....het houdt maar niet op...enfin... :-X

Morgen is het zover...mijn xXx worden beluisterd en mijn DAC wordt opgehaald.... 8)...

Wil je geloven dat de Meridian 606 DAC van mijn vriend nu te koop staat....wat heb ik op mijn geweten....hij gaat voor
de complete dac...hahahahaha......hij heeft nachten liggen woelen....bijna een audiofreak dus... >:D

Zijn Meridian loopwerk houdt hij geloof ik WEL na veel heen en weer gemail met Meridian....

Een voordeel is dat zijn vrouw ook een behoorlijk verschil ervaarde...en hem al vrij snel gelijk gaf.... ;D

highend-leap

erik,

volgens mij heeft jouw loopwerk toch I2S potentie

fons

Loopwerk komt wel eens aan de beurt... ;D

Gisteren heeft Peter lekker geluisterd....hij vond het speakers om trots op te zijn....we hebben echt zitten kicken....voornamelijk Bach  ;D.......en daarna mijn EVV-Dac-3 daarna meegenomen.....nu maar wachten....totdat hij terugkomt met nog meer extensies  >:D ;)

Werkbespreking gehad en er gaat veel gebeuren in het analoge domein....

Dit zijn de extra's

1. Een nieuwe zilveren hoogspanningskabel naar de externe voeding.
2. Diverse shuntvoedingen
3. In de voeding een 2e C-kern (zat EI-kern in) smoorspoel
4. Jensen koperfolie uitgangscondensatoren
5. Intern alles zilverdraad
6. Kathode ontkoppeling Blackgate
7. Custom made zilveren digitale interlink
8. Custom made netsnoer

en verder natuurlijk het hele modificatieverhaal op zijn site onder analoog  ;)

Oja ik heb heel wat op mijn geweten want mijn audiovriend heeft de opdracht gegeven om een te dac bouwen  >:D

reMC

8) Enig idee wat voor soort zilveren interlink het wordt...? Is het streven een 75ohm interlink...of eigenwijs...? En de mantel?

Geen notie...maar het was de interlink die in combinatie met de dac op mijn installatie waanzinnig klonk...dus die moet ik hebben... ;D

reMC

Laatste update:

Er gaat gehoormatig bepaald worden of de kathode ontkoppeling gemaakt gaat worden met een Blackgate
(standaard in de PvW DAC) of opgebouwd met een grote hoeveelheid
Folie condensatoren (uiteraard zilver bedraad). 8)

Marc Heijligers

Citaat van: Erik van Voorst op januari 10, 2007, 10:02:35
Laatste update:

Er gaat gehoormatig bepaald worden of de kathode ontkoppeling gemaakt gaat worden met een Blackgate
(standaard in de PvW DAC) of opgebouwd met een grote hoeveelheid
Folie condensatoren (uiteraard zilver bedraad). 8)

Je zou ook nog aan een fixed bias kunnen denken, dus met een zeeeeeeer schone negatieve spanning.

Nadeel: moet je inregelen per buis, en gevoeliger voor buis ouderdom.
Voordeel: Klinkt nog transparanter!

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

highend-leap

Mijne heren,
mooi is dat om een dejavu te mogen ontmoeten.
HET WAAROM, omdat ik

De PvW phonotrap
De PvW preamp
De PvW I2SDAC
De PvW 300B
elke dag mag omarmen

fons

U weet niet wat u mist

hifiman

B.J.

Del member

Citaat van: highend-leap op januari 10, 2007, 19:43:27
Mijne heren,
mooi is dat om een dejavu te mogen ontmoeten.
HET WAAROM, omdat ik

De PvW phonotrap
De PvW preamp
De PvW I2SDAC
De PvW 300B
elke dag mag omarmen

fons

U weet niet wat u mist

2e foto net een electriciteitscentrale in 't klein :)

highend-leap

inderdaad, mooi spul.
De 2e foto, de 300B, lijkt inderdaad net een electriciteitscentrale maar
het is ook een prototype die ik van Peter heb overgenomen.
Het uiterlijk kan veel beter, maar dat ligt meer aan mij dan aan PvW.
Als het maar klinkt

fons

p.s
onderstaand mijn zilveren phonointerlinks made by PvW

Audiofiel

Citaat van: highend-leap op januari 11, 2007, 06:15:46
onderstaand mijn zilveren phonointerlinks made by PvW

Lijkt als 2 druppels water op die van ArtSpeak. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.