Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

Midcall

Citaat van: Sjaudio op november  6, 2006, 14:18:50
Omdat deze overkill is op me monitor's en vast en zeker niet mooi zullen matchen ermee. Waaruit bazeer je dat er betere en duurdere componenten gebruikt worden? Dat de trafo's groter zijn en er wat meer spulletjes inzitten? Joh. Ik wil arcam niet de hemel in prijzen maar die suggesties van jou kant vind ik een beetje ver gezocht.

Je stelligheid is toch wel wat overdreven hoor. Een Mark Levinson 383 geintegreerde versterker veegt met gemak de vloer aan met een Arcam A32. Ik begrijp dat dit je erg prikkelt omdat het er zo bout staat, maargoed, zo bout schrijf je jouw stelling ook. Iedere Gryphon geintegreerde versterker klinkt ook op jouw set speakers beter dan je Arcam. En voor je daartegen ingaat.... je weet het niet, want je hebt nog nooit een Gryphon of deze Mark Levinson op jouw speakers gehoord. Overkill mag het wellicht zijn (ik meen van niet, maar kan deze bewoording/mening wel begrijpen), maar overkill betekent niet direct dat het slecht voor de klank/geluid zou zijn. Immers, dan zou een 50W Arcam beter moeten klinken dan jouw 100W A32.

Sorry voor de stelligheid van mijn toon, maar ik werd een beetje geprikkeld door dezelfde stelligheid in jouw tekst  ;D
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

FrankB

Citaat van: Midcall op november  6, 2006, 16:04:44
Je stelligheid is toch wel wat overdreven hoor. Een Mark Levinson 383 geintegreerde versterker veegt met gemak de vloer aan met een Arcam A32. Ik begrijp dat dit je erg prikkelt omdat het er zo bout staat, maargoed, zo bout schrijf je jouw stelling ook. Iedere Gryphon geintegreerde versterker klinkt ook op jouw set speakers beter dan je Arcam. En voor je daartegen ingaat.... je weet het niet, want je hebt nog nooit een Gryphon of deze Mark Levinson op jouw speakers gehoord. Overkill mag het wellicht zijn (ik meen van niet, maar kan deze bewoording/mening wel begrijpen), maar overkill betekent niet direct dat het slecht voor de klank/geluid zou zijn. Immers, dan zou een 50W Arcam beter moeten klinken dan jouw 100W A32.

Sorry voor de stelligheid van mijn toon, maar ik werd een beetje geprikkeld door dezelfde stelligheid in jouw tekst  ;D

Geef mij die Arcam toch maar hoor  :-\
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

robbie73

midcall dit is wel heel hard maar wel de waarheid  ;D ;D ;D

Midcall

Citaat van: robbie73 op november  6, 2006, 16:07:13
midcall dit is wel heel hard maar wel de waarheid  ;D ;D ;D

Ja, nogmaals sorry voor de harde toon, maar ik vond toch dat dit even gezegd moest worden. Ik zal er verder over ophouden, het laatste woord is aan Sjaudio en dan kan het topic weer zijn gewone verloop weer vervolgen  ;) :D ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Barrrrry

Citaat van: Midcall op november  6, 2006, 16:15:55
Ja, nogmaals sorry voor de harde toon, maar ik vond toch dat dit even gezegd moest worden. Ik zal er verder over ophouden, het laatste woord is aan Sjaudio en dan kan het topic weer zijn gewone verloop weer vervolgen  ;) :D ;)

De waarheid is het dus bij lange na niet en ik vind dit wel heel erg hard tegenover Sjaudio. Als ik thuis ben zal ik hier uitgebreid tegenin gaan.

garmtz

Ik ken de Gryphon, Levinson 383 en Arcam A32.... :-X

Deleted member

Heren, heren, het gaat jullie niet lukken elkaar te overtuigen.  ;D

En voor Midcall en SJAudio lees hieronder maar waarom!  ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantiereductie

Midcall

Citaat van: garmtz op november  6, 2006, 16:28:09
Ik ken de Gryphon, Levinson 383 en Arcam A32.... :-X

Ik zou ze ook geen van 3en willen hoor  ;D ;D ;D

Midcall

Citaat van: Antoine op november  6, 2006, 17:10:09
Heren, heren, het gaat jullie niet lukken elkaar te overtuigen.  ;D

En voor Midcall en SJAudio lees hieronder maar waarom!  ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantiereductie

LOL! I know   ;D

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

garmtz

Citaat van: Peerless Monster op november  6, 2006, 17:24:28
Welke Gryphon?

De Callisto. Een klant draait er mee op de Wilson Benesch Discovery. Mooie versterker!

Sjaudio

Citaat van: Midcall op november  6, 2006, 16:04:44

Prima, ik ga er verder niet meer op in. Er zijn toch altijd mensen die het laatste woord moeten hebben. En heb er op deze manier ook helemaal geen zin meer in. Een discussie is prima, maar ga astublieft niet overdrijven.

