Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

robbie73

hier mijn versterker sinds kort   ;D ;D ;D   een bow

tiptop

Ook top zeg :o

Ik wist niet dat Bow ook versterkers maakte.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Sjaudio

Ziet er inderdaad massive uit zeg !!  ;)

HeBe

De cd-speler kan alleen maar de standaard cd-tjes afjangelen. DVD-Audio of SuperAudio-cd-tjes worden alleen door een goede dvd-speler weergegeven. Dus ook niet door de 540D. Ze hebben er wel één, maar niet in de Azur reeks. Dus lekker even wachten

mutiara

Citaat van: mutiara op november  2, 2006, 23:36:29
2x advance acoustic maa 705 en 1x advance acoustic mpp 205.

inmiddels de mpp 205 vervangen door de mpp505 ;D
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

Peerless Monster

Citaat van: robbie73 op november  9, 2006, 20:17:35
hier mijn versterker sinds kort   ;D ;D ;D   een bow

Take a bow is een [edit] understandmate understatement voor dit apparaat.
Werkelijk prachtig design, maar klinkt ook nog eens waanzinnig!
Erg mooi.

Wist je dat Bow Deens is en dat de vroegere directeur de oprichter is van Primare?
Bo Christensen richtte Bow op in 1994.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Benco

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

tiptop

Vermoedelijk bedoel je understatement ;D

Deleted member

understatement

edit: tiptop was me voor!  ;)

tiptop

Of hij bedoelt een "begrijpend maatje"  ;D

Peerless Monster

Hee stelletje audiofielen!!!  ::) ;D >:D
Kan je wel als ik er niet ben ;D.
Understatement bedoelde ik.

Ik ben helaas een slachtoffer van mijn eigen snel getypmiep...
(moeten ze ook opnemen in de Van Dale!!!)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Del member

Grrrrr deze topic doorgeleest en lijkt een halve PA topic te zijn.
High-end audio kan ook prima PA aansturen.

Heb eens met m'n zap monoblocken een stelletje podium PA speakers in een tuin aangestuurd, dat was belachelijk luid (108dB op een meter of 15 afstand) en de ZAPs gaven geen krimp. De aansturing was ook ruimschoots overgedimensioneerd, elke block een 2kW voeding erin :) Ik kon op dat mengpaneeltje luider en luider tot het niet meer leuk werd. Maar de zaps clipten gewoon niet.

Diezelfde zapjes worden nu full range door een Plinius M8 aangestuurd op maar 100W Hyperion 906 speakertjes. Vanuit de plinius gaat een tweede stereo run naar de Velodyne en dit lukt redelijk om te calibreren.

NuForce te ijl en te weinig body wat de ZAPs wel hebben. Het NuForcegeluid had voordien geen gewicht.
Een versterker moet meer dan goed zijn dan alleen in het hoog. Kijk je naar de nieuwe NuForce blokjes zit de helft van de footprint vol met elco's.

Wat een gekke wereld een merk wat eerst niet samenging (zap 2.2) met Hyperion lijkt nu prima vriendjes te zijn met z'n 2.3 opvolger.

Dirkie

Citaat van: mutiara op november 20, 2006, 19:36:14
inmiddels de mpp 205 vervangen door de mpp505 ;D

Is de mpp505 als voorversterker beter ? Of heeft deze alleen een dac ?
Zitten er buizen in ?

remon123

Citaat van: robbie73 op november  9, 2006, 20:17:35
hier mijn versterker sinds kort   ;D ;D ;D   een bow
;)
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

Rody

Ik speel alweer een tijdje met de Electrocompaniet ECI-3 :)

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rody

Audiotwin

Tevredenheid!!!

Wijx wondere wereld

Hij is weer terug na lange afwezigheid
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Audiofiel

Citaat van: The one and only Wijx op januari 19, 2007, 23:38:32
Hij is weer terug na lange afwezigheid

Is dat je zelfgebouwde Pass Labs voorversterker?

Wijx wondere wereld

Yep was lang een hoop gezeur met de volumeregeling. Zat een aardlus in die er niet uit wilde. Is trouwens wel een oude foto inmiddels is er weer een vierde voeding ingekomen

Wijx wondere wereld

En de eindversterkers:

De Hypex UCD 400 al aardig gemod maar binnenkort als het goed is nog meer. De absoluut beste amp voor mij onder de 4500 euro

En de Perreaux 350. Bakbeest die nu werkloos staat maar nog even blijft voor mogelijk actief filteren.

Wijx wondere wereld

en nog een voorversterker die hier staat voor het ht gebeuren: