Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Gestart door Martin_M, september 26, 2005, 11:05:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FDLARRY

Citaat van: WilcoL op februari 10, 2014, 16:24:21
Ik 2 dagen ervoor in De Doelen in Rotterdam. Agnes was adembenemend goed (alsmede haar begeleidende muzikanten), dat voorprogramma vond ik echt tenenkrommend...
Was apart ja, ik vond haar stem niet eens verkeerd, maar die elektrische gitaar erbij  :o Daar snapte ik echt helemaal niks van, het was  meer fluisteren dan zingen wat ze deed, wie weet met een akoestische gitaar en iets meer zang, haar stem vond ik wel wat. Wie weet.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Sk

Concert van de Nits in Luxor Live in Arnhem afgelopen donderdag ;D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Grindtegel

Net terug van Transatlantic in 013 Tilburg. Spetterend optreden met een fantastische Mike Portnoy, wat een held is dat toch! Waarschijnlijk wordt het morgen pas echt feest in Tilburg aangezien ze dan voor een volle bak spelen, vandaag was de ring dicht, blijkbaar is 2 dagen Nederland iets teveel van het goede.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Jumping Jack

Gent Jazz heeft een hele hoop namen toegevoegd aan de affiche. Het wordt een topeditie, mark my words!

http://www.gentjazz.com/programma/gent-jazz-festival/kalender/
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Staaled

Citaat van: Jumping Jack op maart 18, 2014, 12:50:41
Gent Jazz heeft een hele hoop namen toegevoegd aan de affiche. Het wordt een topeditie, mark my words!

http://www.gentjazz.com/programma/gent-jazz-festival/kalender/
Oei, wel erg fraai idd. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

remco320

#480
Kodo in het Lucent danstheater in Den Haag. Wat was dat gaaf. Taiko drum uit Japan. Wedden dat geen enkele set dit kan benaderen. De energie van de grootste drums 1,5 meter doorsnee, meter of twee diep was echt intens. Heel bijzonder om dit een keer mee te maken

FDLARRY

Citaat van: Jumping Jack op maart 18, 2014, 12:50:41
Gent Jazz heeft een hele hoop namen toegevoegd aan de affiche. Het wordt een topeditie, mark my words!

http://www.gentjazz.com/programma/gent-jazz-festival/kalender/
JJ, ga je hier naartoe?

Mehliana feat. Brad Mehldau & Mark Guiliana
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Jumping Jack

Ik moet nog eens zien, maar ik ga hoe dan ook minstens 1 avond. Prachtig georganiseerd festival, op een schitterende locatie!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

FDLARRY

Citaat van: Jumping Jack op maart 24, 2014, 20:03:39
Ik moet nog eens zien, maar ik ga hoe dan ook minstens 1 avond. Prachtig georganiseerd festival, op een schitterende locatie!
Ik zou die 2 echt live willen zien, misschien gaan ze wel naar R'dam NSJ. In de gaten houden maar.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

RZeemering

Op Into the Great Wide Open: Melanie de Biasio.
Wat een concert! Op het bospodium. Dus midden in het bos zittend en liggend 10 meter van het podium af (en dat is een hele bijzondere ervaring, zo dicht bij het podium en met een rose in je je hand liggen luisteren:P). Zonder oordoppen was dit op een perfect volume en zeer goed gemixt!
De drummer was echt fantastisch. De held van de band.

En gisteravond Massive Attack in de nieuwe Vredenburg, Utrecht. Ook een heerlijk concert. De zaal bleek nogal klein aan te voelen waardoor het best intiem was. Net als bij De Biasio was er door de muzikanten weinig interactie met het publiek maar daardoor lag de nadruk meer op de muziek. Ik vond af en toe de visuals te fel. Op andere momenten (als de muziek los ging) was het wel erg goed.
Met oordoppen in klonk het erg goed. Hoewel het raar blijft dat je de hoge tonen van boven hoort door de line arrays. Door de breedte van de zaal gaf dit een extra raar effect. Geen zang en solo-instrumenten in het midden. Zonde! Maar toch een aantal nummer door de performance van de band met een big smile gestaan :D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Henkjan_O

Gisteren avond naar Herman van Veen geweest (Delft), schitterend concert. Wat een fantastische artiest is die man toch, zowel qua muziek, teksten en humor hoort die bij de top van wat er in ons land rondloopt.  Het geluid viel wat tegen (mono, bonkend laag, duf hoog, ietwat mid overload; de verstaanbaarheid was wel goed), maar dat heeft het genieten van de avond niet in de weg gestaan gelukkig.  :pompom:

Citaat van: FDLARRY op maart 24, 2014, 23:26:45
.... R'dam NSJ. In de gaten houden maar.
ben je nog geweest?  ik was de zondag, mijn persoonlijke favoriet: Erik Vloeimans
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

FDLARRY

Citaat van: Henkjan_O op september 18, 2014, 14:17:40ben je nog geweest?  ik was de zondag, mijn persoonlijke favoriet: Erik Vloeimans
Ja, alle 3 de dagen. Vloeimans was goed maar moest na een half uur weer verder. Mijn favorieten waren Ibrahim Maalouf, Jeff Lorber en Manu Katche, ook bij Mehliana feat. Brad Mehldau & Mark Guiliana ben ik geweest, en deze gasten waren ook top, alleen mijn verwachtingen waren zo hoog gespannen dat ze qua uitvoering mijn top 3 niet gehaald hebben.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Etiennevh

Zit nu bij Agnes Obel in Carré, ben benieuwd.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Deleted User

Joey Defrancesco Trio afgelopen zondag in het Bimhuis :headbanging:

kathos

#489
Gregory Porter in Bozar - Brussel, gisterenavond.

fantastisch optreden, zo'n 2 uur lang. We hadden ticketjes genummerd A1 en A3. Groot was onze verbazing toen we merkten dat deze voor op de eerste rij recht voor het midden van het podium waren  :clapping:

Super avond gehad!
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

raMniv

IK ben gister naar David Gray geweest in Tivoli. Erg mooi!
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

FDLARRY

Afgelopen maand 3 keer in de Lanteren Venster geweest, absolute tip voor jazz liefhebbers, ook de komende maanden is het weer raak.

http://www.lantarenvenster.nl/33-Muziek
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

denoontje

#492
Harry Sacksioni jubileumtour met Mtissink, RalphH en de aanhang afgelopen woensdag

eduard

Gisteren in de nieuwe kerk in den haag

Geluisterd naar Stabat Mater

uitgevoerd door http://www.neweuropeanensemble.com/stabat-mater-almelo.html

stabat mater
The Stabat Maters by Pergolesi and Arvo Pärt combined with the Dutch premiere of John Tavener's final work: Scatter Roses over my Tears for string quartet.

With Björk Níelsdóttir soprano, Kai Rüütel mezzosoprano and Eyjólfur Eyjólfsson tenor.

RZeemering

Dit weekend 2 concerten meegepikt:
The Dandy Warhols in de Oosterpoort in Groningen en Sting en Paul Simon in de Ziggodome.

Dandy Warhols waren weer lekker in een lang niet uitverkochte zaal in Groningen. Wat is dat toch met goede bands en Groningers? Bijna nooit uitverkocht... Heeft ook wel voordelen natuurlijk. Op het laatste moment tickets kopen en makkelijk bier halen en weer op je plekje staan ;)

Sting en Paul Simon was wel even andere koek. Veel verder van het podium af (1e ring) en een compleet andere muziekbeleving.
Mooi om te zien dat ze elk hun eigen band ook op het podium hadden. De set startte ook met 2 drummers :D Ook mooi het verschil te zien en te horen bij beide drummers. Die van Sting een meer technischere drummer welke elke stijl retestrak drumt. Maar aantrekkelijker vond ik die van Paul Simon. Meer een gevoelsdrummer. Voor de rest ook veel waanzinnig goede artiesten op het podium.
En 2 van die grootheden die nogal wat grote hits ons voorschotelden was wel een bijzondere ervaring. Sting was overigens erg goed bij stem. Mooi om te horen!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Erik

Groningers zijn toch stugge boeren? Wat verwacht je dan :D
Wees blij altijd plek zo ga ik om die reden wel eens een enkele keer naar Lelystad. Je wil er niet dood gevonden worden maar soms moet je wel :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RZeemering

lijkt eerder geen smaak dan stug :P
Soms is het echt beschamend. Zoals die keer toen er ERG weinig mensen waren bij The Kaisers Orchestra. Zo weinig dat op het eind de halve band maar in de zaal is gaan spelen en ze het publiek op  het podium vroegen :D
Wat dan wel weer voor een unieke ervaring zorgde, dat dan weer wel ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Henkjan_O

ik was donderdag bij een concert van Eric Vloeimans en Remy van Kesteren.  leuk kleinschalig in een kerkje in R'dam, alleen 2 heren met hun instrumenten (zonder versterking) die heerlijk veel plezier hadden samen en erg mooie muziek maakten.  nooit geweten dat een harp zo'n complex geluid had.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Deleted User

Gisteravond in het Bimhuis: Larry Goldings Hammond B3, Peter Bernstein gitaar, Bill Stewart drums

FDLARRY

Citaat van: jazzman op april  2, 2015, 12:13:23
Gisteravond in het Bimhuis: Larry Goldings Hammond B3, Peter Bernstein gitaar, Bill Stewart drums
Was het wat. Vanavond zijn ze in de Lantaren Venster. Ik kan er nog naar toe.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II