Klok der Klokken .....CD en DAC modificaties

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), september 28, 2005, 10:57:55

Vorige topic - Volgende topic

dazzdax

Toch zou Cees een keer gewoon het werk af moeten maken, al is het naar zijn gevoel nog niet helemaal klaar. Het zal naar zijn gevoel waarschijnlijk ook nooit helemaal klaar zijn. Het zou zonde zijn als het project zo lang duurt dat het een unfinished opus posthuum wordt. Daar worden wij ook niet beter van.

Chris

Joep

Citaat van: dazzdax op november 27, 2006, 15:29:57
Toch zou Cees een keer gewoon het werk af moeten maken, al is het naar zijn gevoel nog niet helemaal klaar. Het zal naar zijn gevoel waarschijnlijk ook nooit helemaal klaar zijn. Het zou zonde zijn als het project zo lang duurt dat het een unfinished opus posthuum wordt. Daar worden wij ook niet beter van.

Chris

Hoezo "gewoon" het werk af moeten maken? Denk je soms dat het zo simpel is? Tussendoor verschijnen er heus wel prototypes, waar denk je dat Void mee speelt?

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik denk dat hier bedoelt wordt dat het dan voor ons ieder bereikbaar is geworden....dus  "op de markt ".....dat is dus alleen maar goed bedoeld..... ;)

Wel grappig dat er meteen in de aanval wordt gegaan.... ::)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

void

Begin volgend jaar wordt de eerste PEL DAC geleverd aan een klant (in een compleet systeem). Maar het zal altijd handwerk op bestelling blijven, denk ik, hardwired, gematchte componenten, etc. Die DAC is dus heel puur, dwz. er moet een heel goed loopwerk en een hele goede voorversterker op (en goede digitale + analoge interlinks), hoe hij presteert met andere apparatuur zullen we stuk voor stuk moeten proberen. Dat geldt trouwens ook voor andere DAC's, hoe hoger het niveau, hoe kritischer het wordt, dit is niet het niveau waarop je dingen aan het toeval over kunt laten (toch wordt er heel wat afgeklooit).

Sander Sassen

Even een blonde vraag tussendoor, wat is een PEL DAC? ???

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

garmtz

Citaat van: Sander Sassen op november 27, 2006, 16:15:57
Even een blonde vraag tussendoor, wat is een PEL DAC? ???

Een DAC gemaakt door Cees Pel.

Sander Sassen

In dat geval is d'r ook een Sassen DAC  ;D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

garmtz

Citaat van: Sander Sassen op november 27, 2006, 16:23:20
In dat geval is d'r ook een Sassen DAC  ;D

Kom op met dat design! Ben nieuwsgierig! :)

Sander Sassen

Tsja, waar zal ik eens beginnen, CS8416 SPDIF receiver, SRC4192 sample rate convertor, AK4395 DAC, OPA1632 filtering met AD797 voor de common-mode. E.e.a. draait met een masterclock die naast de SRC4192 en de DAC ook de de-jitter circuits van een kloksignaal voorziet. Uitgangen zijn gebalanceerd en single ended en de upsampling gebeurt naar 192KHz/24-bit mbv. een 25MHz XO en daarmee is de klokverhouding tussen loopwerk en DAC nimmer 1:1, dus is de jitter minimaal. Ook heb ik de mogelijkheid het loopwerk te slaven dmv. een andere XO, dan wordt de SRC4192 overgeslagen, die is dan immers niet nodig.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

garmtz

Interessant! Maar we gaan wel wat off-topic vrees ik (mijn schuld... :)).

Citaat van: garmtz op november 27, 2006, 17:09:50
Interessant! Maar we gaan wel wat off-topic vrees ik (mijn schuld... :)).

Ik vind het niet off-topic hoor....zolang het maar over dac (modificaties) blijft gaan en elkaars mening respecteren... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Ik ga waarschijnlijk binnen nu en enkele weken de DAC van Peter aan de tand voelen alvorens ik wel/niet laat modden......

Een nadeel van je systeem steeds meer perfectioneren is dat je steeds voorzichtiger (moet) wordt met nieuwe mods....let alone...een sprong in het diepe..... dat is nu uitgesloten.... ;D

Joep

Citaat van: Erik van Voorst op november 27, 2006, 15:59:21
Ik denk dat hier bedoelt wordt dat het dan voor ons ieder bereikbaar is geworden....dus  "op de markt ".....dat is dus alleen maar goed bedoeld..... ;)

Wel grappig dat er meteen in de aanval wordt gegaan.... ::)

Dat snapte ik wel  ;) Het was dan ook niet zozeer een aanval, meer een reactie op een wat ongelukkige formulering. No hard feelings! ;D

Dat het op de markt mag komen kan ik alleen maar onderstrepen!

Misschien kunnen we tegen die tijd de SASSEN DAC tegen de PEL DAC testen!  ;D :)

Joep

Ik heb besloten dat ik ermee doorga.....dwz Ik leen over 2-3 weken de DAC van Peter...deze geeft mij een impressie van wat er nog te verwachten valt.....ik wil gewoon nu wel op zeker gaan.... :P

Daarna komt Peter eerst bij mij luisteren en neemt mijn DAC mee voor de operatietafel.... ditmaal wordt het analoge gedeelte in de DAC naar de " next level " gebracht...... ;)

Keep you informed....

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

highend-leap

leuk, klok der klokken
misschien kan ik een duit in het zakje doen.
zie mijn site

fons
http://site.zeelandnet.nl/sparoub/homepage1/start.htm

Sander Sassen

Beste Highend-leap,

CiteerDe MIT is een cinch uitvoering dus bij van der Hull verloopjes besteld en het gevolg daarvan was
extra lucht rondom de instrumenten, mooi zeer mooi.

Tsja, met dit soort teksten op je website vraag ik me af of we dan niet nog meer zweverige posts krijgen met dit soort onzinnig (in mijn ogen) commentaar.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Audiotwin

Citaat van: highend-leap op december 13, 2006, 10:13:22
leuk, klok der klokken
misschien kan ik een duit in het zakje doen.
zie mijn site

fons
http://site.zeelandnet.nl/sparoub/homepage1/start.htm

Welkom!
Wauw wat een mooie set zeg!
Tevredenheid!!!

He leuk Fons welkom leuk dat je via het HT-forum reageert en bedankt voor je compliment...!!!  8)

Feel Free om hier en daar te reageren...daar kunnen we alleen maar van leren... ;)

B.J.

Citaat van: Sander Sassen op december 13, 2006, 13:33:05
Beste Highend-leap,

Tsja, met dit soort teksten op je website vraag ik me af of we dan niet nog meer zweverige posts krijgen met dit soort onzinnig (in mijn ogen) commentaar.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Gelukkig zijn er zat die ook tegenwind geven zodat iedereen kan en mag geloven wat hij wil. Zelf zie ik (behalve iets meer weerstand) ook niet precies in hoe je meer lucht krijgt op deze manier. Wellicht is er geen 1 op 1 vergelijk gedaan en is de herrinering van voor de bnc connector niet goed onthouden. Daarnaast klinkt niet vaak het laatste wat je hoort het mooiste?

garmtz

Jongens, laten we highend-leap niet gelijk wegjagen... :)  Welkom op het forum!

Audiofiel

Citaat van: garmtz op december 13, 2006, 17:20:51
Jongens, laten we highend-leap niet gelijk wegjagen... :)  Welkom op het forum!

Wees duidelijk Garmt... wie probeert nog meer dit nieuwe lid weg te jagen ???

Ik zie maar 1 boodschap die negatief is. Waarom dan toch een collectief aanspreken? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Het was een waarschuwing op evt. komende opmerkingen... ::)  En het was naar aanleiding van de opmerking van Sander, maar dat leek mij wel duidelijk.