Peerless Monster

Citaat van: garmtz op november  6, 2006, 17:31:16
De Callisto. Een klant draait er mee op de Wilson Benesch Discovery. Mooie versterker!

Hoe kan je de klank van die Gryphon omschrijven?
Ik heb deze namelijk nog nooit gehoord...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

garmtz

Citaat van: Peerless Monster op november  6, 2006, 18:03:19
Hoe kan je de klank van die Gryphon omschrijven?
Ik heb deze namelijk nog nooit gehoord...

Weinig echte klank van zichzelf. Enorm dynamisch, maar ook enorm subtiel. Groot ruimtelijk beeld, levendig... Mooie versterker. Dit zijn mijn indrukken op 1 paar speakers en ik heb het apparaat nooit echt uitvoerig beluisterd, dus blijven indrukken. maar toch erg indrukwekkend!

Peerless Monster

Citaat van: garmtz op november  6, 2006, 18:48:37
Weinig echte klank van zichzelf. Enorm dynamisch, maar ook enorm subtiel. Groot ruimtelijk beeld, levendig... Mooie versterker. Dit zijn mijn indrukken op 1 paar speakers en ik heb het apparaat nooit echt uitvoerig beluisterd, dus blijven indrukken. maar toch erg indrukwekkend!

Ik heb weleens met iemand gemaild die zo'n versterker had.
Het interesseerde me heel erg, ik weet niet waarom.
Prachtig spul om te zien ook.

Ik denk dat als ik het voorbij zie komen, dat ik zeker een bezoekje ga brengen ;)
Thnx Garmt!

frank2

Rens,

het lijkt wel of garm mijn versterker aan het beschijven is.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op november  6, 2006, 20:55:27
Rens,

Het is ook mijn ding.
Zo klinkt de Plinius namelijk ook ;)

garmtz

Ze klinken allemaal anders natuurlijk, maar ik vond de Gryphon toch wel erg mooi. Vooral het laag bleef me bij: extreem snel, krachtig en sonoor, zonder droog en levenloos te gaan klinken (kan bij veel Krells nogal eens gebeuren).

Peerless Monster

Citaat van: garmtz op november  6, 2006, 21:20:30
Ze klinken allemaal anders natuurlijk, maar ik vond de Gryphon toch wel erg mooi. Vooral het laag bleef me bij: extreem snel, krachtig en sonoor, zonder droog en levenloos te gaan klinken (kan bij veel Krells nogal eens gebeuren).

Ik vind Krell sowieso al akelig...
De Plinius is niet extreem snel, maar heeft wel de neiging er toe.
Ik moet zo'n Gryphon eens gaan luisteren.
Heeft er iemand hier op het forum zo'n apparaat?

Barrrrry

Als er iets niet te omschrijven is is het klank! :)

Peerless Monster

Citaat van: BarLo op november  6, 2006, 21:29:05
Als er iets niet te omschrijven is is het klank! :)

Das de pest he ;).
Wel kan je klank beter omschrijven als je beiden een referentiepunt hebt.
Dan zou je dat als beginpunt kunnen pakken.
Welke set zou Garmt en ik beiden bijvoorbeeld kennen...
Wat ik "open" vind klinken, vindt Garmt misschien wel juist "gesloten" omdat hij een andere referentie heeft. Of is het acoustisch geheugen anders, of is Garmt doof aan het worden door zijn leeftijd, of... of... of... ;D ;) ...

Barrrrry

Citaat van: Peerless Monster op november  6, 2006, 21:32:30
Das de pest he ;).
Wel kan je klank beter omschrijven als je beiden een referentiepunt hebt.
Dan zou je dat als beginpunt kunnen pakken.
Welke set zou Garmt en ik beiden bijvoorbeeld kennen...
Wat ik "open" vind klinken, vindt Garmt misschien wel juist "gesloten" omdat hij een andere referentie heeft. Of is het acoustisch geheugen anders, of is Garmt doof aan het worden door zijn leeftijd, of... of... of... ;D ;) ...

Iedereen ervaart geluid inderdaad heel anders. Dat kan inderdaad heel lastig zijn, al helemaal als je zelf helemaal tevreden bent en een ander vind het niks. Aan de andere kant is het weer een voordeel, omdat dan niet iedereen dezelfde set heeft staan.

Als iedereen dezelfde smaak zou hebben zouden alle huidige audiofabrikanten zich bundelen om samen een ultieme Hifi set te ontwerpen. Misschien iets voor in de toekomst ;)

Groetjes,
Barry

Audiofiel

Citaat van: frank2 op november  6, 2006, 20:55:27
Rens,

Citaat van: garmtz op november  6, 2006, 21:20:30

Klinkt als mijn allereerste Pioneer versterker die ik begin jaren tachtig kocht. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op november  6, 2006, 22:06:32
Klinkt als mijn allereerste Pioneer versterker die ik begin jaren tachtig kocht. :D

LOL...
jij maakt het altijd extremer...

garmtz

Citaat van: Audiofiel op november  6, 2006, 22:06:32

Die waren ook zeker niet slecht destijds... ;D