Klok der Klokken .....CD en DAC modificaties

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), september 28, 2005, 10:57:55

Vorige topic - Volgende topic

Sander Sassen

Erik?

Citeerdaar kunnen we alleen maar van leren...

Wat precies dan, als je bedoelt dat er met verhalen over 'lucht rond instrumenten' door een paar vergulde verloopstekkers, of opmerkingen van gelijke strekking, door de diverse handelaren (heel) veel geld te verdienen valt dan moet ik je gelijk geven, daarom altijd blijven relativeren, heel belangrijk, anders wordt dit een erg dure hobby voor goedgelovigen  :o

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Fons

Ik heb net je site bestudeerd...WAANZINNIG.....heb de rest van de middag niet eens meer gewerkt... ;D

Uiteraard heb ik even tijd nodig om het allemaal op mij in te laten werken...sites zoals deze hebben in het verleden al diverse malen mij NET dat stapje verder laten doen met ENORME resultaten...

Zeer inspirerend...ga vanavond weer door met lezen....

oja iets meer on topic  :P :P..........Zaterdag ga ik de gave dac van Peter ophalen...

Gewoon gaaf dat zulke mensen met een gerust hart roepen van ...zet mijn dac maar naast een..elke 8)..fabrieks dac...

Enfin voor wat betreft het luisteren...mag hem een weekje lenen :o.....dus reken maar dat die dac het zwaar krijgt....van wat Eva Cassidy tm extreme Wagner....
en besluit ik te laten modificeren dan is dat gelijk redelijk safe  O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op december 13, 2006, 18:27:22
Hoi Fons

Ik heb net je site bestudeerd...WAANZINNIG.....

Erg leuk ja. Wat ik heb gelezen vond ik zeer interessant, maar de site is wel een beetje lastig te snappen, de wandeling er doorheen dus... :-\

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op december 13, 2006, 18:27:22
Eva Cassidy

Even off topic maar dat mag vast hier ;) Welke cd van haar moet ik hebben?

Remco voor MUZIEK of FILM ben je voor mij NOOIT offtopic... ;D

Je MOET Live at Blues Alley hebben..
.
Ik heb ze allemaal maar helaas slaan de nabestaande een slaatje uit haar te vroeg overlijden
en haar toen pas echt groeiende populariteit met als gevolg zeer veel dubbele nummers....en slecht opgenomen dvd...boek ???
..........een soort Hazes exploitment zeg maar.... >:(

Enfin de rest van haar cd collectie ook prachtig...Imagine.....American Tune.....Eva By Heart.....Time after Time.....Songbird...

Als ze het nummer Fields of Gold van Sting gaat zingen op je Sonatina...hou jij het echt niet meer droog... :'( O0

Allemaal wel duur maar ja...slikken en GAAN... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Tjeb

Live at blues alley en songbird gaan er bij mij altijd wel goed in, vooral de eerste!!

Mvg Tjeb

Zee

Citaat van: highend-leap op december 13, 2006, 10:13:22
leuk, klok der klokken
misschien kan ik een duit in het zakje doen.
zie mijn site

fons
http://site.zeelandnet.nl/sparoub/homepage1/start.htm

Erg gaaf Fons!
Wat me alleen dan wel verbaast is dat je je speakers zo 'terughoudend' hebt opgesteld. Van iemand die zover gaat met het verfijnen van zijn set zou ik verwachten dat de speakers geheel vrij zouden staan en dat er precies in het midden een mooie luisterstoel zou staan zonder dat er een salontafel tussen speakers en luisterplek staat.  Ik vermoed dat hier nog meer winst mee te halen is dan met het tunen van je componenten!

- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op december 13, 2006, 20:25:09

Bedankt, ik ga wat van haar bestellen 8)

Weet jij trouwens wat voor loopwerk Peter van Willenswaard gebruikt?

Nee maar het zal mij niet verbazen als hij een loopwerk a-la-Fons...a-la-Alex..... gebruikt... ;)

R

De tip van hillary hahn kwam ook van jou, wat een prachtige cd is dat. Time after time heb ik al, blues alley ook maar even besteld. Bij amazon trouwens prima te doen qua prijs.

Citaat van: Erik van Voorst op december 13, 2006, 20:25:09
Remco voor MUZIEK of FILM ben je voor mij NOOIT offtopic... ;D

Je MOET Live at Blues Alley hebben..
.
Ik heb ze allemaal maar helaas slaan de nabestaande een slaatje uit haar te vroeg overlijden
en haar toen pas echt groeiende populariteit met als gevolg zeer veel dubbele nummers....en slecht opgenomen dvd...boek ???
..........een soort Hazes exploitment zeg maar.... >:(

Enfin de rest van haar cd collectie ook prachtig...Imagine.....American Tune.....Eva By Heart.....Time after Time.....Songbird...

Als ze het nummer Fields of Gold van Sting gaat zingen op je Sonatina...hou jij het echt niet meer droog... :'( O0

highend-leap

reMC

Binnen....... 8)

Gaat mooi op tussen de kerstversiering... :P

Dat wordt veel luisteren...

Ik wil hem (nog) niet open fotograferen want ik weet niet of Peter daar moeite mee heeft...hij is nagenoeg hetzelfde als
op zijn site.... ;)

highend-leap

erik,

dat wordt genieten, je gaat met deze PvWDAC het analoge ruiken, voelen, ondergaan.

fons

Ik hou me rustig momenteel....maar na een paar uur zachtjes kerstcd's op de achtergrond luisteren (al met lichte verbazing ...ik had nl. dezelfde cd's gisteravond al op repeat)   heb ik de eerste Krall erin gedaan...
......Stepping Out....een tikkeltje harder  :P.......en..... :o   :o   :o   :o   :o

highend-leap

en ik weet wat ik deponeer.
Op de foto wordt mijn PvWDAC geleverd door PvW.
Ik heb destijds PvW de opdracht gegeven om de beste DAC te bouwen en hij mocht er een jaar over doen, ik
wilde de DAC niet eerder hebben.
De DAC die jij nu hebt is een direct gevolg van mijn DAC.
Mijn DAC is nu I2S en wat dan ten tonele aanschouwelijk wordt!!!
Rechts staat PvW, Alex bekijkt het schema

fons

net weer na een prachtige en weer behoorlijke mooiere Barber ...Cafe Blue, geluisterd daarna naar het nummer Void...van Nitten Sawhney-----3D met hoofdletters
tjonge jonge....in je beleving......arrogantie ;D.....denk je dat het niet veel beter meer kan   JA DUS.... 8)

Ik begrijp dat niemand hier iets aan heeft.....maar je zou eens moeten horen wat ik hier meemaak..... :o

Een verbetering in geluid onder woorden brengen is het moeilijkste wat er is...veel mensen die het proberen worden vaak door de Meetweters belachelijk gemaakt en voor zweverig aangezien....... :-\

Als ik deze verbetering onder woorden zou moeten brengen dan zou ik zeggen dat het nog het meeste lijkt op een voor mij vroegere stap voorwaarts nl. het verschil tussen een  magneto dynamisch element en een moving coil met bijgehorende pre pre.....

Ik weet voor een eerste indruk is dit al een heftige statement.....maar het is ook heftig >:D

phy

Erik :o
ik heb al veel mc elementen beluisterd van Benz Ruby, koetsu tot Allaerts.
en ben op een mm uitgekomen  :)
dat vind ik qua toon toch het lekkerst klinken......
oeps

maar goed ik geloof direct dat het een hele mooie dac is  :)

Citaat van: phy op december 15, 2006, 22:38:11
Erik :o
ik heb al veel mc elementen beluisterd van Benz Ruby, koetsu tot Allaerts.
en ben op een mm uitgekomen  :)
dat vind ik qua toon toch het lekkerst klinken......
oeps

maar goed ik geloof direct dat het een hele mooie dac is  :)

Lees nog maar een keertje... ;D
Het was mijn ervaring...ik kwam toen van een Shure M95ED en ging toen naar een Dynavector met boron cantilevertje...maar dat is wel erg lang geleden
...enfin....wat ik er dan in ieder geval mee wil zeggen...toen net als nu ervaar ik.meer druk...vloeiender...meer 3D...explosiever..weer realistischer.....en wat is die kerstcd van Diana Krall ....waaaaanzinnig..... 8) 8)...

Vandaag definitief de beslissing genomen dat ik voor een volledige modificatie ga op het analoge board....

Ik wilde jullie eerst nog vermoeien met talloze euforieen....maar.....

Ik heb de hele topic eens door gelezen en ik neem ook niets terug van de enorme kick van verleden jaar...er staat mij nu " op zeker " weer zo een te wachten ...eigenlijk NOG verbazingwekkender...

De draaitafel gaat er gewoon aan !!!!!!...ik zal wel aangevallen worden...maar.....die mensen zal ik nog wel eens uitnodigen... ;D

Ik ben een 40-tal cd's verder en zit nog steeds verbaasd.....er zijn nog zo een 2500 cd's te gaan... :)

Hij staat al klaar om ingeleverd te worden..........................................

Okay EEN leuke ervaring dan....

Er kwam gisteren een boezemaudiovriend op visite...je kent ze wel...zo een vriend welke je uitnodigt voor elke nieuwe tweak
...en gehoorzaam zegt...ja inderdaad  weer een puntje op de I....zo iemand die jouw set net zo goed kent als die van hemzelf....

Enfin hij gaat zitten...en ik zet Down the Road op van Van the Man ...Van Morrison

De track start....en hij zegt alleen maar........Tering..... Erik...........        :-[sorry voor het vloeken hier........ maar one word says it all...

Ik zei nog...betekend dit dat ik niet hoef A B te vergelijken.....en we schoten allebij in de lach.....

advr

Citaat van: Erik van Voorst op december 19, 2006, 18:33:37

De draaitafel gaat er gewoon aan !!!!!!...ik zal wel aangevallen worden...maar.....die mensen zal ik nog wel eens uitnodigen... ;D

ok, wanneer ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

garmtz

*SLIK*   :-\   Ik geloof je Erik. Kan me er bijna niks bij voorstellen, maar er spoken wel geluidsbeelden door mijn hoofd... 8)

garmtz

Dat weet ik al een tijdje... ;)  Alleen zijn LP's gewoon erg leuk... :)

Joep

Ik ben een 40-tal cd's verder en zit nog steeds verbaasd.....

Hehe, hij ziet het licht hoor!  :D

Net als Garmt heb ik ook gehoord wat CD kan tegenover LP (alhoewel die toch kleine dingen blijft hebben die een CD nooit krijgt).

MAW: Door mij zul je niet aangevallen worden!! (Niet dat ik niet langs wil komen om te luisteren) ;) :D

hifiman

Citaat van: Proprius op december 20, 2006, 10:10:08
Net als Garmt heb ik ook gehoord wat CD kan tegenover LP (alhoewel die toch kleine dingen blijft hebben die een CD nooit krijgt).
Gekraak en tikken  ???  >:D